Juni 2021

@pukje ik heb de afgelopen dagen ook alleen nog pijnlijke borsten. Je lichaam went ook aan het hormoon he, wellicht dat het bij jou de afgelopen week enorm steeg en nu rustiger is waardoor je lichaam er aan gewend is voor nu. Hopelijk komen de kwaaltjes weer terug dit weekend! 

Oh ja en een gin-tonic zonder gin? 
@M-etje gefeliciteerd en welkom! Respect dat je alle pagina's hebt terug gelezen ? Lijkt me een enorm spannend weekend voor jou. Ontzettend verdrietig dat je twee miskramen hebt gehad. Duimen dat dit een plakker is! ?? 

Ja ik weet niet zo goed hoe ik dit moet doen, want we zitten samen in een huisje tijdens het weekend weg? Ze hadden het ook over een alcohol spel in de avond, dus denk echt dat ik een goede smoes nodig heb.. Ik vertel het toch liever nog niet voor mijn gevoel.. Dankjewel voor de tips iedereen!   @M-etje heel spannend. Ik duim voor je! ?

Ps; Heb mijn forumnaam veranderd, haha.

@Pukje, hoe gaat het met je? 
@Fleurtjes, je kan natuurlijk ook zeggen dat je opeens ontzettend last hebt van je mag. Een opkomend buikgriepje terwijl je in het huisje bent? En anders gewoon veel rondlopen met je glas alcohol en steeds iets eruit gooien. Of kies een drankje wat op een alcoholvrij drankje lijkt en wissel dan steeds snel om in de keuken. Dus ipv witte wijn snel dubbelfris in je wijnglas gooien.

Hallo meiden,
Afgelopen week even niet meer mee gelezen. Hier gaat nog alles goed (denk ik haha). Momenteel 5+5, ben enorm moe, gevoelige borsten, opgeblazen rommelende buik en af en toe vleugjes misselijkheid. Ik las dat een aantal van jullie zich zorgen maken over een mk en of alles wel goed gaat. Ik probeer hier zelf niet meer mee bezig te zijn, ben wellicht wat nuchter hierin. Ik probeer te genieten van iedere dag en hoop natuurlijk dat alles goed gaat. Maar ik ben er ook van overtuigd dat als het mis gaat, dat hier een reden voor is. Dan was het vruchtje ook niet goed. Overigens zal dit een mk niet gemakkelijker maken, maar deze gedachte helpt mij nu wel om het los te kunnen laten. Ik ben ook gestopt met testen om te kijken of alles nog goed zit. Ik wil gewoon genieten! 
De verhalen van alcohol en hoe hiermee om te gaan herken ik gelukkig niet echt. Ik bobte al heel vaak omdat ik niet zoveel geef om alcohol. Genoeg vriendinnenavonden waar ik niks alcoholisch dronk, dus dat valt nu ook niet op. Tevens zijn vanwege corona veel dingen afgezegd, dus dat komt ook wel goed uit momenteel. 
Hoe gaan (of hebben) jullie het vertellen aan de (schoon)ouders? Ik vind dit dus echt lastig. Ik wil niet iets super cliches... maar wil ook niet gewoon zeggen dat ik zwanger ben, ik wil er toch een moment van maken. Zeker omdat het het eerste kleinkind voor mijn ouders wordt. Tips?

Wow, wat zijn we ineens met veel! En wat wordt er hier wat afgebabbeld ?

Even bijgelezen dus...
Alcohol is hier (Frankrijk) ook een probleem: Wij eten 2x warm per dag, en dus normaal gezien 2x een glas wijn bij het eten. Voorlopig leven we redelijk geïsoleerd omwille van corona en zijn het dus alleen de kindjes die iets zouden kunnen merken maar die hebben het - gelukkig - nog niet door!

Mijn familie en vrienden zitten op 1.000km dus ons geheim is nog wel even veilig ? Het is hier vooral manliefs familie en vrienden die het snel door zullen hebben... maar we zwijgen sowieso tot minstens na de 1ste echo (21/10) en liefst zelfs tot na de 2de (18/11). 

Qua kwaaltjes volg ik zo wat de meesten:
- moe
- af en toe een tintelend gevoel in de borsten (maar ik geef nog borstvoeding aan mijn 20-maander dus kan ook daardoor komen)
- een trekkerig gevoel in de onderbuik.

Ik probeer wat vaker in te loggen en mee te schrijven, maar met een groot gezin is de dagelijkse routine redelijk hectisch en druk en de momenten waarbij ik tijd vind voor mezelf redelijk beperkt. Lol.

Fijne zondag allen! 
Nelle

Terug
Bovenaan