Kinderwens maar nog moeten wachten

@Anne-VA, wat fijn dat je waarschijnlijk je spiraal kan laten verwijderen. Ik duim voor je dat het door gaat. 

En klopt inderdaad, door deze wens is mijn motivatie voor de studie enorm hoog en ga ik er best snel door heen. 

Heey hooi, Knap dat je jouw verhaal hier durft te doen. Ik zelf loop nu ook al een geruime tijd met een sterke kinderwens rond. Helaas wil mijn man nu nog niet. Ik respecteer zijn wens, maar het frustreert mij af en toe heel erg. De pil slik ik nu voor hem, en ik zou ook nooit stiekem stoppen, maar ik slik hem al geruime tijd niet meer voor mijzelf en dat vind ik vooral frusterend.  Ik heb het hem wel bekend gemaakt, dus hij weet hoe diep het bij mij zit, maar goed je moet er samen achter staan. Dat we kinderen willen is zeker, maar hij wil nog niet.  Wat mij ook onzeker maakt is dat hij nog niet echt duidelijk kan zeggen wanneer dan wel (wat ook logisch is) maar ja duurt het nog 2 jaar of misschien wel 5 jaar? En ondertussen klepperen die eierstokken van mij maar door. Elke dag wordt de wens groter (vooral nu ik met deze crisis veel tijd over heb) dus in gedachtes is de babykamer al ingericht en heb ik mijn top 3 namen lijstje voor beide geslachten al klaar....)  Ik vind het soms best lastig om hier mee om te gaan, want natuurlijk heb ik er regelmatig met hem over, maar kan dit niet te veel doen want dat is voor hem ook vervelend. Ik kan het niet aan hem opdringen. Wat mij ook onzeker maakt is inderdaad het feit dat je ook niet weet hoelang het duurt, en of het uberhaupt wel lukt. Dus ik begin ook liever eerder, want ik wil niet op mijn 33ste er achterkomen dat het niet lukt op natuurlijke wijze, want wie weet hoe lang het dan nog duurt met medische hulp? Het is een lastig verhaal, en ondertussen kan ik er alleen maar over dromen.. Dus ja als mensen hier tips hebben hoe je hier mee om kan gaan?

@Deesee: Jeetje wat een vervelende situatie joh! Mag ik vragen hoe oud jullie nu zijn? Geeft je man ook aan waarom hij het nog niet wilt nu? 

Ja, sluit me aan bij wat Linda zegt, heel lastig! Ik denk dat leeftijd en omgeving hierbij erg mee kan spelen: als in een vriendengroep  bijvoorbeeld ineens 2-3 van de 5-6 mannen vader worden, en dan kan de sfeer snel omslaan (van "niemand heeft kinderen" naar "iedereen wil ze"). Geef het de tijd. Mijn vriend ik hebben het er zo'n 1,5-2 jaar geleden ook over gehad en stonden er toen zo anders in dan nu, als ik er nu op terugkijk... dat kan echt een hoop veranderen! Het klinkt wel alsof je er heel goed mee omgaat al.
Ja, via via gehoord over een praktijk die nu start met spiraaltjes plaatsen om huisartsen te ontlasten. Belde even of verwijderen dan ook mocht, en gelukkig kon dat! Dus daar ben ik optimistisch over nu :)

@-Linda-  Ik ben 26 en hij is vorige maand 30 geworden. Dus ik ben nog vrij jong hoor, maar dat maakt de wens niet minder sterk. Ja hij geeft aan dat ie nog even wil genieten van de vrijheid, wat reizen maken etc. 

@Deesee, zeker een moeilijke situatie.
En je hebt ook gelijk, leeftijd maakt de wens niet minder als die er is. Hopelijk komt die wens bij je man snel. Ik herken Anne-VA zegt, het kan opeens zo omslaan. 
Tot die tijd maakt het voor jou natuurlijk niet makkelijker. Ik herken wat je zegt dat je de babykamer als hebt ingericht in je hoofd ;)
Hopelijk kan je andere dingen vinden waar je tot die tijd je energie in kan steken. Beetje afleiding.

@Anne-VA: Oh super fijn dat je een praktijk hebt gevonden die het wilt doen, heb je ook al een afspraak gemaakt?
@Deesee: Oh nee dat maakt de wens zeker niet minder, ik heb ook al bijna 10 jaar ofzo die kinderwens dus ik weet wat je bedoelt. Zonder kinderen is dat reizen idd wel makkelijker ja, maar dat maakt deze wens dan wel even lastig idd. Zit er een kans in voor jullie om nog een reis te maken zodra deze crisis voorbij is? Dan zou je daarnaar kunnen kijken om dat te gaan doen en wie weet is het dan tijdens die reis wel al raak haha.
Wij hebben gisterochtend mijn moeder vertelt dat we mogelijk binnenkort de spiraal eruit gaan halen. Ik moest eigenlijk wel aangezien er binnenkort een beslissing genomen moet worden ergens over en ik daar niet aan mee zou kunnen doen als ik zwanger zou zijn. Ze had het nu nog niet verwacht maar zal hoe dan ook heel blij zijn als ik zwanger zou zijn. Nu maar hopen dus dat het snel mag gaan gebeuren.

@Foodforthought, thnx! Ik ben ook blij dat je de post hebt gemaakt. ;-) Ik hoop inderdaad ook dat zodra de boel een beetje loopt en ik er in zit, het ook wel te combineren is. Voor we echt starten is de zomer denk ik wel zo goed als voorbij, dus dat duurt ook echt nog wel een paar maanden. Moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook wel een geruststellend idee vind dat het leven zich niet laat plannen en het niet perfect hoeft te zijn. Het komt echt wel goed. Met of zonder afgeronde master. Vind het wel leuk om te horen dat er meerderen van ons nog studeren, geeft de burger moed. ;-) Hoop voor jou dat je het straks fijn kunt afronden, vast een lekker idee dat het bijna achter de rug is. 
@Anne-VA, haha, herkenbaar verhaal. Ik kan daar soms ook wel over nadenken en in lichte paniek raken. Gelukkig is het inderdaad niet nodig en komt alles wel op z'n pootjes terecht. En inderdaad, mooie aanvulling wat betreft die studie. Ik denk dat het zeker richting geeft en motivatie om gewoon te knallen. Weet je al wanneer ze je spiraal gaan verwijderen?
@Deesee, goh, wat lastig zeg! Kan me voorstellen dat dat frustrerend is. Ik kan me wel vinden in wat de rest zegt. Hier was het ook nog best een tijd een ver-van-mijn-bed-show.. we zitten nu op een leeftijd dat we ineens de minderheid zijn zonder kinderen. Terwijl we een anderhalf of een jaar geleden tot de grote groep behoorden die allemaal geen kinderen hadden. Het kan snel gaan.. Hopelijk krijgt je man de wens ook snel en is het tot die tijd in ieder geval een bespreekbaar onderwerp. Wel fijn voor jou als je ook af en toe je hart kunt luchten. 
@Linda, spannende stap zeg! Fijn dat je moeder zo positief reageerde. Lijkt me best spannend en dubbel om dat al te vertellen. Hier is het geen groot geheim overigens, maar zo concreet spreken wij er nog niet over met anderen. Knap dat je dat aangaat! :) 

Terug
Bovenaan