kan iemand me helpen??


hoi hoi

ja sorry dat ik nog niet gereageerd had. nee de herfstvak is al even voorbij hier is vorige week al weer naar school geweest. en ben wel blij dat ie dat weekie vrij heeft gehad want nu gaat ie graag naar school en zwaait met uit als ik weg ga!! (met een lach op zijn gezicht)nou dat is wel een hele ommekeer ! gefeliciteerd TANTE haha. leuk joh voor hun dat ze nu ook zwanger is. gaat ze ook straks op dit forum maar dan voor juni moeders? ja ken dat gevoel dat je je schuldig voelt omdat jij wel zwanger bent en het bij diegene niet wil lukken. had dat nl ook bij me vriendin (was tegelijk ook me collega)dat ik van dave zwanger was. waren alletwee gelijk met de pil gestopt maar zij werd maar niet zwanger. veel later dat dave al 1 was geweest werd zij ook zwanger dmv KI.maar voor die tijd voelde ik me zo rot als ik het over me zwangerschap of over dave had. ja ik was zo trots als een aap en zij daardoor zo jaloers als de pest. dat gaf hele tegenstrijdige gevoelens in die tijd.

groetjes esther
 
hoi esther,
bedankt voor je felicitaties,
had ik eerlyk gezegd niet by stil gestaan,dat je dan ook gefeliciteerd word!!haha
ja,het is ook myn eerste keer he,ben nog 'maagd' wat dat betreft dan toch,
maar goed,bly dat dave zich weer lekker voelt op kdv,geeft je anders een rotgevoel
he?je doet het omdat hy het leuk zou vinden,niet om hem te straffen
(al lykt het soms wel zo als je die kids hartverscheurend ziet en hoort huilen
by afscheid)
maar goed,ze moeten leren omgaan met anderen, is ook goed voor hun zelfvertrouwen.
hoe is het trouwens met je buik?begint het al te groeien?
leuk hoor,lezen over zwanger zyn...
trouwens ik denk niet dat myn schoonzus op het forum juni komt,
ze hebben nog géén computer,wel net een huisje gekocht!
ze slapen nog in wat ze eerst lachend de latere kinderkamer noemden..
en moeten nog alles schilderen..nog hard werken voor die baby komt..
myn moeder hoopt (natuurlyk)op een meisje..ik denk dat het een jochie is..
toen ik zwanger was van tim hield myn moeder tot ik beviel vol dat het een meisje
zou zyn,haha terwyl we massa's 'bewysmateriaal' hadden.."nee ze zouden wel
mis zyn,zy had gelyk.."nu zegt ze dat tim op my lykt..toch op een meisje lyken dan..
he een nichtje van me beviel pas nog van een tweeling(één dag voor riks' verjaardag)
tys en giel..
weet jy zeker dat het by jullie maar ééntje is es??
groetjes,anne
 

hoi

ja me buik groeit lekker en ook de 2e he,dan groei je nog sneller dicht volgens mij. of had jij dat niet. loop al weken in positie broeken omdat ik echt geen eigen broek meer paste.was vanmorgen bij de verloskundige en wat ook al lekker zwaarder geworden. maar heb weer lekker het hartje gehoord dus voelt toch weer als een super geruststelling! wij hebben ook nog super veel te verbouwen.dave gaat naar een grotere kamer die moet dus nog gedaan worden. en de baby kamer moet nog helemaal opnieuw gedaan worden. dus kan me handen ook lekker laten wapperen de ak tijd.
dat ik trouwde met mij man werd ik automatisch tante want er waren al 4 kinderen bij beide schoonzusters. dus ben het niet anders gewend.
ik moet nu echt gaan...
groetjes esther
 
hoi es,
sorry voor de late reaktie,
leuk voor je dat je het hartje hebt gehoord,
je krygt er duidlyk méér energie van,zal je ook nodig hebben met al dat werk voor de boeg,maar wél leuk werk,nieuwe kleurtjes,spulletjes...
en ja,dat had ik ook,onmiddellyk weer die zwangerschapskleding dragen,zat véél lekkerder..
vandaag myn broertje aan de telefoon,we waren weer tegelyk aan het sms 'en met de gsm maar hy besloot toch maar te bellen,haha,dat hebben we héél regelmatig,lykt wel telepathie,we 'horen' elkaar...
helemaal vol van zyn kindje op komst,mooi hoor om dat te zien(of horen)
werd er helemaal mee bly van..
heb jy broers of zussen?waar je 'een band' mee hebt?
hoe is het met dave?gaan jullie dit jaar met hem sinterklaas vieren?
of vind je hem nog te klein?
he groetjes,anne
 

hoi anne

ja voor dave vieren va dit jaar ook sinterklaas. in de voorgaande jaren snapte hij het toch nog niet dus kocht ik gewoon wanneer ik leuk vond een kadoo'tje voor hem. zaterdag kom de sint op tv en zondag komt ie hier aan in ons stadje. dus gaan even kijken met hem. als hij de sint en piet op tv ziet vind ie het ook al het einde. maar eerst vanavond maar zingen aan de deuren vanwege sint maarten. heb me schoonmoeder maar gecharterd om te zingen want ik weet van te voren dat ik door de grond ga zakken van schaamte haha.ach lang zal het niet duren want na 5 huizen zal hij het wel al gehad hebben en niet meer willen lopen.
ik had altijd een hele goede band met me broertje(is ondertussen ook al 23 maar blijft je broertje)gehad. maar zie hem al 6 jaar zo'n beetje niet meer. dat is een heel langgggg verhaal maar hij mocht toen der tijd niet meer bij me komen anders werd ie uit het huis gezet.en je begrijpt dus wel dat ik me ouders ook al heel lang niet meer zie. is niet zo maar een ruzietje hoor want daar hou je het niet al die jaren op vol om elkaar niet te zien. dat dave geboren werd heb ik ze een kaartje gestuurd en later me vader ook nog gesproken en gezegd dat ie dave altijd zou mogen zien. maar die heeft nooit meer wat van zich laten horen. ik ben er heel lang verdietig om geweest dat ik me broertje vooral niet meer zag maar je moet het toch eens loslaten en hopen dat als de tijd rijp is dat ie zo ineens voor me deur staat.evengoed nog een lang verhaal zo haha
ik hoor je wel weer groetjes esther
 
hoi esther,
en?vond dave het leuk?zingend..'twas wél koud zeg!!
grappig dat je dat ook had,die band met je broertje,
myn oudste broer is 18 maand jonger dan ik (jongste 5 jaar)
en daar had ik ook die speciale band mee,vanaf ik vyftien was waren we zelfs
écht beste vrienden..hadden elkaar zoveel te vertellen dat we heel veel samen waren
en dezelfde vriendengroep hadden..stiekum roken..brommertje ryden..dat soort dingen
maar toen ik op myn 19de het huis verliet verwaterde het al een beetje,
toen ging hy (zonder my,al bedachten we het ooit samen..leven loopt soms vreemd..)
verre reizen maken,maanden weg,..
met myn eerste zwangerschap werd de betrokkenheid groter,nu is hy peter..(of voogd zoals jullie zeggen)van rik,supertrots..
en nu hy zelf vader word,lykt hy nog meer op myn 'broertje' van vroeger..
opeens begrypt hy uitspraken die ik deed tydens myn eerste zwangerschap veel beter(onthield ze ook blykbaar,haha)
de verantwoordelykheid die je voelt naast de blydschap..
broers zyn toch een heel speciaal iets in je leven,geniet maar van de mooie momenten.

zat me net te bedenken of ik je dit wel moet vertellen maar goed,
doe je ogen maar dicht als je het niet wil lezen haha
vandaag viel me voor het eerst op dat rik meer begint te zeuren of gillen als hy iets wil en niet krygt,véél meer dan vroeger,
hy wil sinds een week ook meer geknuffeld worden en opgetild,
ik was meer gefixeerd op de nieuwe woordjes die hy kent,mooi,kaboute-meise,
..maar begint me te dagen dat hy tim opmerkt,en het feit dat die verzorging krygt zint hem duidelyk niet..jawel!!jaloers...mm grote opvoedkunde komt hier weer aan te pas,
ik dacht dat hy kdv wel leuk vond(is ook zo)maar blykbaar merkt hy nu toch wél dat tim thuis blyft...
we pryzen hem de hemel in en noemen hem helemaal niet groot en "jy moet flink zyn" zullen we ook niet snel zeggen..maar toch..
het overdadige geknuffel vond ik eerst wel zalig (deed hy byna nooit)
maar is toch niet meer te doen..téveel ..
ik speel wel altyd met rik als tim slaapt,
schilderen of kleien,of tekenen en puzzelen,
en met hen samen ook elke dag een paar keer(speelt tim vliegtuig,rik duikt en giert het uit!)
oei,lang verhaal,
groetjes,anne

 

hoi anne

sintre maarten vond ie wel leuk ja. en ik maar zingen haha(samen met me schoonmoeder) die deur ging open en je zag hem alleen maar kijken van waar heb jij je snoep liggen? nu leer ik me kind dat ie altijd maar 1 snoepje mag pakken wel zo netjes toch?! krijg ie na het 2e huis al 2 dingen en verderop mocht ie 3 dingen uitkiezen. tja dan begrijpt hij er ook niets meer van want het huis erna kreeg ie maar 1 dingentje. maar was vooral erg gefixeerd op die ozo lekkere snoep.
voor dat jaloerse ben ik ook wel bang ja dat dave dat krijgt. hij is nl een echte knuffelkont en zit ook graag bij me.maar als de baby er straks is gaat daar toch automatisch een hoop tijd insteken. denk alleen al aan de borstvoeding om de 2.5 uur. ik hoop dat hij het er niet zo moeilijk mee heeft straks en het begrijpt.
en vieren jullie ook nog sinterklaas daar?? wij waren hier naar   de sint geweest dat ie aan kwam. maar ben er niet lang gebleven want dat arme kind zag gewoon niets.   stonden allemaal ouders voor de hekken en op hun nek zaten hun kinderen. vind dat dan weer zo stom geregeld. ik was niet de enigste die weg ging en het zat was, velen liepen met me mee. jammer hoor leek me zo leuk. nou anders moet ik er maar 1 in gaan huren en anders volgend jaar maar......

groetjes esther
 
hoi esther,
haha ben je dan toch maar wél mee gaan zingen?
leuk toch?
haha,je had het eigenlyk moeten kunnen filmen,
die begerige blikken..kan het me zo al wel inbeelden maar zou toch een mooie
herinnering geweest zyn..
st maarten doen we niet aan wél oudejaarszingen,
dan wens je de mensen gelukkig nieuwjaar toe,én je krygt snoep!!
heb het nog lang gedaan met myn nichtjes en neefjes,als begeleiding
sinterklaas vieren we natuurlyk ook,niet op vyf maar op zes december..
ha!moeten ze hier nog en dag langer wachten,
dan zeiden myn ouders dat sint niet overal op één dag kon komen en dus land per land ging..maar waarom het nou werkelyk een dag scheelt??géén idee..
rik heeft de intocht gezien van de sint in nederland,maar denk niet dat hy er echt veel van snapte,
hy komt ook op kdv,de sint bedoel ik
en rik ziet hem vast ook wel eens in de winkels..
dit jaar krygt hy wél cadeautjes..snoep eet hy niet,loopt er alleen de hele dag mee rond,(overal vlekken dus nu verboden!)
he moet nu echt eerst wat aan het huishouden doen!
kyk wel of ik later nog tyd vind!anne
 
Terug
Bovenaan