klaar voor een tweede kindje, wie ook?!

Hey meiden, ik blijf het zo interessant vinden om iemands bevallingsverhaal te horen. Het is gewoon zo bijzonder dat iedereen zijn eigen verhaal en ervaring heeft. Vergeleken bij jullie ben ik er nog makkelijk vanaf gekomen. Ookal ervaarde ik dit op dat moment uiteraard helemaal niet zo.
Bij mij begon het 'snachts te rommelen en kreeg ik steeds regelmatiger krampen. Uiteindelijk kwam om 11.30 de verloskundige langs omdat ik om de 3 min weeen had en toen had ik nog maar 2 cm. Ze vertelde me dat ik er waarschijnlijk de hele dag over zou doen. Ze was nog maar een tijdje weg toen ik vreselijk pijn kreeg en het ook niet meer ophield (een weeenstorm, weet ik nu achteraf) Na anderhalf uur merkte ik dat ik wilde persen. VK snel gekomen en 27 min later was mijn dochter geboren. Daarna moest ik wel nog naar het ziekenhuis om onder narcose gehecht te worden want in het geboortekanaal zat een scheur omdat mijn dochter met haar armpje langs haar hoofdje naar buiten was gekomen. Moest ook een nachtje blijven, ook wel lekker dat je dan even kan slapen terwijl er voor je baby gezorgd wordt. Toen dacht ik: nooit meer!!!!!!!!!!!! En nu kan ik niet wachten totdat ik weer zwanger ben. Gelukkig maar dat de scherpe kantjes van de herinneringen af zijn. Ik denk dat als we weer liggen te puffen, we denken: Oh ja, zo voelde het......waar zijn we weer aan begonnen....haha
Maar ja, ik zou nu alsnog alles voor dochterlief overhebben.

Het enige waar ik enorm trek in had tijdens mijn zwangerschap waren appels. Ik at er wel 5 per dag. Ik vond het trouwens heel prettig om thuis te bevallen. Dat wil ik de volgende keer ook graag. Maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat met heftige  weeen naar het ziekenhuis gaan, op zn zachtst gezegd, geen pretje is.

Spannend, er komen al NOD's aan. First Mum en Toulouse, heel veel succes met de laatste dagen wachten en nog eens wachten. Ik hoop van harte op een positief resultaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hey mex,

lekker zo'n vlotte bevalling  zo willen we er nog meer van hebben hahahaha.
wel minder dat je als nog naar het zieken huis moest!

ik weet in iedergeval dat ik de volgende keer wel in het ziekenhuis moet bevallen,mag niet thuis

Hey meiden

Aangezien iedereen zijn bevallings verhaal hier neerzet ik natuurlijk niet achterblijven.
Ik was 1,5 week overtijd toen ik s avonds met de hond  ging lopen, ik zag dat het volle maan was en mijn moeder had gezegt dat dat de bevalling op kon wekken.
Ik dacht bij mezelf jaja, maar toch geprobeert, dus ik liep over straat met mijn jas open en mijn buik vooruit haha.
S'nachts moest ik naar de w.c en ik kwam erachter dat ik wat vocht verloor, nou ja toch maar weer op bed.
2 uur later werdt ik wakker met lichte weeen, ben naar beneden gegaan en af gaan wachten, om 3.00 heb ik mijn man geroepen dat het nu toch tijd was om eruit te komen, en heb ik de verloskundige gebelt aangezien de weeen vrij vlot op mekaar kwamen.
Ze kwam en ik had 3 cm ontsluiting ze ging om 4.30 weer weg met de boodschap dat het nog wel even kon duren,
Ik kon niks anders doen dan lopen, ik kon niet zitten of hangen.
En waarschijnlijk heeft al dat lopen een positieve invloed gehad want om 7.30 belde ik de verloskundige dat ik het niet meer hield.
Ze kwam en ik deed de deur open, ze zag mijn gezicht en zij kom we gaan naar boven je bent zover haha.
Ik heb 2 uur geperst, aangezien ik haast geen persweeen had en mijn dochter 4010 gram woog ging het niet makkelijk.
Maar met een knip kwam ze te wereld om 9.30!!
Zo dat was mijn verhaal.

Liefs Mama2006

Hoi meiden,

het is bijna niet bij te houden zo snel gaan jullie. Ik kan beter een paar keer per dag kijken, want als ik alles 's avonds wil lezen ben ik wel een hele tijd zoet.

@mama2006. Ja dat klopt as zondag. Ben benieuwd. Ik ben nu eigenlijk niet echt zenuwachtig voor het wachten, probeer er ook niet al teveel aan te denken, anders word ik gek haha.

@natje76, ook bedankt hoor! liever 2 keer dan geen keer laten we maar zeggen.
Sinds een half  jaartje ben ik fulltime huismoeder, daarvoor werkte ik 1 dag in de week en paste mijn moeder op. Heerlijk vond ze dat.  Mijn werkgevers gingen verhuizen met de winkel en mijn moeder wilde gaan werken, dus ben toen zelf maar gestopt.   En eerlijk gezegd verlangde ik er ook wel naar om niet meer te werken, die ene dag zonder mijn zoontje vond ik niet echt fijn. Nu doe ik de administratie van het nieuwe bedrijfje van mijn man. Merk alleen wel dat ik niet zo heel veel sociale contacten heb, omdat ik niet meer werk. Daar moet eigenlijk wel verandering in komen.

@mamajb. Ik kan me niet echt meer herinneren wat ik absoluut niet of wel wilde eten. Heb wel veel fruit gegeten, dat eet mijn zoontje nu ook heel goed, had wel eens gehoord dat wat je in je zwangerschap veel eet je kleine ook graag lust. Weet niet of dat waar is maar bij ons gaat dit dus wel op.
Oja, mijn man kon mij wakker maken voor een frikandel speciaal zonder uien, maar voor de rest gaf ik niet veel om vlees en nu nog steeds niet terwijl ik een echte vlees eter was.

@corina, helaas maar waar het is niet heel gezond om koffie te drinken, al wordt er wel gezegd dat een paar bakkies wel kan.

@mex, mijn zoontje is ook met zijn armpje langs zijn hoofd geboren . Om alvast te zwaaien haha. Maar heb daar dus ook wat hechtingen aan over gehouden.

Als ik al die bevallingsverhalen lees, was die van mij zo zwaar nog niet (al vond ik het op dat moment natuurlijk niet.
De weeen begonnen om middernacht (1 april op precies te zijn, terwijl ik de hele zwangerschap had geroepen niet 1 april!) Ben op een gegeven moment achter de pc gaan zitten om manlief nog even te laten slapen. Heb toen de weeen keurig bijgehouden (kwam pas het briefje nog tegen, raar wel hoor om dat weer terug te zien) Ze kwamen heel snel om de 3 a 2 min. M'n man dus maar wakker gemaakt en om een uur of 6 of 7 (weet het niet meer) de vk gebeld. Ze heeft toen mijn vliezen gebroken, ik zat op 4 cm ontsluiting. Ging ze weer weg om te douchen en te eten en kwam om 9.30 uur terug. Had nog steeds 4 cm. Onder de douche gaan staan, maar hield het daar niet uit. Om een uur of 11 heeft ze me naar het zieknhuis gebracht en heb toen weeenopwekkers gehad. Pfff wat waren die weeen akelig. Heb bijna twee uur geperst en Rafael is om 13.43 (dat weet ik nog wel) geboren. Heb niet heel veel hechtingen gehad. Ben ook een nachtje gebleven.
Ik moet zeggen dat ik graag thuis wilde bevallen, maar het ziekenhuis was ook wel heel fijn. We zijn helemaal in de watten gelegd.
Een volgende keer maakt het mij eigenlijk niet uit.

Fijne avond nog en tot morgen

Liefs,

@mamajb

ik at in het begin heel veel friet met knoflook haha had ik mega veel zin in en in de mac chickn ook erg,en ineens werd ik van deze dingen juist heel misselijk vreemd he...

verder kwa drinken dronk ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel appelsap verder geen gekke dingen...
ben geen koffie drinker gelukkig bah de geur alleen al.

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

ik vind het echt leuk om al die bevallings verhalen te lezen
zo zie je maar dat iedere bevalling weer totaal anders is..

patricia;drink je wel thee dan?want daar zit ook caffeine in,alleen effe minder als dan in koffie..dus thee is ook slecht zeggen ze.

maar ik drink 2 kopjes koffie per dag,soms 4 maar dat is echt het maximale!
anders slaap ik niet meer van het caffeine
dus hopelijk is 2 tot 4kopjes dan niet te veel.......??

meiden ik ga naar bed,ben moe,en moet er morgen weer op tijd uit want moet baby zwemmen,dat doe ik al bijna 1jaar,echt heerlijk is dat!
welterusten allemaal

quote: corina0211 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2008 22:28:59'));

ik vind het echt leuk om al die bevallings verhalen te lezen
zo zie je maar dat iedere bevalling weer totaal anders is..

patricia;drink je wel thee dan?want daar zit ook caffeine in,alleen effe minder als dan in koffie..dus thee is ook slecht zeggen ze.

maar ik drink 2 kopjes koffie per dag,soms 4 maar dat is echt het maximale!
anders slaap ik niet meer van het caffeine
dus hopelijk is 2 tot 4kopjes dan niet te veel.......??

meiden ik ga naar bed,ben moe,en moet er morgen weer op tijd uit want moet baby zwemmen,dat doe ik al bijna 1jaar,echt heerlijk is dat!
welterusten allemaal

goede morgen op deze vroege morgen

nee thee drink ik ook heel zelde in de winter wat meer ivm de kou.
nee 2 tot 4 kopjes mag denk ik ook wel en anders haal je gewoon caffeine vrije deed moeders ook altijd,dat is die blauwe van douwe egberts...
bij ons thuis is iedereen ook helemaal gek van   er vooral mn vader

ook wij gaan zo weer lekker babyzwemmendoe dit nu ook al een aantal maanden en bevalt ons beide primacaithlyn vind het ook heerlijk,en slaapt daarna als een os haha....

nou zwemse vandaag doei doei

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

hallo allemaal

zo even lekker gezwommen net,heerlijk!
zodra mijn zoontje het water al voeld spettert hij er op los,hahahaha.

even weer een vraag aan jullie;ik heb het volgens mij al eens eerder ergens gevraagd maar weet dat niet zeker meer
vlak voor of tijdens je vruchtbare periode heb je van dat draderig slijm,van dat rekbare slijm zeg maar,maar ik ben nu allang mijn vruchtbare periode voor bij maar ik vind nog steeds van dat rekbaar slijm in mijn urine
herkent iemand van jullie dit?is dat normaal?
ik wordt er wel eens onzeker van........

liefs corina

Terug
Bovenaan