Kinderwens maar nog moeten wachten

Hoihoi! 
Lastig hé, wachten?! Lang getwijfeld of ik m'n verhaal hier wilde opschrijven maar ga het toch doen ?. Ons eerste kindje kwam vrij onverwacht maar was hartstikke welkom. Toen zij bijna een jaar was ben ik een opleiding gaan doen, we hebben toen veel gesproken over onze kinderwens en kwamen tot de conclusie dat kindjes voor altijd zijn en een opleiding tijdelijk. In de maand dat onze dochter een jaar werd, raakte ik zwanger van onze tweede. Geen negatief woord over gehoord van school of van m'n werkgever(s), ik was uitgerekend in de zomervakantie en heb omdat de zwangerschap probleemloos verliep geen schooldag gemist. 
Onze zoon is nu 9 maanden en het kriebelt weer enorm voor een derde. Ik wil heel graag wachten tot hij minimaal een jaar is en een eventuele uitgerekende datum voorbij m'n diploma uitreiking ligt... Nog even dus ??

@Eikeltje: Welkom! Een heel andere situatie dan de meeste hier maar niet minder leuk natuurlijk! Jij bent een goed voorbeeld voor een paar hier hoe een studie en kinderen dus wel goed te combineren is! Ik hoop dat het krijgen van een derde kindje ook zo mooi voor jullie is weg gelegd!
@Anne-VA: Oeh over 2 weken al, wat fijn en spannend! Ik wacht echt met smart af op dinsdagavond, op de persconferentie. Ik hoop echt zo hard dat ik qua mijn (nieuwe) werk weer iets kan gaan doen en dat dat toch opgestart gaat worden en dus ook onze keuze voor de spiraal eruit doorgezet kan gaan worden. Heb jij je cyclus wel altijd bijgehouden in een app? Kan ik je aanraden om te gaan doen! 
Nee we hadden geen weekend weg gepland. Ik wil niet al te veel in details treden want ik kan al redelijk herkenbaar hier zijn geloof ik door mijn tandarts verhaal maar het is in ieder geval een keuze die nu gemaakt moet worden voor iets wat weer start na de zomer en waar ik normaal aan mee zou doen maar wat niet zou kunnen als ik al verder zwanger zou zijn. En wat mogelijk dan helemaal niet in gang wordt gezet als ik afhaak. Maar gelukkig ben ik niet de enige persoon die mogelijk afhaak.
En nee, mijn kinderwens is echt puur een gevoel wat ik gewoon echt diep voel al die tijd al. Ik heb kinderen altijd al leuk gevonden en gewoon al vroeg geweten dat ik echt moeder wil worden.
Ik had al een heel verhaal hier getypt over dat ik nog niks had gehoord van die tandarts en terwijl ik het stuk hierboven aan het typen was belde die opeens. Lang verhaal kort. Hij hoopt dat zij na 28 april weer open kunnen en hij gaat met zijn assistente overleggen om mij gewoon alvast ergens in te plannen. Dus dat zou betekenen dat die implantaten er nu toch hopelijk al sneller uit kunnen. Als dat betekent dat we daardoor een maand langer moeten wachten met proberen zwanger te worden dan is dat maar gewoon zo. Dus nu hoop ik nog harder dat we dinsdagavond goed nieuws krijgen.

Oh mijn neef en zijn vriendin laten net weten dat zij zwanger zijn van de eerste. Ik vind het super leuk natuurlijk maar ben ook meteen wat jaloers haha.

[quote quote=10312271]Oh mijn neef en zijn vriendin laten net weten dat zij zwanger zijn van de eerste. Ik vind het super leuk natuurlijk maar ben ook meteen wat jaloers haha.[/quote]
Oh mega herkenbaar!! Ik had dat het afgelopen jaar ook zo enorm. Zo van, jaaaa leuuuuuuk voor jullie maar ik wil ook. Haha.

@Linda, zal ook even reageren op de rest :)
Snap het helemaal hoor. Het forum is toch gewoon openbaar. Ik houd het gewoon op een project dat jullie aan het plannen waren, gelukkig ben je niet de enige die twijfels heeft over afhaken! Altijd fijn als je je ergens achter kunt verschuilen ;-)

Ik heb mijn menstruaties wel bijgehouden op papier gewoon, maar toen ik deze laatst in een app (Flo) zette, kon die er niet echt een touw aan vast knopen volgens mij. Soms een paar maanden regelmatig, en soms een maand bijna niets. Hoop dat dat een beetje duidelijker wordt als spiraal eruit is.

Oh dat is lastig dan ja, en heb je dat zelf ook zo ervaren dat je cyclus iets onregelmatig is? Zelf gebruik ik al heel lang de maya app. Ik heb soms periodes dat ik een keer een lange/normale (30 dagen) maand heb en dan de volgende maand een korte maand (26 dagen ofzo, voelt dan altijd als 3 weken geleden) en dat dan soms afwisselend. En na zo'n lange tijd van invoeren weet die app dat vaak wel een beetje en heb ik het gevoel dat die wel mijn ovulatie vaak vrij goed gokt. Ik voel altijd wat krampjes rondom ovulatie en als ik dan in de app kijk met de gedachte van: oh klopt dit, is het die tijd van de maand? Dan klopt het vaak wel. Ik zal als ik jouw was het vanaf nu gewoon goed bij gaan houden dan kan de app er vast wel wat van maken.

Ja, ben er inderdaad al iets van een jaar wat beter mee bezig, maar heb wel altijd al minder hevige menstruaties gehad dan anderen. Heb me daar een tijdje zorgen over gemaakt maar ja, er zijn zoveel dingen die samen bijdragen aan vruchtbaarheid, ik heb het ook weer geprobeerd los te laten. Het werkt iig, en misschien wisselt het net als jou per maand!

Hoop ook voor jou dat de tandartsen gauw weer open mogen! Ik denk dat er buiten zorg om niet zo heel veel gaat veranderen nog, als ik zo de berichten een beetje volg. Maar qua tandartsen zag ik gisteren op NOS dat ze er "klaar voor waren", dus dat stemt positief!

Ja wat dat betreft qua die tandarts komt het nu hopelijk wel goed, nu ook nog te hopen dat ze in mijn werk (kinderopvang) ook weer wat meer gaan toelaten en mijn nieuwe werk nog mogelijk is.

Terug
Bovenaan