Liss: was het lekker bij de Sanadome? Ik hou ook erg van een dagje sauna maar sinds mn zwangerschap helemaal niet meer gedaan. Ben helemaal niet preuts maar zou het wel vervelend vinden om extra bekijks te hebben door mn zwangere buik. Heb jij daar geen last van? Oh ja, mn yogalerares had een goede tip voor als je pijn hebt in je heupen tijdens het slapen. Een schapenvelletje onder je hoeslaken (zo een als ze ook bij Ikea verkopen) schijnt de uitkomst te zijn. Succes met de laatste loodjes!
Chris: hoop dat je een lekker weekend hebt gehad op Texel. Na mijn vorige bevalling dacht ik zeker te weten dit nooit meer te willen. Maar nu, 32 weken zwanger, zie ik echt alweer uit naar de bevalling. Het is geen pretje maar als vrouw zijn we erop gemaakt en heb je heel veel kracht om deze enorme en fantastische prestatie te leveren. En bij de een valt het tegen, bij de ander valt het mee. En het is altijd een moment opname, denk ik maar. Ook al is het even niet fijn, het gaat weer over en dan heb je het mooiste ooit in je armen.
Shanna: vervelend dat je buikpijn had maar bijna iedereen heeft daar in het begin last van. Het oprekken van de baarmoeder enzo. Bij mij voelde het als een soort ongipijn. Je wordt dinsdag vast gerustgesteld.
Ryanne: hoop dat het met Lynn ook gauw beter gaat en dat je ze alle 2 mee naar huis mag nemen. De tip van koolbladeren of koude compressen in je bh heb je zeker al gehad? Hoop dat die vervelende stuwing snel weg gaat. Kan behoorlijk pijnlijk zijn. Is er al wat bekend over het tandvlees van de meisjes?
Puk: er wordt bij ons ook lekker veel gekletst op yoga. Wel heel gezellig. Dinsdag alweer de laaste keer. Het viel mij bij de eerste ook vaak op dat de meeste een stuk ouder waren als ik. Ik was toen toch al 27 maar kreeg vooral op mn werk best veel commentaar dat ik zo "jong" moeder was. Stom he?! En over dat matrasje. Koop iig niet bij Ikea tenzij je ook daar het bedje koopt. De maten wijken namelijk af en dan hou je ruimte over tussen het matrasje en ledikant. Wij hadden een mooi matrasje gekocht bij babyplanet. Niet overdreven duur en we gaan het nu voor de 2e keer gebruiken want het is nog helemaal schoon. (altijd molton-hoesje gebruikt)
Maaike: al heel veel meiden hebben je hun mening en tips gegeven en ik ben het daar ook helemaal mee eens. Ik hoop dat je leven heel snel een positieve wending krijgt. Zorg maar goed voor jezelf. Sterkte!!!!!!!
Hopje: geweldig dat je zo'n mooie echo had. Dat maakt het helemaal echt. Ik gun het je zo....geniet ervan!!!!!!!
Eva: het begint nu echt op te schieten voor jou he? Ben je er helemaal klaar voor? Ik heb geen medicijnen gekregen. Ze raden me aan om regelmatig paracetamol te slikken. Gelukkig is de pijn een stuk minder. Ik blijf wel nog onder controle bij de gyn en internist. Leuk he, zo'n babyshower?! Ik ben vorige keer ook enorm verwend.
Salsa: lees je nog weleens mee? Hoe gaat het met je? Nog maar 9 weekjes. Laat weer eens wat van je horen. Ben benieuwd!!!!
Hier gaat alles gelukkig weer een stukje beter. Wel nog vaak benauwd dus moet rustig aan doen. Best moeilijk met die enorme nesteldrang. Het behang van de babykamer is paars dus heb ik vandaag de oude hydrofielluiers, verschoonkussenhoezen en een paar lakentjes van mn dochtertje paars geverfd. Ziet er superleuk uit en weer zo goed als nieuw. En alle kleertjes hangen gewassen in de kast. Als je de kast open doet, schijnt het rose je tegenmoet. Goh, zou ik soms een meisje krijgen....haha. Ik heb best veel haast om alles klaar te krijgen nu ik in het ziekenhuis heb gelegen. Je weet maar nooit wat er nog gebeurt de komende weken. Meiden, weten jullie al wat je met de kraamvisite gaat doen? Wij geven, net als Janneke, na een paar weken een babyborrel, oftewel een geboortefeest. Vorige keer vonden wij het kraambezoek enorm vermoeiend. Ik zat echt in een emotionele achtbaan, veel bezig met voeden en kapot van de gebroken nachten dus kon er helemaal niet van genieten. Het lijkt me super om als je wat opgeknapt bent een leuk feest te geven. Wat vinden jullie ervan?