An, van harte gefeliciteerd! Geniet er van, er komt veel op je af. VK kun je in principe meteen bellen als je weet dat je zwanger bent. Zij zal je dan vertellen wanneer je langs mag komen voor een intake en een eerste echo.
Sollune, lekker zeg dat je het nu aan wat mensen hebt kunnen vertellen! En super dat ze allemaal zo enthousiast reageerden!
Daantje, ik heb ook besloten de combinatietest niet te doen. Het komt bij ons in de familie niet voor, en we zijn allebei nog jong (26 en 27). Met mijn verzekering krijg ik het ook niet vergoed en besteed dit dan liever aan het kindje zelf. Ik dacht ook, een verhoogde kans is 1 op 200, wat nou als je 1 op 300 hebt? Dan zit je wel een beetje in de stress maar krijg je de vervolgonderzoeken niet vergoed. Daarbij is mijn zusje afgelopen jaar bevallen, de tante van haar vriend heeft down dus zij hebben de combinatietest wel gedaan en hadden een kans van 1 op 30.000.
Blijft een moeilijke afweging maar nu ik mijn besluit genomen heb, heb ik er vrede mee.