Juni 2021

Hoi! 

ik kom me ook melden! 
hoop zo dat alles goed gaat, 4,5 week geleden een vroege miskraam gehad met 5 weken.. 
nu meteen weer zwanger geworden, denk ik, de test was zeker positief, maar ik weet ook dat hcg nog 6 weken in je urine kan zitten na een mk.. dus ben ergens bang dat het vals positief is. 
maar aan de andere kant, doen m'n borsten zeer, slaap ik verschrikkelijk, heb innestelingspijn gevoeld, en ook bruinige afscheiding (allemaal op de juiste dagen) en ben ik ondertussen 4 dagen over tijd.. 
oh en een emotioneel wrak! 
ik heb ook ontzettend honger de hele dag! En ergens op de dag slaat dat helemaal om, naar het gevoel alsof t eten bovenin m'n keel zit, kan ineens niet boeren, of t voelt alsof er dan dingen mee omhoog komen.. en moet ik niet aan eten denken. Het is niet echt misselijk ofzo.. zijn er meerdere dit dit herkennen?
of is dat het opgeblazen gevoel?
Ben daar niet zo bekend mee, dus weet niet goed hoe dat voelt..  
zijn trouwens voor ons 1e kindje bezig :) 

@Fleurtjes voor mij werkte het daarom super goed om van te voren de labels en dopjes te verwisselen. Ik kon dan met een gerust hart een liefmans of radler pakken, iedereen dacht dat het een 'echte' was maar het is dus eigenlijk een alcoholvrije! ? Kost even wat voorbereidingstijd maar gaf me wel minder stress op de avond zelf! 

@Nelle dat is idd ook wel een uitdaging haha als wijn drinken zo normaal is! Gelukkig zit het overgrote deel op 'veilige' afstand ?

@Poppy tegen de oma van mijn vriend hebben we het wel 'gewoon' gezegd omdat we nu nog niks voorbereid hadden, voor de rest gaan we dus een filmpje maken! Ik vond zo'n 'opa en oma overlevingspakket' of iets dergelijks ook een erg leuk idee! 

@gebruiker welkom! Hopelijk blijft alles goed gaan en mogen jullie in juni jullie eerste kindje ontmoeten!

@Nici Pff t voelt net of mn bovenkant 2 maten gegroeid is vannacht. Ze zijn helemaal opgezet ? zo voelt t pff. Heb nu al n slechte dag vandaag. De misselijkheid zit me tot bovenin mn keel heb ook geen boterham kunnen eten net voor werk. Dat werd kokhalzen 

@Nelle, die Fransen weten hoe het moet haha, heerlijk! Die isolatie maakt het geheim dan wel weer makkelijk te houden, één piepklein voordeel. Hoeveel kinderen hebben jullie?
@Poppy, ik had een stevig kaartje gemaakt met een foto van de echo erin en een gedichtje over de komst van nieuw leven, met de uitgerekende datum. Ze hebben hem ingelijst, haha. Zo kon ik iets geven en hier ik het niet zo te zeggen.
@Meike, ik heb ook ongelooflijke honger, heb vanmorgen echt tegen mezelf gezegd ik moet nu ophouden met al dat eten haha! Welkom :)
Ik ben verder voornamelijk doodmoe! Rond half 9 's avonds wil ik eigenlijk naar bed. Ik wou dat ik de tijd vooruit kon spoelen naar het tweede trimester ?

@Poppy, ik speel met het idee om een foto (manliefs handen in een hartje op mijn buik) als kerstkaartje rond te sturen. Weten ze ineens waarom 2021 voor ons al niet meer stuk kan ?  
@Pukje, haha, die kwaaltjes! Voelen we niks, maken we ons zorgen. Voelen we ze wel, maken ze ons ziek...

@Minni, dit is de 6de én de allerlaatste. Dubbel en dik genieten dus!

Hallo meiden en gefeliciteerd allemaal!
Volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje en ligt de uitrekendatum ergens rond 4 juni! Woensdag 21 oktober mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog (vanwege medicatie/auto-immuunziekte).
Ondanks dat het kindje gepland is, werd ik overvallen door angst en paniek bij de eerste positieve test. Inmiddels ben ik gelukkig vooral heel erg blij en ongeduldig.
Nog weinig klachten. Ik slaap vooral erg slecht, mijn borsten zijn gevoelig en voel af en toe wat steken in mijn buik.
Net een wellness weekendje met moeder achter de rug, was dus best lastig om uit te leggen waarom ik niet in de sauna’s wilde en geen wijn wilde bij het eten. Maar ik geloof dat ze niets door heeft..
Wij willen het ook pas aan onze omgeving vertellen, na de eerste echo. Door het thuiswerken en minder sociale activiteiten ivm Corona lukt het prima om het voor me te houden. En ik plan voorlopig even geen wellness weekenden meer ;).
Nog een vraagje; mogen jullie partners mee naar de echo/afspraken? Ik moet alleen, wat ik wel erg jammer vind. Wij overwegen om te facetimen, zodat mijn vriend er toch een soort van bij kan zijn.

@CharlieFern, wij lopen gelijk: 5w4d vandaag en uitgerekend voor 4/06.
Hier ook 1ste echo 21 oktober trouwens ? En ja, manlief mag hier gelukkig wel mee (we moeten wel een mondmasker dragen maar dat hebben we er voor over)

Terug
Bovenaan