Lage Rugpijn

Nee, inderdaad. De succesverhalen of de ‘oeps, ik bleek zwanger’ verhalen hoor je altijd veel meer dan de ‘het duurt bij ons al maanden’ verhalen. Helpt natuurlijk ook niet dat je zelf ook op een gegeven moment ongeduldig wordt en ook dat je er niet echt iets voor kan doen. Normaal hebben we geleerd om te werken voor wat je wil of te sparen om iets te kopen. Nu kan je niets doen dan gezond leven. Daarna is en blijft het afwachten. 
Ik vind de nieuwe ronde routine nog niet zo erg. Heb zoiets van als dit bloeden opgehouden is dan houden we het weer leuk, ga ik aan de slag met mijn ovulatietestjes en dan hopelijk is het raak. Ik moet wel minder proberen te droomdenken. Vorige week dacht ik al helemaal door die simptomen van: ohhh als het zo is dan kunnen we het met Sinterklaas vertellen op pakjesavond door een echo in te pakken. Nu ben ik dan soort van extra aan het balen van: ohhh dat was zo een leuk idee ook en dat gaat ook niet door. Echt zo dom ook eigenlijk, Haha. Lijkt me gewoon zo leuk om het te mogen vertellen. In mijn hoofd is dan het moeilijkste over en hoop ik vanaf dan te kunnen genieten. Hopelijk js dat iets voor over een tijdje voor ons, het liefst zo snel mogelijk en als we toch aan het dromen zijn: dan tegelijkertijd met jou! 

Geweldig!ahah dat zou indd een mooie droom zijn. En kunnen veranderen van topic naar baby en zwangerschapsgesprekken. Ach, voor mij is er niet veel hoop meer op deze manier.  Dus ik kan me niet echt meer bezighouden met ovulatietestjes en dergelijke. Ergens geeft het een stressvrije tijd om het gewoon gezellig te kunnen houden zonder reden en men vertrouwen te leggen bij de dokters. En ik begrijp je voleedigggg wat betreft het dromen. Ik maakte ook steeds plannen in men hoofd van: op zen verjaardag kan ik hem mss verassen, of nu onlangs bij een familiebijeenkomst. Men volgende " doel " was dan met nieuwjaar haha. Op nieuwjaar komen we meestal allemaal samen met men ouders en schoonouders en zou ook een leuk surprise geweest kunnen zijn. Ergens blijf ik wel hoop houden maar als ik realistisch moet blijven dan weet ik ook dat het niet zal lukken. 
En op zich zou Sinterklaas nog kunnen bij jou ahah dus who knows! 

En het is indd zo dat je het niet kan helpen of in de hand hebt. Maar zoals je zegt gezond leven, en gebruik maken van de ovutestjes en ander hulpmiddeltjes kunnen wonderen verrichten. Meer kunnen we jammer genoeg niet doen..

Jaa, zou leuk zijn hè! Wie weet lopen we tijdens jouw traject ook gelijk en komt die wens straks uit!
Die ovulatietestjes zijn ook maar een soort van schijnzekerheid. Ik denk dan soort van controle te hebben, maar eigenlijk heb je gewoon achteraf alleen een beter inzicht in je cyclus. Ik ben ook een beetje voor die laatste reden ermee bezig. 
Even rust met de testjes zou misschien ook wel even fijn zijn. Als de behandeling start dan houden ze jullie toch goed in de gaten. En het lange wachtbankje blijft helaas wel, dus dan kunnen we weer onze duimen laten draaien! En wie weet... met nieuwjaar kan je je familie verrassen! Zou wel mooi zijn! Sinterklaas wordt denk ik te pril STEL dat het de volgende ronde raak is. Dat zou ik niet durven, want de vorige x was t pas met 11w dat we wisten dat het niet goed was. Maar nieuwjaar zou wel een leuk nieuwtje zijn! ;)

Ik denk dat het bij mij niet voor nieuwjaar word ahah. Ik heb bij een ander topic gelezen die ik had gestart rondom het traject, dat ze in december geen behandelingen uitvoeren wegens onderhoud van het lab. Dus ik denk dat wij ergens januarie mss kunnen starten dan. 
klopt wel, het fijne aan die ovutestjes is wel dat je ongeveer weet wanneer je ongesteld word en hoe lang je cyclus deze keer duurt.
Ik ben ergens ook blij dat wij zelf niet meer de eisprong in de gaten moeten houden en dat het beetje voor ons word gedaan. Mentaal is het tog ook wel vermoeiend om je daarmee 24/7 bezig te moeten houden en ik vind dat ik nu wat minder mee bezig ben met heel het gebeuren en voel me minder gestrest. 

Laten we duimen dat het heel snel raak is en dat het tegen nieuwjaar niet te pril is om te vertellen! Ik snap ook wel dat je zelf eerst zekerheid wil hebben en de ' prille fase' voorbij wil hebben. Het is wel stiekem altijd leuk om van die dingens te dromen! Haha

Nieuwjaar is al dichtbij inderdaad. Zijn nog maar twee rondes bij ons! Bizar hoe snel de tijd gaat, terwijl de afwachtweken altijd zooooo traag gaan! 
Balen dat ze in december geen behandelingen doen, maar zo heb je wel echt helemaal een nieuw jaar met een nieuwe start! Geen gestresst met de feestdagen. Dat ka misschien ook wel fijn! Ennnn lekker alles eten en drinken die periode is ook lekker luxe! 
Ik was dit weekend wel een beetje down. Was ook met een vriendinnetje en haar dochter wat gaan doen en dan denk je helemaal: ik wil ook zo een ukkie! Maar ben wel lekker gaan sporten en dat doet stiekem wel goed! Hoe was jouw weekend? 

Dat was ik ook aan het denken! De tijd vliegt zo voorbij, maar het wachten duurt eeuwig. Soms vind ik het zelf jammer hoe alles zo snel gaat zonder erbij stil te staan omdat we zo gefocust zijn op het zwanger worden.
Ik bekijk het ook positief en ga er maar eens goed van profiteren tot nieuwjaar ahah. Eten en drinken wat we willen en daarna hopelijk met een goede start beginnen aan het traject. 

Ik begrijp je volledig. Dan denk je aan hoe het zou zijn als je daar ook zat met een kindje. Hier was het dit weekend ook toevallig alleen maar gespreksthema: KINDJES. Werd er eerlijk gezegd beetje gek van. Waar ik ook ging werd er over niets anders gepraat, dat ik er zelf over droomde ahah. En sporten is altijd een goed idee! Even van alle stress af en kan echt deugd doen. Gelukkig is men menstruatie bijna over en had er niet zo veel last van deze keer. En bij jou?

Al die kinderpraat ken ik wel! We zitten precies in de leeftijdscategorie waarin iedereen eraan wil gaan beginnen of kindjes hebben. Merk soms dat ik juist degene ben die erover begint. Gewoon km info te winnen van anderen Hahah. 
En inderdaad, positief blijven scheelt al een hoop! Ik probeer ook minder beperkingen op te leggen. Gewoon toch wel eens een drankje doen en als ik ongesteld wordt dan toch even lekker sushi eten! Twee weken na de eisprong zonder vind ik ook al goed.
Fijn dat je deze maand niet zo een last had! Hier is de ongesteldheid altijd maar 2-3 dagen echt. Daarna is het af en toe een beetje bruin. Ik had wel nog last van buikpijn gehad, maar dat is op zich wel normaal. Ben nog steeds een beetje misselijk en opgeblazen. Misschien reageer ik wat heftiger op die hormoonschommelingen nu. We kunnen wel weer beginnen aan een nieuwe ronde. Op hoop van zegen! 

Dat doe ik soms stiekem ook wel ahah maar op een manier zodat ze zich geen vragen beginnen te stellen. Er kwam iemand me vertellen hoe je dus het beste je eisprong kan vinden door middel van ovu testjes en ik was de domme aan het uithangen maar in men eigen zei ik ' je moest eens weten ahah ik ken dit al heel veel langer'. Dit dan vooral bij mensen die niet weten dat we aan het proberen zijn. 

Kan indd zo zijn dat je nu wat anders reageert op je hormonen. Maar ik denk naarmate de tijd dat ze weer wat ' rustiger' gaan worden. 
Ja klopt, de nieuwe ronde is begonnen. Ik ben aan het twijfelen of ik deze keer ook weer ovu testjes moet doen of niet. Ik denk dat ik het wel ga doen, puur om men cyclus verder te kunnen noteren en op voorhand te kunnen inschatten wanneer ik ongesteld word. Hier is het nog één dag tot de afspraak en begin wel wat zenuwachtig te worden. Ik heb een beetje schrik dat ze gaan zeggen dat het nog heel lang gaat duren voordat we mogen beginnen. Maar we wachten het af! 

Terug
Bovenaan