klaar voor een tweede kindje, wie ook?!

hallo meiden

ten eerste; natje 76 van harte gefeliciteerd!het is je gegunt hoor!
en voor mira 24; jij ook van harte! positief blijven hoor!

natje 76  je hoeft je niet te schamen vanwege  mij hoor omdat ik ongi ben geworden vorige week,ik snap het wel,dat wel maar als ik zelf zwanger had geweest had ik dat ook meteen gemeld hoor want vroeg of laat had ik het toch wel gemeld..en komen jullie er toch wel achter.
het is alleen zo dat ik een dubbel gevoel er bij heb namelijk;enerzijds ben ik hartstikke blij voor jullie/anderzijds ben ik boos op mijn eigen lichaam en jaloers op jullie(daar kunnen jullie natuurlijk niks aan doen),en denk vaak van;wat doe ik toch verkeerd?
ik leef gezond,mijn partner leeft redelijk gezond,we hebben allebei voldoende beweging..enz enz,weet je opslot ga je gewoon denken waar het vandaan kan komen.
oke..in gedachte ben ik er natuurlijk erg veel mee bezig!

maar dames geniet van jullie zwangerschap,het is jullie echt gegunt.

fijne avond

quote: corina0211 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-09-2008 19:54:43'));

hallo meiden

ten eerste; natje 76 van harte gefeliciteerd!het is je gegunt hoor!
en voor mira 24; jij ook van harte! positief blijven hoor!

natje 76  je hoeft je niet te schamen vanwege  mij hoor omdat ik ongi ben geworden vorige week,ik snap het wel,dat wel maar als ik zelf zwanger had geweest had ik dat ook meteen gemeld hoor want vroeg of laat had ik het toch wel gemeld..en komen jullie er toch wel achter.
het is alleen zo dat ik een dubbel gevoel er bij heb namelijk;enerzijds ben ik hartstikke blij voor jullie/anderzijds ben ik boos op mijn eigen lichaam en jaloers op jullie(daar kunnen jullie natuurlijk niks aan doen),en denk vaak van;wat doe ik toch verkeerd?
ik leef gezond,mijn partner leeft redelijk gezond,we hebben allebei voldoende beweging..enz enz,weet je opslot ga je gewoon denken waar het vandaan kan komen.
oke..in gedachte ben ik er natuurlijk erg veel mee bezig!

maar dames geniet van jullie zwangerschap,het is jullie echt gegunt.

fijne avond

Wat ben je toch een ontzettend lieve griet! Ik kan het me echt goed voorstellen als je het zo graag wilt en je ziet dat mensen eerder zijn, je gewoon baalt daarvan! Maar nogmaals, je bent nog geen jaar bezig meid en alles komt op zijn/haar tijd.
Je kan ook niets meer doen als je nu al doet! Meid, ik blijf ook voor jouw vreselijk duimen, ik gun het je ook zo graag!

quote: Moeder van R reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-09-2008 19:48:14'));

Hoi Natje76 en alle anderen,

Ik ben een vrouw van 26 jaar en heb een zoontje van net 1 jaar. Ook wij zijn bezig met de tweede, zit momenteel in de eerste ronde. De vorige keer was het met de tweede ronde raak dus verwacht nu niet dat het meteen raak ik is, ook al is een tweede ronde al snel.

Ik ben niet zo heel vaak online maar als ik er ben lees ik graag "bep"verhalen van anderen die met hetzelfde bezig zijn als wij. Bij onzekerheden kun je dan toch even terecht bij vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. Dit is toch anders dan bij goede vriendinnen want je, tenminste wij, willen het wel even geheimhouden.

Nou ben benieuwd naar alle leuke verhalen en natuurlijk ook de mindere verhalen daarin moet je er ook voor elkaar zijn.

Doei Moeder van R

Hoi moeder van R! Leuk dat je gereageerd hebt! Helemaal mee eens, je wilt het niet gelijk aan de grote klok hangen als het lukt en hier kan je tenminste je gevoelens uiten daarover!
Succes hoor, we duimen met je mee!

quote: mira24 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-09-2008 22:09:43'));

Gefeliciteerd! voor welke datum gaan we dit keer? hahahaha
maar inderdaad ik heb ook wel in mijn achterhoofd dat het verkeerd kan gaan hoor maar wil me niet net zoals bij marek de hele zwangerschap onzeker zijn en er iets meer van te genieten
maar ik had zoiets van als het verkeerd gaat hoor je het ook dus wanneer er de blijschap is waarom niet toch

Mira, je hebt gelijk, je moet wel genieten, maar dat kan ik echt pas vanaf een week of 10 hoor, ik lijd nu voorlopig aan het 'wcpapiersyndroom' altijd bang dat er bloed aan het papiertje zit. Hoe is het met jouw klachten? Ben je erg moe? En wanneer is jouw uitgerekende datum?

@ corina ik blijf ook   echt voor je duimen Het is helaas een van de dingen die je niet zelf in de hand hebt he maar ik denk dat het voor jou ook echt nog wel gaat gebeuren
een dikke  en al   mijn overige   glitters voor jou************************************************************************************************************

@natje ik voel me eigenlijk goed soms met vlagen flink beroerd maar verder niks eigenlijk Maar dat ik me nu zo goed voel maakt me tegeljkertijd ook weer onzeker
Ben  best bang dat het toch mis gaat maar probeer er maar niet bij stil te staan
Volgens de meter hier op jg ben ik uitgerekend op 30 mei
en jij hoe voel jij je? en wanneer ben jij uitgerekend?
wanneer bel jij eigenlijk de vk op? ik zat zelf te denken om eerst nog een keer een test te doen en dan te bellen

fijne avond allemaal

Gefeliciteerd Mira en Natje!
Het is in het begin altijd moeilijk te geloven, en die onzekerheid van of het wel goed gaat blijft vaak toch ook wel ergens in je achterhoofd hangen. Tot het moment dat je bevallen bent en daarna nog hoop je   dat je kleine niks overkomt. Pfff, best zwaar hoor om moeder te zijn en te worden. Al die gedachten.
Het is ook helemaal niet erg, het moet alleen niet de overhand nemen, dan krijg je het wel zwaar. Positief blijven denken. Ookal is dat soms moeilijk.

Vraagje voor iedereen:

Hoe zien jullie het kinderen krijgen? Als iets wat er bij hoort? Een geschenk uit de hemel? Of is het  alleen voor  'uitverkorenen' weggelegd? Misschien denk er spititueler over?
Dit houd mijn gedachten vaak wel zoet, het waarom van alles. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Liefs,

Hey Mira en Natje, van harte gefeliciteerd. Jullie zullen wel helemaal in de wolken zijn. En Natje, bij jou is het dan helemaal een schot in de roos geweest....haha. Wat een heerlijke ontspannen manier om zwanger te worden. Geniet ervan.
Ik herken het wel die angsten....als het maar goed blijft gaan. Maar in principe heb je dan altijd wel iets om bang voor te zijn. (zoals first mum al zei) Eerst hoop je dat je de 12 wkn doorkomt, dat je kind gezond geboren wordt. Dan de angst dat alles goed blijft gaan (ik vond het idee van wiegedood zo eng in het begin) Dan hoop je dat je kind nooit van de trap valt of onder een auto loopt. Ik bedoel maar, er is altijd wel iets om bang voor te zijn maar zo kan een mens niet leven. Ik zou zeggen, geniet van de dag, geniet van deze prachtige prille zwangerschap. En deal pas met vervelende dingen als ze daadwerkelijk gebeuren. Dit is wat ik zelf probeer te doen.
Nou, ik hoop dat ik me snel bij jullie aan mag sluiten. Heb za mn nod. Liefs!!!!

Het is tot nu toe erg rustig. Kijk vanavond nog wel even. Ik heb net mijn zoontje op bed gelegd, dus dacht even achter de pc. Maar dat had dus eigenlijk niet gehoeven heb bijna alle berichtjes gister al gelezen.

Staat in ieder geval weer boven.

Liefs,

Terug
Bovenaan