juni stoppers deel 6

Hoi meiden

Weer een lang weekend met mooi weer in het vooruitzicht. We gaan morgen naar Zeeland en waarschijjnlijk op de heenweg langs Babypark voor proefritjes.
Vandaag een erg leuke, zelfgemaakte hanger voor boven het bedje of box gehad van een leerling die ik voor het laatst had.

@Ryanne en Robert: Gefeliciteerd met jullie meiden! Wat leuk dat Robert een berichtje achtergelaten heeft. Ik zal mijn man ook alvast eens gaan instrueren. Al heeft hij een hekel aan internetten, dus ik weet niet of ik hem zo ver krijg. En wat een leuke namen! Een van de 2 is ook onze favoriet voor een meisje. Geniet lekker met z'n viertjes!

@Liss: Vervelend van je infectie. Wel fijn dat je er wat voor gekregen hebt.

@Maaike: Het lijkt me goed dat je de tijd neemt om dit alles te verwerken en afwacht hoe het met je gezondheid is. Hopelijk kunnen de doktoren je meer vertellen. Als jij alles wat je meegemaakt hebt  aan je ouders wilt vertellen, zou ik het gewoon doen. Ik zou zelf in zo'n situatie ook graag steun van ouders willen en kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik het niet zou vertellen.
De mevrouw in de babywinkel heeft alle kinderwagens voor ons uit elkaar gehaald. De Bugaboo was echt het kleinst en lichtst. We hebben een Renault Megane station dus daar kan genoeg in. En ik rijd zelf geen auto, dus ik zal hem zelf niet zo snel uit elkaar halen denk ik.
Fijn dat je vakantie geregeld is. Het zal jullie vast goed doen om er samen tussenuit te gaan.

@Eva: Op de school waar ik werk, hebben ze BSO van Saartje en dat vind ik er altijd wel goed uitzien. De Klimboom is ons aangeraden door 2 afzonderlijke personen en zit in de buurt van m'n mans werk.
Je staat bovenaan het lijstje! Echt super spannend lijkt me dat. Rust nog maar lekker uit de komende tijd. Je treft het in ieder geval met het weer.

@Rianne: Met mij gaat het nog steeds prima. Wel wat last van m'n liezen en onderrug, maar dat hoort erbij he. Dinsdag begint de gym. Hoe vind jij het?
Weet jij al hoeveel je straks gaat werken en per wanneer? Ik wil na de kerstvakantie beginnen, mits we opvang hebben natuurlijk. En dan 2 of 3 dagen, afhankelijk van of m'n man een papadag kan krijgen.
Leuke foto's trouwens op je Hyves. Leuke herinnering aan deze tijd.
Ik voel het kindje sinds week 18 en m'n man ook vanaf die tijd. Hij gaat het steeds beter voelen. Mijn placenta ligt achter dus dat scheelt.
Moet jij nog 2 weken na de zomervakantie werken? Ook gek lijkt me dat. Krijg je dan nog een nieuwe klas? Ik moet nu ook nog 5 weken werken.
Wij willen over een paar weken ook alle grote dingen gaan bestellen. Hebben jullie alles bij 1 winkel besteld? Nog korting gehad?

Geniet allemaal van het lange weekend en mooie weer!

Liefs Puk

@Ryanne en Robert van harte gefeliciteerd met jullie 2 meiden. En wat een mooie namen voor een tweeling. Bij mij in de groep zitten ook 2 meiden die zo heten (geen tweeling) en ik vond deze namen altijd erg mooi.
Robert wat leuk dat je wat op dit forum hebt gezet.
Ga lekker genieten met z'n vieren.

@Hopje, hoe is het meis? hoe was de echo? je laat ons wel in spanning.

liefs Christy

He Meiden,

Daar ben ik weer! Ik ben vanmiddag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Al mijn waarden waren weer goed en voel me 'redelijk' en ik denk dat ik thuis een stuk beter slaap dan in het ziekenhuis.....

Maar goed even het verhaal:

Afgelopen zondag moesten we weer eens in het ziekenhuis komen voor een ctg. Tijdens de ctg had Tess(achteraf gezien) een aantal keer een hartslag boven de 180 en begon de monitor te piepen. Toen kwamen ze binnen om mijn bloeddruk te meten, die was op dat moment 100/150. Ik moest hierdoor nog een uur aan de ctg en nog een keer bloeddruk meten en ze gingen mijn urine   op eiwit. De ctg was verder goed, maar bloeddruk werd hoger 105/150 en er zat eiwit in mijn urine. Niet goed dus en ik moest in het ziekenhuis blijven.

's avonds werd het allemaal nog iets spannender. Eerst weer een echo gemaakt, toen inwendig onderzoek (ik had al 2 cm ontsluiting) en mijn reflexen werden getest. Die waren veels te soepel. Daarvoor kreeg ik een infuus met magnesium en door dit infuus kreeg een katheter (hel).   Tevens nog 2 uur aan de ctg en de automatische bloeddruk meter. Robert die ging om 00.30 uur pas naar huis terwijl wij om 11.30 al in het ziekenhuis waren.

Ik kreeg toen medicijnen voor de bloeddruk en die bleef verder aardig stabiel. Ze hebben van 24 uur mijn urine opgevangen om te kijken voor de eiwitten en dat was ver10voudigd, dus absoluut niet goed, conclusie: zwangerschapsvergiftiging.

Maandag kwamen ze al met de oplossing: bevallen............maar er was geen plaats op de couceuse afdeling, dus wachten. Waarschijnlijk dinsdag. Dinsdagochtend, weer geen plaats. Dinsdagavond kwamen ze vertellen dat er plaats was en dat het woensdag zou gaan gebeuren. Daar slaap je niet heel lekker op.....

Robert die moest maar om 07.00 uur in het ziekenhuis zijn, want tussen 7 en 8 zouden ze beginnen. We werden om 9.15 opgehaald om naar de verloskamer te gaan(lekker op tijd) en toen ging de arts-assistent nog een infuus inbrengen. Wat een bloedbad werd dat... en hij moest ook nog eens mijn bevalling begeleiden....

Om kwart over 10 heeft hij mijn vliezen gebroken en werd het infuus met wee-opwekkend spul aangezet. Per half uur werd dat omhoog gedraaid. In het begin voelde ik zeer weinig, maar na een uur of 2 kwamen er toch wel wee-en. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik echt al het gevoel had dat ik moest persen, maar ik had nog geen volledige ontsluiting..... anderhalf uur wee-en wegpuffen met persdrang, dat wens je niemand toe.

Maar toen eindelijk mocht ik gaan persen. Met een perswee of 10 kwam Tess. Het ging volgens de artsen allemaal niet snel genoeg dus hebben ze de vacuum gebruikt. Ze was er om 17.16 uur. Ze hebben haar op mijn buik gegelegd en al snel kreeg ik weer een wee. De arts-assistent had nog een foutje gemaakt en was vergeten de vliezen van Lynn te breken. Door het flink persen zat hij helemaal onder met vruchtwater, bloed en slijm... ach.

Met een perswee was Lynn er. Ze hadden allebei een apgarscore van 9/10. Dus de eerste meting 9 en de tweede keer een 10! Wel werden ze snel naar de couveuse afdeling gebracht. Robert ging met ze mee en ik werd ondertussen gehecht. Auw..... en dat doet het nog steeds.

Maar de meiden doen het super. Ze zijn ondertussen van de couoveuseafdeling af en liggen op een gewoon kamertje. Tess ligt nu even onder een uv-lamp en Lynn doet het helemaal super. Wel hebben ze allebei een klein schoonheidsfoutje aan hun tandvlees (bovenkant). Hier wordt als het goed is dinsdag naar gekeken of er wat aan moet worden gebeuren.
Tess ligt nu nog aan de hartmonitor, maar mag er morgen waarschijnlijk af!! En wie weet een het eind van de week mee naar huis! Duim duim......

Dit was even het verhaal.

Onwijs bedankt voor al jullie felicitaties, zowel hier als op mijn hyves! Ik zal binnenkort bijlezen en weer op jullie reageren. Nu even eten en straks nog een keertje naar het ziekenhuis om een voeding te doen!!

Liefs
Ryanne mama van Tess en Lynn (klinkt nog zo raar)

Hallo meiden.
Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Heerlijk he!
@Mama Ryanne  Wat mooi om te lezen dat het goed gaat met jullie meiden en dat je weer thuis bent. Ik hoop dat Tess en Lynn ook snel naar huis mogen. En wat een verhaal! Wel de eigen schuld van de arts-assistent dat ie helemaal onder zat haha, ook niet zo snugger om dat even te vergeten. Geniet van je gezinnetje meis!

@Bionda: bijna de pretecho! Veel plezier! Neem je ook de dvd erbij?

@Puk: hoe was Zeeland? Nog leuke proefritjes kunnen maken met de wagens, ben je er nu uit?

@de rest van de meiden: hoe is het met jullie?

Liefs Eva

hey meiden,

iedereen is idd aan het genieten van het mooie weer denk ik.

@Ryanne, wat fijn om te lezen dat je weer thuis   bent. hoop dat jullie meiden ook snel mogen. Fijn ook dat het zo goed met ze gaat. en hoe is het met jou? al aan het idee gewent  om mama te zijn van  je 2 meiden? onwijs leuke namen trouwens.
Ga er lekker van genieten en bedankt voor je verhaal. echt leuk en intressant om te lezen.

@weet iemand hoe de eerste echo van Hopje is verlopen???? ben namelijk wel erg nieuwsgierig.

@Eva, hoe is het met jou? hou je het allemaal nog een beetje vol met dit warme weer???

hier gaat alles z'n gangetje. heb deze ronde weer eens ovu testen gebruikt om te kijken of ik een beetje goed zat met mijn berekeningen. en het klopte allemaal precies. wat een opluchting weer.
niet dat we nu ook precies op de goeie dag hebben geklust maar ja dat zien we allemaal wel. volgens de ovu testen waren we een halve dag te laat.
dus ga er dan ook maar van uit dat ik gewoon ongi wordt deze ronde.

vanmiddag gaan we lekker naar Harderwijk, want mijn broer woont daar en viert z'n verjaardag. kan ik lekker weer met mijn neefje knuffelen. vanavond komen mijn ouders hier eten.

fijne dag allemaal
liefs Christy

@Chris: hoop voor je dat het toch gewoon raak is deze ronde! En fijn dat je cyclus weer goed loopt. In ieder geval meer zekerheid zo. Het is nog goed uit te houden voor mij. Ik ga elke keer even de zon in, goed ingesmeerd met factor 20 haha. Kleur nogal snel wat roze en wil geen zwangerschapsmasker krijgen. Dus ook vaak de parasol uit. Wij hebben de tuin op het noorden wat echt ideaal is. De zon schijnt namelijk nooit de woonkamer in, dus de afgelopen dagen steeds niet warmer dan 22 graden binnen. Houd wel steeds meer vocht vast in mijn enkels en voeten, maar het scheelt dat het lekker weer is voor slippers. Veel plezier in Harderwijk!! Oh ja, en ik weet ook niet hoe het met Hopje is gegaan. Ze is nu in Barcelona voor het weekend, dus denk dat we morgen wat van haar horen.

@Ryanne: net even de foto's bekeken op je hyves. Wat een mooie meiden zeg. Vooral de foto met zn tweetjes, erg lief!!

Liefs Eva

hey dames,

@ ryanne,wauw! wat een mooie foto''s op hyves!!

@ cris,heel veelplezier in Hardewijk!

Hier lekker van het weekend aan het genieten,vanmorgen box opgezet......zoo lief!
Gister kregen we de enveloppen binnen voor de geboorte kaartjes,ga dinsdag beginnen met schrijven denk ik.
Verder ga ik steeds slechter slapen,mijn heupen gaan zo zeer doen als ik net te lang heb gelegen op 1 kant.......dus mijn mannetje maakt me zo veel mogelijk wakker zodat ik me kan omdraaien,wat ook bijna niet meer alleen gaat.maarja even door de laatste loodjes heen.

@ eva,wij hebben 2x een partneravond van 1 uur,merk wel dat het gymen mij steeds moeilijker afgaat....
Las dat je last had van dikke enkels,veel drinken he en geregeld je voetjes omhoog!

-X-

Hey dames,

Even afwezig geweest, wel bijgehouden, maar niet gereageerd, lag ziek te wezen, buikgriep. Had blijkbaar nog niet genoeg gespuugd de afgelopen tijd

@ Ryanne, wauw, wat een leuke foto's op hyves!! Hoop dat je meiden snel naar huis mogen, geniet ervan!!

@Shanna: GEFELICITEERD!! Geweldig nieuws!! Geniet ervan, dat zal vast lukken, besef je het al een beetje??

@ Janien; kan me wel voorstellen dat het dubbel aanvoelt voor je van de echo, was inderdaad maar weekje verschil... dat zal als december eraan komt ook wel moeilijk zijn voor je lijkt me.... Maar ik denk en hoop heel hard dat je dan al weer een eindje opweg bent met een nieuwe zwangerschap !! Je cyclus is in ieder geval weer op gang. Ik duim voor je in ieder geval! Moet  zeggen dat  toen ik het las ik me eerst wel een klein beetje 'schuldig' voelde, maar ik vind het wel heel goed dat je het hier neerzet!!      

@ Wenser; jeetje meid, wat balen... en alweer te vroeg.... is dit elke ronde hetzelfde? dan is het niet een logische regelmaat, maar wel regelmaat misschien.... ga ook voor jou weer heel hard duimen!!!!
En het zit je ook niet echt mee zeg, zit je al te balen, krijg je dat met die vloer ook nog.... hoop dat het allemaal mee valt en er geen blijvende schade is aan je vloer!!!

@ Wendymuis; hoe gaat het bij jou?? inmiddels al ongi of misschien toch alsnog een positieve test??? Blijf nog ff  duimen hoor!!

@ Maaike; doe het rustig aan meid... jeetje. Blijf er goed over praten, ook met je vriend!!! Probeer je zelf even op de eerste plaats te zetten!!! Hoe gaat het nu??

@ Hopje, benieuwd naar je verhaal over de echo!! en natuurlijk ook naar Barcelona, heerlijk hoor !! Wel balen van de kwaaltjes... das niet fijn!! heb in het begin ook wel last gehad van krampjes, maar niet zo extreem eigenlijk. Misselijkheid dus wel, maar moet zeggen dat het na m'n griepje al weer stuk beter gaat, zit nu ook aan 3 maand dus misschien dat we het gehad hebben?? zeg ik maar heel voorzichtig haha. Het is wat lastig, vooral op het werk, maar het is voor een goed doel!!

@ Jannie: leuk zo'n babyborrel!! Schiet al aardig op weer dan, over 5 weekjes alweer werken. Time flies...

@ Sylvia; gaaf hoor zo'n knalkleur!! Wij zitten nu ook al beetje te dubben wat voor kleurtje(s) we gaan kiezen. We willen in ieder geval witte meubeltjes, maar verder ??? willen ook niet weten of we een meisje of jongetje krijgen, maar dan nog zoveel keuze!!

Wat heeft iedereen hier zo'n beetje aan kleur voor de kamer eigenlijk, van sommigen al wel hele gave fotootjes gezien op de hyves!! maar wel benieuwd naar, net als de kinderwagens, welke en welke kleur??

@ Liss en Eva, schiet aardig op bij jullie!! spannend hoor, geniet van het lekkere weer!!

Afgezien van de buikgriep die is geweest gaat het hier goed! Buikje begint iets te komen, erg leuk! Ook manlief vindt dit geweldig en kan haast niet wachten tot hij iets kan voelen, maar dat duurt nog even!! 's avonds was dit al wel iets, maar nu ook overdag wel iets zichtbaar geworden! Nog steeds alleen maar afgevallen, was iets aangekomen weer, maar door de griep is het alsnog ruim 4 kilo minder dan mijn normale gewicht van 67. Dat komt straks allemaal wel weer goed lijkt me haha
Krijg ook weer iets meer energie gelukkig!!
A.s. donderdag controle bij de vk.  
En verder genieten van heerlijk weertje en lang weekend!!
Binnenkort gaan we nog even een fotootje maken met de buurvrouwtjes, vonden het toch wel heel grappig en uniek dat we met drie buurvrouwtjes tegelijk zwanger zijn hier in ons straatje. Hopen dat er bij mij ook een beetje een buikje zichtbaar is dan, maar begin juli is de eerste uitgerekend, dus heel lang kunnen we dan ook weer niet wachten

Nog een heel verhaal geworden, maar ga nu toch echt even verder met de was enzo!!
Tot later allemaal en nog een hele  fijne dag !!

Liefs Luxx

Terug
Bovenaan