klaar voor een tweede kindje, wie ook?!

@Corina, toevallig ben ik deze maand (ik word namelijk al erg ongeduldig omdat dit al de 3e ronde is...haha) ook op mijn cervixslijm aan het letten. Ik heb er veel over gelezen. Vlak voor en tijdens de eisprong is het slijm idd draderig maar vooral heel plakkerig en ziet eruit als rauw eiwit. Na de eisprong zou je moeten merken dat het minder wordt.
Een paar dagen geleden had ik dat dus. Als je het tussen je vingers houdt en er een draad van trekt, blijft het aan beiden vingers plakken. (Getver, wat ik er al niet voor over heb om snel zwanger te raken...haha) Ik heb dit wel in combinatie gedaan met temperaturen. De dag dat mijn temperatuur ong. 0,3 steeg, merkte ik ook dat het slijm minder werd. Ik denk dat ik er dus wel vanuit kan gaan dat mijn ei is geweest. Ik heb nu nog wel eens wat draderig, snotterig slijm maar merk dat het veel minder plakkerig is. Tijdens de eisprong moet het plakkerig zijn anders kan je eitje zich niet hechten.Nou, ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb met mijn (vieze) verhaal. Succes ermee!!!!!!  

ps. Tijdens je zwangerschap kan je ook heel veel van dat slijm hebben, hadden jullie dat ook????

hey mex bedankt voor je hulp hahahaha,ik ben wel wat gewent hoor wat betreft vieze praat hahaha.

maar jij hebt dat slijm nu nog?of niet? ik nog wel,wel indd in mindere mate maar het zit er wel.
maar had jij dat zelfde soort slijm ook tijdens je zwangerschap?want dat slijm is toch baarmoederslijm wat we elke maand tijdens onze vruchtbare periode verliezen?

ik weet niet of ik dat had tijdens mijn zwangerschap,want dat kon ik niet zien omdat ik toen erg gevoelig was voor candida en toen ik zwanger werd werd die candida alleen maar erger..

Hoi dames,

Wat leuk om te horen wat voor dingen jullie allemaal hebben gegeten tijdens jullie zwangerschap...hahaha Natje, broodjes selleriesalade!!
Ik heb ook wel veel chocolade gegeten maar dat kwam omdat ik steeds repen met chocolade en candybars in mijn lade vond...mijn collegas waren de boosdoeners!
Ik ben in totaal bijna 20 kg aangekomen, en heb nu nog steeds 5 kg te veel. Ik krijg het er niet vanaf..... maar dat komt omdat ik er niks voor doe

Even over de koffie, volgens mij kun je gerust een paar kopjes drinken per dag maar niet té veel. Ik drink er op het moment nog wel iets teveel (6 tot 8 kopjes) maar dat maak ik nog wel minder (ik moet afbouwen hé) Met het roken ben ik gestopt sinds 2 weken nu. Ik rookte al niet veel hoor want ik was meer een soort gelegenheidsroker.

He Mex, het is zeker leuk om te lezen hoe de bevallingen allemaal gegaan zijn. Die van mij was niet prettig maar ik heb goede hoop voor de volgende. Ik heb zelfs nooit gezegd van, dit doe ik nooit weer. Die scherpe kantjes zijn er wel vanaf nu...maar als ik mijn bevallingsverslag van de VK lees dan komen ze weer naar boven brrrr.

Dames, ik heb weer een vraag voor jullie: ik ben benieuwd hoe jullie je kraamtijd hebben ervaren. Dat vind ik ook altijd leuk om te weten. Ik heb bijvoorbeeld geleerd van mijn eerste kraamtijd dat ik betere afspraken wil maken van tevoren met de kraamverzorgster. Ook zet ik nu rusttijden op de geboortekaart.
Mijn kraamhulp was een hele goede maar ze deed het huishouden op een hele andere manier dan wij. Ze gooide handdoeken in de was als ik er alleen mijn gezicht maar mee had afgedroogd en bij het afwassen sopte ze eerst alles in en dan spoelde ze het af met héél veel water. Mijn moeder moest de was doen omdat ik niemand aan mijn was wil hebben (ben daar heel kritisch in) die had dus BERGEN met was te verwerken. Ze wou elke dag ons bed verschonen maar dat vond ik onzin...
Ook liet ze iedereen op mijn slaapkamer komen, zelfs toen ik aan het voeden was. Hier heb ik wel wat van gezegd maar toen was het alweer gebeurd...
Wat wel fijn was, is dat ze alles lekker schoonmaakte en ze was ook wel gezellig in de omgang.

Patricialut, babyzwemmen is leuk hé...dat heb ik nooit gedaan maar ik hoorde dat het heel leuk is. Misschien doe ik dat met de volgende, met mijn zoontje ga ik naar peutergym, hij houdt van klimmen en klauteren.

Corina,
Dat slijm heb ik nu ook, volgens de predictorsite zou ik zaterdag pas in mijn vruchtbare periode zitten dus we hebben zekerheidshalve maar geklust.

Nou, het was weer een heel verhaal.....

groetjes mamajb

@Corina: ja , ik heb idd dat slijm nu nog terwijl mn ei al geweest is. Ik werd er eerst ook even onzeker van. Maar na nog wat gegoogled en gecheckt te hebben, kwam ik erachter dat het slijm dat ik nu heb veel minder plakkeriger is dan tijdens en voor mn ei.
Tijdens mijn zwangerschap had ik het ook veel. Schijnt dat je veel nieuw baarmoederslijmvlies aan blijft maken en het oude weer afstoot, vandaar.

@mamaJB: mijn kraamtijd, tja, wat ik zeker anders ga doen dit keer is het bezoek. Ik vond het vreselijk en zat er helemaal niet op te wachten (ik had dat gevoel van te voren ook niet verwacht). Ik had alleen maar behoefte aan rust met mijn kindje, mannetje en naaste familie. Volgende keer wordt het een kraamfeest een paar weken na de geboorte.
Lijkt me wel vervelend als je je ergert aan je kraamhulp. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze mijn huishouden deed want ik ben lekker een week boven in bed gebleven. Het was iig schoon aan het eind vd week...haha.

hey mamajb,

nee ik bedoel over dat slijm dit; ik heb het ook na mijn eiersprong,ik zit nu ergens op dag 17 ofzo en heb een vrij regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen en heb meestal een positieve ovulatie test op dag 11 en dag 12 dus dan komt maximaal 48 uur later je eiersprong,dus ik zit nu op dag 17 en heb nog steeds van dat slijm......

kom vanavond nog even beppen over de kraamhulp

hey mex,

hum dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen toen,want ik dacht dat als je baarnoeder slijm afstoot dat dat betekent dat je ongi er aan komt....
of verlies je dat dan niet zo vroeg in je cyclus?

goede avond allemaal,

ik had echt een super geweldige  kraamhulp,ze deed werkelijk waar alles,en goed ook!  ik hoop dat ik haar de volgende keer weer heb,maar volgens mij heb ik dat niet voor het zeggen?!

ze had alleen steeds een stop woordje;   snap je? dat was het woordje wat ze de hele tijd zei.
nou was ik er toen met mijn gedachte ook steeds niet bij hoor,ik was best wel suf regelmatig maar dan nog dacht ik van;ik ben niet dom...hhahaha
maar dat was ook echt het enige
nobody is perfekt zeg ik maar

Terug
Bovenaan