kan iemand me helpen??

Hoi Esther,

Zou wel de oplossing zijn he? We brengen de kids samen en dan kunnen er in ieder geval 2 slapen! Maar even zonder gekheid, het moet nu wel voorbij gaan want ik trek het niet veel langer! Jou man hoort het tenminste nog, mijn man is met geen bom wakker te krijgen en dat is voor mij best heel zwaar. Isabelle naar ouders/schoonouders/zusjes brengen is geen oplossing voor mij. Zowel mijn ouders als schoonouders zijn gescheiden en wonen klein, geen plek voor een loge.....mijn ene zzus heeft zelf een 2ling van 10 maanden(die afzonderlijk elke nacht komen,het kan dus erger!!) en mijn andere zusje heeft de chronische vermoeidheidziekte ME en dus is bij haar brengen ook geen oplossing. Nee, ik moet dit echt even alleen oplossen. Nu blijf ik geloven dat over een paar jaar onze kinderen met geen stok hun bed uit te krijgen zijn!

Heel veel sterkte de komende nacht en we zien wel waar het schip strand met nummer 2 erbij!!!

groetjes Odette
 

hoi hoi

dacht ik dat het nu niet meer erger kon worden kwa slapen.....dus wel. hij is er nu achter  dat ie zelf uit kan komen(ligt nog heel even in zijn ledikantje tot dat zijn andere kamer klaar is) en heeft ook nog aldoor kriebelhoest. dus dat ligt de hele nacht te blaffen. terwijl hij net de afgelopen 2 weken ziek is geweest,bah kan er ook nog wel bij!
heb van half 4 tot half 7 aan 1 stuk door kunnen slapen,dus ben nu helemaal stuk. weet iemand een wondermiddel dat kriebelhoest wegneemt??want dit is voor hem ook erg vervelend.

groetjes esther
 
hoi,
ik heb twee zoontjes,de oudste is over een paar dagen drie
de jongste zevenenhalve maand
de oudste praat weinig maar byna nooit uit zichzelf
hy eet héél weinig van zyn warme maaltyd
(lees byna niks)
en hy gaat sinds kort twee dagdeeltjes naar een kdv
o én is niet zindelyk(heeft met praten te maken )
klinkt het je niet bekend?
ik moest lachen toen ik je verhaaltje las want er zyn er dus nog meer!!
oef!het nadeel vind ik idd het praten,maar hy zingt en danst héél graag
dus leerde hy telkens meer woordjes,
nu kent hy er een hele serie,maar gebruikt ze weinig om écht iets
aan te duiden..
ik heb ook al alles te horen gekregen,maar by voorlezen blyft hy echt niet zitten,
en te soft?ja ik vind onze manier van opvoeden niet hardhandig
wél consequent! nee is nee..enz
ze verschillen ook wel onze zoontjes,
myn zoontje slaapt echt graag,huppelt zelf naar zyn bedje
gooide zyn speen zelf weg toen hy anderhalf was
en gaat echt (tot myn grote verbazing)met een topsnelheid het kdv binnen
nestelt zich tussen de rest en zwaait dag!leuk toch??
"dag moeder denk maar niet dat ik je mis.."
ach oplossingen..
hy slaapt in een donkere kamer met weinig tot geen speelgoed,
(geen griezelige schaduwen)én een waaklampje
als hy huilde ging ik wel meteen zei niks of alleen "stil maar je bent gewoon thuis lekker in je warme bedje" stopte hem in en ging weg..alleen als hy echt gilde
ging ik meteen terug,(denk dat hy toen naar droomde ofzo)
en die speen bleef ik steriliseren,vond hy niet lekker...écht!
dus heeft hy die na een tydje ook zelf weggelegd en nooit meer teruggenomen
(ook niet na geboorte van de tweede)
oef een heel verhaal,maar ik hoop dat je er iets aan hebt!
groetjes anne
 
hoi anna

vind het wel leuk om te lezen hoe  het bij een ander gaat. me schoonzus gaf me laatst een tip over het spenencomplex. ze zei dat ik er een heel klein gaatje in moest maken, volgens haar was het dan ook niet lekker meer om op te zuigen. pak hem overdag wel af die speen maar aan zijn dreintje hoor ik hem  erom vragen verschijnende keer in 1 uur. dus laat hem langzaam nu weer afkicken,is er erg verslaafd nl aan geworden naar zijn 2 weken ziek zijn. hij gaat ook dus niet huppelend naar het kdv,en daarna als ik hem ophaal is ie super blij om me te zien  om binnen 2 min(voordat ik daar weg ben) te veranderen in een monster! gillen,op de grond liggen,janken tot dat ie zowat kokhalst. ben bijna een half uur bezig om daar weg te komen en dat allemaal omdat ik hem niet wil optillen als mr het wil. ben nu 14 weken zwanger en heb erg last van me bekken dus wil hem ook daarom niet meer tillen. hij heeft trouwens een nachtlampje en het overloop licht staat ook aan(heeft een glazen raampje boven zijn deur) hij vind het gewoon te gezellig om te gaan slapen denk ik. wil ook tv kijken en op de bank bij me plakken.   hoop dat zijn puberbuien een beetje weg getrokken zijn voordat ik me 2e kindje heb anders word het echt zwaar! trouwens was jouw kindje (de oudste) niet jaloers op zijn broertje? bedoel voor een kind toch erg aangrijpend er ineens een broertje bij hebben. ben benieuwd want liep ook al hier mee in me hoofd te malen vam hoe gaat hij hierop reageren....
bedankt voor je interresse
groetjes esther
 




 

hoi esther,
sorry ik was eventjes de'weg' kwyt,
wist nog wél dat ik ergens had geantwoord,maar waar??
eh,nee rik was niet jaloers op tim,
maar dat kwam (volgens my) voornamelyk omdat hy niet praatte en myn dikke
buik amper leek te zien!!
ik had een boekje gekocht,met ..krygt een broertje..(weet de naam even niet meer)
en die zat hy te lezen,by myn ouders thuis,toen ik lag te bevallen(polyklinisch)
maar hy begreep het niet,voelde zich ook niet bedreigd door 'de baby'
want by elk bezoek kreeg hy ook (iets kleins)cadeautjes,dat hadden we gevraagd..
en op de dag dat we met zyn viertjes de woning opnieuw betraden kreeg rik
van zyn kleine broer een brandweerwagen van lego,
daar zat ook een verhaaltje aan vast,
ik las ergens dat iemand dat had gedaan,by de geboorte aan de oudste een cadeautje 'van de baby voor jou' en toen er bezoek kwam dat vroeg,
"en wat heeft..vandaag gekregen??"(doelend op de baby)dat kindje steevast
antwoordde "een brandweerwagen!!"haha
en wees maar niet ongerust hoor,ik was ook héél erg bezig met hoe gaat het met twee kids??maar het valt wel mee,vanaf het moment dat de baby in een vast
schema gaat leven heb je automatisch weer een vry speeluurtje voor de oudste,
lekker knutselen (heb je van die prit verfrollers al eens geprobeert?leuk!!)
of boekje lezen..en by kdv..zou hy niet te moe zyn?neem de buggy mee,
vind rik nog steeds goed..en dan kan hy "instappen" en ben jy lekker snel weg..
spaart je rug ook weer..
o en by rik geldt, ik kom twee keer kyken of je braaf wil slapen en dan gaat je lichtje
uit,(max een halfuur nadat hy in bed ging) want soms helpt het om in te slapen
als hy minder fel licht heeft...(enkel een stopcontactlampje)
en soms mag hy nog een kwartiertje boekje lezen...maakt slaperig..
wanneer gaat je mannetje slapen?rik meestal rond zevenen..lekker vroeg,
geeft extra tyd om toch nog op een fyn uurtje in te slapen..(max 20 u!)
je staat soms verbaast van hoe vroeg ze wel niet in slaap vallen,hoe later je ze in bed stopt,hoe langer het duurt voor ze slapen,by ons echt zo!
het word hier weer véél te lang maar ik hoop dat je er iets aan had,
groetjes,anne
 

hoi anne

ja heb dat ook wel eens dat ik de weg kwijt ben,vooral toen ik net dit forum ontdekt had. dave gaat om stipt 8 uur naar bed,want voor die tijd eten we en moet ie in bad. dan eet ie nog even zijn toetje en dan dus naar boven. ik lees hem verder niet voor als ie naar bed gaat,heeft ie toch geen gedult voor,want probeer dat wel eens overdag dat voorlezen. in zijn kamer heeft ie alleen een nachtlampje waar niet echt veel licht vanaf komt.en heb ondervonden dat ie het fijner vind als het overloop licht aan is dus laat dat maar zo. hij word dan wel een aantal keer per nacht wakker maar slaap wel gemiddeld tot half 10 smorgens,dus dat is erg fijn. en als ie vroeger wakker is kijk ik het aan anders gaat ie smiddags toch even een uurtje naar bed. anders houd ie het niet vol en ligt ie op de bank te slapen. dat met die kado's vind ik ook wel een goed idee. dave is erg gek op babies maar kan straks natuurlijk wel als een blad aan een boom omdraaien als ie door heeft dat deze baby niet weg gaat aan het eind vd dag. super druk maak ik me er niet over want daar heb ik niets aan, zie wel hoe het loopt.   en van school haal ik hem altijd met de fiets dus hoeft alleen het pleintje maar aftelopen en hij kan zitten,lopend naar huis wil ie zeker niet want gaat alleen maar op de grond zitten als hem niet til. als ik straks de baby erbij heb moet ik maar een zitje op de kinderwagen hebben om hem daarop neer te zetten, want zo'n staan plankje aan je kinderwagen is leuk maar als ie weigerd om erop te staan en ook niet mee wil lopen dan ga je.... ak week begint hier weer school dus zie wel hoe het as maandag gaat met weg brengen en ophalen.

groetjes esther
 






 



hoi esther,
dat vergeetachtige,ken je dat ook?
ik heb er nog steeds last van,vergeet écht alles!
of ben op zoek naar 'iets' waarvan ik alweer vergeten ben wat het was.....
met de ziektes van de laatste weken is het knap lastig,
vier zieken,vier verschillende medicaties,op nog veel meer verschillende uren..
voelde me meer verpleegster dan moeder,(of zieke)
maar het ging weer over,
tim is nu in zyn lastige babytyd,wil allés maar kan niks echt zelf..
met jammeren en pruilen tot gevolg..de héle dag
hy wil ook alles zelluf doen..handig
met rik heb ik veel lol nu,al praat hy nog steeds weinig..
hy zingt nu héél graag,wel k3 of plop muziek
je verstaat hem amper,maar herkent heel goed de melodie,best grappig
hy krygt nu een beetje een rik-taal,vertelt ineens hele verhalen die alleen hy verstaat,haha,gevolg van de kdv denk ik..naaapen  wat de andere kids doen..
he over je zoontje,dave,waarom stop je hem niet vooraf in bad zodat het losstaat van het bedritueel?hebben wy by rik 'bedacht' omdat we hem te druk vonden na bad.
dus stop ik hen allebei nu rond vyf uur in bad,en dan in pyama eten,
nog een rustig spelletje,videofilmpje of boekje (rik houd ook niet van voorlezen wél zelf lezen) en dan slapen om zeven uur(tot zeven 's ochtends)
tim,..ander verhaal,slaapt soms pas om acht of negen uur..
hy moet altyd even luid protesteren tegen  de slaap..dus maakte hy rik wakker,
nu gaat hy dus flink wat later dan zit rik in  diepslaap,hoort hy niks!!
o ja,dat plankje achter de kinderwagen heb ik ook,nooit gebruikt..
stom he,kostte wel 75 euro of zoiets,mét aparte rem..maar kreeg hem als  
geboortegeschenk..rik vond het zalig maar ik vond het toch best  onhandig
by elk drempeltje..nu ja je raad wel..
hy loopt gelukkig wél mee en vind alles best..
he tot snel,anne  
 

hoi anne

nou innerdaad ben zo vergeetachtig als de pest. en dan vooral me korte termijn geheugen. wat dan merk je het?? me sleutels enzo kan ik wel vinden maar verhalen van bv me schoonmoeder onthoud ik gewoon amper. is ook geen hoogste prioriteit dus dat word als eerste gewist lijkt het wel. maar ik heb het omdat ik zwanger ben,had ik nl de vorige keer ook. ben jij dan ook zwanger? is wel eens vervelend want als je dat soort dingen niet onthoud lijkt net of je niet geinteresseerd bent. ja dave had dat ook al heel vroeg dat dingen zelf doen.bv met eten,tandenpoetsen,lopen. maar nu vind ie het veelal makkelijk dat ik het effe voor hem doe.maar vind dat wel leuk om te zien als ze aan lopen te rotzooien. dave is ook helemaal gek op muziek,ook plop   en k3 maar vind dj tiesto helemaal het einde. staat dan een beetje met zijn kontje te wiebelen en mee te "koeterwaalsen" heeft wel vaker hele gesprekken maar versta er helemaal geen fluit van. ach doet in ieder geval zijn best er voor nu,dat is wel eens anders geweest. en roept bij alles wat ie ziet IS?IS? en dan geef ik antwoord maar binnen 5 min is het weer IS??? ach heeft in ieder geval interesse voor de dingen,ben ik al heel blij om. het is een idee ja dat vroeg in bad doen maar smeerd zich met eten altijd weer helemaal onder de appelmoes en ketjup enz dus kan ie erna weer. en bad is toch een beetje een klap met de moker voor hem,word er loom van. normaal gaat ie dus om half 7 in bad en om 8 uur naar bed.dus zit nog wel wat tijd tussen om te spelen,wat te eten en tv te kijken. trouwens houden jouw kids ook zo van muziek dvd's en disney dvd's. die van mij wil (als het aan hem licht) de hele dag naar die dingen kijken. begint al als ie net zijn bed uit is. en echt wel 150 keer naar de dezelfde natuurlijk. hoe vaker hoe beter lijkt het wel,ik kan van sommige films helemaal de tekst uit me hoofd en de danspasjes en tekst van k3 ken ik ook allemaal(kan zo invallen daar voor iemand haha)
nou hoor je snel weer,zal het eens proberen vanavond dat 5 uur in bad
doei es

 
Terug
Bovenaan