Kletstopic voor de meiden van de nieuwe nod!

Lieve schat je ontroerd me. Ik wens je echt het allerbeste en positiviteit voor de toekomst! Maar je klinkt er weer wat meer bovenop. Hoop dat je van alle kanten steun krijgt want dat verdien je en heb je nodig. Liefs en een knuffel

Fijn wat van je te horen Renate. Vervelend dat je zon periode achter de rug heb! Toch een kleine kans duim voor je! Rustig aan en schrijf lekker van je af als dat helpt!
Dikke kus

Hallo lieve allemaal, hoe is het met jullie? Ik zie dat er bij een aantal geklust wordt (en dan bedoel ik in huis!!), leuk! Rjamm, fijn dat je er weer bent we hebben je gemist. Maar jeetje wat een kracht heb je toch. Ik wens je een goede vruchtbare maand toe. En daantje ook weer bezig aan een nieuwe ronde, spannend. Ook jou een goede maand gewenst.
Sollune, missm, annemarie, tuinier, hoe is het met de zwangeren? Voelen jullie je een beetje oké?
Annemarie ik kan nu inderdaad wel wat meer genieten. 12 weken zijn inmiddels gepasseerd. Woensdagochtend, de dag van de echo, nog bloedverlies gehad, maar de echo was goed en het kindje was springlevend. Dat geeft me rust. Donderdag ook bloedverlies gehad, maar meteen aan ons kindje gedacht wat zo energiek aan het ronddraaien was. We hebben het donderdag tegen iedereen verteld. Dat lucht ook op. Ik hoef mijn buik niet meer te verstoppen en kan nu echt genieten van het zwanger zijn. Ik hou een 9 maandenboekje bij, erg leuk om alle bijzondere momenten op te schrijven. En je partner ineens 'papa' te noemen als je over hem schrijft. Kindje is net 6 cm groot, maar wij houden al zielsveel van hem/haar. Over 4 weken laten we de geslachtsbepaling doen. Heel spannend.
Dames wij gaan vandaag voor 13 dagen op vakantie, dus mij zul je hier eventjes niet horen. Ik wens jullie alle goeds, veel kracht en positiviteit voor de komende 2 weken. Veel liefs.

Heejj Nonna. Wat heerlijk dat alles zo goed gaat en je lekker kunt genieten nu en iedereen t weet! Zie je al goed een buikje?
Spannend wat het wordt hè. Gaan jullie t anderen vertellen of houd je dat voor jullie zelf. Ik had ook zo'n 9 mndboekje gezien, twijfelde nog om m te halen, misschien na de echo over kleine twee weekjes.

Gister m'n vader en zijn vrouw verteld. Ze waren ontroerd. En m'n pap (net als ik haha) voorzichtig blij. Maar hij ziet t opa zijn helemaal zitten. Hij had nooit gedacht ooit nog opa te worden dus nu kan die dat gevoel laten gaan :)

Verder heb ik gister eindelijk weer een goede dag gehad. Ondanks misselijk in de ochtend en op de terug weg in de auto. Voelde weer een beetje energie en dat was fijn! (Voel me zo saaiig de laatste tijd).

Nonna een hele fijne vakantie!!

Daantje ik ben heel benieuwd deze maand voor je :)

En annemarie je baas nu verteld. Ik las ergens dat dat ook pas heel laat mag haha echt een maand van te voren pas, dacht doet toch niemand! Ik vertel t m'n leidinggevende denk ik bij een week of 11 ofzo.
En qua uren werken zit ik ook te denken.
Nadeel: ik werk de middagen, wat meerkomt op ma 4uur, di 5uur, woe 7 of 7,5uur do 4,5uur en om de vrijdag 6 uur. Wat gemiddeld iedere week dus 26,5. Dat is minimaal en er komt vaak meer bij door taken, overleggen vakanties studiedagen ed.
Dat is dus al parttime. Als ik straks kies om 3 dagen te werken (ma,di,do) houd ik maar 13,5 over. Groot nadeel bij t werken bij de bso.. Ik zou t liefst di, woe ,do werken ook voor de uren op woensdag. Maar dat mag niet.. Stom! Voor de structuur zeggen ze.. Terwijl ik ma tm do gewoon op dezelfde locatie werk en ma di do mag dan wel.. Nja, kijk wel.. Ik wil echt niet 4 dagen werken als we een kind hebben.. M'n vriend wil waarschijnlijk wel op maandag stoppen, schoonmams wil twee middagen oppassen en dan hebben we geen opvang nodig, scheelt weer kosten!
Tis nog wel ver weg maar moet wel worden geregeld en over worden nagedacht haha.

Fijne dag!

Fijn dat je kan gaan genieten nu nonna. Leuk het aan iedereen vertellen! Ik heb dinsdag m'n echo.
Heb best nog veel last van m'n hoofd en buik zo vervelend. Hoopdat dat snel over is. Moeilijke te onderscheiden ook pijntjes. Heb last van obstipatie (altijd al gehad) maar nu helemaal en dan heb ik toch buikpijn. Maar ook andere buikpijn. Krampen :-((
Blij als het dinsdagochtend is!!!!

Vervelend idd van die uren sollune. Hebben jullie geen voorschoolse? Dan heb je nog volgens mij gebroken diensten maar ja. Of combineren met peuterspeelzaal? 13 uur is idd wel weinig. Maar als je de ochtenden thuis ben is 4 dagen ook weer niet zo heel erg toch? Ik werk 24 uur dus bijna even veel. Kan je niet de vrijdag erbij nemen dan voor vast? Die heeft ook veel uurtjes.
Misschien als je verteld dt je zwanger ben kan er wel wat vanonderen met dagen? Moet je nu in de vakantie dan niet hele lange dagen werken?
Xx

We hebben voor schoolse maar daar zijn nu geen uren voor en ik moet een uur reizen dus het is voor mij niet rendabel. Bijna alle scholen gaan over op continuerooster dus tussenschoolse valt ook weg. En een baan erbij dan moet je weer veel inleveren. Ik hoop gewoon dat ik toch die woensdag mag werken. Bij ons zijn ze bezig met lagere contracten dus meer werken zit er al helemaal niet in. En dan zou ik voor de middag inderdaad opvang moeten regelen als ik kies voor ma tm do. Ik kan niet meer dan om de week op vrijdag werken dus ik vind t logisch om die iig te laten vallen. Is gemiddeld dan 3u per week.
Weet niet wat t kost maar als je bijna net zoveel aan opvang kwijt bent.. Nja ik vind t lastig. In de vakantie werk ik inderdaad 9 uur, zonder pauze dus echt 9 uur.
X lief dat je meedenkt.

Wat een lastige tijden sollune, maar dat is inderdaad zo op de bso. Ik weet nog niet precies hoe ik het wil gaan doen met werken. Als mijn berekeningen een beetje kloppen, heb ik aan het einde van m`n verlof precies de zomervakantie dus ik kan in het nieuwe schooljaar weer gaan beginnen. Ik zit zelf te denken aan 3 dagen werken maar dat moet ook maar kunnen op school natuurlijk.
Nonna, fijn dat je de 12 weken over bent. Gaat snel he? Ik ben nu ook alweer 6,5 week zwanger. Waar blijft de tijd? Nog 4 weekjes en dan heb ik m`n eerste echo :). Gisteren kwamen m`n schoonouders weer van vakantie en die namen een heel lekker zacht tukdoekje mee. Zo schattig!

Rjamm, je klinkt alweer iets positiever. Fijn hoor! Hopelijk is er een wondertje gebeurd deze maand. Ik duim voor je!

Het gaat hier verder prima. Slapen gaat wat moeizaam. Vaak wakker `s nachts en `s ochtends vroeg wakker en niet meer kunnen slapen. Daardoor overdag soms wat moe en `s avonds gaat het lichtje echt uit om 11 uur. En dat is voor mij toch echt vroeg. Verder geen kwaaltjes gelukkig!!Heb gisteren voor het eerst een zwangerschapsbroek geprobeerd. En dat zit toch echt fijner dan m`n eigen broeken op dit moment. `s Ochtends gaat het nog wel redelijk, maar zodra ik m`n lunch op heb voel ik me net zo`n opgeblazen koe. Dan zit m`n eigen broek echt niet meer fijn.
Hoe is het met de plassers voor Moeders voor Moeders? Wat valt me dat mee zeg! Die horrorverhalen over het stinken vind ik zó ontzettend meevallen! En wat is die omslagdoek toch heerlijk lekker zacht.
Zo, ik ga een heerlijk rustig zondagje hebben vandaag. Veel gesleept van hot naar her afgelopen week, dus vandaag rustig aan. Heerlijk! Fijne dag allemaal!

Ja zeker lastig. En inderdaad. Wij hebben allemaal best een fijne periode denk ik om zwanger te zijn :) niet hoogzomer en verlof voor de zomer vakantie haha. Vakantie erachteraan plakken, komt goed ;) Maar inderdaad dan begin jij weer met t nieuwe schooljaar.

Ik heb t gister met m'n vader over die kant van de familie gehad. Blijkt dat de zus van m'n oma een kindje had met down syndroom.
Mijn oma en opa zelf hebben 11 kinderen allemaal gezond en die hebben allemaal weer 2 of 3 gezonde kinderen en daar hebben er weer een aantal ook gezonde kinderen. Maar heb je, door de zus van oma, ook al verhoogde kans?

Terug
Bovenaan