Klusbabes 32!!!!

Zo, het snot vliegt hier om mijn oren, zielig!!! Snot uit haar oogjes, snot uit haar neusje, veel niesen en veel hoesten. Ze drinkt nog wel aardig, heeft geen koorts en ligt nog lekker te pruttelen.........

Gesprek gisteren was oke, ze heeft de vacuumpomp laten zien en de koker die ingebracht werd om steeds bloed bij maudy af te nemen. Ze zei inderdaad dat het een heftige bevalling was maar dat ze maudy en mij steeds in de gaten hebben gehouden, keizersnede was nog geen optie, alleen als ik nog 2 keer geperst had en maudy was er dan nog niet uit gekomen met de vacuumpomp, als dat mislukt was zeg maar........ze denkt ook niet dat maudy veel schade heeft opgelopen door zuurstof tekort. Dat is een opluchting, maar mijn gevoel van machteloosheid en controleverlies enzo speelt nog wel dus ik ga gewoon met de therapeut praten............ze vind het ook niet raar dat ik er nog zo mee zit, nou dat scheelt weer...........

Bambi: wat een toestand met je zusje................
Linda1: was het leuk gisteren met je vrienden.
Linda2: goed dat danique het zo goed doet........en andere voeding, misschien scheelt het wat, het zijn wel de standaard onrustige uurtjes heb ik door.......
Biebje: hoest gegaan gisteren??
Happy: weer werken vandaag??
Sterretje: weer wat bij kunnen slapen? Goed weekend voor jullie, hoop dat het wat rust geeft!

Maudy heeft hier tot 5.30 geslapen!!! Vanaf 22 uur...............goed he??
Wij hebben vanmiddag een verjaardag, na 4 dagen rust mag dat wel even en gaat het niet, dan gaat het niet!
Ik ga mijn meisje weer even op bed gooien en dan zelf even douchen.............
Tot later!!

Rimke; fijn dat je gesprek goed is verlopen, en dat ze wat meer heeft kunnen vertellen over de bevalling. Dat gevoel wat je nu nog hebt, dat zal je waarsch nog wel even houden, maar goed erover praten helpt ook.

Sorry weet t nu al niet meer

Ben dus gisteren naar gyn geweest en ik krijg een kijkoperatie. Ze wilden of vloeistof in baarmoeder spuiten of de kijoperatie. Ze hebben gekozen voor kijkoperatie omdat ik altijd buikpijn heb bij ongi en vanwege bbz. Misschien dat ik endometriose heb ofzo (wat ik altijd denk dat ik heb, dus zal me niets verbazen). Mochten ze kleine verklevingen oid vinden dan gaan ze dat gelijk wegbranden, maar als ze iets 'groters' mochten tegenkomen, dan doen ze tijdens kijkeoperatie niks en daarna kijken wat er dan gaat gebeuren.
Dit zou tijdens bepaalde periode in cylus moeten dus moest bij ongi gelijk bellen. Ben net vorige week ongi geweest dus zei dat gelijk, en of ik dan niet eerder terecht kon. Sja, als ik dan toch moet dan liever gelijk. Ze ging bellen en ik kan dinsdag al terecht. Slik haha. De dokter kwam ook even langs dus gelijk kennis gemaakt, even snel uitgelegd. Was toch wel beetje schrikken. Toen ik in auto naar huis zat had ik t wel even moeilijk. Daarna gelijk moeder gebeld, en ja hoor gelijk janken natuurlijk (waar mama's al niet goed voor zijn...). Moest er gewoon even uit. Aan de ene kant ben ik wel blij dat t allemaal zo snel goed maar het wordt nu zo echt zeg maar. Ik vroeg al aan arts of er een kans is dat ik nu eerder zwanger raak, dat zou kunnen binnen 3 maanden, maar hij zei ook, de operatie is geen middel om zwanger te raken maar om de symptomen van het niet zwanger raken te verminderen. Nouja, zoiets zei hij.  
Ik vindt t wel eng, ben nog nooit geopereerd, nog nooit opgenomen geweest, en ik ben gewoon bang dat ze wat ernstigs vinden. Oke, als ze wat vinden dan weet je t in ieder geval wel, maar vindt t toch wel eng. Ik dacht gewoon te   horen dat we nu verder gaan behandelen, maar nee krijg een kijkoperatie.....
Dinsdag is dus de operatie, in principe dagopname, maar hangt er vanaf wat ze vinden en hoe ik me voel na narcose. Maandag moet ik naar anasthist voor narcose te bespreken.
Weer spannend allemaal...

Linda, toen jij geopereerd was, dat was toch geen kijkoperatie, of wel?

ga ef googlen

He meiden!

Bieb, jeetje zeg, dat gaat ook rap allemaal! Dinsdag al ok. Heel begrijpelijk hoor dat het je te veel werd. Het is ook niet niets!

Rimke, wat zielig dat je meisje zo verkouden is! Knuffel voor haar!!!

Linnie, je laptop doet het weer! fijn he!

Bambi, haha, alweer in je hoofd met een tweede! Leuk hoor. En wat een gedoe met je zusje zeg!

Ga er weer snel vandoor. Heb een high tea! tot laters!!!

x Jacqy

Jemig bieb!
Kan me voorstellen dat het griezelig is, en zeker als je nog nooit geopereerd bent.......
Wel goed dat je het zo snel mogelijk wilden, kun je er niet te lang tegen aan hikken...
Hebben ze je uitgelegd wat ze allemaal gaan doen voor de operatie en hoe ze die gaan doen? Onder algehele narcose?
Wil je dat ik je wat uitleg? Want dat doe ik met liefde, en je hoeft je echt geen zorgen te maken.......dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar je voelt er echt niets van......ik vind het altijd wel een lekker gevoel om onder narcose te gaan moet ik je eerlijk zeggen.........
Geef maar een gil, dan vertel ik je vast wat. Over de operatie zelf kan ik niets zeggen, want dat weet ik niet precies, maar wel over hoe je onder narcose gaat en infuusjes prikken enzo............
Dikke kus voor je en neem nog even lekker een borreltje vanavond.........

Ha jacq! Wat staat er op de planning vandaag? Of lees ik daar nu overheen?

Ik lees er overheen............veel plezier bij de high tea!!! Lekker............

Rimke; lief van je meis, vertel maar hoor haha. Mijn moeder heeft me ook al wat verteld, ze werkt als ok assistente (niet in operatiekamer).
Je hebt t zelf niet gehad toch? (volgens mij schreef je dat ook haha)
Ik wil ook gewoon weten hoe het herstel is enzo, en hij zei wel dat er risicos waren (bij elke operatie natuurlijk), maar dat er nog nooit wat gebeurd is (even afkloppen). Dat ze je darmen raken enzo, of je blaas.
Hoor graag tips en verhalen

ga ook s een forum openen denk   ik

A, je hebt al een topic geopend, doe dat dan ook even op "als het langer duurt........" zitten vast meiden die al eens een kijkoperatie gehad hebben.......

Je wordt opgenomen, je zult wat vragen moeten beantwoorden, of je allergisch bent voor iets enzo.
Dan wordt je opgeroepen voor de operatie, dan krijg je een infuusje in je hand of arm, is niet heel pijnlijk maar wel een rot gevoel vind ik altijd. Daar zullen ze een zakje vocht aanhangen, kan wat koud aanvoelen bij de insteekopening van het infuusje.
Dan wordt je naar de OK gereden en moet je over op de operatietafel, waarschijnlijk in een heel charmant OK hemd..........daar wordt je aangesloten op een monitor die je hartritme en bloeddruk in de gaten kunnen houden. Ook krijg je een knijpertje op je vinger die de toestand van je longen in de gaten gaat houden.
Dan gaan ze een slaapmiddeltje inspuiten, en dan voel je je langzaam wegglijden in een slaap. Tegelijk krijg je een kapje om je mond om je zuurstof toe te dienen. Als je dan eenmaal slaapt, krijg je een buisje in je keel om je te helpen om te ademen, want je krijgt na je slaapmiddel ook wat spierverslappers, en dan kun je niet meer ademen........klinkt heel eng maar echt, je merkt er helemaal niets van!
Dan gaan ze aan de kijkoperatie beginnen, waarvan ik niet weet hoe ze die doen.......
Als je eenmaal wakker wordt, lig je al op de uitslaapkamer en kun je een wat rauw gevoel in je keel hebben van de beademingsbuis......die is er dan al wel uit.
Verder ben je dan heel lekker doezelig van de narcose, als je pijn hebt meteen om pijnstilling vragen! Krijg je zo......via het infuusje, doen ze vaak niet moeilijk over!
Misschien krijg je nog een plascatheter........

Nogmaals, je voelt echt niets!!! Niet bang zijn, alles komt goed!!!!
Wil je nog meer vragen, moet je maar vragen.......

hye meiden

me .laptop deed het weer niet vanmorgen en nu net weer wel maandag naar de maker toe

bieb; een kijkoperatie, zo is mijn eileider weggehaald, ik was ook heel bang voor de narcose, ik was 5 toen ben een keer geopereerd maar daar weet ik niks meer van, maar hoe rimke het heeft uitgelegd gebeurd het ook, Via mijn navel hebben ze met een camera gekeken en aan de linker kant heb ik   een snee die is ongeveer zo groot ________ maar daar is die eileider weggehaald en aan de rechterkant heb ik zon sneetje ___ daar hebben ze een gas ingespoten zodat me hele buik omhoog kwam en ze alles goed konden bekijken, maar jij krijgt die sneeen niet tenminste daar ga ik neit vanuit, bij mij was het ook een dagopname maar omdat ik natuurlijk om half 9 s'avonds van de operatiekamer kwam mocht ik in het ziekenhuis blijven slapen, de narcose is me meegevallen ik was binnen 3 seconden knock out hahaha
en een dinsdag al gebeurd het al, wat mij verteld is is dat je een kijkoperatie altijd onder algehele narcose hebt tenmisnte bij ons
spannend hoor meid

jacqy:   veel plezier bij de high tea vandaag

rimke; het gesprek ging dus op zich wel goed, en krijg je nog een gesprek? en maudy heeft lekker geslapen las, en ach is ze zo verkouden wat ontzettend zielig, maar gelukkig heeft ze nog geen koorts, de arme schat

Linda; danique al lekker 3 dagen doorgeslapen maar ze is wat afgevallen dat is minder hopelijk werkt het met het verdikkingsmiddel door haar fles heen en met joeuw gaat het ook goed?

zo met de visite was het gezellig gisteren ze hadden de kleine mee die is alweer 8 maanden gaat snel, en om half 3 vannacht gingen ze weg, ik was helemaal kapot, ik had niet verwacht dat ze zolaat weg zouden gaan, ze hadden een campingbedje meegenomen en daar lag de kleine in te slapen, maar ik heb zelf geen slaapplaats over dus ze moesten wee rnaar huis maar dat is een kwartier rijden dus dat scheelt, en vanmorgen om kwart voor 7 was joey weer paraat dus ik ben net zo moe als het maar kan, maar goed vanavond vroeg op bed, Tom en joey liggen te snurken voor hun leven maar ik kan nu toch niet in slaap komen,

Ik hoop dat als ik vanavond nog even kom op het forum dat me laptop het gewoon weer doet, maar als ik er dus neit ben dan doet dat pokkeding het dus niet, bij de maker zeiden ze dat ik gewoon zoveel mogelijk hem aan en uit moet doen, en hij denkt dat me harddisk ofzo een optater heeft gehad maar hij had goede hoop omdat ie het toch af ent oe doet, ach ik zie wel en ik kan niet zonder jullie hahaha

xxx linda

Terug
Bovenaan