Klusbabes '4'

he jacqy,

je dierenarts heb wel gelijk hoor lees het volgende maar.

Recent onderzoek heeft laten zien dat diëten met een hoog aandeel aan koolhydraten in de meeste gevallen de oorzaak is voor suikerziekte bij katten. Veel katten met overgewicht hebben een koolhydraat intolerantie en zouden een dieet moeten hebben met een laag aandeel aan koolhydraten (zoiets als het “atkins dieet” voor katten). Dit betekent blikvoer. Experts bevelen nu kitten blikvoer aan als basis behandeling bij diabetes; bij vele katten met diabetes bleek in een recentelijke studie hun behoefte aan insuline te verminderen en soms zelfs te verdwijnen, dit simpelweg door een dieet te gaan geven met veel proteïne en weinig koolhydraten.
Uiteindelijk zal blikvoer zelfs nog beter werken als het preventief wordt ingezet tegen deze vervelende ziekte.  

Te zware katten kunnen enorme voordelen hebben van een verandering naar een dieet van alleen maar blikvoer. Geef alleen voer dat maar 8% of minder koolhydraten bevat. Vele voedingen voor alle leeftijden en kittenvoer vallen binnen dit profiel. Koolhydraten staan meestal niet op het etiket vermeld. Dit kun je wel uitrekenen door alle andere ingrediënten van 100% af te trekken, wat er overblijft is het aandeel koolhydraten. De meeste katten vallen sneller af door het gebruik van blikvoer dan door het gebruik van droge kattenbrokken. Dit ondanks het feit dat ze wel vaak meer calorieën bevatten, maar dit voer past veel beter bij de stofwisseling van katten.

Als je kat niet gewend is aan het eten van blikvoer dan moet je het met kleine beetjes introduceren. Het is zo anders van samenstelling dan droogvoer dat de maag erdoor van streek kan raken.
Indien een kat geen blikvoer wenst te eten dan is dit meestal doordat de kat verslaafd is aan de droge kattenbrokken, of niet genoeg honger heeft om iets nieuws te proberen. Begin met de kat op vaste tijden te voeren, en laat de brokken voor maar een uurtje staan. ’s Ochtends en ’s avonds. Wanneer de kat gewend is aan zijn voedingsschema geef dan eerst een klein beetje blikvoer. De meeste katten willen het dan wel proberen te eten.

Droogvoer is erg gemakkelijk en kan noodzakelijk zijn wanneer de eigenaar een lange tijd afwezig is en niet op vaste tijden kan voeren. Maar op zijn minst 50% van het dagelijkse dieet van een kat zou moeten bestaan uit een koolhydraat arme voeding met een hoog proteïne en vocht gehalte zoals blikvoer of een zelf samengestelde maaltijd. Je kat zal gezonder zijn, en ondanks dat je misschien iets meer uitgeeft aan voer, uiteindelijk zal het je een heleboel dierenarts rekeningen schelen.

dus er zit wel waarheid in.

Rimke, kwa uiterlijk lijk ik niet op je hoor, ben klein en stevig met bruin haar.
Jij was toch lang en blond ??? maar smaken lopen we indd redelijk gelijk.

ga nog ff popstar kijken.

xxx Bambi

Happy heel veel succes en ook ik duim voor je!!

Sterretje ik ben in mei gestopt met de pil en na 63 dagen werd ik ongesteld. Ik ben nu aan het wachten op de tweede keer. Ik denk 40 dagen is wel een goede tussenmoot, op hoop van zege. Als ik nu na 63 dagen niet ongesteld ben dan ga ik zeker weer testen!

Bambi ik heb hetzelfde probleem met mijn oudste hond. Na twee cursussen vertikt hij het nog om naar ons toe te komen als we hem roepen. Mn vriend is eens met hem gaan wandelen en heeft hem daarna losgelaten op de losloopplek. maar dat gekke beest wilde niet meer naar het toe komen, vond eht veel te leuk daar. Na 15 minuten proberen heeft hij maar versterking gebeld, mij. Alleen lag ik nog heerlijk in mn bedje. Ben maar opgestaan en naar het toe gesneld!! Die arme stakker. Nu we de kleine erbij hebben gaat het wel al wat beter, of ze komen allebei wel of ze komen allebei niet....

Ik denk vaak dat mn honden stiekem katten zijn... Zijn toch raar soms he, huisdieren

Hallo meiden,
We zijn uiteindelijk maar gaan uit eten vanavond. Ik heb de hele week al geen zin om te koken en mijn mannetje ook niet.
@renee: dus het kan zijn dat je langer moet wachten. Ga je na deze test dan pas op dag 63 weer testen of test je nog eens tussendoor?
@jacqy: Wat gek, mijn dierenarts zei ook altijd droogvoer. Bij een kat hielp het want zij dronk altijd uit zichzelf. Onze kater kreeg echter nierstenen en zit nu op dieetvoer. (= extra zout, zodat hij veel drinkt, maar met zoveel calorieen dat hij nog dikker is geworden.) Dus wie weet heeft je dierenarts wel gelijk.
liefs,
        sterretje

hoi meiden,

ja huisdieren zijn af en toe rare beesten. Mijn ene kat denkt ook dat ie een hond is. is helemaal gek op een touwtje en dan komt ie er mee aan zeulen en dan gooi je het weg en dan brengt ie het terug. hij kan pootjes geven en zegt mama. en hij kan ook trekspelletjes houd ie het touwtje in zijn bek vast en staat echt te trekken. maf beest.

Ze zeulen ook met vanalles in me huis, me nagelvijl is niet vijlig, oorbellen, tampons (zijn ze helemaal gek op) wattestaafjes, speldjes , knijpers. en je sigaretten kan je beter niet laten liggen dan heb je de volgende dag gaten erin zitten. whahahaha

wel lachen, is altijd leuk met die beesies, aleen de haren he, pffff

meiden ga ff kijken of ik me man kan verleiden. heb een schrubbeurt nodig whihihihi

xxx Bambi

Inderdaad, niks blijft veilig. Kattenspeeltjes laten ze links liggen, maar haarspeldjes, pennendopjes, elastiekjes kun je zomaar kwijt zijn en later op een totaal andere plek weer tegenkomen.
liefs,
      sterretje

Lieve dames,
welterusten en tot morgen.
liefs,
          sterretje

Hoi meiden

Ff snel want moet naar mn werk. Nog geen rd s en ook nog geen klachten. Mn cyclus was 30, 29, 28 dagen en zit nu op 29 dagen, dus we wachten maar weer af he !!!!!! Tot vanavond, bieb ben blij dat het weer wat beter met je gaat ........

kus happy

Goedemorgen meiden,

Nou ik heb toch nog maar weer eens getest vanochtend. Ik zit inmiddels op dag 40 van mijn cyclus. Maar net als vorige week > geen streepje te zien.

@Renee: lees dat het bij jou na het stoppen met de pil ook lang heeft geduurd voordat je ongesteld werd. Werd je daar niet onzeker van? Ik namelijk wel. Wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Ben bang dat ik misschien wel helemaal nooit meer ongesteld word! (Ik ben overigens erg goed in het bedenken van allerlei doemscenarios )
Ben je ook in die 63 dagen naar de huisarts geweest? Of had je zoiets van: het komt vanzelf?

Essy

Terug
Bovenaan