Kinderwens maar nog moeten wachten

Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik kan niet wachten op morgenavond, tot we weer nieuws ontvangen over hoe het de komende tijd gaat zijn met de maatregelen. Dan gaan mijn vriend en ik eens goed dingen bespreken weer, al merk ik dat het hoe dan ook bijna elke dag wel ter sprake komt. Wij hebben ons ook ingeschreven voor een nieuwsbrief over een nieuwbouwwijk die gebouwd gaat worden hier in de buurt dus er spelen op het moment meerdere factoren mee en verschillende scenario's zijn mogelijk haha. Wie weet dat we in aanmerking zouden komen voor zo'n woning dat we dan kiezen om toch nog even te wachten met een baby, zodat we bijv. al in die nieuwe woning zouden zitten. Maar ik denk van niet want die bouw start dan denk ik ergens in de zomer/net na de zomer en duurt dan nog wel een jaar voordat we daarin zouden kunnen en zo lang wil ik niet wachten met kinderen. Maar hier in deze woning kan het ook en dan zou het ook goed uitkomen dat we binnen 2 jaar kunnen verhuizen want we zijn van mening dat we hier kunnen wonen met een kind tot 1 jaar. Dus echt nog een spannende tijd de komende tijd, maar ik hoop dat stap 1 toch wel echt is dat we de spiraal eruit gaan halen.

@Linda, herkenbaar dat het gespreksonderwerp 'baby' eigenlijk wel dagelijks langs komt, hier ook.
Ik hoop heel erg, wat de uitslag morgen is, jullie tot het besluit kunnen komen wanneer jullie gaan starten. Dan kan je naar een bepaald moment gaan uitkijken. Iets als een woning kan ook altijd weer versnellen als jullie toch al eerder willen verhuizen door te kiezen voor een bestaand huis. Maar begrijp wel dat het ook iets is waar jullie over denken. Wij hebben al een woning wat geschikt is voor een gezin, fijn om daar niet meer over na te moeten denken. Zo hebben we allemaal wel wat, dat de timing niet perfect maakt (ik studeer natuurlijk nog). 
Sinds mijn spiraal er uit is ben ik mijn tempratuur aan het bijhouden. Echt heel erg interessant. Leuke bezigheid nu we nog even een maandje wachten tot we echt beginnen. 

Ik hoop ook dat je meer duidelijkheid krijgt aan de hand van de persconferentie Linda! Of misschien aan de hand van iets anders, zoals die woningen inderdaad.

Wij hebben het er ook elke dag wel even over. Niet al te serieus, in de zin van; het zijn geen urenlange diepe gesprekken. Maar we zijn nu gewoon zoveel samen dat we meer tijd en ruimte hebben om te fantaseren over de toekomst.

Ik ben wat meer aan het lezen over ovulatietesten, voor straks. Maar tegelijkertijd wil ik mezelf niet meteen vanaf de eerste poging heel veel druk opleggen. Ik ben van mezelf al een controlfreak ;)

@Foodforthought: Ja een bestaande woning zou uiteraard ook kunnen echt zit je dan altijd met kosten koper en het overbieden van de huidige tijd, en dat geld daarvoor hebben we de komende tijd nog niet gespaard. Er komen bij een nieuwbouw woning weer andere extra kosten kijken maar niet direct in het begin zo'n grote uitgave, wat dan weer een voordeel is voor ons. Plus ik vind nieuwbouw wonigen heel erg mooi haha, en het nog een ruim jaar moeten wachten maakt wel dat je nog wat dingen kan regelen e.d voor die tijd. Maarja uberhaupt weten we niet of we hier enige kans op zouden maken hoor, maar we worden in ieder geval gewoon op de hoogte gehouden en gaan wat gesprekken voeren om te kijken waar we staan. En in de tussentijd gaan we waarschijnlijk gewoon al beginnen met zwanger proberen te worden haha. 
Wat interessant dat je aan het temperaturen bent, dat geeft toch ook al inzicht in hoe je cyclus is. Heb je al het gevoel dat je regelmatig bent en dat je je eisprong kan vinden? Jullie gaan dus ook een menstruatie afwachten en daarna echt proberen?

Hé dames! 
Wat leuk Linda, zo'n nieuwbouw project. Dat is vast een mooie kans. Ik gun jullie ook een mooi eikpunt om naar toe te werken. Wat Foodforthought ook zegt: we hebben allemaal wel iets wat het niet perfect maakt. Als het voor jullie maar goed voelt. En heel herkenbaar, dat het er dagelijks wel even over gaat. Dat hebben wij ook wel, gisteren had ik zo'n dag dat ik er alleen maar over aan het nadenken was. Dan voelt wachten ineens lang, terwijl ik vandaag weer denk: het is precies goed zoals we het bedacht hebben. En wat betreft die baby's die overal maar geboren worden, daar heb ik nog niet zo'n last van. Al kan ik me voorstellen dat dat ook zo is omdat we toch nog niet écht begonnen zijn. Ik denk dat ik dat dan wel moeilijker zal vinden. 
@Foodforthought, spannend hoor! Wil je dat blijvend bijhouden of vooral nu je spiraal er uit is gegaan om te kijken of het op gang komt? Ik zou daar geloof ik helemaal gestoord van worden haha, net zoiets als ovulatietesten: ik ben denk ik iets te obsessief voor dat soort dingen. ;-) En nog maar een maandje, dat gaat snel zeg!! Spannend! 
@Anne-VA, twee weken, dat is goed te overzien. Fijn zeg! En juni is ook al vlug. Gek idee hè, als het ineens zo concreet wordt.
@Eikeltje, welkom! Wat leuk, de derde. Respect dat je al die tijd ook gewoon hebt gestudeerd! Fijn te horen dat dat gewoon kan, haha. Geeft weer wat perspectief. Herken je gevoel ook wel dat kinderen voor altijd zijn en een studie maar voor even. Ik zeg dat nu heel dapper en ben uitermate benieuwd hoe het me zal vergaan, maar heb goede hoop. ;-) 

@Anne-VA: Ja ik duim hard voor goed nieuws morgenavond haha. Maar we hebben denk ik sowieso al de keuze gemaakt om nu snel de spiraal eruit te halen, dan een menstruatie te wachten en dan te gaan proberen. Ik moet deze week ongesteld worden, dus wie weet is dit wel mijn laatste menstruatie met spiraal. 
Ja ga je het meteen met ovulatietesten willen proberen? Dat heb ik dan weer totaal niet. Ik geloof elke keer goed te weten wanneer ik mijn ovulatie heb en als mijn vriend en ik het rond die periode dan even leuk gaan maken, kunnen we daarna alleen maar afwachten. Als dan na een paar maanden blijkt dat het niet lukt dan gaan we eens naar die ovulatietesten kijken.

@Linda, ik denk dat je het tegen mij hebt haha. Good for you, goed nieuws dus! Ben zo benieuwd hoe het jullie straks vergaat, de dames die al actief gaan proberen. Leuk om te mogen volgen! En nee, ik ga het juist niet proberen met temperaturen of ovulatietesten, ik denk dat ik daar helemaal gefixeerd van raak. Dus ik laat de natuur z'n gang gaan en dan wacht ik af. Dat is nu het plan de campagne althans. ;-) Wij gaan het sowieso pas tegen het einde van de zomer proberen denk ik. 

@alittlebite en @linda het tempraturen doen we vooral omdat we dit interessant vinden. Ik vind het een fijn idee om op die manier iets beter te weten hoe mijn cyclus is. Zeker nu hij nog op gang moet komen. Er is nu nog weinig op te maken uit de tempraturen ;)
Maar begrijp ook dat dit voor sommigen een beetje heftig is en dat het te obsessief kan worden. Als ik mijzelf daar op betrap zal ik ook stoppen. 

Terug
Bovenaan