Kerst-baby!

Goeie morgen!

Haha, ik zoek op het werk telkens een afgelegen plekje om op de pc toch even stiekem het forum te kunnen lezen! Dan hoef ik niet te wachten tot vanavond thuis

Het lijkt wel of de misselijkheid met rasse schreden erger wordt, vandaag ben ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik wakker word misselijk. Meestal gaat het wel snel weg als ik iets kleins eet. Heb nu een tas vol fruit en kleine hapjes mee naar het werk, ik blijf eten! Maar ik wil ook uitkijken dat ik geen tientonner wordt...pas ik straks niet meer in m'n nieuwe broek! haha
Ik moet eigenlijk doorhebben dat ik voor ik op sta al iets kleins eet, een crackertje ofzo. Al doende leert men!

Gister avond had ik even last van een soort spasme in m'n baarmoeder, schrok er wel van want het deed best zeer. het leek even of de boel helemaal ineen  dook en dat gevoel hield even aan. Enig idee wat het kon zijn? Met een paar minuten was het over,  maar ik  heb wel de rest  van de avond een druk gevoel in m'n onderbuik gehad. Geen afscheiding verder, dus ik maak me  geen zorgen!

Hoe is het met jullie?

Lekker genieten van  het weer vandaag...ik ben geneigd een beetje eerder naar huis te gaan  om nog even in de  tuin te zitten!  

Leonie  

Hoi Meiden

Gelukkig mag ik mij ook aanmelden we hebben gisteren kloppend hartje gezien en we zijn nu 8 weken zwanger we zij 17 december uitgerekend. ben al moeder van 3 bengels en een engel.

groetjes Yvonne

Hoi allemaal,

Weertje, hè, heerlijk !
Petra, even een vraagje, hoe voelde jij dan dat je kindje gestopt was met groeien ?
Ik heb weinig zwangerschapsklachten, aan de ene kant wel fijn, maar aan de andere kant denk ik weleens, had ik maar wat meer typische zwangerschapskwaaltjes, nu is het allemaal zo onwerkelijk.
Het lijkt wel of ik er soms geen grip op krijg,ik weet dat ik zwanger ben, want omdat ik al die tijd al heel onzeker ben, heb ik inmiddels 4 testen gedaan en allemaal positief. Maar ja, dan denk ik soms, tja die test was vorige week, hoe is het nu ? Heel vervelend, want ik maak mezelf gek, maar ik kan er niks aan doen. In mijn vorige zwangerschap had ik ook niet veel last, maar toen had ik bij voorbeeld wel dat mijn reuk en mijn smaak veranderde en dat heb ik nu ook niet of misschien nog niet. Hoewel ik wel al een buikje krijg en da's toch ook iets.
Maar, Petra, als jij er niet meer over wilt praten, ook prima, hoor, dat begrijp ik.
Het gaat nu gelukkig allemaal wel goed.
Ik wil ook graag die bevestiging van het kloppende hartje, dan ben ik misschien wat relaxter. Ben ik eigenlijk de enige die zo twijfelachtig is of zijn er meer ?
Leonie, ik zou zeker proberen eerder weg te gaan, het is echt heerlijk.
Ik merk ook alweer dat ik steeds iets te eten of te snoepen pak, maar ook ik moet opletten geen tientonner te worden. Vorige keer ben ik zoveel aangekomen, 27 kilo !!!!, en dat wil ik nu eigenlijk wel voorkomen, dat snap je. Het kwam niet alleen door het eten weliswaar, maar dat heeft er wel aan bijgedragen.
Die spasme waar jij het over hebt, zegt me niks, Ik zou niet weten wat dat kan zijn.
Yvonne en Anouk, gefeliciteerd en welkom bij de decemberzwangeren.

Groetjes
Bibi

Hee meiden,

Wat leuk om jullie berichtjes weer te lezen

Met mij gaat het momenteel niet zo goed...
Ben net naar huis gegaan van mijn werk, want ik ging naar de wc en er kwam ineens bloed uit! Ik schrok echt heel erg. Ben net even in bed gaan liggen en heb toch maar de vk gebeld. Ze zei dat ik toch rekening moest houden met een miskraam. Morgen ochtend moet ik terug bellen en vertellen hoe het dan gaat. Dan krijg ik ook waarschijnlijk een echo...

Ik ben zo bang om het te verliezen, was zo blij met deze eerste zwangerschap!

Heeft iemand van jullie dit ook een ker gehad hoe ik dit hier beschijf?

Leonie, succes met je misselijkheid!

Groetjes,
Anouk

Hoi dames,

Aller eerst voor alle nieuwe zwangere gefeliciteerd!
Ben vandaag voor het eerst bij de vk geweest, en met mijn eigen berekening
zou ik ook net als jij yvonne op 17 december uitgerekend zijn.
Ik mag volgende week donderdag  voor mijn eerste echo (termijn) Ben wel benieuwd of het dan inderdaad net zo oud is al we denken. en hoe ons guppie er een beetje uitziet, tis mijn eerste dus alles is nog helemaal nieuwe en spannend. heb al wel veel op internet zitten kijken www.9maand.com is een leuke site staan mooie echo's op.
Hoe oud / jong zijn jullie eigenlijk allemaal

Groetjes

Hoi Bibi,

Ik denk dat ik het een beetje verkeerd heb omschreven. Je kunt natuurlijk niet voelen dat je kindje stopt met groeien. Ik bedoelde eigenlijk dat ik in die zwangerschap me gewoon niet goed voelde. Ik had lichamelijk geen klachten maar ik was doodsbenauwd de hele tijd al vanaf de eerste dag. Ik had een onrustig gevoel en had gewoon steeds het idee dat het mis zou gaan. We kregen (ook een vroege echo bij 7 weken al) omdat ik niet wist hoever ik zwanger was en het hartje klopte. Toen de miskraam een feit was bij 10 weken, bleek dat het hartje was gestopt 1 dag na de echo!!!! Dus hoe gek kan het zijn he. Ga je iets gerustgestelder naar huis na een echo en stopt het er alsnog mee. Ik vind het niet meer moeilijk erover te praten hoor. Er was gewoon wat mis met het kindje en daardoor is de zwangerschap op een natuurlijke wijze afgebroken he.

Wat ik bedoelde te zeggen is, ik heb al 2 kinderen en bij die zwangerschappen heb ik geen dag angst gehad. Ik heb er nooit over gedacht dat het fout kon gaan. En bij die zwangerschap in januari eigenlijk de hele tijd. En toen de 2e echo dus uitwees dat er geen leven was, wist ik dat gewoon van binnen al en kwam het niet als een verrassing op die manier.

Dit keer ben ik erg zeker over de zwangerschap al vind ik het wel eng om een echo te krijgen. Toch overheerst het goede gevoel en daarom vertrouw ik erop dat het goed zit. Ik heb wel van meer vrouwen gehoord dat ze het konden aan voelen komen. Maar er zijn ook anderen waarbij het echt onverwachts kwam en dat lijkt me nog rottiger eigenlijk. Dan weet je van niks. En zo'n kindje kan wel een aantal weken al dood in je lichaam zitten. Was bij mij al 16 dagen gestopt voor het eruit kwam. Maar ja dat weet je lichaam niet omdat je nog steeds het hcg hormoon in je bloed hebt zitten en je denkt dat je gewoon zwanger bent. Gemeen eigenlijk he. Laten we hopen dat het bij iedereen gewoon goed gaat en geen enge toestanden.

Ik denk dat ik zo je vraag wel heb beantwoord he haha...groetjes en geniet van het mooie weer. Ik ga een ijsje eten...jammie.

Petra

Hoi Anouk,

Tjonge jonge, schrijf ik net een heel relaas over mijn miskraam en kom jij met dit berichtje. Ik hoop echt dat het niet zo is en gewoon een bloedinkje want dat gebeurt wel eens tussendoor. Ik duim voor je dat er niks aan de hand is.

Sterkte en groetjes Petra

Hoi Anouk!

Wat een naar bericht! Heel veel sterkte, ik zal voor je duimen!

Hou je ons op de hoogte?

Sterkte!

Leonie

Terug
Bovenaan