KLUSBABES 7!!!

Jeetje meiden, wat een rust hier zeg !!!! Zeker allemaal van het mooie weer aan het genieten. Mn mannetje is weer terug en gedoucht dus wij gaan ook nog ff wieberen. Tot later meiden......

Liefs happy

he bambi,

heerlijk he zo'n weekend lekker tijd voor elkaar.
Wat leuk dat je altijd paard gereden hebt, ik heb nu zelf paarden maar rij eigenlijk veels te weinig.
Als ik zwanger zou raken dan zou ik zoiezo niet meer gaan rijden hoor, dat risico ga ik echt niet nemen, stel je voor dat je er af valt dat vergeef je jezelf nooit als er dan wat met je kindje zou zijn.
Dat van dat spenen was een beetje een algemeen raadseltje geworden, haha
en iedereen maar denken en gokken, had dikke lol om.
Maar zelfs onze drentse pip wist het niet haha, maar jij dus wel.
Nee ik heb ook niet geholpen hoor, veels te zielig, en ik moest werken gisteren.
Er is nou trouwens paardensprot op nederland 1, ik mis dat altijd, maar was nu toevallig aan het zappen.
groetjes kruimel

he happy,

leuk dat je weer effe komt langs waaien.
Over dat geen zin hebben, ik doe het ook niet hoor als ik echt geen zin heb, maar heb dan achteraf weer zo'n spijt dat ik het niet volop de kans heb gegeven.
Ik heb dat gevoel al een paar keer gehad en dan vooral in die paar dagen dat je je op je Nod zit te wachten. dan denk ik, had ik nu maar om de dag gedaan, dan is de kans echt maximaal.
Vorige keer baalde ik ook zo namelijk, waren achteraf gezien een beetje te vroeg begonnen met klussen en waren dus vlak voor het bewuste moment hadden we het helemaal gehad en hebben we een avondje overgeslagen, wat denk je? volgende ochtend temperatuur halve graad omhoog gggggrrrrrrrrr. dat gebeurt me deze maand niet weer.
Heb gisteravond weer geklust en nou maandagochtend of avond weer en dan afwachten wat mijn temperatuur doet en anders woensdag nog een keer, whawha wat hebben we er veel voor over he.
Denk jij ook een beetje zo?
Hoop trouwens dat je niet meer zo'n hoofdpijn hebt als vanochtend, misschien heb je wat te vast geslapen.
Je hoeft je niet te schamen hoor, ik was er ook om 12:00 nog niet uit, erg he.
Maar daar is de zondag toch ook een beetje voor, haha.
We gaan zometeen uit eten met dezelfde vrienden als waar we gisteren mee gekaart hebben, mijn vriend heeft bij hun gemolken toen ze op vakantie waren en dan krijgen we altijd een etentje als dank, leuk initiatief.
We gaan naar een grillrestaurant in de buurt, hoop dat het lekker smaakt.
Nou ik ga zo me even optutten en verder klaar maken.
fijne avond allemaal.
liefs kruimels

hey meiden

Ik ga eerst effe reageren en daarna weer verder lezen, anders weet ik het niet meer

Bambi: leuk weer een berichtje van je, wat lief ontbijt op bed, en lekker met z'n tweeen,

Pip: ik had vandaag een licht maar zichtbaar streepje op de ovu test, dus ben benieuwd

Kruimels: nog nooit van gehoord dat spenen, maar wel zielig hoor dat ze dat kalfje dan weghalen bij hun moeder

zo reageer zo weer maar eerst nog effe lezen

xx xlinda

Happy: hoe is het met de hoofdpijn meid hahaah voel je je alweer beter??

Kruimels: eet smakelijk vanavond bij die grill tent, wel lekker hoor jammie jammie

Wij zijn vandaag lekkre aan de wandel geweest, en daarna vanmiddag voor in de tuin gezeten lekker in het zonnetje, maar met dat de zon weg was, moest je jas aan,
En wat dat klussen betreft, wij klussen wanneer we zin hebben, en nu met die testen houd ik het natuurlijk wel extra in de gaten hahah, maar ik heb ook niet altijd evenveel vut,, als joey net als van de week 2 nachten aan het spoken is dan heb ik 's avonds niet veel puf over haha, maar dat wordt wel weer ingehaald

ik ga even een broodje maken voor mijn kaboutertje

xx xlinda

hey essy

inderdaad je bent er een tijdje niet geweest, haha dubbelklussen, nou veel plezier deze week met de tuin opknappen, hij geeft er in ieder geval wel mooi weer voor op dus dat scheelt wel weer

xxx linda

Het zelfonderzoek van de baarmoederhals en andere verschijnselen in de cyclus

Veranderingen in de baarmoeder
Net als het slijm en de temperatuur veranderen de baarmoederhals en baarmoedermond tijdens de cyclus. Je kunt deze veranderingen door zelfonderzoek vaststellen. Je kunt dit als alternatief voor de cervixslijmwaarneming doen. Dit is vooral zinvol wanneer je maar weinig of geen cervixslijm waarneemt, wanneer de slijmwaarneming bijvoorbeeld door witte vloed gestoord is of wanneer je het slijm om andere redenen niet kunt interpreteren. Meteen na de menstruatie is de baarmoedermond gesloten en hard en reikt hij tot diep in de schede, zodat hij met de vinger relatief gemakkelijk te bereiken is. Wanneer de eisprong nadert, wordt de baarmoedermond zacht, opent zich enigszins en komt wat hoger te liggen, zodat hij soms nog maar net te voelen is. Na de eisprong sluit hij weer, wordt hard en zakt (Afbeelding 48, Afbeelding 49).

Afbeelding 48: De inwendige geslachtsorganen van de vrouw: de schede is doorgesneden, zodat je de baarmoederhals kan zien, die daarin uitstulpt.

Afbeelding 49: De veranderingen van de baarmoederhals in de loop van de cyclus.

Hoe onderzoek je je eigen baarmoederhals?
Begin meteen na het einde van de menstruatie met het onderzoek, want alleen dan kan je in de loop van de cyclus de verandering van de baarmoederhals leren kennen en interpreteren. Je doet het onderzoek eenmaal per dag in dezelfde houding en met dezelfde vinger. Het gaat gemakkelijker wanneer je je licht buigt. Je kan staan met een voet op een stoel of de rand van het bad of hurken, zitten of liggen en daarbij de benen licht optrekken . Na het plassen breng je een of twee schone vingers (wijs- en middelvinger) in de schede in en je gaat naar achteren en omhoog (Afbeelding 50). Dan probeer je met een cirkelende beweging de baarmoederhals, die kogel- of wigvormig in de schede uitstulpt, te voelen en met de vinger te onderzoeken. In tegenstelling tot de wat ruwere wand van de schede voelt de baarmoedermond glad aan.

Afbeelding 50: Doorsnede door het vrouwelijke bekken en houding van de hand bij het zelfonderzoek van de baarmoederhals.

Vervolgens stel je vast in hoeverre de baarmoedermond (de ingang van de baarmoederhals) open staat. Als je kinderen hebt gebaard, is de opening mogelijk wat spleetvormig en nooit helemaal gesloten. Als je geen kinderen hebt gebaard, is ze rond en klein. Als je de vinger daarna weer voelend naar de rand van de baarmoederhals beweegt, kan je beoordelen of deze 'hard' of 'zacht' is. De baarmoederhals kan hard – als het topje van de neus – of zacht – als de lippen of de oorlel – aanvoelen.
Soms kan het zelfonderzoek van de baarmoederhals lastig zijn, bijvoorbeeld wanneer er door een operatie of na een bevalling littekens op de baarmoederhals zitten. Wanneer je de baarmoederhals maar moeilijk kan bereiken, kan je met een hand tegen je onderbuik drukken en daarmee de baarmoeder naar de onderzoekende vinger toe bewegen.
Om het onderzoek af te ronden kan je als controle het cervixslijm onmiddellijk bij de baarmoederhals afnemen. Je neemt daarvoor de baarmoederhals tussen de twee onderzoekende vingers en drukt deze licht samen. Je neemt vervolgens de gesloten vingers uit de schede genomen en beoordeelt het zo verkregen slijm. Naast de uitwendige slijmwaarneming aan de schede-ingang is deze observatie van het cervixslijm direct aan de baarmoedermond een tweede mogelijkheid voor de cervixslijmwaarneming. Deze is vooral geschikt voor die vrouwen, voor wie de uitwendige slijmwaarneming lastig is. De ervaring leert, dat het het beste is voor een van de mogelijkheden te kiezen en deze steeds te volgen.
Niet elke vrouw kan steeds alle veranderingen van de baarmoederhals waarnemen. Sommige vrouwen nemen alleen de openingsgraad of de stevigheid waar. Dit is meestal voldoende. Wanneer je een verandering waarneemt die je niet kan verklaren, moet je je door een gynaecoloog laten nakijken.

Grrr ik dacht wel ef alles te onthouden wat iedereen schreef, maar alweer vergeten.had geen zin om pen en papier te pakken

Spenen: ja nu weet ik t weer. Ik had er wel een van gehoord dat t zo met paarden ging. Las net dat dat afspenen heet? weer wat geleerd vandaag
Kruimels@ leuk dat je ef wat hebt laten horen
bambi@ leuk dat je er weer ef bent

Zeg hoeveel zwangere babes hebben we nu? 4? (eerst 5 nu weer 4). Misschien volgende maand weer een paar erbij...

O timba zit over t scherm van de laptop mee te gluren, hallo allemaal, een pootje van Timba
Wie had ook alweer die kras van haar kat?...charmant haha. Wij hebben gelukkig geen echte kraskatten...o sorry kat...meestal rukken ze zich los maar krabben nooit echt gelukkig.

Vanmorgen voortuin weer op orde gebracht. Schoonbroer had allemaal planten en bodembedekker voor ons.
Gang geverfd, 1e laag ,nog een laagje overheen , maar dat mag vriendlief morgen doen, echt geen zin meer in. Hij is nu weer even plinten in woonkamer aan t afmaken.
Oja, heb vanmorgen ook nog hardgelopen. Vriendin weer geen tijd of zin, weet ik veel, dus is vriend met fiets meegereden, Ging wel lekker

wat gaan we vanavond weer eens op tv kijken???hmmm

Terug
Bovenaan