juni stoppers deel 6

Hoi meiden

M'n mannetje is vandaag weer aan het werk gegaan, dus ben ik home alone. Straks komt een vriendin uit Zeeland, gezellig! Zij zit in de MM, dus ik hoop dat ze goed nieuws heeft.

@Luxx: Vervelend dat je misselijk bent. Ik had het van week 6 t/m 9 geloof ik. Hopelijk ben je er snel vanaf, want vooral met werken is het niet echt fijn.
Leuk dat jullie het grote nieuws verteld hebben.Ik zag het al op Hyves. Iedereen is zo blij voor je en leeft enorm mee he?
Ik heb gisteren m'n buik op onze Hyves gezet. Ik ben nu 3 kilo aangekomen. In de vakantie is er niks bijgekomen, ondanks de vele ijsjes en etentjes. Ik voel het kindje nu regelmatig. Erg leuk! Vooral in bed is ie erg beweeglijk.
Volgens mij is de Ardeche ook leuk met een motor. Al moet je niet bang zijn in de bochten.

@Christy: Gaat inderdaad hard bij mij, bijna alweer op de helft. Fijn dat je goede gesprekken bij de psych hebt.

@Bion: Ik had op vakantie ook vaak dat ik wakker werd met buikpijn en alleen op m'n rug kon liggen. Volgens mij had ik het vooral als we veel gelopen hadden. Ik denk dus dat het goed te maken kan hebben met je beroep. Gebruik je wel zo'n kruk om op te zitten tijdens het knippen.

X Puk

Hoi Meiden,

Hier vanuit het regenachtig Tilburg, alles goed, ik vol mij top. Of ik de hele wreld aan kan. Ik ben sneller moe, maar dat is het enige soms twijfel ik of ik wel zwanger ben. En mijn vriend heeft mer klachten dan ik. soms  zeggen ze dat de man ook klachten kan hebben omdat hij zo me leeft. Mijn vriend slaap al om 8 uur  's  avonds, en de hele dag moe, misselheid, ziekjes. Ik weet  het echt niet meer. Maar gelukkig  gaat het met zijn vader al een hel stuk beterder, heeft gisteren al gelopen ging goed. en dandaan weer  wat verder en dan mag hij zaterdag naar huis.

Verder vandaag 8 weken 20% van de zwangerschap zit er al op. Ik wil het met iederen delen maar mijn vriend niet. Ik zu het van de daken willen schreeuwen. Maar lekker werken en bezig blijven dan gaat de tijd lekker snel.

Puk: Wel fijne dat je mannetje weer beter is maar ja werken dat  moet he. Ik vind dat soms wel moeilijk, samen met mijn vriend werken en dan is hij ook nog mij baas. Dus krijg niet gemakkelijk vrij. Zangerschap verlof was hij ook al over aan het denken , dat het niet kan, einde van het jaar alle stukken moeten dan afgewerken gaan worden. Maar we moeten toch kijken hoe het verder gaat, anders moet er mijn iemand aangenomen worden voor mijn werk of een deel. Leuke foto''s op hyves.

Bion: vervellend van je hoofdpijn, neem wel voldoende rust misschien help dat. Mischien anders een vragen aan je vk vo rje staan werk. kan je niet iets meer opruimen en koffie en thee uitdelen dan kan je meer lopen dan stil staan. En telefoon aan nemen. dan kan je misschien even zitten. Dat moet toch ook gebeuren.

Luxx: Vervelend dat je zo misselheid bent. En leuk van de reacties. Ik ben benieuwd hoe is  als wij het gaan vertellen. Mijn vriend denk dat zijn broer boos gaat zijn, waarom weet ik niet, maar hij is arts en wil altijd van iedereen alles weten. Maar ik wil dat hij oom weer van het kindje en niet de dokter. Hij hoeft mijn medisch dosier niet te kennen. Ik ben de vriendin van zijn broer. Maar we zien wel. Succes met de intake. heb je je lijstje met vragen al klaar liggen. Ik ben een aantal denken vergeten te vragen. ik heb ook geen vk alleen de huisarts en 3x naar de gyn als alles goed is.

Christy: goed om te lezen dat het al wat beterder met je gaat, en de gesprek zijn soms inderdaad heftig maar meestal wij dat wel de beter gespreken wat dan kom je ergens, als je een gesprek heb alles goed dan ik je niets verder. Ik heb het al eerder verteld, maar ik heb 8 jaar in therapie gezetten, Het heeft mij erg veel gehlopen. Soms zat ik dan meer te huilen dan te praten maar ik ben er uit gekomen. En dat kom jij ook.
Nee, ik heb niet zo veel tijd voor mij zelf. Werk druk, sporten dan het huishouden nog en dan een vriend die vind dat ik ook buiten alles mee moet helpen maar hij doet niets in het huishouden, ik vond dat een paar maanden terug ook niet erg wat hij was op zaterdag en zondag ook voro kantoor bezig en dat ik dan het husihouden en de tuin deed ok. Maar nu is het wat rustig op kantoor dus niet meer op zaterdag en zondag werken voor hem. Maar mee helpen in het huishouden ho maar. Hij doet nu wel meer de tuin. maar ik moet hij wel mee helpen. maar ik probeer eens in de 2 of 3 maanden een dag voor mij zelf te hebben. dat spreek ik mij mijn zusje of of met de buurvrouw.

Hopje: Hoe gaat het met jou? en het wachten ik duim nog elke dag voor jou? ik heb gisteren een kaarsje op gestoken in de maria kapel hier in de buurt. Voor alle vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn.

En hoe is het met de rest? Liss erg leuke foto's op hyves.

Ik ga nu maar verder. Ik wil op tijd naar huis.

Gr. maaike

@luxx wat vervelend van je misselijkheid zeg ik ben tot me 16e week misselijk geweest en ben heel soms nu nog misselijk is echt erg..
wat leuk dat jullie het verteld hebben en leuke reacties krijgen.. geniet ervan..

@maaike lief van je van dat kaarsje en geniet lekker van je grote wonder 8weken alweer gaat hard he hoop dat alles goed blijft gaan voor jullie..
nee ik kan geen koffie en thee inschenken dat krijgen de klanten standaard van de leerlingen en ik kan hun taken niet overnemen ik heb vandaag een gesprek gehad en aangegeven dat ik van de vrijdag avond af wil en nu gaan ze even kijken of ik mis tot 6uur kan werken op de vrijdag dat hoor ik volgende week maar overleg het wel nog met de vk 18mei wat zei ervan vind..

@puk hoe was je vakantie verder?? lekker genoten??

@jannie fijn dat je weer wat meer energie hebt zeg..
je hebt echt een super mooi mannetje hoor en wat groeit ie snel zeg..

nou ik ga even tv kijken morgen lekker dagje vrij en komt een vriendin op visite en ga me huis maar eens goed schoonmaken..

xxbion

Hoi meiden

Gisteren een gezellig dagje gehad met een vriendin. Helaas is ze na 3 pogingen mbv hormonen nog niet zwanger. Moeilijk hoor.........
Straks ga ik m'n moeder van de trein halen. Gaan we lekker lunchen en winkelen en eind van de middag naar de vk.

@Maaike: Fijn dat het beter gaat met je schoonvader. Moet je vriend je straks door betalen tijdens je verlof of krijg je een uitkering? Ik moet m'n uitkering bij het UWV nog aanvragen. Ik ben wel blij dat ze sinds een jaar ofzo de zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen weer hebben, want anders kreeg ik helemaal niks. Niet te lang gaan doorwerken hoor straks! Ik heb daar geen last van, aangezien ik in juli en augustus niet kan werken ivm de schoolvakanties. Omdat we wel rekening houden met de vakanties bij het uitkeren van de winst, krijg ik de zomermaanden nog doorbetaald en dan kan daarna m'n uitkering ingaan. Heb ik in ieder geval tot eind van het jaar inkomsten.
Ik ben wel blij dat m'n man en ik de huishoudelijke taken verdelen. Ik heb er echt een hekel aan, maar zal als ik straks thuis zit wel meer moeten doen.

@Bion: Geniet van je vrije dag!

X Puk

Goedemorgen allemaal!

Hoe is het met iedereen??

Hier alles wel ok. Gisteren weer bij de gyn geweest. Ik had weer een andere(dat wisselt nog wel eens), maar ze bekeek alles heel uitgebreid. Sommige dingen iets te uitgebreid naar mijn mening... maar goed ook. De meiden waren weer goed gegroeid(gelukkig), de 1 is nu ong 1750 gr en de andere 1850. Maar de kleinste heeft moeite met de doorbloeding door de navelstreng. Er zitten daar bepaalde waardes aan en ze zit op het randje.... als we over dat randje gaan wordt ik opgenomen in het ziekenhuis, moet ik aan de monitor. Ik moest in eerste instantie maandag terugkomen voor een nieuwe dopplertest, maar ze besloot toch maar dat ik een ctg moest laten maken en dat om de dag nu moet doen. Dus ik mag nu om de dag naar het ziekenhuis voor een ctg van een half uur. Zucht. Maar je wordt wel goed in de gaten gehouden, gelukkig!
Verder heeft deze gyn me even ingelicht over het beleid in het ziekenhuis...... met 37 weken wordt een tweelingzwangerschap ingeleid! Dus nog maar 4 weken.....
Raar idee.

Sorry dit was even een egoberichtje van mijn kant.....

Fijne dag vandaag!

Liefs

Hallo meiden.

@Liss: en hoe vonden jullie de partneravond? Ik heb zelf de intake van de kraamzorg al 4 weken geleden gehad. Inmiddels al een afspraak gemaakt voor de intake?
En ja, die verbanden zijn echt megadingen haha.

@Janneke: Jeetje, Jip al weer een maand. Wat gaat dat hard. Hoop dat de spruw snel weer weg gaat.

@Ryanne: Die trappen tegen mn ribben zijn niet echt fijn, maar krijg er gelukkig nog niet heel harde trappen er tegen aan. Dat is wel even schrikken met de doorbloeding van de navelstreng, gelukkig houden ze je meiden goed in de gaten. Dus nog maar 4 weken?!?! Ben je toch eerder  (of ons mannetje moet er opeens heeeel graag uitwillen, je weet het maar nooit haha).

@Puk: wat super dat alles goed is met je oren! Leuk dat je de kleine nu gaat voelen!! Al weer bijna op de helft he? Wat gaat dat snel! Mooi buikje heb je. En wat netjes zeg, 3 kilo! Fijne dag met je moeder en veel plezier bij de vk.

@Wenser: meis wat balen weer!! Duim hier heel hard voor je dat het de volgende ronde raak is!!

@Maaike: Doe je wel een beetje rustig aan? Denk goed aan jezelf.

@Chris: Ja, hoef nog maar 4 dagen te werken. Hoe is het met jou? Wel een fijn idee dat je de aanslag niet hebt gezien!!

@Luxx: Leuk he dat je nu het nieuws van de daken kan schreeuwen! En wat een leuk idee om het te vertellen met die tompoucen, die houd ik in gedachten,  mocht ik nog een keer zwanger raken. Hoe ging het bij de gyn? Voel je je al weer wat beter?

@Bionda: ik had dat trekkende gevoel ook een tijdje 's nachts, maar dat was meteen over toen ik met een voedingskussen ging slapen. Weet niet of je dat al doet? Anders echt een aanrader. Het kan wel zijn dat je buik meer trekt omdat je veel staat overdag.

Net naar de vk geweest, voor controle. Alles was goed. Ons mannetje gaat al wat dalen, dat verklaard de bandenpijn die ik van het weekend had. Zijn hoofdje ligt dus al goed laag. Buik groeit goed, had wel een harde buik toen ze ging voelen maar toen ze het hartje ging luisteren werd mijn buik al wat soepeler. Morgen nog werken en dan maandag, dinsdag en woensdag nog en dan verlof  Ik krijg er steeds meer zin in   (en ook wel behoefte aan). Nu alleen nog hopen op wat beter weer....

Jullie nog leuke plannen van het weekend? Ik vier zaterdag mijn verjaardag, ben volgende week vrijdag jarig, maar ga dan lekker een weekendje weg met mijn mannetje. Volgende week zaterdag al weer een jaar getrouwd!!

Liefs Eva

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Amber07
30
22april???
15
2