klein groepje

Lastig he linda, die naam als je twee talen gebruikt in je relatie! Wij hadden dat ook hoor. De meeste namen werden op zijn frans weer heel anders. Nu hadden we voor een meisje Noémi, mogen jullie nu wel weten. De jongensnaam is uiteindelijk een engelse geworden, dan blijft he tzowel op zijn Hollands als op zijn frans enigzins hetzelfde.

En je weet maar nooit hoe makkelijk de bevalling kan zijn! Beter zo'n droom dan van een helse bevalling toch?
En de bv zou ook goed kunnen gaan vant begin. Bij mijn eerste ging het echt perfect van dag 1 maar bij de tweede viel het even vies tegen omdat ik echt gewoon vergeten was dat die eerste week gewoon zeer doet, als je tepels daaraan moeten wennen, en Dionne bakte er ook niets van hoor!
We zullen zien hoe deze het gaat doen! Ik ga er iig hard mijn best weer voor doen, tis gewoon superhandig vind ik!
Jullie er al uit? Bv of fles?

Ik ga zeker borstvoeding proberen. Wordt ook wel hard gepromoot vindt ik, ik heb zelfs een cursus van 3 avonden voor de boeg in januari. Ook de zwangerschapscursus gaat beginnen over 3 weken. En nog maar een kleine 2 maanden werken, met de kerstdagen er tussen, is dat dus zo voorbij.

Ha ha, dadelijk hebben we dezelfde naam voor een jongetje, wij hebben ook een engelse naam in gedachten, dat zou toch toevallig zijn... We zullen het zien in maart, alhoewel als het een meisje is, dan houden we de jongensnaam geheim voor de volgende, is lastig genoeg gebleken om zo'n naam te bedenken...

Noemi is wel erg mooi, vind ik! Goede vondst voor frans en nederlands.

Ja, wat betreft die bevalling zullen we het gewoon af moeten wachten, ik heb me zo goed mogelijk voorbereidt door een boek te lezen hierover. Maar in het echt wordt het toch altijd weer anders. We zullen zien, ik vind het verbazingwekkend dat ik daar zo rustig onder blijf, toen mijn vriendin zwanger was, vorig jaar, vond ik dat zo merkwaardig. Ik zag haar buik groeien en het enige wat ik kon denken, dat moet er dadelijk weer uit, en wat zal dat een pijn doen, en nu bij mijzelf heb ik gewoon het vertrouwen dat het wel zal gaan lukken. Mooi toch die hormonen!!!
Zelfs het geplaag van mijn man die zegt: I'd be shitting myself (vrije vertaling is ik zou het in mijn broek doen van angst)!, kan ik goed hebben. Fijn zo'n steun van manlief!

Geniet van je tweede 20 weken echo, en ben benieuwd of het geheim deze keer onthult wordt, Margreet!!!!

Veel liefs Linda

hoi,
ik ben ook van plan om BV te gaan geven. als het lukt.
tegen de bevalling zie ik nog niet echt op, ondanks alle gruwel verhalen die me verteld worden.... ach ze zegggen dat er nog nooit 1 is blijven zitten:) dus daar vertrouwen we dan maar op. hahaha.

leuk zulke mannen he Linda! heb hier ook zo'n figuur zitten!
nog 3 n88 slapen Margreet!!!! hopelijk werk ie dan mee!

groetjes Geanne

Ik ga ook BV proberen. maar heb duidelijk met mezelf afgesproken dat als het niet lukt, dat ik daar ook niet over ga piepen. En dan stop, en op de fles over ga.

Yep nog 3 nachtjes, maar het is zeker niet bedoeling om het geslacht te gaan zien. Dat willen we niet!
Maar enigzins kunnen zien dat we daadwerkelijk naar een kindje kijken zou leuk zijn. Dat was voor ons de vorige keer niet te zien!

Dus iedereeen gaat voor BV! Das iig heel mooi plan he! Ik heb er wel veel voor over hoor. Ik zou niet snel op een fles over gaan, dan moet er heel veel gebeuren. Allebei de kids heb ik precies een jaar gevoed, nu scheelt het ook wel dat ik thuisblijfmoeder ben he!
Bij jordi heb ik 6weken lang met kloven gelopen en geloof me; dan ga je letterlijk door de grond bij elke anraking, maar het was de moeite waard. Kwam omdat hij tanden kreeg en begon te bijten! Tipje: als ze gaan bijten, spreek ze 1 keer streng toe, dan is het ff janken maar mijn dochter heeft het iig nooit meer gedaan!

Het enige waar ik bang voor ben bij de bevalling is dat ik niet op tijd ben. Wij rijden nog wel eens naar NL, of naar schoonmoeders ook een uur hier vandaan, en zou het dan beginnen... Dionne was er in 4 uur uit, en een derde zou nog sneller kunnen gaan... :s

Marinally: wat DENK je dat je krijgt?

Ik heb gisteren de binnenkaartjes proef gedrukt! Ging super! Ik zit alleen nog met de talen, wat doe jij Linda? In welke taal doe jij het kaartje? Of doe je (ook) twee talen? Ik heb iig zeker de franse versie die is perfect, maar als ik het korte tekstje van vertaal naar NL vind ik het niet meer zo leuk :s
Dus of het tekstje int frans laten staan, of gewoon een ander tekstje zoeken voor het NL kaartje, wat vinden jullie?
Twee talen op 1kaartje gaat iig niet, want daar heb ik niet genoeg plek voor.
Enveloppen zijn ook al gedrukt en de adressen erop gedrukt!!! Nu wachten tot ie er is!
x

Hoi Geanne, ik moest wel lachten toen je zei, ik heb ook zo'n man thuis! Fijn toch, het begrip...

Ik ga na mijn verlof weer fulltime werken, maar hoop dat ik met borstvoeding en kolven het toch lang kan volhouden. We zullen zien...

Wat betreft de kaartjes, in Engeland is het niet de gewoonte om geboortekaartjes te sturen. Ik wil echter wel iets doen met Engels en Nederlands, maar omdat ik de kaartjes zelf wil maken, en hoop op een hoop inspiratie, gaat het gewoon helemaal goed komen!!! Ging die tijd alleen maar niet zo snel...

Moet nog zoveel doen. En ga al op 15 januari met verlof (een weekje vakantie er vooraf).

Vandaag een dagje vrij, moest vakantiedagen opmaken, zit heerlijk in mijn pyama broek dingetjes te regelen, moet echter zo wel even een cursusje afronden voor mijn werk via het internet.
Moet voor 1 december afgerond zijn, en ik ben nu halverwege... Komt goed!

Groetjes Linda

Hallo dames,
ben weer terug van controle int ziekenhuis!!! Eindelijk!
Weer een uur zitten wachten he voor ik naar binnen kon maar goed. Alles was goed. Bloeddruk goed, hij heeft gechecked of alles nog dicht zit van binnen (dat doen ze hier veel meer dan in NL naar mijn idee!) was goed, gewicht 57.7! Bah, ben daar gewoon bijna een kilo zwaarder he!
Hartje gehoord :) Ook perfect.
Ik heb bloed laten prikken voor de Von Willebrand want dat was eigelijk al veel te lang geleden. En gevraagd, dan eindelijk, over die mex griepprik. Nou, heeeeel verhaal (geen wonder dat je soms zo lang moet wachten in die wachtkamer dus...)over dat zelfs de gene die de prikken leveren zowel hier als in america, wel adviseren het te doen bij zwangere vrouwen maar NIET verantwoordelijk willen zijn voor de eventuele gevolgen op de lange termijn enz enz enz en uiteindelijk zei ook hij "nee". Dus das al twee "nee's" he. Geen prik voor mij dus!
Nu had ik een afspraak half jan staan maar dat vond ie te laat, ik mag nu 3 of 5 jan terug, ben het ff kwijt, dus das nice, en daarna weer over 4 weken, die afspraak heb ik ook maar gelijk gemaakt want hij zit zo vol!
:))

xx

Hoi Astrid, wat is dat bloed prikken voor Von Willbrand, zegt me namelijk helemaal niets.
Jeetje ik voel me wel een zwaargewicht vergeleken bij jou Astrid, ik zit al over de 80 kilo. Weeg normaal al 70 kg. Ik heb net voor kerst mijn laatste x een afspraak voor 1 x per 4 weken en daarna wordt het al weer sneller!

Het gaat zo snel allemaal!

ben al weer bijna 26 weken zwanger, zit dus al weer in derde trimester. Beginnen dus aan die laatste loodjes!

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan