juni stoppers deel 6

Hoi hoi,

Hoe is het hier?

Hier even iets minder. Gisteren weer (ja alweer....) een controle gehad en nu ook een gewone echo erbij. De waarden waren nog steeds goed, maar nu groeien de meisjes niet hard genoeg meer..... Voor de zekerheid moet ik nu weer om de dag komen voor een ctg en dan maandag weer een controle. Dan wordt er waarschijnlijk ook besproken over eventueel inleiden of iets. Het wordt zo steeds spannender.

Verder nu ik verlof heb begin ik steeds meer last te krijgen van kwaaltjes... hoofdpijn, pijn in mijn rug en kramperig gevoel in mijn onderbuik. Ook begin ik lekker veel vocht vast te houden, zucht. Een half uur mijn sokken aan en mijn enkels zien eruit.... Maar goed, ik heb het er allemaal nog voor over!

Chris: Meid balen van je rd-tjes. Goed om te weten dat je lichaam wel goed functioneert. We zullen nu voor jou net zo hard gaan duimen als voor hopje.

Maaike: Oei, wat bloedverlies. Doe je wel rustig aan? Hopenlijk kun je sneller een echo krijgen. Dat geeft toch een stuk zekerheid.

Hopje: Helemaal in de 7e hemel?? Lekker, geniet ervan.

Janien: Hoe is het meid?

Luxx: Hoe is het met jou?? Heb je veel last van kwaaltjes?

Bionda: Hmmm, dus ze verwachten bij jou misschien ook een grote baby. Spannend. Laat je weten hoe de testen waren?

Eva: Lekker genoten tijdens je paar daagjes weg? Heerlijk he? Waar zijn jullie heen geweest?

Nou, ik ga maar eens richting de douche lopen (waggelen)!

Liefs
Ryanne

Goedemorgen meiden,

Ja, ja, ik begin steeds meer aan het idee te wennen. Elke morgen word ik er ook duidelijk aan herinnerd. Haha! Ik moest vanmorgen weer overgeven, maar ik vind het helemaal niet erg! Ik doe het met alle plezier!

Even een paar vraagjes aan de deskundigen:
* wanneer moet ik de verloskundige bellen?
* wat kan ik verwachten tijdens zo'n eerste bezoek?
* volgende week gaan  mijn mannetje en ik  een lang weekend naar Barcelona, kan vliegen kwaad zo  vroeg in de zwangerschap?

Fijne dag meiden!

X hopje

Hoi Meiden,

Hopje, Ik kan je niet helpen met je vraagje, ik ben mij de huisarts, maar anders bel je toch dan hoor je het dan wel of het te vroeg is. Em dan kan je meteen van het vliegen vragen.

Ryanne: wat vervelend dat je meisje niet zo goed groeien, maar ja ik woog ook maar 1900 gram. en ik heb 42 weken in de buikgezetten en maar alleen. Doe maar rustig aan en wel fijne dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.

Chris, Balen van je regels, maar beter door komen en nieuwe kansen dan nog dagen in onzekerheid zitten.

Janien: hoe is het met jou? ja was lekker uitgewaaid op texel las ik. En hoe gaat het op je werk.

Luxx: nog veel last van de kwaaltjes, en hoe reagerde iedereen op het nieuws.

Bionda, lengte zegt niet veel, mijn vriend nu 2 meter 7 bij zijn geboort maar 48 cm, ik nu 1.62 cm en bij mij geboorte 52 cm,ik woog maar 1900gram. Bij buurvrouw haar babytje is nu bij 28 weken van hoofdje tot aan de billen 32 cm. ook al vrij lang dus. en zij is nog kleiner als mij. Maar ik heb ergens gelezen omdat er steeds beter op de voeding en vitamine gelet woord worden de babytjes meestal groeter geboren. De mensen worden ook steeds langer he. En dat heeft niet altijd iets met je eigen lengte te maken. Maar beter zo dan anderom. succus met 3x bloed prikken ik moet dat ook al ik de  28 weken haal.

Vender met mij niet zo. net bij de huisatrs geweest, zij even gekeken naar de baarmoedermond deze staat 1,5 cm open dat is geen goed teken, rust houden, dus nu ben ik thuis. Verder ging ze meteen bellen naar het ziekenhuis vanmiddag om 14 uur echo en naar de gyn, dan weet ik meer. Eerst kijken of het vruchtje nog leeft en dan kijken hoe verder. als nog leeft rust houden, en nie meer leeft dan gaat ze meteen de baarmoeder "schoonmaken" ze de dokter. Maar rustig afwachten tot vanmiddag ik nu er toch niets aandoen. We hebben  mij vriend en ik zondag gevrijen, de 2 keer nadat  we weten dat ik zwanger ben, het deed doen wel een beetje pijn. Maar het  doen  bijmij altijd wel pijn vanwege mijn vaginistie klachten, dus vanochten get onderzoekje bij de huisarts was ook geen pretje. Maar rustig blijven.  Als  het niet goed is is het zo. ik zeg het gemakkelijk maar van binnen ben ik aan  het huillen.   Ik ga nu even op de bank liggen. en proberen mij gedachten te verzetten.  

gr maaike

Als er  meer nieuws laat ik het weten. maar misschien niet vandaag ik weet niet hoe laat het allemaal gaat worden in het ziekenhuis.    

@Rianne: gaat het al wat beter met je rug? Hoe vond je de gym verder? Leuk dat je buik nu hard groeit en wat super dat alles goed was met de echo! Ik heb nu inderdaad verlof, heerlijk!

@Puk: Jammer dat je  niet echt duidelijke foto's hebt van de kleine, maar gelukkig is alles helemaal goed. Ga je nog wel iets van een pretecho doen?

@Bionda: wat fijn dat je nu halve dagen werkt. Wat een opgave nog he de kaartjes? Wij hebben best veel boeken doorgespit en vonden er uiteindelijk maar een paar leuk (houden niet van kaartjes met voetjes enzo). Wij hebben online een gedichtje gevonden van een site met heeeeel veel gedichtjes. Ik zal vanavond wel even aan mn mannetje vragen welke site dat was.

@Maaike: Hoe is het nu met je? Nog bloedverlies gehad? Vandaag naar de huisarts, spannend!

@Chris: wat balen meis! Maar inderdaad wel een goed teken dat je er weer klaar voor bent. Veel plezier met de high-tea!

@Ryanne: jeetje, het zit ook even niet mee he. Dus het gaat niet lang meer duren voor jullie, spannend! Wat minder al die klachtjes, maar idd, het is voor een goed doel. Hier word de buik ook steeds groter en het voortbewegen steeds moeilijker. Lijk soms wel een aangespoelde walvis haha!

@Hopje: Ik heb zelf de vk gebeld de dag na de positieve test.. ik dacht van: dan heb ik die afspraak maar alvast staan en kon ik echt daarnaar toe leven. Ik kreeg een controle (gewicht, bloeddruk..), er werd bloed afgenomen om te kijken of ik ziektes had en er werd gepraat over medisch verleden van mij en mijn man. Ik kreeg ook nog een echo, maar begreep ook op dit forum dat niet iedereen dat krijgt. Mijn verloskundige heeft namelijk een echo-apparaat, maar niet iedereen heeft dat.
Vliegen kan geen kwaad. Kunnen jullie het daar lekker vieren!

@Luxx: Laat je even weten hoe de echo is gegaan?

Bedankt voor alle felicitaties! Hebben een heerlijk weekend gehad (waren naar de eemhof, center parcs). Gezwommen, stukjes gefietst, uit eten geweest, tv gekeken met het haardvuur aan, uitgebreid ontbeten en gelunchd.. echt rustig aan gedaan. Heerlijk! Ik heb van mijn man een heel leuk cadeau gehad voor mijn verjaardag. Ik heb een waardebon gekregen van een fotograaf (vriendin van mij, stiekemerd) voor een fotoreportage en een foto op canvasdoek. Als de kleine dan een paar weken oud is komt zij bij ons en maakt een reportage van de kleine en van ons gezinnetje. Leuk!! Morgen controle bij de vk en een echo! Ze doen bij ons standaard nog een echo met 35/36 weken om te kijken hoe de kleine precies ligt. Wat vervelend

Liefs Eva

Hey meiden,

@ maaike, oei wat een verhaal zeg! heel veel su6 vanmiddag in het ziekenhuis!

@ hopje,Ik belde zelf de vk praktijk een week nadat ik positief getest had
      En bij de eerste afspraak,namen we veel formuliteiten door,erfelijke aandoeningen,lichamelijke klachten enz enz en kreeg veel info en folders mee
Over dat vliegen zou ik gewoon even na vragen!

@ luxX,vandaag je termijnecho spannend!

@ rianne,ooh de meisjes zullen zich snel gaan aankondigen denk ik,maar je zou weleven geschrokken zijn over de groei of niet

@ christy,kl#te dat je weer ongi bent geworden,we gaan weer met zen allen ontzettend hard voor je duimen,het is je ook zo gegund!!!

@ eva,morgen heb je de liggings echo!!! spannend hoor......krijg je dan trouwens ook te horen hoe zwaar je kindje is?

Hier alles redelijk zen gangetje
vandaag weer naar de tandarts geweest voor die kroon,maar gelukkig ben ik er nu weer voor de komende maanden vanaf
verder ook bij mij beginnen de kwaaltjes weer,flinke krampen lijken wel ongikrampen,maar volgend de vk zijn het indalingsweeen....
en ga vrijdag even naar de huisarts,want heb het vermoeden dat ik een schimmelinfectie heb  dus wil dat even voor de zekerheid even laten controleren,want het schijnt niet goed te zijn als je het hebt tijdens de bevalling

Gister ook de intake gehad van de kraamzorg,was erg gezellig! van alles doorgenomen,ze adviseerde mij alleen nog meer hydrofiele luiers te halen(heb er 9 ofzo) en even de kruiken te controleren door ze te vullen en een nachtje op de zij te laten liggen ivm lekken

Inmiddels ook de klossen gehaald......en er maar vast onder gezet,wat hebbenwe gelachen,wij hebben zelf een vrij hoog bed maar net niet hoog genoeg voor de kraamzorghoogte,en nu ons bed lijkt wel een gevaarte zo hoog haha
moet er zowat inklimmen.....

En we hebben eindelijk het geboortekaartje gevonden! heb gister een proef aangevraagd ben benieuwd....

nou meiden fijne dag iedereen!!!

-X-

ohhhhhh Maaike, HEEL VEEL STERKTE!
ik snap hoeveel verdriet je het doet (niet helemaal, want ik heb het niet meegemaakt natuurlijk, maar toch....). Je wordt alle kanten op geslingerd vna verdriet naar blij naar onzekerheid....
Goed rust houden en veel succes bij de dokter. Laat je nog wat horen. Ik duim voor je.

wenser

Terug
Bovenaan