Juni 2021

@ongeduldje ik heb wel last van rusteloze benen, had ik vorige zwangerschap ook. echt irritant gevoel he. Zojuist weer een echo gehad, alles goed, ben een week vooruit gezet dus eigenlijk 31 mei, maar als jullie het goed vinden blijf ik hier kletsen hahaha. Verder nog steeds geen kwaaltjes die terugkomen, maar kan nu ik wel meer genieten. 

Hier ook blij maar voorzichtig! Gister wel aan leidinggevende verteld dat ik zwanger ben (op mijn tweede werkdag) en hij reageerde heel fijn. Super blij mee en stelt me gerust. Nu gelijk 2 weken dicht helaas. Zo jammer! Moet wel eerlijk bekennen dat me lichaam het wel even fijn vindt.
We twijfelen en vinden het erg moeilijk om het nu ook aan onze vrienden te vertellen, als dit zo is weet heel het dorp het en ik wil dan misschien toch wel wachten tot na de 10w echo en dan ben ik als goed 10w6d.
Ik heb het 9 maanden boek pink peach besteld, vind hem erg mooi!!!
Morgen 9 weken, maar begrijp dat 10 weken ook al echt een mijlpaal is!
Wij willen graag weten of het jongetje of een meisje is. Veel te nieuwsgierig! En ook wel handig en leuk. 
Ik lees alles en leef met iedereen mee maar vind het heel lastig om iedereen persoonlijk te beantwoorden.

@esmeebeverwijk jahoor ik vind ook dat je hierbij hoort! Was het al je termijnecho? Anders kun je straks nog weer vooruit gezet worden. Fijn dat alles er goed uit zag! 
@tmaam, goed hoor, dat je het al op werk gezegd hebt. Lijkt me ook een opluchting!

@Minni, nee had een echo bij de gynaecoloog omdat mijn dochter met 35 weken is geboren. Kreeg even onderzoek of de kans groot is dat deze baby ook te vroeg kan komen maar dat is niet het geval gelukkig. Aanstaande dinsdag termijnecho bij de VK. 
Fijn dat ik hier mag blijven kletsen en wellicht schuif ik weer naar juni bij de termijecho...
@TMAAN, wat een lieve baas heb je! Ik heb het ook al vertelt op kantoor, iedereen was heel erg blij!

@Esmee, dan zijn we tegelijk uitgerekend! Ik ben ook laatst op 31 mei gezet. Nog wel  afwachten, want maandag krijg ik de termijnecho. Denk zelf dat ik op de 30e uit ga komen op basis van ovulatie.
Is 10 weken ook een mijlpaal?  Ik zit nog steeds met een fixed mindset op de 12 weken, maar begreep dat dat volgens mijn verloskundige een beetje achterhaald is. Hoe zien jullie dat?
Bij ons begint het nu meer te leven. Mijn schoonvader heeft aangegeven straks tzt de kinderwagen en maxicosi cadeau te doen. Niet veel later komt mijn schoonmoeder met de vraag wanneer we gaan babyshoppen. Voelt nu wel realistischer. Heb zelfs al een leuke stoel via MP gekocht, een rota  schommelstoel. Kon het niet laten?. En na maandag gaan we eens kijken naar een Leander wiegje. Alvast lekker oriënteren!
Pff ik slaapwandel ondertussen 's nachts 3x naar het toilet. Probeer wel eens stiekem verder te slapen, maar dat werkt niet ?

He dames,
Ik heb woensdag de 8 wk echo gehad! En t hartje klopt nog steeds en t is er 1 ??? 
Verder ongelofelijk misselijk, vandaag voor de 1e x thuis van t werk gebleven en eindelijk de emesafene zetpillen gekregen van de huisarts. Dus ik hoop dat ze helpen. 
Ik reageer miss niet vaak en op iedereen maar ik lees wel alles mee hoor! 
De uitgerekende datum bij ons is 19 juni.
Ik heb ook al andere bh moeten kopen en mn broeken zitten ook niet meer lekker maar dat komt meer dat ik nog misselijker word als mn broek maar een beetje te strak zit.?

@Mutske, wat fijn dat alles goed is met de kleine! Wat voelde je bij dat het er 1 is? Nu geen tweede vruchtzakje te zien? Ik ben ook echt suuuper moe.
@Nici, 10 weken is voor mij een mijlpaal omdat dan alle vitale organen zijn aangelegd. 12 weken is van oudsher de mijlpaal, volgens mij ook omdat je dan het eerste trimester hebt afgerond. Vanaf week twaalf worden de kwaaltjes vaak minder ☺️ Ik kijk nu weer uit naar de NIPT uitslag, ik ga komende week bloedprikken.
Ik had vanmorgen een prachtige termijnecho, spartelde veel, en het duurde even voordat er een goede meting kon worden gemaakt, extra lang genieten dus ? Mijn definitieve datum blijft op 2 juni staan! 

Terug
Bovenaan