Klusbabes "5"

Kleintje wel fijn dat ze zo positief reageerde en je bent zeker ook wel blij dat ' het hoge woord' eruit is?

Rimke succes met stoppen met roken! Als je zin krijgt i8n een sigaret gewoon aan het goede doel denken  dat helpt enorm!

hihihihi! Probeer ik ook hoor, blijven denken aan een lief klein baby-tje. Maar soms denk ik ook, daarom rookte ik nog, vroeger rookte bijna iedereen! Wat is er mis met de kindertjes die toen geboren werden? Niets toch? Dan kan ik net zo goed door blijven roken.................maar dat is dan omdat mijn verslaafde-ik het van mijzelf overneemt...............zucht

Maar stel je rookt gewoon de zwangerschap door, en later blijkt je kindje een of andere afwijking te hebben. Zou je je dan niet schuldig voelen...?

Gigantisch, daarom ben ik ook gestopt..............
Maar, daarnaast heb ik dus ook vrij veel hoofdpijn en slik daar best zware pijnstillers voor, die mogen ook niet meer in principe, nu had ik van de week toevallig bijna geen hoofdpijn (hormonen??) maar stel dat ik het nu weer krijg en blijjk achteraf toch zwanger te zijn..........hoeveel kwaad kan dat dan? En wat moet ik dan als ik een hoofdpijn aanval krijg? Me iedere dag ziekmelden op het werk??

Dat zijn inderdaad moeilijke beslissingen. Maar ik denk dat je op dat moment erg weinig keuze hebt. Maar als je risico's kan verminderen, waarom dan niet. We slikken ook met zijn allen foliumzuur omdat dan de kans dat je een kind met een open ruggetje krijgt kleiner wordt. De kans is al klein en met het slikken van die tabletten is deze nog steeds aanwezig, maar toch doen we het. Denk dat dat het zelfde is met dat roken en drinken. Sommige gaan er gewoon mee door, maar als er dan iets fout gaat (en het is mogelijk dat het daardoor komt) ga je toch bij jezelf nadenken.
Heb trouwens vandaag op het nieuws gehoord dat COLA!!! de hormoonhuishouding kan beinvloeden. Dat als je niet snel zwanger raakt, dat je maar eens wat minder cola moet drinken.

hmm... das idd een moeilijke keuze..
Ik zou het ook niet weten...
maar ja als je in ieder geval al niet meer zou roken dat is al iets. En het is niet alleen goed voor het kindje ook voor jou!
Ik heb ook gerookt als een ketter (slof per week) en ben volgende maand 2 jaar gestopt. ik ben blij dat ik ervanaf ben. Al blijft de trek in een sigaretje toch wel altijd aanwezig. Maar ik heb ook mn drijfveer dat ik ervanaf blijf!

Hoi meiden,

Ff kort want heb een kl*te bui. Ik was net onderweg naar huis en toen bedacht ik dat als mn oom niet was overleden ik vandaag mn laatste dag zou hebben op mn werk !!!!! Is weer ff heeel confronterend, het gemis komt weer helemaal naar boven. Sorry voor mn geklaag, misschien tot straks en anders tot morgen. Heb gelukkig lieve vriendinnen die met me de kroeg in gaan vanavond om me op te beuren. Hoop dat het lukt ....

kus happy

Terug
Bovenaan