Lage Rugpijn

Hoi gebruiker, 
lastig is dat hè, die wisselende klachten! Bij mij was het aan het begin ook een beetje van hetzelfde, maar soms kwam er iets nieuws bij of juist dat je nergens last van hebt! Zo onbetrouwbaar ons lichaam af en toe! 
Ik hoop dat je maandag je (hopelijk leuke) antwoord krijgt met de zwangerschapstest! Weet je al welke test je gaat kopen? Ik vond die 2 voor 5€ van de kruidvat/trekpleister wel fijn. Die gaf destijds een beter, duidelijker streepje dan een early test.
Laat zeker nog even weten wat get is geworden maandag! 
Groetjes!

@yres
Eerst en vooral bedankt voor jou lief berichtje, en je steun!❤️
Aan de telefoon hebben ze niet verteld dat het zodanig ernstig was dat we moeten overstappen naar ivf! Ik denk dat ze het misschien 'persoonlijk' wouden zeggen in plaats van aan de telefoon. En nu vandaag ook nog eens buikpijn gekregen dus dat is ook weer top. Het is indd wel fijn dat ik men cyclus nu ken en wel weet dat ik een eisprong heb iedere maand. Ben nu enkel bang dat we weer  naar de dokter gaan over twee weekjes en weeral slecht nieuws krijgen als: het zaad is zodanig slecht dat ivf niet eens gaat of iets anders. Tot nu toe niet echt veel succes gehad na die afspraken.. 
Het enige wat me beetje opvrolijkt is dat we redelijk snel een afspraak hebben. En ik hoop dat het traject daarna ook snel opvolgt. Heb je daar mss ervaring mee? Weet je hoe lang het kan duren tot je effectief begint aan het traject? Dat zijn zaken die ik wss wel ga horen op de afspraak maar probeer mezelf wat te troosten ahah. 

Het is wel mooi dat je er met iemand over kon spreken dat van je miskraam. Zeker zoals je zegt dat ze heel begripvol en lief voor je waren. En ik zou het ook aan de 'juiste' mensen kunnen vertellen maar ik denk dat men man zich daar wat voor schaamt. En ik wil hem geen slecht gevoel geven dus heb ik ook gezegd van: dit blijft tussen ons en wij gaan ervoor in alle stilte. Zo krijgen we ook geen stress of vragen hoe het allemaal gaat etc,.. Sommige mensen kunnen egt gemeen zijn en u soort van mee uitlachen of " plagende" grappen maken zeker naar men man toe en ik wil hem zeker niet in verlegenheid brengen! 

Ach, eigenlijk als ik het zo bekijk is het geen ramp.. ik denk bij mezelf zolang ik maar gewoon zwanger word van een gezond babytje( of tweeling wie weet ahah ergens gelezen dat er kans is op tweeling bij ivf) dan komt het allemaal goed. Het is gewoon echt niet wat we verwacht hebben. Maar dit zijn de laatste stapjes en die wegen ook het zwaarst, dus we blijven positief !
En hoe gaat het met jou verder? Nog last van moodswings of valt het nu wat mee? Hihi xx 

Ah Anoo, graag gedaan hoor. Leef heel erg met je mee! 
Denk inderdaad dat ze aan de telefoon nog niet iets concreets wilde zeggen, maar je moest wel nog lang wachten op de live afspraak. Lijkt me helemaal niet leuk! Plus daarbij nog wat hoop gehouden natuurlijk, dan komt het nieuws extra aan natuurlijk! Ik hoop dat de volgende afspraak wat positiever gaat zijn! Gelukkig is die al snel en wellicht kan je daarna direct starten met een behandeling, maar kan me ook wel voorstellen dat ze eerst nog wat onderzoekjes willen doen, maar dat weet ik niet zeker hoor. Er is ook nog een andere behandeling, ics heet het dacht ik, en dat lijkt op ivf. Waarschijnlijk zal een van de twee toch wel moeten lukken!  Denk dat ze het jullie sowieso laten proberen! Volgens mij dan 3x een behandeling en dan gaan ze over op het volgende. Alleen kan het per behandeling weer zijn dat ze meer eitjes van jou hebben kunnen verzamelen waardoor je toch per ronde nog 3 kansen hebt. 
Misschien handig om je goed in te lezen in de mogelijkheden en dan allemaal vragen opschrijven die je kan meenemen naar jullie afspraak. Je vergeet als je daar zit heel veel te vragen en als je het opschrijft kan je toch nog antwoord krijgen op al je vragen! 
Snap wel dat het voor je man ook moeilijk is en jullie het voor jezelf houden. Zo lang dat voor beiden goed gaat en goed voelt is dat prima toch! Alleen als jij de behoefte eraan hebt zou ik iemand in vertrouwen nemen. Je hoeft natuurlijk niet te zeggen waarom en dat het ivf wordt, maar gewoon dan zwanger worden wat moeilijker gaat en dat jullie daarom in een traject zitten. Dat is wat vager, maar zo kan je toch je verhaal kwijt. 
Men inderdaad, wie weet snel een behandeling opstarten en een of twee baby’tjes in je buik! 
Hier gaat het nog wen beetje hetzelfde. Wel wat minder chagrijnig gelukkig Haha. Buikpijn nog steeds licht en komt op en af. Volgende week zal wel even lang duren! 

Ik heb al veel opzoek werk gedaan over ivf en icsi traject. Lijken bijde veel op elkaar. Dus ben eens benieuwd wat ze ons gaan aanraden. En goed idee van die vragen op te schrijven! Zal ik zeker doen. Ik zit nu met zoveel vragen en wss vergeet ik er een paar dan door de zenuwen ofso haha. 
Het doet me eerlijk gezegd al heel goed dat ik er hier met jou over kan praten! Ik kan volledig eerlijk en open over praten zonder me te moeten schamen. Dus ik ben echt wel blij dat ik jou hier heb leren kennen ahah. Soort van penvriendin haha! En we maken zowat het zelfde mee en wachten elke maand af dus is fijn om dat met iemand te kunnen delen.
Hier begint het wel duidelijk te worden dat ik ongesteld word. Af en toe wat buikpijn en opgeblazen gevoel. Ik denk dinsdag of woensdag. Stiekem, ookal weten we dat de kans nu wel echt miniem is, hoop ik nog op een wonder ahah. Ik heb wel sinds gisteren wat witte afscheiding en beetje waterig. Maar ik denk dat ik het eerdere maanden ook wel had voor de menstruatie. Ben je van plan om zo een early testje te doen of wacht je nog eventjes mee ?

We zijn inderdaad een soort van penvrienden Haha. Helemaal niet zo bij nagedacht! Vind het hier ook wel fijn even je ei kwijt te kunnen. Zoals je zegt: meer mensen herkennen je verhaal en delen je emoties.
Goed dat je al zoveel hebt opgezocht. Dat scheelt al een hoop denk ik, anders krijg je alle informatie op het spreekuur en heb je inderdaad misschien geen tijd meer voor vragen. 
Mij heb van dezelfde dingen last als jij: beetje buikpijn af en toe, opgeblazen, gisteren ook een vreetkick en vanochtend rugpijn en een beetje misselijk met zuur. Zo irritant dat dit ook de klachtjes waren van toen ik zwanger wa én dat het ook dezelfde klachten zijn van de menstruatie. Voor de zwangerschap kon ik nog zeggen: goh, buikpijn, nou daar komt de menstruatie, maar zelfs die mi typische menstruatieklacht bleek bij mij ook een zwangerschapsklacht! Nu blijf ik soort van hoop hebben, terwijl ik dat zo gevaarlijk vind, omdat dan een tegenslag harder aankomt. Vanmorgen even gedacht: zal ik al een kruidvat testje wagen? Maar ik denk dat ik tot vrijdagochtend wacht. Tot nu toe kwam elke keer na een negatieve test de menstruatie op gang, dus dan zal ik maar even wachten. De vraag is alleen of ik dat ook echt ga volhouden. 

Dat vind ik dus ook zoo vervelend. Al die klachten lijken op elkaar. En als ik iets opzoek op google (wat ik nogal vaak doe ahahh) dan staat erop: het kan twee kanten uit, menstruatie of zwangerschap. Nu weet ik echt veel ja! haha. Maar bij mij is een zwangerschap nu echt wel niet aan de pas meer. Ik vind het enkel vervelend dat ik niet precies weet wanneer men eisprong was en nu zo moet wachten op menstruatie. Ik heb deze morgend ook nog wat buikpijn gehad maar is gelukkig nu ook wel al over. 

Probeer nog wat te wachten. Vrijdag is niet meer ver weg en dan weet je al meer. Anders is de teleurstelling zoals je zegt veel groter vooral als je daarna gewoon ongesteld word. Ik zal heel hard meeduimen voor jou en hopen dat je vrijdag goed nieuws ontvangt! 

Ja, Pff zo irritant dat die klachten op elkaar lijken! Was vanmorgen ook misselijk en slecht geslapen, dus ik dacht ik doe toch maar even een testje. Hij was witter dan wit. Balen! Merk dat ik toch weer mezelf had overtuigd ofzo dat het misschien wel weer raak zou gaan. Silly me. Nu kan ik het wel even uit mijn hoofd zetten ipv constant denken: zal het dan toch niet.... Zal wel rond vrijdag komen zeker (of morgen weer bruin of lichtroze, zo ging het meestal na een testje).
Bij jou haalt je lichaam ook weer fratsen uit dus. Klinkt een beetje als bij mij. Is er al iets in zicht bij jou? 

U never know! Misschien is het nog te vroeg. Dus afwachten is het beste wat je kan doen. Kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon ongesteld word. Maar zolang nog geen rode vlekken te zien zijn is er nog hoop. 
Kijk mij, er werd me gezegd dat het eigenlijk onmogelijk is en ik heb nog steeds hoop( beetje wanhopig misschien? Ahah) maar ik hou gewoon vol tot dat ze echt uitbreken. Wss zal ik ze ook wel gewoon krijgen vanavond of morgen. Soms voelt het wat natter aan van onder en dan denk ik 'jaa daar zijn ze' maar blijkt dan enkel die witte afscheiding te zijn. Voor de rest doen men boobs beetje pijn. Soms de ene en dan de andere kant. 
Maar wel raar dat je misselijk was deze ochtend,niet? 

Terug
Bovenaan