Kletsen....

@lotus, ja, dat komt mij bekend voor. Ik heb sinds een week ongeveer ook zeer vreemde dromen, niet altijd even fijne dromen idd. Ik heb gelezen dat dit tijdens deze periode vaker voorkomt. Fijn is anders natuurlijk, maar ik geloof dat je er niks aan kan doen.

Wij hebben woensdag onze termijn echo. Met 8 weken zagen wij al een kloppend hartje, maar dit keer hopen we een minimensje te zien! Bijzonder dat de baby bijna 'af' is en alleen nog maar hoeft te groeien!

Ik ga voor het eerst in 3 maanden weer zwemmen. De misselijkheid is minimaal vandaag, dus daar maak ik gebruik van ;)
 
Hoi Lotus, leuk, morgen de echo! Ik moet nog twee weken wachten. Maar ben wel blij dat we na 12 weken de echo krijgen, dan kan ik voor mijn gevoel echt geloven dat het helemaal goed gaat (de uitzonderingen daar gelaten).
Ik ben nog steeds beetjes aan het eten om misselijkheid te onderdrukken. Dat gaat gelukkig vrij goed. Alleen s avonds stort ik soms echt in, compleet uitgeteld, moe, misselijk en met darmkrampen lig ik dan op de bank.... Maar gek genoeg geeft dit me alleen maar meer vertrouwen dat er van binnen hard gewerkt wordt ;-) Al hoop ik wel dat het de komende weken een beetje weg gaat trekken...
Dromen herken ik nu niet. Slaap volgens mij wel wat minder vast. Ik geloof wel dat je wat aan dromen kan doen, maar dat is heel persoonlijk en komt bij mijn geloofsovertuiging vandaan, heb het in het verleden wel gehad namelijk....
En wat fijn Maud, dat je je vandaag zo goed voelt, heerlijk om dan even weer te kunnen zwemmen.
Ik zit er over na te denken om op zwangerschapszwemmen te gaan straks, lijkt me wel heel lekker en goed voor mijn heupen..... Daar ga ik nog maar even naar informeren.
Ik wens jullie hele mooie echo's toe, geniet er van!!!!!!!
 
Hallo!!
Gefeliciteerd allemaal!
Ik heb vandaag de eerste controle gehad bij de gynaecoloog en we zijn vandaag 11 weken zwanger. Bewust en late controle gedaan want ben afgelopen augustus bevallen met 15 weken. De gyn zei destijds dat iedere volgende zwangerschap niet meer onbezorgd zou zijn en dit klopt volledig.
Over 2 week de termijn echo. Wij gaan het proberen stil te houden tot 20 weken omdat we de vorige keer na de termijnecho waar alles goed was ook onze twee andere kinderen in hadden gelicht en dat verdriet wil ik ze eventueel niet nog eens aan doen. Ik wil trouwens niemand bank met mijn verhaal maken, bij ons waren de gebroken vliezen met 15 weken pure pech. Helaas gebeurd dit soms en besef ik nu Tot dat je je baby in handen hebt kan het altijd alle kanten op gaan.
In ieder geval vandaag een mooie echo en een fijn kloppend hartje. Nu weer 2 weken wachten tot de volgende echo. Fijn om ook jullie ervaringen te lezen. Misschien helpt dat mij om iets meer te gaan genieten.
 
Even mijn geluk delen.

Vanavond de echo gehad en alles ziet er goed uit, de verloskundige zei dat de kans klein is dat het mis gaat.

Wij kunnen nu echt gaan genieten. We zijn nu 11 weken en twee dagen heerlijk.

Nu jullie allemaal nog
 
Yes, we hadden een goede echo! Het kindje beweegt, hij draaide zich zelfs even om voor de foto :) De misselijkheid lijkt ook voorbij, gelukkig! Deze heeft nu plaatsgemaakt voor constante maagzuur. We gaan dus nog even door met kleine porties eten in de hoop dat het daardoor zo weinig mogelijk omhoog komt.
De echo was echt een heel speciaal moment, ben helemaal verliefd. Ook al besef ik niet dat dat kleine wezentje in mij groeit. Dat besef zal denk ik pas komen als ik m in mijn armen heb. 23 augustus zijn we uitgerekend!

Heftig verhaal gebruiker864290. Dat lijkt me zeer traumatisch. Heel veel geluk deze zwangerschap, dat alles goed mag blijven gaan :).
 
Gefeliciteerd maud dat is echt een heerlijk gevoel als je het op de echo ziet.
Ik ben ook helemaal in de wolken en ook 23 augustus uitgerekend.

Ik ben op dit moment al aan het uitdijen, er word gezegd dat je de eerste vier maanden niks ziet maar bij mij wel.
 
Wauw Lotus en Maud, wat mooi voor jullie! Wat fijn dat het er bij jullie allemaal zo goed uit ziet. Ik moet nu nog 1,5 week wachten voor de echo, maar ik heb geduld. Ben morgen 11 weken en gister voelde ik s morgens meerdere malen gekriebel onder in mijn buik!!!! Zo speciaal.... Was ook even een mooi gevoel dat erg veel rust geeft :)

Inderdaad een heftig verhaal 864290. Ik vind het ook wel heel heftig om te lezen dat je het nu stil probeert te houden tot 20 weken. Ik hoop wel dat je mensen om je heen hebt waarmee je ook kan stilstaan bij het geluk van de zwangerschap. Ik heb het de vorige keer heel erg gemist dat ik het met niemand had kunnen delen voordat het fout ging. Hierdoor was het net of het kindje nooit bestaan had, dat vond ik zo'n naar gevoel. Juist daarom heb ik het nu al wel gedeeld met de mensen die dicht bij ons staan. Het delen had voor mij ook tot gevolg dat ik deze zwangerschap meer toe liet in mijn hart.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, onze kinderen hebben ook behoorlijk verdriet gehad van het verlies (toen 9,7, 5 en 2) Maar kinderen zijn wel heel flexibel en onze kids hebben ook dit kindje een plekje in hun hart gegeven en ik denk dat dit mede komt doordat ze ook het geluk hebben gekend dat ze weer een broertje/zusje zouden krijgen....
Ik snap overigens heel goed dat jullie het anders doen, je moet je eigen gevoel volgen en doen wat bij jullie past!!!!
Ik wens je heel veel sterkte want ik weet uit ervaring dat je behoorlijk kan toeleven naar het moment dat het de vorige keer fout ging. Ik hoop dat als je dat punt hebt bereikt, je langzamerhand wat meer rust mag vinden en toch ook kan gaan genieten! Maar idd, de onbezorgdheid is er af, dat vind ik ook erg herkenbaar! Sterkte meid en we hopen op een mooi en gezond kindje eind augustus!!!!!
 
Hoi allemaal! Ik heb afgelopen maandag de 12 weken echo gehad. Wat was dat super, zo gegroeid van een gek vormpje naar al een echt mensje. Ik was maandag 12 weken en 3 dagen. De uitgerekende datum is ook veranderd van 18 aug. Naar 14 aug. 7 maart heb ik de geslachtsbepaling....spannend!
 
Terug
Bovenaan