Juni 2021

@Jacky, dat klinkt inderdaad wel zorgelijk. Bij mij is helaas 2 jaar geleden één van mijn miskramen zo begonnen. Toch hoor en lees ik ook verhalen van bloedverlies die een onschuldigde oorzaak lijken te hebben. Het beste wat je kunt doen is de verloskundige bellen. Vaak is 5 weken nog vroeg om iets te zien, maar wellicht mag je volgende week een keer langskomen? Hopelijk zet het bloedverlies verder niet door. Sterkte! 
Heel fijn inderdaad al die goede echo's! 
En dat onrustige slapen is heel herkenbaar in combinatie met de wc bezoekjes.  Zijn echt de hormonen! 

@Jacky, ik zou je vk even bellen, al is het wel afwachten. Meestal willen ze pas vanaf 6,5 weken kijken, dan is er vaak wel een hartje te zien. Ik heb bij mijn eerdere zwangerschap wekenlang helderrood bloedverlies gehad met ook stolseltjes en dat was uiteindelijk niets. Tegen mij werd toen gezegd dat er een 50% kans was dat het een miskraam zou worden. Krampen kunnen ook de groei van je baarmoeder zijn. Heel veel sterkte met afwachten ❤️ 
@Mutske, hier ook herkenbaar hoor. Die mannen komen later pas echt bij. Wij hebben wel het boek "Aanpakken voor vaders", dat vond mijn man wel een fijn boek. Alleen echt pas heel laat in de zwangerschap ;) 
@Pukje ik had gedroomd dat het er 1 is, ben zelf een beetje "bang" dat het er twee zijn, haha. Ook heel mooi natuurlijk als het zo zou zijn maar poeh, dat lijkt me enorm pittig. Ben ook benieuwd of onze dromen uit komen ?

Bedankt voor de reacties. Heb inmiddels de vk gesproken en die zei inderdaad dat het afwachten is en dat er nog niks over is te zeggen. Het zou nog een innestelingsbloeding kunnen zijn, een stolsol wat los is gekomen of een vaatje wat is gesprongen. Het is afwachten of de bloeding doorzet en erger word of het misschien weer gaat stoppen.. Spannend weekend dus.. 

@jacky, wat naar! Pijn in onderrug is op zich wel een goed teken dat je baarmoeder groeit. Heel veel succes de komende week met wachten en hopelijk stopt het bloeden!
ik heb ook maandag mijn echo ben dan 7+2. Pas om 17.30 uur dus dat wordt een lange dag ben ik bang!

@jackyy wat vervelend om te lezen. Ik had afgelopen weekend en de week ervoor een beetje hetzelfde. Ik heb toen smaandags een echo gehad en daar was een kloppend hartje op te zien. Het hoeft dus niet per see slecht te zijn.
Ik snap de onzekerheid heel goed! Af en toe heb ik het nog wel eens en dan word ik toch weer bang..  Helaas moeten we blijven afwachten. 

@esmee zowel de buik als rugpijn zijn niet erg of voelen als krampen. We moeten gewoon afwachten.. Heel spannend ?
@leoniexx Fijn om te lezen dat het ook de goede kant uit kan gaan. Het zijn gelukkig geen grote hoeveelheden maar blijft met toilet bezoek bij het afvegen bloed tegen komen. We gaan nu even lekker naar het bos even lekker wandelen en het proberen los te laten. 

@Ongeduldje naar aanleiding van jouw post heb ik ook een echobureau benaderd voor een echo als ik 7 wk ben. Scheelt maar 5 dagen met mijn eerste echo dus misschien een beetje onzin, maar de dagen gaan al zo langzaam en agz het al zo vaak mis is gegaan wil ik graag wat eerder en dat kon niet bij de gynaecoloog. Ook mag mijn partner niet mee naar die echo en na alles gun ik hem het ook zo om een echo mee te maken! Dus hopelijk hebben ze een plekje ?
@Jackyy wat vervelend en spannend voor je! Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden en dat het niet erger wordt! 

Hey allemaal,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Bij deze sluit ik me ook aan. Wat een hoop berichten al! Volgens mijn eigen berekening 15 juni uitgerekend van ons 2de wonder. We hebben een dochter van bijna 11 maanden. Ik hoop dat iedereen een fijne zwangerschap heeft.
Groetjes 

Terug
Bovenaan