hoi esther,
en?vond dave het leuk?zingend..'twas wél koud zeg!!
grappig dat je dat ook had,die band met je broertje,
myn oudste broer is 18 maand jonger dan ik (jongste 5 jaar)
en daar had ik ook die speciale band mee,vanaf ik vyftien was waren we zelfs
écht beste vrienden..hadden elkaar zoveel te vertellen dat we heel veel samen waren
en dezelfde vriendengroep hadden..stiekum roken..brommertje ryden..dat soort dingen
maar toen ik op myn 19de het huis verliet verwaterde het al een beetje,
toen ging hy (zonder my,al bedachten we het ooit samen..leven loopt soms vreemd..)
verre reizen maken,maanden weg,..
met myn eerste zwangerschap werd de betrokkenheid groter,nu is hy peter..(of voogd zoals jullie zeggen)van rik,supertrots..
en nu hy zelf vader word,lykt hy nog meer op myn 'broertje' van vroeger..
opeens begrypt hy uitspraken die ik deed tydens myn eerste zwangerschap veel beter(onthield ze ook blykbaar,haha)
de verantwoordelykheid die je voelt naast de blydschap..
broers zyn toch een heel speciaal iets in je leven,geniet maar van de mooie momenten.
zat me net te bedenken of ik je dit wel moet vertellen maar goed,
doe je ogen maar dicht als je het niet wil lezen haha
vandaag viel me voor het eerst op dat rik meer begint te zeuren of gillen als hy iets wil en niet krygt,véél meer dan vroeger,
hy wil sinds een week ook meer geknuffeld worden en opgetild,
ik was meer gefixeerd op de nieuwe woordjes die hy kent,mooi,kaboute-meise,
..maar begint me te dagen dat hy tim opmerkt,en het feit dat die verzorging krygt zint hem duidelyk niet..jawel!!jaloers...mm grote opvoedkunde komt hier weer aan te pas,
ik dacht dat hy kdv wel leuk vond(is ook zo)maar blykbaar merkt hy nu toch wél dat tim thuis blyft...
we pryzen hem de hemel in en noemen hem helemaal niet groot en "jy moet flink zyn" zullen we ook niet snel zeggen..maar toch..
het overdadige geknuffel vond ik eerst wel zalig (deed hy byna nooit)
maar is toch niet meer te doen..téveel ..
ik speel wel altyd met rik als tim slaapt,
schilderen of kleien,of tekenen en puzzelen,
en met hen samen ook elke dag een paar keer(speelt tim vliegtuig,rik duikt en giert het uit!)
oei,lang verhaal,
groetjes,anne