juni stoppers deel 6

Hallo meiden,

Even een vraagje:  wanneer en op welke manier hebben jullie destijds het grote nieuws aan je ouders en schoonouders verteld?  Wij denken erover om het met vaderdag aan onze ouders en schoonouders te gaan vertellen. Ik ben dan precies 11 weken. Ergens twijfel ik of het dan niet te vroeg is om het grote nieuws al te vertellen? Wat vinden jullie?

Fijne dag meiden!

X hopje

hey hey

@ mex, en heb je het opgezocht?
      wat je zegt over die gordel,daar dacht ik ook al aan.....nou hoef ik gelukkig niet zoveel meer de deur uit......maar had er nog nooit van gehoord

@ hopje,ik denk dat dat bij iedereen anders is,de een wacht echt tot 12 a 13 weken en de ander niet.......wij waren ook zoo vol van dat wij het al met 6 weken hadden verteld
zowel als mijn ouders als schoonouders gingen wij er in een weekend heen met een kaart(daar stond op de voorkant op) jullie worden....... en aan de binnenkant opa en oma
en mijn ouders gaven we allebei een speentje erna met liefste oma en oma.
en mijn schoonouders dus ook zon kaart en allebei een slabbetje met die tekst erop
ze gilden het allemaal uit zowat haha

wat ook wel een leuk idee is vind ik is een echofoto in een lijstje doen(je hebt leuke lijstjes bij prenatal)

vind trouwens op vaderdag echt wel een leuke dag!

-X-

@Mex: mooi dat de pijn al een stuk minder is en dat je goed in de gaten word gehouden. Alles is klaar hier, dus nu erg benieuwd wanneer de kleine zich meld. Jij ook al weer 32 weken, time flies! Wat leuk dat je die dingen paars hebt geverfd! Wij doen wel gewoon visite aan huis als de kleine geboren is. Mijn man is de eerste 3 weken vrij en zijn nummer staat op het geboortekaartje. Hij weet gelukkig goed hoe je nee moet zeggen en wij hebben ook samen afgesproken hoe we het willen. Dus ik ben benieuwd.

@Hopje: alvast veel plezier morgen met de echo!  Wij hebben mijn ouders de dag van de positieve test al verteld dat ik zwanger ben. Ik kan dat echt niet geheim houden voor mn ouders  We hebben het toen ook snel aan mn schoonouders en de aanstaande tantes en oom verteld. We hebben het daarna langzaam aan aan de rest verteld. Bij mij werd het wel moeilijk om stil te houden voor de 12/13 weken aangezien ik al met 8 weken een buikje had en vooral de collega's dat erg op ging vallen. Wij hebben het mijn ouders verteld met de speentjes "I love oma" en "I love opa".  De rest hebben we het "gewoon" verteld.

@Liss: ik heb daar zelf niks van gehoord, maar ik draag de gordel liever wel! De kleine zit zo goed beschermd dat ie wel tegen een "ruk" van de gordel kan. Liever dat dan dat ik, samen met de kleine, uit de auto lig.
Klinkt heerlijk, Sanadome!

Morgen weer naar de vk
Liefs Eva
37 weken en 5 dagen

Liss: ja, ik heb het gevonden en het komt echt supergoed uit. Morgen word ik namelijk 30 (aaaaahhhhhhh!!!!!!!!) en we waren van plan om samen een dagje uit te gaan. Het gaat flink regenen dus veel opties zijn er niet. Dus nu hebben we besloten morgen lekker naar Sanadome te gaan. Super bedankt voor de tip. Ik heb er heeeeel veel zin in. Ben jij ook in de mintruimte geweest van 65 C? Kan dat geen kwaad?

Eva: Lekker dat je er helemaal klaar voor bent. Nu rustig afwachten maar. Wilde jij naar het ziekenhuis of thuis? Ben je wel nog lekker fit of ben je er een beetje klaar mee? Fijn, dat je goede afspraken hebt met je man over de visite. Het moet idd wel leuk blijven. Ook lekker dat hij zo lang vrij heeft.

Hopje: wij hebben na de positieve test het meteen aan onze ouders verteld (en zussen.....we zijn superclose en ze wisten ook al dat we bezig waren) Als er een miskraam zou zijn, zouden we dat namelijk ook niet voor ons houden. Voor de rest hebben we tot na de eerste echo gewacht, die had ik pas met 12 weken. Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. En nogmaals heel veel plezier bij je echo, morgen.

@ mex,alvast van harte!!! leuk hoor dat jullie er heen gaan!
Wij zijn daar wel even 2x in geweest maar niet zo lang 10 min ofzo,zover ik weet kan dat geen kwaad...

oja nog een tip: er staat wel op de site en daarbinnen geen eten of drinken mee te nemen,maar ik had wel een flesje water mee genomen en die zat in de zak van mijn duster.dan hoef je niet steeds wat te drinken te kopen,want merkte wel dat ik meer dorst had daar,en als je steeds wat wil kopen,moet je toch steeds een aardige trap op
we zijn 1x boven geweest om wat te eten en te drinken,en had er niet aan moeten denken om vaker die trap te moeten lopen,komt ook omdat ik daar inmiddels wel wat moeite mee heb......

heel veel plezier morgen!

@ eva, morgen weer op controle! ben echt benieuwd wanneer jullie kleintje komt!
wilde jij nou ook in het antonius bevallen? zoja laat jij dan een ponsplaatje van te voren maken??

-X-

Dag allemaal,

Wat heerlijk al die voorbereidingen van jullie; spulletjes kopen, tips voor leuke winkels, ik wil ook zooooo graag. Heb al zo veel plannen over hoe ik het wil.

Ik hou het deze maand niet bij met testen/temperaturen en zit ook niet bij de gyn deze maand, dus laat het lekker allemaal maar even gaan, voelt wel even vrij.

Alleen familiedag afgelopen weekend was zwaar. Een paar kleine koters (die ik wel af en toe lekker heb  opgetild en geknuffeld) en 5 x de vraag wanneer wij nu eens...
Irritant. Ik had het van te voren wel al verwacht en op de heenweg al een potje zitten huilen. Dat luchtte wel op en daardoor heb ik het de rest van de dag gelukkig droog kunnen houden.  Maar ze merkten wel wat aan  mijn reactie toe de hele tafel meeluisterde over dit onderwerp, want een tante zei ineens: 'soms gaat het allemaal niet vanzelf' en daarna gingen ze snel over op een ander onderwerp.

Veel plezier allemaal met vertellen, shoppen, inrichten en succes met de lichamelijke klachten!

Maaike: hoe is het nu met jou?

Wenser

@Mex : GEFELICITEERD!!! En veel plezier vandaag bij Sanadome! Ik wil in het ziekenhuis bevallen, heb daar toch een wat  fijner gevoel bij. Maar ja, het kan ook zijn dat als ik eenmaal bezig ben liever thuis wil blijven. En jij? Ik ben er ook erg blij mee dat mn man 3 weken thuis is, heerlijk!

@Liss: ik wil ook in het antonius bevallen. Ik had nog een ponsplaatje dus ben net gelijk gaan kijken, daar staan mn oude gegevens nog op. Maar ik neem aan dat je daar nog een ponsplaatje kan laten maken, ook al is het na de bevalling. Ik heb toch mijn ziekenfondspasje standaard bij me en neem mn paspoort dan ook mee. Anders bel je voor de zekerheid even het antonius zelf?

@Hopje en Shanna: veel plezier met jullie echo's!!

@Wenser: Wat vervelend he als mensen zich daar mee bemoeien. Gelukkig maakte je tante die opmerking en snapten ze de hint. Ik hoop dat jij ook snel als die voorbereidingen kan doen, misschien dat het "loslaten" helpt. Even een maandje "rust".

Er zijn meerdere meiden die het vroegen dus reageer even algemeen: Ik begin er nu wel een beetje klaar mee te zijn. Ik slaap steeds minder vast (elk uur plassen, buik die in de weg gaat zitten). Slaap nu elke dag overdag nog een keer en dat scheelt een hoop! Ik geniet nog steeds van de bewegingen van ons mannetje, alleen vind ie helaas steeds vaker op een dag mn ribben. Au!  Ik heb elke dag wel krampjes onderin en mjn buik is flink aan het zakken dus denk dat de kleine nu goed aan het indalen is. Zijn koppie lag al in mijn bekken. Vanmiddag weer controle, ben benieuwd wat de vk zegt.
En wat het bij mij het meeste is: Ik ben gewoon zo benieuwd naar ons mannetje! Mijn man zegt ook vaak tegen mijn buik van: kom er nou eens uit?! haha! En alles is ook klaar thuis, dus laat maar komen. Helaas kan dit nog wel  4 weken duren..

Liefs Eva
37 weken en 6 dagen zwanger

Terug
Bovenaan