juni stoppers deel 6

Lieve Hopje,

Meid ondanks dat ik zwanger ben weet ik precies hoe jij je voelt! Ik dacht ook dat het voor ons niet was weggelegd, althans niet op de natuurlijke manier.
Je voelt je dan zo kl*te en alleen en het voelt allemaal zo oneerlijk!

Maar echt je moet gewoon verder gaan, de moed niet laten zakken.
Gewoon lekker van elkaar genieten en lekker veel klussen.
Ik weet zeker dat jij straks ook lekker met ons mee kan praten!!

liefs Janien

Hey meiden,

Zo ben over de eerste schrik wel heen, begint nu wel goed door te dringen dat ik zwanger ben.
Heb gelukkig nog niet echt extreem last van kwaaltjes. Moet alleen veel plassen en windjes laten. Haha echt grappig. Heb nog niet echt dat ik zin heb in bepaalde dingen.
Kan nog komen. Heb gister even op de weegschaal gestaan.
Ooh en ja we hebben gister voor het eerst weer geklust. Wel anders, besef dat je kindje er nu bij is, hahaha. Maar goed we laten het er niet om hoor. Haha

Ik ga nu de stad even in, lekker broodje eten met mn ouders.

Fijne dag allemaal.

Janneke je weet het wel spannend te houden hoor!! ps bedankt voor je tips! haha

Hey meiden!

@Christy: Bedankt voor je lieve woorden. Janien en Luxx zijn niet langer bezig geweest hoor. Ik ben net zo lang bezig nu, alleen doordat mijn cyclussen een stuk langer zijn (tussen de 35 en 40 dagen) zit ik pas in ronde 8.

Mijn man en ik vragen ons inderdaad af of we niet al naar de HA moeten gaan. Maar ik ben bang om te horen dat we het eerst een jaar (12 cyclussen) moeten proberen voordat we weer terug mogen komen. En als het jaar om is ben ik bang dat hij het gaat gooien op mijn overgewicht. Een vriendin kreeg van haar arts ook te horen dat ze eerst maar eens flink af moest gaan vallen voordat ze haar zouden helpen. Ik weet zelf ook wel dat overgewicht niet goed is, maar om iemand dan maar niet te helpen???

Ach ja, ik weet het soms ook niet meer. Aan de ene kant wil je natuurlijk liever niet die MM in en aan de andere kant denk je dan, misschien is het wel iets kleins en ben ik daarna snel zwanger??

We kijken het waarschijnlijk nog een tijdje aan. Ligt er een beetje aan hoe ik me voel. Nu zegt mijn gevoel dat we wachten met naar de HA gaan tot na onze vakantie naar Bali in september. Kunnen we lekker onbezorgd op vakantie en daarna vol goede moed naar de HA.

Lieve Christy, nogmaals onwijs bedankt voor je lieve woorden! Jij hebt een onwijs moeilijke tijd gehad en ondanks alles probeer je mij juist op te vrolijken en moed in te praten. Petje af voor jou! Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn.

@Janien: ook jij bedankt voor je berichtje! Dat doet me toch wel weer goed merk ik. Geniet lekker van je zwangerschap meid! Het is je gegund!

X hopje

Hi meiden,

Hopje: wat balen meid dat je ongesteld bent geworden, dat is alles behalve leuk... :-( Je kunt natuurlijk altijd een keer naar de HA gaan, dan weet hij/zij ervan en wie weet kan je HA jullie tips geven of alvast het zaad laten onderzoeken. Je hoeft echt niet meteen in de MMM te stappen. Wie weet zie je het dan weer een stukje positiever in en raak je zwanger?

Chris: jou had ik hier nog geen gedag gezegd na je skivakantie. Zag op Hyves al dat je t super vond, leuk joh. Lekkere week dus geweest, fijn!

Janien: geniet van alles meid, maar zo te lezen doe je dat enorm! Hoe reageerden de ouders of nog niet verteld?

Greets Janneke

Hey Janneke,

Dus nog altijd geen baby! Jeetje, hij heeft het blijkbaar erg naar zijn zin daar binnen! Haha!

Ik ben nog niet ongesteld geworden hoor. Mijn afscheiding  is een beetje gekleurd en dus niet meer wit. Dat teken heb ik opgevat als een naderde ongi.
We wachten het gewoon af.

Kan de HA ook al het zaad van mijn man testen dan? Hoef je daarvoor niet per se naar het ziekenhuis? Misschien is dat dan wel een goed idee en stelt het mij een stuk gerust. Bedankt weer voor de tip!

Succes meid!

X hopje

Dag Hopje,

Je huisarts kan soms zelf een test doen en soms je doorverwijzen naar een lab in een ziekenhuis (hangt ene beetje af van je huisarts. Hij ontvangt de uitslag dan weer en kan bij een geconstateerd probleem indien je wil, je  doorverwijzen naar de gyn of een uroloog (voor de man). Maar dat hoeft dus niet en als je aangeeft dat je tot na sept wil wachten met evt. andere stappen is dat geen probleem. Je kunt eventueel ook al je temperatuurlijsten en duur van je cycli (als je die bijgehouden hebt)   meenemen, de huisarts kan dan meestal ook al zien of je een eisprong hebt. Ook daar geldt weer: je kunt zelf doen met de informatie die je eruit krijgt.

Het voordeel als je nu al gaat is dat je idd. iets meer zekerheid hebt. Mocht er wel iets mis zijn, dan kun je kiezen om wel of geen maatregelen nemen (onderzoek of leefwijze aanpassen oid.)   en als er niets mis is geeft dat iig. een goed gevoel. Aan de andere kant; als er iets mis blijkt, dan wil je misschien niet meer tot september wachten en stap je tegen je wil in toch in de mm.

Een ander voordeel is dat als je na je reis weer terug gaat, de huisarts ook weet dat je er serieus mee bezig bent geweest, aangezien je een half jaar eerder ook al langs bent geweest. Dan zal hij je niet snel westuren met de boodschap het nog een half jaar te proberen.

Het ligt dus helemaal aan jezelf en je man/vriend hoe ver je wilt gaan.

Wij hebben eerst een zaadtest via de huisarts laten doen en gaan 14 april voor het eerst naar de gyn. Dat zal alleen een intake zijn denk ik.

groet en succes met afwachten!

wenser

Hoi lieve meiden!

@Luxx en Janien, van harte GEFELICITEERD!! Wat geweldig zeg na al die rondes nu eindelijk voor jullie ook het geluk! Fantastisch! Geniet er lekker van, maar dat komt vast helemaal goed dacht ik zo!

@Hopje, meid, ik kan wel van alles schrijven nu om je op te beuren, maar het is gewoon kl#te. Daar verandert niets wat aan. Vind het zo rot voor jullie en kan me voorstellen dat de moed je ondertussen in de schoenen zakt. Dat alle meiden die hier van begin af aan meeschrijven nu zwanger zijn, maakt het zeker niet makkelijker! Geef de moed niet op meis. Ook jullie gaat het lukken, dat moet gewoon! En ik hoop zo snel mogelijk!

En nu komt het, ik moet jullie iets vertellen waar ik erg tegenop zie. Ik stop met schrijven hier.... Vind het erg moeilijk, omdat ik het gevoel heb met jullie echt een band opgebouwd te hebben de afgelopen 9 maanden. Ben zo blij dat ik jullie ontmoet heb! Het was super om hier altijd al m'n verhalen kwijt te kunnen en ik vond/vind het ook geweldig om jullie verhalen te lezen en erop te reageren. Vaak heel leuk bericht, maar geregeld ook slecht nieuws. Fantastisch dat je er zo voor elkaar kunt zijn, zonder elkaar in real life te kennen.
Maar het is me echt teveel... Ik ben iemand die als ik hier kom schrijven, op iedereen wil reageren. Dan neem ik me voor geregeld langs te komen, zodat het niet iedere keer zoveel bijlezen is en zoveel tijd kost. Maar ik heb er gewoon de tijd niet voor. En ik geef eerlijk toe dat ik het fijn vind om 's avonds ook lekker niets te doen. Zit voor m'n werk al zo vaak achter de computer... Ik hoop dat jullie het begrijpen en niet zullen denken: "oh die is nu zwanger en nu heeft ze ons niet meer nodig". Want dat zou ik heel erg vinden. Ook nu ik zwanger ben, heb ik heel veel aan jullie gehad!

Ik ga jullie missen en denk dat ik het toch niet kan laten om af en toe eens bij te lezen hier. Ik wil iedereen heel veel geluk wensen voor de toekomst: alle zwangeren, maar ook de nog-niet zwangeren. Dat het geluk maar heel gauw voor jullie weggelegd is! Nog speciaal voor Janneke: heel veel succes met de bevalling en geniet samen!!

Het ga jullie allemaal goed.

Liefs en een hele dikke kus, Ikke

Hopje: ik begrijp je frustratie zo ontzettend goed. Ik kan me zo voorstellen dat het soms zo moeilijk voor je is. Wie weet ben je volgende ronde wel gewoon zwanger maar het punt is dat je gewoon geen zekerheid hebt wanneer het nu eindelijk gaat gebeuren. De natuur heeft het niet heel gemakkelijk geregeld, zeg maar. Ik kan me echt goed voorstellen dat je er soms een beetje wanhopig van wordt. De meiden hieronder hebben je gelukkig al een paar goede tips gegeven. Misschien voel je je wel al wat geruster als je een keer langs gaat bij de h.a. En je kan er altijd een paar cylci bij verzinnen. Sterkte meid...en je rd heeft nog niet doorgezet dus er blijft altijd hoop, toch?

MissX: ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje geschokt ben door je bericht. Je was altijd zo'n enthousiaste schrijver en nu merk ik dat ik toch ook echt een beetje gehecht aan jullie ben geraakt en het echt erg zou vinden als je ermee ophoudt. Ik hoop echt dat je ons af en toe nog even op de hoogte wilt houden hoe het met je gaat. Je hoeft toch niet elke dag te reageren. Als het me niet uitkomt, reageer ik ook weleens een hele week of langer niet. Dat geeft toch helemaal niets. En het is ook niet erg als je niet altijd op iedereen reageert. Nou, ik hoop dat deze speech je kan overhalen om af en toe mee te blijven schrijven. Zo niet, vind ik het echt heel erg jammer, en wens ik je een hele fijne zwangerschap!!!!!!!!!! Liefs!!!!!!!!!!

Janneke: ik denk aan je!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan