kluskippies wannabe/gonnabe moms nr 4!!!!!!!!!!!

Hi Mamoetje, New Mommies is al in gebruik hoor, we zijn het alleen allemaal nog ff aan het uitpuzzelen. Kom gerust langs. MamaJM  zet er steeds meer leuke dingen op en probeerd van alles. Gaat vast gezellig worden. Ze voelt zich vandaag niet zo heel lekker. Vanmorgen voor de 1e keer gespuugd.

Maar ik klets hier ook gewoon gezellig mee hoor meiden.
Ik had PGB. Voor de meiden die het niet kennen PGB staat voor Persoons Gebonden Budget. Hiermee kan je zelf zorg/hulp inkopen. Dit was vroeger ondergebracht bij het Zorgkantoor. En nu is het sinds 01-01-08 allemaal overgegaan naar de gemeentes met nieuwe wet WMO (Wet Maarschappelijke Ondersteuning staat dat geloof ik voor) Het word er allemaal niet beter op dat weet ik wel. Er word dus van uitgegaan dat als je een gezonde partner hebt of bijv. een huisgenoot dat die dan maar 100% de zorg voor je op neemt. Tuurlijk is dat deels ook waar, maar vind wel dat er ondersteuning geboden dient te worden. Ik vind persoonlijk dat er puur gekeken moet worden naar elk individu en zijn/haar thuis/gezinssituatie. Maar dat word momenteel dus nog niet echt gedaan. Ook de bezwaarprocedure laat lang op zich wachten. Ben erachter gekomen dat maar 1 mannetje op dat hele traject zit. Maar ja gezien ze het zo druk hebben met al die bezwaren, moeten ze daar nu wel iets aan doen hè. Ik kan er niks aan doen dat die man het zo druk heeft. Dan laten ze maar meer mensen aannemen, daar hoeven wij toch niet de dupe van te worden. Maar goed voor zover ik nu heb begrepen. Krijg ik weer een keuring van het Ciz, maar dit keer van ergotherapeute, die de belastbaarheid in kaart gaat brengen (denk ik) Dus we zullen zien.

Liefs Nathalie

Hey meiden,

Al even niks laten horen, maar lees wel dagelijks mee hoor... Heb me zelfs al laten registreren voor newmommies ;)

Hier gaat eigenlijk alles prima, mn vermoeidheid is al duidelijk minder geworden, nog wel meer vermoeid dan anders... Maar denk tenminste niet meer de hele dag aan slapen als ik niet aan het slapen ben haha, Mamajm het gaat echt over, echt... Kun je je nog niet voorstellen he.. Voor jou natuurlijk wel iets lastiger om even te gaan liggen als je je moe voelt omdat je al een kleine hebt die natuurlijk ook wil spelen... Pffff knap hoor...

Wij zijn nu er echt van aan het genieten... gisteren het hartje gehoord en toen ik daarna naar mn werk reed overviel me ineens het gevoel dat er een baby in mn buik zit die ik moet beschermen, heel bijzonder! Tot gisteren was het steeds een "iets" in mn buik en "we zien wel hoe het allemaal loopt" ook zelfbescherming natuurlijk, voor als het toch nog mis zal gaan... Maar het voelt gewoon supergoed!

Er staan zoveel meiden op het wachtbankje, dat het haast niet anders kan dan dat er minstens 1 zwanger moet zijn, ik sluit me bij Nathalie aan... Met minder nemen we deze maand geen genoegen ;)

Mn vriend heeft zo zn diploma uitreiking, ben wel erg trots op hem. Naast een volledige baan heeft hij er 4 jaar naast gestudeerd en vanmiddag mag hij zn diploma ophalen... En vanavond gaan we met zn ouders en zn broertje uit eten...

Hey meiden, allemaal een hele fijne dag...!

Mijn moeder ontvangt nog steeds PGB en een aardig bedrag per maand ook nog voor het   zorgen voor me zusje.. maar of het nou je vriend is of je moeder dat maakt niet uti.. ga een op internet googlen.. want jij kan zelf   van dat geld hulp inschakelen of dat nou je eigen vriend is of iemand van buiten af.. dat is nog steeds je eigen keus,.. en je krijgt nog een aardig bedrag ook.. Bel anders een instantie op die je   wat meer info kan geven,.. Maar ik weet zeker na evaluatiegesprek en bij overleggen van de conclusief van de artsen dat je zeker een PGB krijgt..

KOm niet op New mmomies
Kan dt alleen thuis op me pc?

xx Mamoetje

Speciaal voor het mannetje van onze Elmo ff lief plaatje
Wat super knap van hem dat hij naast zijn baan nog 4 jaar heeft gestudeerd
Daar kun je zeker trots op zijn meis.

Ik heb je berichtje met een glimlach gelezen. Wat onzettend fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je steeds meer tot de ondekking komt dat er echt een klein wondertje in je groeid. Niet iets, maar een baby, hihih. Fijn dat alles zo goed ging en jullie het hartje hebben horen kloppen. Ben super blij voor jullie

Veel geluk! Liefs Nathalie

Is bij jullie het niet over gegaan naar de gemeentes dan meis?
Ik weet wat pgb inhoud en ik weet ook dat je eigen vriend als zorgverlener kan opgeven
Maar wij hebben dus een hulp van buiten. Omdat mijn vriend het juist niet allemaal red in zijn eentje. Ik help zoveel mogelijk. Maar we hebben nu een groter huis. En ineens een grote tuin. Die moet hij ook helemaal doen. Ik kan niet grasmaaien. En met dit weer groeit het gras als kool. Maar goed hoef me hier natuurlijk niet te verdedigen.

Tip om online te komen. Ga naar www.msn.nl klik daar op spaces en log je zo in en probeer zo nog eens bij new mommies te komen. Ik kom er ook namelijk niet gewoon op, heel vreemd.

Liefs Nathalie

VOor zover ik weet zit het nog steeds zoals het vorig jaar ook zat.. ik heb me moeder nog nergens over gehoord.. en dat had ik anders eht wel gehoord als het stopgezet was.. want mijn mijn zusje heeft het PGB voor me ma.. en een klein gedeelte voor mij en me vriend.. en (op mij na) is ook iedereen gewoon gezond..

Heb jij het zelf stopgezet of de gemeente?

Trouwens volgens mij zit het hier al jaren bij de gemeente als ik me zo herinner..

xxx Mamoetje

Ga ff lunchen ben over ong. 45 min.   weer terug!

xxx
Mamoetje

Jeetje meiden het komt hier met bakken uit de hemel
Gelukkig heb ik pas om 15.00 uur fysio dus hopelijk word het nog droog
Ik ga eens ff nieuwe cd voor in de auto maken. Want als we naar Luxemburg gaan of door Duitsland ofzo dan doen de radio zenders van NL het niet, maar ik word een beetje moe van onze cd, steeds dezelfde nummers, hihih. Dus ga maar eens ff nieuwe muziek downloaden. Maak er gewoon een paar denk ik, want mijn mannetje houd niet van NL talige muziek. En vind toch bepaalde nummers wel erg lekker om mee te blairen of traantje weg te pinken als ik me ff niet zo happy voel. En als de zon schijnt is het juist heerlijk om lekkere vrolijke muziek op te zetten. Raampje open en gaan! hihih. Hebben jullie nog tips voor een nummer dat ik zeker ff moet luisteren?

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan