Kletsen....

Goed om even van jullie te horen hoe het bij jullie gaat. Hier ook hetzelfde Lotus. Krijg nog een echo omdat de eerste voor de 10 weken was en dan moet je nog weer een echo. Ik heb voor 12 weken gekozen omdat je dan waarschijnlijk nog meer van je kleintje te zien krijgt en dat leek me wel leuk. Nu lijkt het alleen nog zo lang te duren....haha, geduld blijft moeilijk.
Sinds donderdag lig ik inmiddels plat. Flink beroerd en heb gister en vandaag gespuugd, bah. Inmiddels 1,5 afgevallen..... Als ik me maandag nog zo voel verloskundige maar even bellen, want dit is niks. En ik ken dit ook helemaal niet, was nooit misselijk. Mijn zus is er al van overtuigd dat het dan nu wel een meisje moet zijn. Nou ja, dat wachten we dan maar af ;-)

Mooi dat jij je weer beter voelt.

Ik ben de laatste tijd niet fit en op mijn werk weten ze niet dat ik zwanger ben, dus is er weinig begrip en word er een beetje geklaagd door de planners dat ik vaak ziek ben. Mijn leidinggevende weet het en wil graag dat ik het toch al ga vertellen.

Jullie weten dat ik een miskraam heb gehad met 11,5 weken, nu ben ik bang dat ik straks tegen veel mensen slecht nieuws moet vertellen. Omdat ik nu onzeker ben of het niet weer mis gaat.

Kunnen jullie mij advies geven?

@lotus, jemig heel erg lastig! Ik heb er zelf ook voor gekozen dit keer niets te vertellen en ga het volgende week vertellen op mijn werk. Ik begrijp dat je liever niet het slechte nieuws wil vertellen als het misgaat, maar aan de andere kant zal er nu begrip voor je zijn, maar ook als.... door mijn eigen miskramen vond ik het heel moeilijk om te geloven dat het goed kon gaan, maar na gisteren is dit gevoel wel omgeslagen!

We hebben gisteren de combitest gehad. Was even lastig want onze kleine had geen zin om er goed voor te gaan liggen, maar uiteindelijk is het gelukt!! We vallen niet binnen de risico groep en ons kleintje doet het prima! Groeit volgens termijn, beweegt lekker en het hartje galoppeert er oplos! En wij zijn helemaal gelukkig!! Gisteren zijn we begonnen om het onze vrienden te vertellen en volgende week ga ik het op mijn werk vertellen, ben erg benieuwd hoe de reacties daar zullen zijn...

Hoe voelen jullie je momenteel?

Wanneer heb je je tweede echo Lotus? Ik zou denk ik aan mijn werkgever vertellen dat ik wil wachten met het vertellen, tot de tweede echo. Hierbij kan je ook je ervaring delen en dat je het niet met iedereen wilt delen omdat je de vorige keer een miskraam hebt gehad.
Ik denk trouwens wel dat het een heel goed teken is dat je je niet goed voelt. De hormonen zijn dus in volle gang bezig ;-)
Jammer dat collega's geen begrip tonen, zelfs als je 'gewoon' ziek bent, dan zouden collega's je toch ook moeten steunen?
Ik hoop voor je dat je snel het goede nieuws kan gaan delen en dat je snel wat opknapt!

Ik heb op het moment echt steeds trek. Als ik niet steeds wat eet dan wordt ik misselijk. Maar zodra ik wat eet voel ik me daarna weer veel beter. Ik slaap wel onrustiger dan normaal, zouden ook wel de hormonen zijn. Verder blijf ik toch wat onrust ervaren. Kan nog niet helemaal blij zijn, bang dat het ook weer mis zal gaan. Ben blij als we 2,5 weken verder zijn!

Ik heb vandaag met een planner een goed gesprek gehad, die had het zelf ook mee gemaakt en vond het erg heftig en heb fijn gesproken met haar. Ze houd nu ook even heel veel rekening met mij.
Volgende week dinsdag heb ik in de avond de echo. Maar ik voel me zo zwanger dat ik ook niet meer kan geloven dat het mis gaat.

Op dit moment heb ik veel last van steeds wat moeten eten, veel jeuk en super moe. Ook komt de ischias weer terug maar hoop dat dat niet doorzet.

Net als jouw Anna tel ik het af. Ik moet nog twee weken ongeveer.

Fijn om zo met jullie te praten en sweetheart gelukkig dat het er goed uit zag.

Fijn Lotus, dan heb je in ieder geval iemand op je werk die je echt begrijpt! Zal wel veel rust geven!
En wat heerlijk sweetheart, dat het er allemaal goed uit zag en erg leuk om het iedereen te kunnen vertellen, maakt het allemaal nog 'echter'.
Ik krijg ook steeds meer vertrouwen de laatste dagen. Heb veel over mijn gevoel gepraat en dat lucht toch enorm op. Ook ik voel me behoorlijk zwanger en kan er ook haast niet bij dat het nog fout zal gaan. Zaterdag alweer 10 weken!!!! Las gister trouwens dat de kans op een miskraam dan daalt van een kans van 10% naar 3%! Dat is toch ook een hele fijne gedachte :)
Mijn echo is met 12 weken en 2 dagen, dus dan is er al lekker veel te zien! Zin in! Dan ga ik voor hetzelfde gevoel als jij sweetheart ;-)

Hoi Anna

Het geeft zeker rust, ik merk dat ik me op mijn werk eerlijk kan uiten als ik niet extra kan werken of niet lekker ben.

Ik heb nu morgen de echo en vind het weer spannend, ik geloof dat het goed zit mijn tepels jeuken enorm en ik ben nog steeds een emotiebron. Ook erge vreet en eetbuien. Ik voel me echt zwanger.
Maar het blijft spannend ik heb tegen mezelf gezegd als het hartje morgen avond klopt dan kan het niet meer mis gaan bijna.

Ik ben nu elf weken ongeveer, morgen krijg ik mijn definitieve datum te horen.
Ik geniet van elk moment.

Ik heb alleen een vraag sinds ik zwanger ben heb ik hele nare dromen, waarin mensen me willen vermoorden en dat gaat de hele nacht door waardoor ik in de ochtend helemaal kapot ben, soms ook vluchtdromen komt dit bekend voor?

Terug
Bovenaan