Kerst-baby!

Hoi dames,
Ben vorige week voor het eerst naar de verloskundige geweest.
Ben ook alleen geweest mijn vriend kon geen vrij krijgen, maak had ook alleen
intake. Mag morgen voor mijn eeste echo echt super spannend mag gelukking s'morgens al anders zou ik helemaal aan het zenuwen zijn.

kus

Hallo allemaal,

Allereerst anouk heel veel sterkte, hier gaat alles zijn gangetje. Alleen nog een kijken hoe we het straks met de kamer indelingen gaan doen De 2 oudste bij elkaar leggen of straks de baby bij de jongste we zullen wel zien eerst toch nog een tijdje bij ons op de kamer.
Heb vorige week mijn eerste echo gehad en gelijk de vraag gehad of ik een prenetale screening wilde op afwijkingen en het syndroom van down we zijn er nog niet uit dit kan tot 14 weken geloof ik.
Dit schijnen ze sinds kort te doen het wordt niet vergoed geloof ik maar dat is niet echt een probleem je krijgt een bloedonderzoek en een echo en dan kunnen ze zien of je een verhoogd risico hebt en dan kun je kiezen om verder onderzoek te doen met een vruchtwaterpunctie om definitief zekerheid te krijgen. Maar ik weet het nog niet moet beslissen voor de volgende echo op 26 mei maar alee eerst deze echo maar eens of wachten en als die er goed uitziet zullen we wel verder kijken.

Hé hallo,
die screening op "Syndroom van Down" is mij ook aangeboden.
Maar omdat ik 'pas'  27 ben en deze aandoening bij ons in de familie verder niet voor komt, lijkt de kans erg klein en leek het zowel mij als de verloskundige niet nodig.

Wat zij met die echo doen is een 'nekplooi-meting' bij je kindje en in combinatie met een bloedonderzoek bij jou, laten ze daar een kansberekening op los, waarmee wordt bekeken hoeveel kans je hebt op een kindje met deze aandoening.
De uitslag zegt uiteindelijk weinig, alleen bij een verhoogd risico kun je nog verder laten testen, bijv. vlokkentest/ vruchtwaterpunctie en dat is niet geheel risicoloos!

Een ieder is vrij te doen wat haar goed lijkt, maar zou eens met de verloskundige bespreken wat zij je aanraadt.
Weet dat deze screening bij mijn verloskundige weinig werd gedaan, alleen bij echt verhoogd risico bijv. leeftijd vanaf 36 en als het in de directe familie voorkomt.

Succes, Jennifer

Hallo allemaal!

Al die drukte om niks! haha. Onze afspraak is goed gegaan. Over en weer wat informatie verstrekt, over onze medische achtergronden. Ze heeft me gewogen, urine bekeken en bloed geprikt. Alles was tot zo ver goed (bloeddruk iets te hoog, omdat ik me zenuwachtig had gemaakt). Ze heeft m'n buik gevoeld en daar was alles goed, maar niet naar het hartje geluisterd, dat vond ze nog te vroeg. Wel jammer!
Nu moeten we wachten tot de echo op 5 juni, als we terug zijn van vakantie. Ook bij ons heeft ze de combinatietest uitgelegd en wij kiezen er wel voor om het te doen, in combinatie met de echo van 5 juni. Wat we doen als de uitslag niet goed mocht zijn, weet ik niet, maar de "zekerheid" lijkt me wel prettig.

Dus we gaan vrolijk verder! Ergens heeft deze afspraak me toch wel gerust gesteld. Nog een dagje werken en dan mag ik de rest van het eerste trimester in rust doorbrengen! Heerlijk!

Leonie

Hoi
Ik ben ook eind december uitgerekend een dag later als jou!
Het is ons eerste kindje dus allemaal erg nieuw en spannend!
Heb geen idee wat ons allemaal te wachten staat.
Wij krijgen 2 juni onze eerste echo dan word het pas echt.
Ik voel me verder goed ben niet misselijk alleen erg moe!!

hallo dames
nou ben vandaag naar het ziekenhuis geweest
en alles was goed heb een echo gehad helaas niet inwendig
kon het nu niet zo goed zien maar zij wel
ben 13 dec uitgerekend spannend allemaal over 3 weken hebben we een nekplooi meting
maar moet eerst volgende week even bloed prikken spannend hoor allemaal
gr liza

Hoi liza,

Leuk zeg ik ben ook 13 december uitgerekend! Ik krijg vrijdag weer een echo. Ben erg benieuwd.

Groetjes Petra

Hallo,

Vandaag precies 8 weken zwanger van ons vierde kindje! En tja ik ben dus precies uitgerekend op 25 december! Maandag krijg ik de eerste echo.
Allemaal nog erg pril, maar voor je het weet is het december!

groetjes

Terug
Bovenaan