juni stoppers deel 6

Goedemorgen meiden,

@Mex: van harte gefeliciteerd meid! Geniet van je dagje Sanadome!

Nou, wij zijn er uit. Als de echo vanavond goed is gaan we het grote nieuws volgende week zondag, op vaderdag, aan onze ouders en broers en zussen vertellen! We hebben besloten om een taart te laten maken met daarop de echo. En aan de vaderdag cadeautjes komt ook nog een speentje met I love opa.

Oh, ik kan niet wachten! Voor mijn schoonouders wordt dit hun 1e kleinkind en voor mijn ouders het 7e kleinkind!

Fijne dag meiden.

X hopje

hey meiden,

was ik weer. lekker weekendje op texel geweest. nou ja lekker??? heb daar een kleine terugval gehad en dat  viel me even zwaar. heb nu ook per direct besloten om over te stappen naar een andere psycholoog omdat ik bij deze het gevoel heb een nummer te zijn. morgen mijn eerste gesprek dus ben benieuwd.

heb wel afgelopen zondagavond een onwijs goed gesprek met m'n vader gehad. dat heeft echt opgelucht. ja ik ben een vaderskindje haha. de klachten die ik omschreef heeft hij vroeger ook allemaal gehad. hij is er uit gekomen en nu is dat voor mij een zekerheid dat me dat ook gaat lukken.

sorry voor mijn berichtje maar moest dit gewoon even kwijt.

jeetje voor een aantal van jullie begint het al echt op te schieten he? succes nog even met de laatste loodjes meiden.

@Maaike, hoe is het met jou meis? maak me wel een beetje zorgen om je.

@Salsa, hoe is het? al een tijdje niets meer van je gehoord?

@Janien, hoe is het met jou? is het alleen zijn je meegevallen?

@Ik weet niet meer wie van jullie naar de sanadome is geweest maar vind dit zeker iets om te onthouden. lijkt me heerlijk. in welke plaats zit dat?

ik ga zo met mijn mannetje naar de ikea. hebben allebei een extra dagje vrij deze week. heerlijk

tot snel. liefs Christy

hai Wenser,

nog bedankt voor je lieve berichtje.

ik heb geen onderzoeken o.i.d. gehad. wij zijn vorig jaar juni gestopt met de pil. na 6 maand was ik zwanger maar kreeg een miskraam met 12 weken. ik was totaal niet goed voorbereid van wat me te wachten stond en die miskraam viel me zwaar tegen. ook kreeg ik 3 dagen later een curretage omdat het allemaal niet echt goed schoon was.
daarna ben ik volledig ingestort en was er even niets meer van me over.

nu is het zo dat die miskraam niet de reden is hoor maar de bekende druppel. wij hebben in 2008 een hoop ellende te verduren gehad en altijd was ik de sterke en was ik er voor iedereen en ineens kon ik dat niet meer.

na maatschappelijk werk en een ademhalingtherapeut, loop ik nu bij een psycholoog en gaat het echt stukken beter met me. moet nu alleen nog de laatste drempel over. ben inmiddels weer volledig aan het werk en dat doet een hoop goed.

de eerste 3 maand na de curretage mocht ik vanuit het ziekenhuis niet zwanger worden omdat ik een heftige miskraam heb gehad en curretage. het was voor mijn lijf beter om er even mee te wachten. ik kon het toen ook echt niet aan.

nu zijn we zover dat ik het wel weer heel erg graag zou willen en laten we alles gewoon over ons heen komen. we zijn er niet heel erg mee bezig maar het zou onwijs leuk zijn als het ons binnenkort toch weer gegunt zou zijn. we wachten het wel af.

ik ben het inderdaad wel eens zat maar dat is meer omdat ik meilijk kan accepteren dat mij dit overkomt. was altijd zo sterk en toen ineens niet meer. gelukkig komt dit allemaal langzaam weer terug.

ik kan me beter voorstellen dat het voor jou heel moeilijk is en dat jij het zat bent. je blijft altijd zo opgewekt en dat is natuurlijk ook goed. vind ik echt knap van je hoor.

heb jij trouwens ook hyves?

jeetje wat een verhaal zo weer he? sorry heb het idee dat het alleen maar over mij gaat wat ik eigenlijk helemaal niet wil.

als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel.
liefs Christy

Hi Chris,

Ik vind helemaal niet dat het te veel over jou gaat. Het is niet vaker dan bij anderen. Bij anderen, die zwanger zijn,  zijn het positieve belevenissen (leuke spulletjes, verwachting, hoe het te vertellen  en echo's), bij ons wat meer negatieve (teleurstelling, verdriet, slecht nieuws etc.). Nou en... Je zit op zo n forum om dit soort dingen met elkaar te delen en niet alleen om met anderen mee te luisteren toch? Juist het feit dat iedereen zo open is over hoe het met haarzelf gaat is de kracht van een forum denk ik. Je spreekt elkaar moed in, herkent dingen bij elkaar etc.

Ik kende jou verhaal ook niet, ik ben pas in febr/maart op het forum gekomen. Toen was voor mij de emmer vol en kon ik mijn teleurstellingen niet meer alleen (met mijn man)  verwerken. Ik vind het heel prettig om hier rond te lezen, goede en minder goede dingen te horen en je ofwel verbonden te voelen met lotgenoten of juist weer hoop te krijgen van iemand die na lange tijd toch zwanger is geworden.

Ik vind jou trouwens altijd positief overkomen en heel erg geinteresseerd in anderen. Dus het zelfde  compliment aan jou! Wel goed dat je zo met jezelf aan het werk bent. Ik hoop dat een nieuwe zwangerschap ook snel voor jou is weggelegd. Voor mij ook natuurlijk ;-)

groetjes
Wenser

HOi Meiden,

even een berichtje an mij. Ik heb geprobeerd alles te lezen maar er is veel geschreven de laatste dagen.

Hopje en Shanna alletwee de echo vandaag, ik duim voor jullie.

En Eva weer op controle bij de vk hopelijk is alles goed, zwangerschapsuikte en zwangerschapvergifting zo op het eind. Gelukkig is de temperatuur weer wat gezakt anders is het helemaal zwaar denk ik.

Liss; zo te horen genoten in sanadome, ik heb ook gekeken p internet, ziet er goed uit. Heb meteen een idee voor een kado. Dank je.

Ryanne: alle vier thuis las ik op hyves, dat is goed nieuws. Maar wel druk denk ik zo met de twee meiden. succes er mee.

Mex: gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk he je een leuk dag.

Janien: alles goed gegaan toen je man weg was.

Wenser en Christy; ik begrijp jullie volkomen. Ik heb nu even en beetje afstand genomen. Eerst alles in mijn lichaam tot rust laten komen. tegen mij hadden ze 6 weken gezegd dat ik niet moest proberen zwanger te worden. Verder ben ik ook bang. Vrijen doe erg pijn, heeft het altijd wel gedaan, maar nu meer. Ik heb last van vaginsme. Gelukkig gaat het wel wat beterder maar nu de mk is wel een terugval er nu. Ik ben als de dood dat het pijn doet en en doet het ook.
Verder gaat het met mij met ups en downs. Ik neem daarom een beetje afstand, verder wel vrijdagavodn lekker gelopen, 9 km in 49 min.. ik was blij toen ik de finich bereikt had. zaterdag de douchebak plaat gehaald en op de dag van de bouw gaan kijken naar een groot bouwwerk. Wij hebben dat niet gedaan, maar nu kun je mooi eens kijken hoe de concurrent iets doet. En ons overbuurjongentje van 5 mee genomen. Hij mocht er hameren en metselen en met de bouwlift naar de 12 verdieping ( dat alleen met ons) en met de bouwhelm op lopen. Helmaal geweldig dus. 's middag lekker van de sauna en schoonheidsbehandeling gehad.
zondag huis houden gedaan en het vruchtzakje en zo begraven dat deed mij goed. Ik zag er een hoofdje en rompje en 2 armptje en beentjes in en het navelstrengeltje. alles bij elkaar 3 cm groot. Marc heeft wou er eerst niet naar kijken maar laten wel. Dus in een bakje in een kistje gedaan en begraven bij de notenboom in de tuin. Voor mijn gevoel heb ik het nu een beetje afgesloten.
Verder is het geod druk op kantoor, dan kan ik mijn gedachten verzetten. En we hebben goed gepraat van het weekend. Alles bij elkaar dus een goed weekend en het heeft ons dichter bijelkaar gebracht.

Maar ik geeft toch soms ik het leuk soms niet om samen te werken, en dan zeker de verhouding baas/werknemer. Maar bedank voor jullie steun en meningen.

Ik heb mij voor genomen om ongeveer 1 keer per week te reageren. hopelijk begrijpen jullie dat. Even een beetje afstand nu.

Gr. Maaike

nog 38 dagen werken voor wij naar lapland gaan.

Hoi Wenser,

Vervelend he die familie feestje, gelukkig is er niemand echt snel bij in de famiel van mij neven en nichten. gemiddeld leeftijd 1e kind is 34. Dus ik gooi het daar maar op dat ik nog niet oud genoeg ben. En of dat om vruchtbaarheid reden is of niet weet ik niet. Maar wel fijn dat je tante dat zo zei. sommige mensen daar dat allemaal erg snel gaat snapen dat niet. En om dan de hele tijd dat onderwerp aan te horen is niet leuk. En de wijk is dat erg bij ons. Maar daar heb ik het tegen een paar verteld en dan komt dat niet meer, of als we met meer staan ( ook mensen die het niet weten) en het onderwerp komt onder de aandacht dan zij wel met genoeg om het onderwerp te veranderen. Heb je er al met je ouders over kunnen praten dat wou je in je vakantie in frankrijk doen is dat niet gelukt, en hoe was het gesprek?

gr. maaike

Hoi meiden

De commode is besteld en leverbaar! We kregen namelijk na onze bestelling en betaling een telefoontje dat de commode uit de collectie gehaald was. Maar vandaag belden ze dat hij er nog is. Gelukkig maar, want het was de enige commode die we zowel mooi  als betaalbaar vonden. Verder nog een kleed voor over de bank besteld. We hebben namelijk een witte, wollen bank. En we zijn voor de aankleding van de babykamer overgestapt van het merk Lief naar Koeka.
Zondag lekker met m'n zwangere vriendin geshopt in de Jordaan, terwijl de mannen met de kinderen (2 en bijna 4) naar Artis waren. Kon m'n man een beetje oefenen. Volgende keer kunnen ze met 4 kinderen!

@Mex: GEFELICITEERD!!! En voelt het anders nu je 30 bent? Ik hoop dat je een leuke dag hebt, maar dat zal vast wel lukken.
Utrecht is een echte studentenstad, waardoor mensen laat aan kinderen beginnen denk ik. Bij mij in de groep zitten veel managers enzo, die straks ook veel willen blijven werken. Ik denk trouwens dat er ook een collega van jou bij mij in de groep zit. Maar ik weet niet helemaal zeker of jullie bij dezelfde maatschappij werken.
Bedankt voor de tip over het matras! En leuk dat je de spulletjes van je dochter geverfd hebt. Zo heb je toch weer een hele nieuwe babyuitzet.
Ik weet in ieder geval wel dat ik de kraamvisite niet zo organiseer als een vriendin van mij. Die deed 1 keer per dag bezoek en dan iedereen apart. Zij was echt maanden zoet met kraamvisite.

@Hopje: Wij hebben het grote nieuws 2 weken na de positieve test aan ouders, zus en zwager verteld middels het bekende ingelijste gedichtje. Het was de trouwdag van m'n ouders, dus dat was extra leuk. Daarna hebben we het aan mensen in onze omgeving verteld die in de MM zitten, omdat we niet wilden dat ze het via via te horen kregen. Op mijn verjaardag, ik was toen 11 weken zwanger, hebben we het aan onze vrienden en overige naaste familieleden verteld door het gedichtje op de deur te plakken. En de rest na de 12 weken echo. Het is in ieder geval erg leuk om te doen, dus zorg ervoor dat jullie degenen zijn die het verrtellen!

@Maaike: Fijn dat je een manier hebt gevonden om het verlies een plekje te geven en ook dat jullie samen een goed weekend gehad hebben. Ik snap goed dat je afstand neemt van hier. We blijven in ieder geval met je meeleven en kom alleen langs als je het zelf wilt. Het is geen verplichting.

Liefs Puk  

Terug
Bovenaan