Juni 2021

Wat fijn om weer verhalen te lezen over goede echo's @Mutske en @Minni! Super! Jullie gaan dus goed het weekend in, fijn!
@Mutske ik kan ook geen broeken meer verdragen. Vind het zo akelig zitten nu. Dus nu over op toffe leggings, rokken en jurken. Daarmee kan ik het nog enigszins verbloemen dat ik een darmenbuikje heb. En ben gelijk ook maar over gestapt op beugelloze bh's. 
@Minni, ik staar me continu blind op de 12 omdat iedereen dat steeds roept ?. Al moet ik zeggen dat ik me er niet aan ga houden en het maandag na de echo wel al aan mijn collega's ga vertellen. Wil het nu toch wel echt kunnen delen met de wereld.
Wat spannend, wanneer krijg je ongeveer de NIPT uitslag? 
Zou zo blij zijn wanner de NIPT achter de rug is. Ik ga aanstaande donderdag prikken. Maak mijzelf weer veel te druk om de test. Mijn hormonen gaan echt alle kanten op, van euforisch naar complete angst en ik hobbel er lekker achter aan. 
Hoe gaat het verder met iedereen ondertussen met de misselijkheid? Ik hoop dat jullie je ondertussen wat beter mogen voelen?

@Nici, de uitslag kan 10 werkdagen duren, maar vorige keer had ik hem al na 4 werkdagen. Geen peil op te trekken! Nu ga ik natuurlijk vanaf dag 4 naar die telefoon staren ? Was ik toen ook nog te laat met opnemen, moest ik de rest van de dag wachten tot ze weer belden, arghhh ? Toen dacht ik echt, dit kan niet goed zijn zo snel, wel dus. Ik ga woensdag prikken! Ik vind het ook weer eng hoor, het liefst spoel ik vooruit naar week 28, dan kan ik wel ontspannen, haha.
Ik heb toevallig vandaag ook wat toffe leggings en jurken binnen. Helaas de leggings net niet strak genoeg, daar moet de buik nog voor groeien. Maar normale broeken doe ik echt niet meer aan!

Op mijn werk heb ik gewoon al zwangerschapsbroeken aan hoor haha. Of broeken die wijd zitten rond mijn middel. Ik werk in de kinderopvang dus moet veel bukken en op de grond zitten dus rokjes en jurkjes vind ik dan niet echt handig. Die zwangerschapsbroeken zijn dan echt lekker haha. Met gewone broeken heb ik toch steeds de neiging om dan mijn buik onbewust in te houden waardoor ik dan weer buikpijn krijg. 
Ik heb gisteren nog een leuke zwangerschapsbroek en twee shirts besteld bij de h&m. Verder heb ik nog een paar dingen van mijn vorige zwangerschap dus heb niet heel veel extra nodig denk ik. Maar toch ook leuk om weer wat nieuws erbij te kopen. 
Thuis leef ik de hele dag in mijn joggingbroek hoor. Heerlijk haha! 
Ik was gisteren een beetje online aan het kijken naar leuke baby kleertjes maar mag nog niks kopen van mijn man haha. Die snapt dat niet, dat dat zo'n groot ding kan zijn voor vrouwen. 

@Mutske Wat fijn! Gefeliciteerd ? Ik heb een zwangerschapslegging gekocht en ik zoek nog een fijne joggingbroek. Ja, ik draag ook nog leuke kleding hoor haha, maar een legging onder een jurk vind ik fijn zitten?
@Minni Jij ook gefeliciteerd ? Ik pas trouwens de zwangerschapslegging nog niet helemaal goed, maar de leggings die ik heb zitten ook goed. Laatst heb ik een zwarte en een donker blauwe bij de HEMA gekocht voor 9 en 10 euro. Zit lekker bij de buik!
@Nici Ja, spannend hè! Volgens mij kan je vanaf week 11 prikken, dus ik moet nog even wachten. Maar ik zag dat je op minder plekken nu bloed kan prikken en dat het soms zelfs op afspraak is. Ik moet mij daar nog even goed in verdiepen.
@Ongeduldje Goeie tip van de H&M! Ik ga er eens naar kijken. Trouwens, ik heb ook nog niet veel gekocht, maar wel een Nijntje rompertje bij de Zeeman met matchende nachtjapon voor mij. Dat kon ik gewoon niet laten liggen?

Wat fijn weer die goede echo’s!! En zelfs al een goede termijnecho!!! 
@esmeebeverwijk ben even benieuwd waar ze dan naar kijken en kunnen bepalen of er een kans is dat het kindje weer te vroeg komt ?
Hier groeide mijn borsten de vorige zwangerschap niet en nu doen ze ook niet veel. Wil ook wel eens een cup groter haha. 

Wat fijn al die goede termijnecho's al! Wij hebben maandagavond de termijnecho.

Mag vanaf 11 weken de nipt prikken, ga over 1.5 week bloedprikken. Zou nu 10+2 zijn vandaag. 

Hier al behoorlijk wat slechte dagen gehad door de misselijkheid. Gelukkig ook al wat goede dagen. Moeilijk verborgen houden. Gaan het zondag op de 1e verjaardag van mn dochtertje vertellen tegen de directe familie. 

wat fijn weer die goede echo's. Ik draag ook al zwangerschapsbroeken, zit heerlijk. Kwaaltjes zijn ook weer wat terug bleh hahaha.
@asda ik had verwacht dat ze een uitstrijkje zouden maken voor onderzoek naar bacterien maar ze deed een echo en keek ze naar de vorm van de baarmoeder en baarmoedermond. En verder wat vragen over blaasontstekingen etc. Ik heb dat nooit en alles zag er verder goed uit. Nu vanaf week 16 progesteron nemen voor de zekerheid. Kan verder geen kwaad en geen bijwerkingen.

Grappig dat iedereen schijnbaar verschillend groeit. Ik draag nog (een deel van) mijn gewone broeken, dat lukt nog prima. Maar kijk wel weer uit naar de positiebroeken, die zitten zo lekker hahaha. 
Ik heb gister nog weer een controle en echo gehad. Kleine groeit volgens plan dus mijn gyn maakt zich geen zorgen meer over t bloedverlies wat er was. Is nu overigens gestopt :) we hebben ook over de opties van nipt gesproken maar besloten dat we dat niet gaan doen, kindje is altijd welkom in welke vorm dan ook.
Verder ben ik gestopt met alle medicatie voor de misselijkheid en moet ik zeggen dat ik me eigenlijk best Oké voel. Moet nog wel soms overgeven maar de misselijkheid lijkt over een hoogtepunt heen te zijn. Heel fijn :)  ik kan ook weer wat meer in huis en met m'n zoontje, daar ben ik ook wel erg blij om!
Fijn weekend allemaal 

Terug
Bovenaan