Kinderwens maar nog moeten wachten

@Foodforthought, ik ben nogal alles of niets. Dus no offense dat je dit doet hoor, vind het altijd wel knap als mensen daar relaxt mee om kunnen gaan, haha. 

Oh ik ben in gedachte al heel erg lang obssesief bezig met zwanger willen worden. Als ik puur en alleen naar mijn hart had geluisterd dan had hier al lang een kleine rond gekropen bij wijze van spreke. Maar dat hoofd van mij weet ook heus wel dat het soms gewoon echt nog niet kan, plus mijn vriend is heel praktisch wat dat betreft dus ik luister dan nog maar braaf naar hem, hoe frustrerend dat dan ook wel is. Dus daarom ben ik nu zo blij dat we nu eigenlijk eindelijk op het punt zijn dat hart en hoofd samen komen.

@Linda, en de andere dames :) : Nee, ik wil juist toch niet meteen aan die testen, haha. Lees hier op het forum af en toe mee in topics waar geprobeerd wordt om zwanger te worden en dan duizelt het me een beetje van alle dingen die je allemaal zou kunnen gebruiken. Ik begin gewoon rustig met m'n cyclus in een app bijhouden, haha, en hoop zelfs dat dat voldoende is.

Dank jullie wel! 
Wat spannend allemaal; spiralen die er uit gaan, huizen kopen of bouwen en concrete plannen om echt te gaan beginnen. 
Hier dus inderdaad een heel ander schuitje maar ook wat perspectief dat veel mogelijk is ?. 
Temperaturen doe ik al een jaar of vier, eerst als anticonceptie, daarna in de zwangerschaps modus, vervolgens als anticonceptie, heel even in plan modus, gevolgd door zwangerschaps modus en nu weer als anticonceptie tot deze periode voorbij is. Ik vind het heel fijn om te doen omdat je er super veel inzicht in je eigen lichaam van krijgt en je geen hormonen binnen krijgt. 

Nou duidelijk is dus geworden dat mijn werk (kinderopvang) weer open gaat na 11 mei. Nu ga ik dus keihard hopen dat ik mijn nieuwe baan op het kdv nog heb en ik dan dus kan beginnen daar. 
Mijn vriend en ik hebben meteen gesprek gehad net over het verhaal spiraal eruit halen. We wachten nu af of ik de baan nog heb en dat dat allemaal geregeld en contracten getekend zijn e.d of dat ik begonnen ben en dan kan hoe dan ook de spiraal eruit en gaan we het proberen. Dus ik ga keihard duimen dat dat heel snel duidelijk is en geregeld word. Want ik merk dat ik het wel heel moeilijk vind. Ik wil zo onwijs graag eraan gaan beginnen dat het ondertussen zo moeilijk voor me is om nog steeds maar te wachten enzo.

Ik ben in september 2018 zwanger geraakt na twee eerdere miskramen. En moest toen nog 1 jaar studeren. Ik was uitgerekend in juni. Ik moest alleen nog een scriptie schrijven op het einde en het eerste half jaar lessen volgen. Die lessen waren voor mij heel goed te doen, maar als je misselijk zou zijn is het heel zwaar. Het is denk ik goed dat je het even uitstelt hoe moeilijk het ook is. Ik had het op einde best zwaar vanwege stress om de studie voor de bevalling af te ronden. Niet gelukt want ik werd drie weken eerder ingeleid. Daarna was het echt hard werken om het af te ronden en dat met een newborn. Gelukkig wel afgestudeerd binnen het schooljaar in augustus, maar het was fijner geweest om net iets later uitgerekend te zijn geweest. Wel fijn dat ik al een kindje had voor ik ging solliciteren en niet zwanger was. Het heeft denk ik voor en nadelen, maar het is wel pittig en het is alleen te doen met ondersteuning in je omgeving. 

@Linda, ik heb nog aan je gedacht gisteren! Wat fijn dat jouw werk weer kan beginnen! Twee vriendinnen van mij met een kleintje zijn heel blij dat ze ook weer gebruik kunnen gaan maken van het goede werk dat jullie doen. Ik duim ook mee!
Ik krijg ook wel kriebels merk ik, haha. Nog even geduld.

Terug
Bovenaan