Kletstopic voor de meiden van de nieuwe nod!

Heb vandaag nog een keer getest en idd zwanger! Nu ook echt blijnalhoewel het onwerkelijk is.
Maar hoe nu verder..... Wanneer bel je de verloskundige? Vind t wel spannend als je leestmdatber de eerste 3 mnd nog veel mis kan gaan.

An, van harte gefeliciteerd! Geniet er van, er komt veel op je af. VK kun je in principe meteen bellen als je weet dat je zwanger bent. Zij zal je dan vertellen wanneer je langs mag komen voor een intake en een eerste echo.
Sollune, lekker zeg dat je het nu aan wat mensen hebt kunnen vertellen! En super dat ze allemaal zo enthousiast reageerden!
Daantje, ik heb ook besloten de combinatietest niet te doen. Het komt bij ons in de familie niet voor, en we zijn allebei nog jong (26 en 27). Met mijn verzekering krijg ik het ook niet vergoed en besteed dit dan liever aan het kindje zelf. Ik dacht ook, een verhoogde kans is 1 op 200, wat nou als je 1 op 300 hebt? Dan zit je wel een beetje in de stress maar krijg je de vervolgonderzoeken niet vergoed. Daarbij is mijn zusje afgelopen jaar bevallen, de tante van haar vriend heeft down dus zij hebben de combinatietest wel gedaan en hadden een kans van 1 op 30.000.
Blijft een moeilijke afweging maar nu ik mijn besluit genomen heb, heb ik er vrede mee.

Missm, fijn dat je echo goed was! En toch iets verder dan je zelf had uitgeteld, dat is mooi meegenomen natuurlijk! Lopen we een heel eind gelijk op! Ik ben vandaag volgens de laatste berekeningen 10 weken en 2 dagen zwanger. Wordt al wat he? Lekker dat je het hebt kunnen vertellen nu, vrijuit praten!

Ja leuk hè nonna ik nu precies 10 weken.
Ik snap het wel van de combinatie test bij onze eerste ook niet gedaan. Maar heb er geen stress van ofzo ga er vanuit dat er iets aan de hand is. Maar ml is nog al zenuwachtig en wil graag alles doen om te weten of het goed is. Alle mogelijkheden die je kan doen, liefst wilde hij de nipt test bij voorbaat al doen. Maar dat kan pas als het nodig is na de combinatie test. Ag moet toch nog bloedprikken en weer een extra echo ook wel fijn! Zit dan straks binnen 12 w al op 3 zal tegen vallen de rest van de zwangerschap haha.
Xxxx

@ Daantje12 bedankt. Maar begin er al aardig vrede mee te krijgen.

@supertje, fijn om te horen meis dat je er al wat meer vrede mee hebt. Het is natuurlijk ook niet anders, maar valt toch niet mee lijkt me.. knap van je hoe je erin staat.

Nonna en missm, grappig dat jullie bijna tegelijk uitgerekend zijn. Misschien liggen jullie straks wel tegelijk te puffen ;-)

En missM, is natuurlijk ook de goede insteek, dat het vast allemaal goed is met de combinatietest! En een extra echo is nooit weg haha.

Nou ik belde net naar star, moet ik het formulier al hebben. Das toch stom. Ik dacht maak alvast een afspraak, straks bel jk volgende week en zitten ze vol ofzo. Nouja zal wel mee vallen! Heb dan nog andere halve week dus zal wrl lukken. Maar vind het toch raar.

Hé dames,

Hoe gaat t met iedereen?
Ja de BBQ, oh m'n schoonmams is de gelukkigste vrouw van de wereld. Wat een emoties. M'n stiefvader is blijkbaar al 3 dagen aan t huilen. Echt nog nooit meegemaakt maar heel aandoenlijk. M'n moeder is nog de nuchterste haha.
Vanochtend weer gewerkt, t ging goed tot ik in de trein zat, blugh alles stonk en op m'n werk misselijk aangekomen. Tot 11u, toen even met de kids weg en na twee uur voelde ik m'n rug alweer heel erg. Gelukkig stonden we boventallig vanmiddag en mocht ik gaan. Was wel leuk om weer kinderen te zien, ook al ken ik meer dan de helft niet ivm het vakantie programma.

Fijn Nonna en MissM dat jullie al zover zijn! Ik kan niet wachten!

Tuinier hoe is jouw eerste werkdag weer?

En annemarie hoe gaat t met je voornemen? ;) en hoe is t verder?

An al een verloskunde praktijk gevonden? En het is inderdaad ook spannend die eerste weken.. Heb ik ook nog.
Had vannacht wel gedroomd dat we een meisje hadden gekregen haha, was een lieve droom :D

Terug
Bovenaan