klein groepje

Hmm Marij ik vroeg me al af waarom jij op zo'n vroeg tijdstip al een reactie zat te schrijven. Ik dacht: die moet vroeg werken haha!

Van dat slapen gelukkig geen last. Begin nu ook langzaam wat te voelen in mijn buik. Afgelopen week op de echo gezien dat mijn placenta echt helemaal aan de voorkant ligt, dus was niet zo gek dat ik weinig voel.

Ik wens iedereen een fijn weekend. Wij gaan een weekendje Limburg doen. Nog voor de laatse keer even met z'n tweeen weg! Zin in. Dag dag!

HOi allemaal,

Ik ben blij te lezen dat er meer dames aangekomen zijn.

Ik had de gewoonte om bij een verstandelijk gehandicapte cliente voor ik zwanger was op de weegschaal te gaan staan, omdat ze dit wel grappig vond. Ze zei dan als ik een kilootje zwaarder was, dat ik teveel gesnoept had. ( Mijn eigen persoonlijke weightwatchers)...
Gisteren was ik bij haar en toen zei ze, nou kan je niet meer op de weegschaal, want nu ben je zwanger. Ik dus toch op die weegschaal. Wel even schrikken, Ik ben al zo'n 12 kilo aangekomen... Ik heb niet het idee dat ik zoveel ronder ben geworden, behalve echt op mijn buik en borsten, 12 kilo lijkt echter wel heel veel. Waar zit het allemaal.
Ik heb ook wel echt al een toeter, mensen reageren verbaasd als ik zeg dat ik pas net over de helft ben. Vragen ze wanneer ga je met verlof?
Buik gaat me nu ook al wel in de weg zitten. Merk dat ik niet meer alles kan, wat ik eerst kon...

Baby schopt volop, met name aan de rechtkant van mijn buik en onderin. Erg leuk om te voelen, mijn man kan dit nu ook regelmatig. Begint daardoor voor hem nu ook wat meer te leven. En vanaf 1 december heb ik hem dus de hele week 's avonds thuis. Erg leuk, maar dat gaat wel wennen worden, we hebben zo'n 3,5 jaar mekaar bijna alleen de weekenden gezien... Ik heb er zin in.

Hebben er nog dames de mexicaanse griep prik gehaald? Ik heb het niet gedaan, en ik hoop dat ik hier goed aan heb gedaan.

Wat betreft de babykamer, ik had een opwelling waarin ik veel geschilderd heb, maar nu weer erg druk op mijn werk, waardoor het een beetje blijft liggen, misschien dit weekend weer. Mijn schoonzus komt tegen de kerst en zij is erg goed op de naaimachine, dus als de gordijntjes nog niet af zijn, mag zij me mooi helpen.

Het gaat zo hard, en halverwege januari al met zwangerschapsverlof. Voor die tijd nog erg druk op mijn werk...

Oh nog een leuk nieuwtje, wij gaan 8 december kennis maken met onze gastouder en haar gezin. Ik ben erg benieuwd. Ik heb haar aan de telefoon gesproken, en die indruk was wel goed.

Ik ben morgen al weer 24 weken...

Oh en nog meer super nieuws, mijn vriendinnetje die de medische mallemolen in was gestapt belde me vorige week helemaal blij op, ze is 5 weken zwanger! De eerste keer proberen en het is raak... En er werd gezegd dat er maar een paar procent kans was dat het zou lukken op die manier... Ik hoop zo dat haar zwangerschap goed zal gaan verlopen...

Veel liefs Linda

Das allemaal goed nieuws bij jou linda! Zeker ook van die vriendin!
Ik hoop dat die gastouder je gaat bevallen, lijkt me toch raar zoiets, ga je dan ook geen bv geven of hoe had je dat voor ogen? Lijkt me zoizo lastig met werk, kolven in de koffiekamer ofzo :s

12 kilo is niet mis voor de eerste helft van de zwangerschap, ervanuitgaande dat je nu zo'n 0.5 kilo per week er nog bij krijgt!

Ben gisteren bij de kapper geweest 'oh, nog ff zeker zei ze' ach, ik vind het juist wel grappig dat ze nu al denken dat je op het laatst loopt, jij niet?

Ik heb ook (nogsteeds) geen mex griepprik gehaald.

Mijn steunkousen zijn onderweg! Joepie :s Al merk ik dat ik juist van mijn handen meer last ga krijgen dan mijn voeten. heb erge warme (beetje dikke) handjes en dat komt niet goed uit, want ik doe nogal veel met mijn handen, hobbien bedoel ik dan.
We zien het wel, tis maar voor ff hoop ik.

grx astrid
(nog 6 daagjes...!!!)

wat een prachtig nieuws Linda! echt geweldig voor je vriendin!
ik heb besloten om geen inentingen te halen, we wachten het allemaal mr gewoon af, ik rol momenteel nog overal tussendoor... iedereen in mn omgeving is al ziek geweest alleen ik loop nog redelijk fit rond! vandaag ook mr eens op de weegschaal gaan staan. ben nu weer 5 kilo afgevalllen en zit nu op +11 kilo in totaal dat ik aangekomen ben vanaf het begin. mr ben eigenlijk heeel trots op mn buikje:)

hopelijk valt het met je handen een beetje mee, Astrid! is niet zo prettig dan, als je hobby's net dingen zijn die je met je handen doe. sterkte ermee!!

gr Geanne

Hu gean? 5kilo afgevallen? Hoe dat zo???
Maar wat fijn dat je overal tussendoor fiets, zit het bij jou ook zo vreselijk in je hoofd, die stomme griep???

Ja, die handen van mij beginnen eigelijk juist steeds erger te worden, ben er helemaal niet blij mee en overweeg nu om toch maar iig te beginnen met die dure medicijnen, of misschien nog ff wachten tot vrijdag...

Eindelijk deze week is het zover hoor, de 20 weken echo die iedereen van maart al lijkt te hebben gehad! he he! Tis alleen een rottijd 14.30h, dus of de kids moeten mee, of oppas want we zijn natuuurlijk nooit op tijd terug!
Als het nu nogsteeds een jochie is ga ik wel los met kleertjes kopen hoor! Ik heb me nu lang genoeg ingehouden :p Qua babykamer maakt het niet uit, die kleuren veranderen niet.

grx as

hey Astrid, moet je vandaag dan?? wat duurde dat lang zeg bij jou!!! je zal er sago van worden! hoeveel weken ben je nu dan? ik ben vandaag precies 24 weken!!!
heb de laatste tijd heel snel een vol gevoel, eten en drinken gaan in kleine porties, dus denk dat het daar aan lig.
ik wil heeel graag vanalles inslaan maar helaas laat deze maand mn budget het niet toe:) wat moet je allemaal in huis hebben??? hoeveel kleertjes enzo?? op internet zijn wel 6 verschillende lijstjes te vinden, iedereen zegt, zo weinig mogelijk kopen.... je krijgt zoveel, maar aangezien ik de helft van de cadeaujes afschuwelijk vind....:(

gr

Hee gean, nee ik moet NIET vandaag, was het maar zo, ik mag vrijdag pas :s

Ik zou het niet te nauw nemen met die lijstjes hoor, je kan beter eens aan iemand die al moeder is vragen wat je eigelijk nodig hebt, en ook echt GEBRUIKT, want op die lijstjes (zeker op die van de sites van winkels natuurlijk) staan soms echt dingen die onnodig zijn! Of die de kraamverzorging (in NL tenminste) net zo vrolijk weer van je bedje/badje verwijderd. Zoals ie box/bed randen bijvoorbeeld, werd bij mij allemaal weer weggehaald.

Ik zou er aan de andere kant ook weer niet vanuit gaan dat je alles gaat krijgen, mits dat je echt een lijstje hebt en kan vragen van 'dat zou ik van jou willen' enzo (klinkt een beetje bot, maar je snapt hem wel) men komt toch vaak met kleertjes en speeltjes aanzetten nietwaar?
En heb je na al je cadeautjes niet genoeg kleertjes dan heb je die toch zo bijgeshopt?

Ik heb makkelijk praten he, heb behalve kleertjes lekker niets meer nodig, das het handige als het je 2e of 3e kindje is!

Kijk je wel uit dat je niet te veel gaat afvallen nu?
grx 21.1wk(!)

hoihoi,
tja voor de eerste is het toch wat moeilijker... heb echt geen enkel benul van die dingen maar dat zal ook wel weer goed komen. mr ben toch wel erg verliefd geworden op al dat kleine spul:)
heb nu een week vakantie waar ik lekker veel rust neem, leuke dingen doe en merk dat het me wel erg goed doe, mn buik word met de dag dikker en kom nu ook alweer iets aan. ben gelukkig niet echt ziek geworden alleen wat gesnotterd, dat zal wel meegespeeld hebben denk ik.
vandaag was puk net een stuiterbal, van mn blaas nr mn maag en weer terug:D net even in bad gezeten en nu is ie heerlijk rustig...

verder met iedereen alles goed?

Groetjes Geanne 24.1wk

Terug
Bovenaan