juni stoppers deel 6

Hoi Ryanne

Fijn dat alles goed was vandaag! En lekker dat je verlof bijna begint. Rust maar goed uit. Je zult het straks druk genoeg hebben.

We hebben al wel een aantal babywinkels bezocht en weten aardig wat we willen: Stokke kinderwagen (groen) en kinderstoel (rood), ronde box, commode met diepe lades (weet het merk niet), accesoires van Lief (groen later aangevuld met roze of blauw). Verder gaan we de muren verven en m'n oude ledikantje.

Groetjes Puk

Hoi Dames,

Ik zal even wat van mij laten horen, ik heb net geprobeerd alles een beetje te lezen, maar erg druk hier. De rest naar afspraken dus alleen maar een moet een hoop gebeuren.

En sinds woensdag middag last van buikkrampen niet zo heel hier maar tot wel. En ze komen op gedurende de dag. Ik slaap op slecht, dus ik weet nu niet of ik moe ben van het slecht slapen voor van de zwangerschap. Maar met vlaagen we misselijk maar is goed te doen. Gisteren avond wat langer gewerkt en daarna tegels gaan bestellen. badkamermeubel gekeken, nu thuis nog eens goed over hebben en dan ook maar bestellen. Dan ben je pas om half 10 thusi en dan was mijn vriend zo moe dat hij ging slapen en ik kon het huisvuil aan straat gaan zetten. En vanochtend moet hij vroeg op een bouwplaats zijn ik mee. 1 eerder mij bed uit. En nu de hele dag al hoofdpijn. Maar wat ik net ook al zij of dat nu van mijn zwangerschap is of niet dat weet ik niet, normale mensen zouden dat ook hebebn denk ik dan. Ik moet echt rustiger aan gaan doen. Maar wat moet je met een baas als vriend. Ik ga geen baal dat nemen en eens eend agje thuis blijven. Soms heb ik het idee dat hij nog meer last van de kwaaltje heeft als ik. Gek wordt ik er van. Vanavond lekker even hard lopen met de buurvrowu even uitwaaien zal mij goed doen. en zij weet het ook van de zwangerschap en dus lekker even bij praten. En voro de rest ga ik proberen een rustig weekendje.

Puk: leuk dat je het allemaal al in gedachten heb. en leuk dat je moeder er bij was ik zou het ook al wel met mijn moeder willen bespreken maar dat gaat nog niet.

Ryanne: verveld van het maagzuur. maar ben wel benieuwd waarneer je meiden komen. Moet je bij een tweeling altijd in het ziekenhuis bevallen, en moet je dan ook langer blijven?

Rianne: hard werken heb ik altijd wel gedaan, vind ik ook niet erg, moest vroeger thuis ook best mee helpen, mijn vader was ziek thuis kon niets moeder werken, dus ik als oudste doen je dan veel meer. En met de bouw van ons huis ging dat ook goed, maar je batterij kan op raken ( bunt-out) maar ik voel dat goed aan en stop optijd.
Maar 20 weken echo dinsdag gaat snel of niet. Jammer dat je man het niet wil weten , maar het is nooit 100% zeker tot het geboren is. En ik ja de kamer ook nutraal houden. Wel van winnie the pood maar dat kan ook voor beide. en ik ben niet zo van meisjes of jongens kleuren of kamers. Is misschein persoonlijk.

Luxx; wat vervelend van je misselijkheid, en je kan gaan aftellen tot de echo. spannend.    

Liss; leuke foto's op hyves, mijn vriend wil het nieuws pas na de echo bekend maken, dus dan wouden wij onze ouders te eten vragen en dan wil ik de foto van de echo in pakken en al allebei geven. en ben benieuwd hoe ze gaan reageren. de eerst foto van hun eerst kleinkind. En al verlof geniet ervan. Wanneer is het ingegaan.

Eva; Ik zal rustig aan gaan doen. ik beloof het. Aftellen de dagen nu.

Mex: hoe is het met jou is al weer even geleden?

Salsa: hoe gaat het met jou, nog steeds zo misselijk?

Nog even een aanvulling op het lijstje, ik ben 3 weken gelden 30 geworden. de uitgerekend datum is 16 december.

geslacht weten ja, jullie ja, maar ik denk niet dat wij het verder bekend gaan maken.

en ik heb geen verloskundige maar mij huisatrs doet dat op disndag 19 mei 3x controle. en 18 mei moet ik ook nog naar de dokter voor mij tumor in mijn hoofd. Ben benieuwd hoe dat gaat tijdens mijn zwangerschap.

Ik moet nu verder, nog wat dingen afwerken dan wachten op mijn maantje nu is hij weg dan nog boodschappen en dan naar huis.

gr. Prettig weekend

maaike

Hoi meiden

@Bionda: en al een afspraak gemaakt met de bedrijfsarts? Hoe gaat het slapen nu? Doe rustig aan meis, je hebt ook best een zwaar beroep!

@Liss: ik krijg kraamzorg via Zin. Wat lekker dat je nu al volledig  verlof hebt. Ik kan niet wachten haha, nog 3 dagen werken! Ik ben nu ook 10 kilo aangekomen, dat is inderdaad netjes.

@Luxx: nog 1,5 week tot de echo, leuk!!! Hoop voor je dat het lekker weer word voor een ritje dit weekend.

@Hopje: Ik duim hier heel hard voor je!!! Ik hoop dat je vrijdag hier heel goed nieuws hebt!

@Puk: de gemiddelde zwangere vrouw komt 12 kilo aan tijdens de zwangerschap, de een dus maar 5 kilo, collega's van mij zijn 25 kilo aangekomen. Dus het is echt een gemiddelde. Lekker zeg een half jaar thuis, heerlijk de tijd voor de kleine. Veel plezier bij de moeders.

@Rianne: Je bent al weer op de helft, tijd vliegt.  Al bijna de 20-weken echo? Leuk!! Ik heb nu alles zo goed als klaar. Alles ligt gewassen en gestreken in de kast, dat moest ik opeens allemaal doen van mezelf 2 weken geleden haha, raar iets hoor nesteldrang . Jammer dat je man niet wil weten wat het word, dus nog even afwachten voor jou. Ik heb net even gekeken, echt leuke spulletjes van Bibelotte! Ik heb inderdaad de Miami, die heeft Janneke ook. Ik ben echt zo blij met die meubels. Staan heel stabiel en de kledingkast is lekker groot! Middeltje voor maagzuur: melk of vanille vla. Je mag als zwangere vrouw ook rennies nemen, maar ik doe het zelf maar liever niet. Ik kijk nu zelf uit met vet eten, té gekruid eten (scheelt dat ik daar al niet zo van was) en met sapjes als sinaasappelsap en dubbeldrank, want dat maakt het bij mij alleen maar erger. Nog leuke accesoires gezien gisteren? Alvast veel plezier dinsdag bij de echo.

@Ryanne: Gezellig dat je man ook vrij is! Nog maar 3 dagen werken!!!!

@Maaike: ik heb je afspraken, uitgerekende datum en je leeftijd even erbij gezet/veranderd. Geniet van je weekend en probeer inderdaad er lekker rustig van te genieten.

Nog maar 3 dagen werken tot mijn verlof!
Wij  kwamen gister een kinderkledingwinkel bij ons in de binnenstad binnen, daar waren wij al vaker geweest. De eigenares  herkende ons en die vroeg hoe het nu ging, hoe lang ik nog moest enzovoort. Toen ik vertelde dat ik nog 6,5 week moet zei ze "nee, die komt eerder hoor, ik zie het aan je gezicht. Hij komt eerder". Ze was er ook echt heilig van overtuigd, grappig. Wie weet!

Fijn weekend allemaal! Liefs Eva

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Amber07
30
22april???
15
2

Wenser
30
6 mei
15
1

Hopje
28
15 mei
9
1

Shanna        
27
18 mei
7
1

Christy
26
21 mei
1 (na MK)
1

Janien
21

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
6    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
29
7e
1
29 sept 2009

Luxx
27
10
1
4  dec 2009

Maaike
30
14
1
16 dec 2009

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
2 MEISJES

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

MissX
ja
ja
JONGEN

Mex
ja
ja
MEISJE

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
MEISJE

Bionda
ja
ja
JONGEN

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
nee
nee
??

Luxx
nee
kan niet
??

Maaike
ja
ja

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Liss
13 mei
controle vk
32 wkn
14.30

Bionda
2 juni
pretecho
26weken en 2dagen
20:30uur

Puk
14  mei
echo
20  weken en 2 dagen
17:00 uur

Eva

20  mei

Controle vk + echo

35  wkn
12:00 uur

Luxx
19  mei

4   juni
1e termijn echo

controle vk
11  weken en 4 dagen
13 weken en 6 dagen
14.30 uur

9.15 uur

Rianne31
12 mei

17 juni
20 weken echo

pretecho
20 weken en 3 dagen
25 weken en 4 dagen
17.00 uur

13.15 uur

Maaike
19 mei
controle bij huisarts
9 weken en 6 dagen

Bevallen!    

Naam
Datum
Naam baby
Gewicht
Lengte

Janneke
05-04-09
Jip

Eva: succes met je laatste dagen werken. En dan heerlijk genieten en uitrusten. Veel plezier op je feestje!!!

Maaike: als ik jou was, zou ik maar wat rustiger aan doen. Die klachten zijn toch een teken van je lichaam.

Ryanne: Spannend!!! Het gaat nu echt heel snel. Gelukkig worden je meiden heel goed in de gaten gehouden. Ik vind het trouwens echt knap dat je tot nu toe hebt doorgewerkt met 2 beebs in je buik.

Rianne: vervelend he, dat brandend maagzuur. Gelukkig heb je hier al wat goede tips gekregen. Vanille vla helpt bij mij best goed. Ik lig er soms gewoon wakker van. Dan moet ik rechtop gaan zitten want dan staat mn keel in de fik.

Hopje: ook ik leef echt met je mee. Ik hoop dat je volgend weekend een fantastische verrassing krijgt. Nog een weekje geduld. Spannend!!!!!

Liss: alles prima hier!!! We zijn inderdaad druk met de kamers bezig geweest. De oudste heeft nu nieuwe meubels en de andere meubeltjes staan nu in de nieuwe babykamer. Leuk!!!! 10 kilo is heel netjes. De eerste keer zat ik op 14. Ik ben nu al 9 kilo aangekomen dus ik denk dat ik er dit keer overheen ga.

Bionda: hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je wat rustiger aan kan doen op je werk.

Sylvia: nog midden in de witte broodsweken.....van harte gefeliciteerd!!!!!!

Janneke: Jip is alweer een maand!!!!! Hoera!!!!!!! We wachten hier nog steeds op een volledig, uitgebreid bevallingsverslag......haha.

Hier gaat alles zn gangetje. Vandaag alweer 28 weken. Mijn mannetje zit voor 10 dgn in de usa voor zn werk. Terwijl mn dochter deze week een fikse oorontsteking had met hoge koorts. Zo zielig!!! Ik heb dus extreem weinig geslapen en dat merk ik nu goed. Veel harde buiken en erg last van mn rug. Rustig aan doen, dus. Dinsdag komt mn man weer thuis en daarna gaan we een weekendje met zn 3en naar Landal Esonstad in Friesland. Daar zie ik echt naar uit. Mijn kraampakket ligt ook alweer klaar op het postkantoor. Daar word je idd niet blij van als je erin kijkt...haha. Ik had de spulletjes vorige keer in een mand gedaan. Zo'n grote doos staat zo ongezellig op je kamer. En nog een tip. Leg er alvast wat donkere handdoeken bij klaar omdat je de eerste tijd flink aan het vloeien bent en een paar keer per dag douchet om het schoon te spoelen. En dan meteen ook een donker shirt om in te bevallen. Een bebloed wit shirt staat niet zo gezellig op de foto...haha. Oh nog een tip voor alle bijna-bevallers. Haal rietjes in huis. Is erg fijn als je niet helemaal rechtop hoeft te zitten in je kraambed om te drinken. Vooral na een knip. Jeetje, ben op dreef met de tips. Hoop dat jullie er wat aan hebben. Fijn weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Mex: thanx voor de tips! Die had ik nog niet zien staan op internet. Ik zet de rietjes op het lijstje En een donker shirt, het is dat je het zegt ja.. die gaat op het lijstje voor de ziekenhuistas. Wat sneu van je dochter, ik weet hoe last kinderen van een oorontsteking kunnen hebben, die hebben wij helaas wel vaker op het kinderdagverblijf. Is ze weer helemaal opgeknapt? En je man 10 dagen weg, pfff. Die van mij was laatst een week op vakantie, vond het helemaal niks aan (helemaal in combinatie met de hormonen haha). Fijn dat ie bijna weer terug is en dan lekker relaxen tijdens het weekendje! Alvast heel veel plezier daar en doe rustig aan. Ik weet helaas inmiddels ook hoe harde buiken voelen, bah!  

Ik ben weer terug van een week vakantie. Heerlijk gehad, maar gelijk de eerste dag ongi geworden. Een grote domper, zeker omdat ik pas 5 dagen later ongi had moeten worden, gezien mijn ovulatie die de gyn heeft voorspeld. Voor mij voelde het als een neit benutte kans en ik vraag me af wat er fout is gegaan. Morgen dus weer en afsprak bij de gyn voor de eerste testgen van deze ronde. Gelukkig was de week verder heerlijk en heb ik weer voldoende moed verzameld om weer een ronde in te gaan.

Het lijstje heb ik dus ook bijgewerkt:

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Amber07
30
22april???
15
2

Wenser
30
29  mei
16
1

Hopje
28
15 mei
9
1

Shanna        
27
18 mei
7
1

Christy
26
21 mei
1 (na MK)
1

Janien
21

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
6    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
29
7e
1
29 sept 2009

Luxx
27
10
1
4  dec 2009

Maaike
30
14
1
16 dec 2009

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
2 MEISJES

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

MissX
ja
ja
JONGEN

Mex
ja
ja
MEISJE

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
MEISJE

Bionda
ja
ja
JONGEN

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
nee
nee
??

Luxx
nee
kan niet
??

Maaike
ja
ja

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Liss
13 mei
controle vk
32 wkn
14.30

Bionda
2 juni
pretecho
26weken en 2dagen
20:30uur

Puk
14  mei
echo
20  weken en 2 dagen
17:00 uur

Eva

20  mei

Controle vk + echo

35  wkn
12:00 uur

Luxx
19  mei

4   juni
1e termijn echo

controle vk
11  weken en 4 dagen
13 weken en 6 dagen
14.30 uur

9.15 uur

Rianne31
12 mei

17 juni
20 weken echo

pretecho
20 weken en 3 dagen
25 weken en 4 dagen
17.00 uur

13.15 uur

Maaike
19 mei
controle bij huisarts
9 weken en 6 dagen

Bevallen!    

Naam
Datum
Naam baby
Gewicht
Lengte

Janneke
05-04-09
Janien, hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je je weer en beetje aangesterkt voelt. En dat de ervaringen van anderen die snel weer zwanger waren ook bij jou zal gebeuren!

Hopje, sterkte de komende zware wachtweek!

De anderen allemaal veel succes met alle vervelende kwaaltjes enerzijds en het uitzoeken van leuke babyspullen anderszijds.

groetjes
Wenser  

Goedemorgen meiden,

@Rianne: morgen de 20 weken echo! Spannend!

@Wenser: balen meid dat je weer ongi geworden bent. Maar fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt. Succes met de komende onderzoeken en testen.

@Eva: vrijdag jarig! Leuk!

@Janneke: wat een leuke foto's weer. Ik volg Jip op de voet hoor. Wat een mooi menneke!

@alle andere meiden: hoe gaat het met jullie?

Hier, alles nog oké. Ik kan niet wachten tot vrijdag! We hebben besloten om zondag eventueel te gaan testen. Oh oh, meiden wat ben ik benieuwd. De afgelopen dagen met vlagen last van (soms flinke) steken en krampjes in mijn buik. Ik hoop maar dat dat te maken heeft met een eventuele zwangerschap!

Bedankt voor jullie medeleven! Duimen jullie nog een weekje met me mee?

Fijne dag meiden!!

X hopje

Hey allemaal !!

@ Hopje; maar natuurlijk duimen we nog een weekje heel hard voor je mee!!! ga echt m''n best voor je doen meid!! toi toi toi!!

@ Wenser; knap dat je het toch weer voor elkaar krijgt om de moed bij elkaar te krijgen voor een volgende ronde... moeten is natuurlijk ook iets, maar dat je positief kan blijven, moed kan houden, toppie! petje af! Hoop dat alle resultaten goed zijn en je er iets mee kan wellicht!! Wat betreft de ovulatie, het kan he? haar datum, van de gyn,  kan wel goed zijn geweest, maar dat je luteale fase gewoon korter dan normaal/gemiddeld is!! Succes voor morgen !!

@ Liss; leuke foto's op de hyves !!! das al een mooie, flinke buik haha. Heerlijk nu al lekker verlof!! Geniet er van !

@ Maaike; zeg het ook nog maar een keer... denk goed aan jezelf meid!! werk is maar werk, ook als je vriend je baas is. Juist dan moet hij het belang ervan in zien als je het soms even rustig aan moet doen!!!!!! een baaldag opnemen oke, das misschien niet altijd even zinvol om te doen, maar als je rust nodig hebt is dat wel een must hoor!! En andere koek dan een simpel baaldagje.... Luister naar je lichaam, die tekenen geeft het niet voor niets!! Succes met jullie klussen en badkamer, hoop dat het mooi gaat worden!!!

@ Puk en Rianne; leuk hoor al die spulletjes uitzoeken!! Kan me voorstellen dat de keuze maken af en toe moeilijk is.... !!! Wij hebben ons er nog niet echt in verdiept, eerst maar eens afwachten uiteraard wat de echo zegt, hebben ook nog tijd genoeg. Zitten nog beetje te dubben wat we doen, kopen of dat m'n man ze zelf gaat maken, samen met z'n vader. Hij heeft al wel meer meubels in ons huis zelf gemaakt en dan is het ook wel gaaf als hij de kinderkamer ook zelf maakt!! Maar moet hij natuurlijk beslissen!
Ook jullie foto's op hyves zijn leuk joh!!

@ Mex ook al zo'n mooie buik haha. Beterschap voor je dochtertje!! Bedankt ook alvast voor de tips, zal nog erg lang duren, maar schrijf maar vast mee, anders weet ik het tegen die tijd niet meer haha

@ Eva; weer was goed, was heerlijk om even te gaan rijden, gister even rondje gedaan in de omgeving en daarbij even m'n ouders bezocht, opa en oma en de ouders van m'n man. Helemaal toppie!! Uiteraard denk je wel steeds van als het maar goed gaat, dat blijft wel in je achterhoofd.
Bijzonder dat zo'n vrouw in de winkel dan denk dat jullie kindje eerder komt, zullen zien, zal wel spannend worden nu!!

Hier verder alles goed, volgende week de echo!! super, echt aftellen!!
Vanavond komt er een vrouw van moeders voor moeders, beetje later dan gepland, maar alle beetjes helpen toch?? En kan nog wel een aantal weken mee gaan doen, dus komt goed.
Misselijkheid heeft weer beetje afgenomen, zo'n beetje om de dag nog spugen 's ochtends, maar daarna gaat het eigenlijk wel. Daar kan ik wel van genieten haha.

Fijne avond allemaal!!

Liefs Luxx

Terug
Bovenaan