Kletsen....

Heerlijk om bijna die magische 12 weken grens over te zijn! Het kan ons niet snel genoeg gaan, hopelijk begint daarna ook het echte genieten. Gisteren een fijn gesprek gehad met de verloskundige. Vanwege mijn voorgeschiedenis zal ik de komende tijd elke 2 weken voor controle gaan om ook het hartje te beluisteren. En daar zijn we ontzettend blij mee!

Wat fijn sweetheart, ik denk dat dat een hele geruststelling zal zijn. Dan kan je regelmatig even horen dat het goed gaat! Ik kan ook niet wachten tot de 12 weken voorbij zijn. Dan mag iedereen het weten en dan wordt het allemaal nog echter :)

@anna, ja dat is het zeker! Soms lijken dagen voor mij wel weken te duren momenteel. Maar gelukkig elke dag is er eentje dichterbij. Heb je nog een echo gepland staan rond 11-12 weken?

Ja, dat moest ook ter controle. Vandaag belde de verloskundige nog. Ook zij vertelde dat het veel vaker voorkomt en dat ik niet rustig aan hoef te doen ofzo. En vaak lost dat 'schilletje' vanzelf op. Maar dat willen ze wel in de gaten houden. Ook moet de cyste in de gaten worden gehouden, de verloskundige zei dat als het groeit ze me even doorstuurt naar de gyn, zodat zij haar mening even kan geven en of het gewoon kan blijven zitten.
Ik merk wel dat ik nog niet helemaal gerust ben, ondanks het krachtige hartje, maar hopelijk komt dat 16 feb. Dan ben ik 12 weken en 2 dagen en gaan we weer voor een echo.
Nog even geduld dus....blijft afwachten....

Hallo Anna

Logisch dat je ongerust bent, maar laat dat de blijdschap om het kloppend hartje niet verpesten.
We hebben allebei een kloppend hartje en dit keer mag het niet mis gaan.
We gaan over een aantal weken ons blijdschap met andere delen en dan toeleven na september.
Ik koop elke keer als we positief bericht krijgen iets voor de baby. Na de afgelopen echo een romper met ik ben mama's knuffel, door dit te doen denk ik minder aan dat het de vorige keer mis is gegaan.
Ik kan niet nog een keer bij die 10% horen

Over twee weken hebben we weer een echo en hoop dat het hartje dan nog steeds klopt.
Hoop houden en genieten is het enige wat we kunnen

Fijn hè Lotus, dat kloppende hartje. Jij mag over twee weken dus weer heen! Dat is fijn. Ik lees hier veel meer die vaker een echo hebben. Doet de verloskundige dit dan zelf? Ik krijg namelijk verder helemaal geen extra echo meer, alleen 16 feb nog. En ik denk wel dat nog een extra echo me meer rust zou geven en vertrouwen. Want ik moet nu gewoon nog een kleine vier weken geduld hebben en dat vind ik best wel lang...
Maar ik geniet er ook van hoor! Ga straks even langs een vriendin om het te vertellen, met de echo foto. Dus wil vooral ook de blijdschap delen!
En inderdaad, deze keer mag het gewoon niet mis gaan Lotus ;-) , we horen nu bij de 90%!!!!

Ik heb meerdere echo's vanwege mijn 2 miskramen vorig jaar. Ben om die reden ook de eerste 12 wkn onder controle bij de gynaecoloog. De echo van komende dinsdag is op eigen verzoek omdat wij graag de combi test willen laten doen. Deze echo had ik anders ook niet gehad.. Maar ik begrijp je gevoel heel erg goed! Tussen mijn eerste en tweede echo zat ook 3,5 week en dat duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid.. begrijp je gevoel en als je ongerust bent gewoon de verloskundige bellen! Geniet vanmiddag van het delen!!

Ik kreeg de eerste echo bij de verloskundige toen ik de intake had met negen weken.
En toen zei ze omdat het nog onder de tien weken was dat ik met elf weken de termijnecho kreeg, dat doen hun ook zelf. Daarna moet ik wachten tot de 20 weken echo, maar Ik geloof dat als het hartje met elf weken nog klopt het goed mag gaan.
De hormonen spoken door mijn lichaam, ik slaap enorm veel en heb me gisteren voor mijn avond dienst moeten afmelden omdat ik koorts had duizelig was en alleen maar kon slapen.

Ik lig snachts ook vaak wakker van de jeuk, krab heel mijn lichaam kapot dus heb niet de nacht rust die je nodig heb.

Terug
Bovenaan