Kindje geboren in mei?

Hallihallo,

Hier is alles prima, Jette is op 21 mei geboren dus was ze gister precies 6 maanden.Leuk hoor, ze is erg gezellig, lief en makkelijk.Ze heeft deze week dr eerste hapjes gehad en dat beviel haar best.Ze doet dr mondje al wijd open als ze t lepeltje ziet.k Kan wel n boek over dr schrijven, zo genieten we van haar. Hier een leuke foto

Zo, heb een paar dagen niet op het forum gekeken, wat is er veel geschreven!!!!!! Leuk dat er zoveel meimama's zijn!
De vorige keer schreef ik dat Tijn nog niet echt interesse had in eten, nou, ik moet zeggen, het begint te komen nu! Hij vindt groente lekkerder dan fruit, maar hij eet nu bijna elke dag wel.
Morgen moet ik weer met Tijn naar het cb, ben benieuwd! Ik vind hem echt groot nu hoor! De vorige keer woog hij 6700, en was hij 64 cm lang, nu past hij bijna niet meer in maat 68, en ben voor de gein met hem op de weegschaal gaan staan: 8 kilo!!!!!!!!! Hallo!?! Maat 68 heeft hij zo goed als overgeslagen trouwens, gek toch?
Verder gaat het echt waanzinnig goed met Tijn; hij is zooooooooooo lief en makkelijk en vrolijk steeds! En Julia (zijn grote zus van net 3 jaar0 is echt zooooooooo superlief voor hem! Echt genieten hoor! Maar, ben er wel over uit dat ik het bij 2 kids hou, haha, toch wel erg druk, .......

Joris draait :)
donderdag op het kdv zag ik de baby's van zijn leeftijd draaien en zei dat hij dat ook maar eens moest doen. verteld die leidster dat hij dat al doet en ze niet wist dat ik het nog niet wist. Joris draait nu dus al een kleine week, net voor de 6 maanden. kei lief. nu krijgt hij er geen genoeg van en ook op de buik liggen vind hij niet meer zo heel vervelend. terug draaien doet hij nog niet, dus alleen van rug naar buik.
ook eet hij nu sinds twee  weken groente, ik heb al 6 soorten geprobeerd. en hij eet nu echt. hij wordt nu echt groot, overal die snelle handjes heen. 74 is te klein aan het worden, dus ik ben benieuwd hoe groot en zwaar hij nu is. woensdag moet ik naar cb en ben benieuwd en heb een hele berg vragen. ook ben ik sinds dondenderdag bv aan het afbouwen, wil op 1 voeding blijven. de eerste keren moest hij steeds overgeven van kunstvoeding maar ook dat gaat nu goed, gelukkig.
helemaal gelukkig hier :)

gr floor

Patrick draait ook!!!! Van rug naar buik en terug!! Wat worden ze wijs en groot!! Elke keer dat die op zn buk lig zet die zn knietjes onder zn kontje zo schattig!!! Hou van hem die lieverd!!!

Groetjes

He meimama's!!
elinedikkers: Patrick is aanstaande zaterdag 6mnd en vanmorgen woog die 7950gram (heb een babyweegschaal van mn schoonzusje) dus die komt ook in de buurt van de 8kilo!!! Wat een beren he haha!! Hij heb maat62 zogoed als overgeslagen en heb heeeeeeel lang maat 68 aangehad maar nu bijna 74 denk want er worden echt truitjes te kort!! Moet donderdag naar het buro!!

Het eten gaat hier nog niet echt, ben al 2weken met banaan bezig maar als ik er 2hapjes in krijg is het een hele prestatie, maar goed ik maak me er niet meer druk om, tkom vast wel vanzelf!!!

Groetjes

Hoihoi,

Hier weer een krabbel van ons.
Met Evy gaat het hartstikke goed. We zijn dus nu een week bezig met groentehapjes, en het gaat supergoed. Ze vindt alles lekker; heeft nu al wortelen, bonen, pastinaak en nu bloemkool gehad. Ze vindt het zo lekker, dat er per keer wel een half potje in gaat.
Komend weekend willen we 's morgens fruit erbij gaan geven.
Ik hoef pas weer 15-12 weer met haar naar het cb. Normaal ging ik tussendoor nog eens om te wegen, maar Evy groeit goed genoeg om dat nu achterwege te laten.
Qua kleding is 62 hier zomerkleding geworden. 68 past wel nog, maar niet voor lang meer, denk ik. Heb al wat 74 in huis, vooral de broeken hiervan kan ze al aan. lange benen...
Het enige vervelende voor ons en haar is, dat ze sinds dat de tandjes zijn doorgekomen ze meer voeding terug geeft. Ze is wel alweer een tijdje verkouden en 'hapt' hierdoor meer lucht tijdens het drinken. Mijn vriend denkt dan ook, dat het met de verkoudheid te maken heeft.
Ik heb al rijstebloem door de voedong gedaan, maar toen liet ze steeds meer voeding staan en poepte ze slechter. Ik gebruik Friso en heb gedacht aan de versie tegen spugen. Heb nu eerst Nutriton gekocht, om te verdikken. Lijkt wel wat te helpen.
En voor de rest: de mooiste en makkelijkste baby ter wereld, haha....Wat houden we toch superveel van dit meisje. Ik raak altijd helemaal in vervoering als ik mijn vriend met Evy bezig zie. ZOOOOOOO LIEF.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-2008

Hier is mijn   kleine boef, hij wordt donderdag a.s. 6 maanden, maar als ik jullie zo hoor is hij erruug klein!! Maat 68 is nog te groot voor hem (!) en hij was de laatste keer 6300 gram en 65 cm ( met 5 maanden). Denk dat t al héél wat is als hij nu de 7 kilo en 68 cm haalt, maar de kleertjes zijn echt nog te groot... hij is heel fijntjes gebouwd, heeft ook niet echt n bol koppie.

Draaien doet ie nog niet uit zichzelf, van rug naar buik (wel terug). Wel is hij héél druk bezig met achteruitkruipen, als ik m op een kleed in de woonkamer leg, en ik kijk even niet, ligt hij ineens een heel stuk van zn kleed vandaan, nogsteeds op zn buik (dus niet omgerold). Maar die kleine boef doet t meestal als ik niet kijk hahaah. Los zitten gaat al bijna, soms verliest ie ineens zn evenwicht maar hij kan aardig tijdje gewoon los zitten. Leuk he, dat in spanning afwachten wat de volgende ontwikkeling zal zijn hihi

haay allemaal

Hier ook meer een lezer dan een poster.

Ook Joah is alweer een half jaar (geweest, 16 mei geboren).
Hij draait al een hele poos van de buik naar de rug en een week later ook weer terug. helaas is de box daarvoro al bijna te klein. of moet ik zeggen Joah is te groot om flink te draaien in de box.
Sommieg van jullie denken wat is mijn kindje groot en dan lach ik hier. Mijn   mannetje woog nl bijn a10 kilo vorige week en is 71 cm. Nou moet ik natuurlijk wel bij vertellen dat hij 5210 gr bij de geboorte woog he. Hij volgt ook keurig zijn eigen lijn, die natuurlijk boven de mooie curve van het cb ligt.

Joah krijgt nu 3 flessen, rond 6-7 uur, 12-13 uur en 18.45 uur.
In de ochtend een fruithap en eind vd middag een groentehap (met flesje sap).
Hij moest ff wennen, maar nu gaat het er wel in hoor.
Soms krijgt hij ook een korstje om op te sabbelen, dat vind hij ook erg lekker.

Ik zal ff kijken of ik wat nieuwe foto's van hem kan plaatsen.

Gr Bianca, mama van Danae (bijna 4) Arwen (sb, ruim 2) en Joah (16 mei)

Terug
Bovenaan