Lange eerste cyclus

Hoi Dionnevl,

hoe ben je bij de gynaecoloog terecht gekomen? Vanwege menstruatieklachten?
Ik bedoel, hoe weet je dat je geen eitje hebt of dat ze niet spingen?
Voor hetzelfde geld is dat bij mij ook het geval maar weet ik er niks van..
Heb je dit zelf gemerkt aan menstruatie of klachten?
 
@san23 als het goed is moet ik ongeveer 2 weken wachten. De gynaecoloog zei op de dag dat ik de injectie kreeg: morgen zal de beste kans zijn. Ik heb gelezen dat de eisprong 36 tot 48 uur na de injectie plaatsvind. Maar ik heb ook gelezen dat er meiden zijn waarbij bloed geprikt wordt om te kijken of er ook echt een eisprong is geweest, ik heb dat niet gehad. Dus het is afwachten. Ik ben wel ongeduldig hoor, haha!

@Aaadeebee hoi,

ik ben na de huisarts geweest omdat ik uit mijzelf geen normaal cyclus had. Ik menstrueerde niet uit mezelf. Daarom heeft die mij door gestuurd naar de gynaecoloog. Daar kwamen ze erachter dat ik pcos heb. Dan heb je een overvloed aan eiblaasjes rond je eierstokken waardoor er geen eisprong plaats vind en je dus niet ongesteld wordt. Nu met hormonen, tabletten en injecties hoop ik dat dit wel het geval is. Ze kijken via inwendige echos of er eitjes groeien.

Dus als jij normaal ongesteld wordt heb jij dat sowiezo niet. Wel moet ik daarbij zeggen dat als je stopt met de pil het een wel lang kan duren voordat je pil helemaal uit je lichaam is. En daardoor kunnen je cyclussen ook heel lang en onregelmatig zijn. Daarom moet je ongeveer een jaar ontpillen. Ben jij al lang bezig? Hoe is jouw cyclus?

groetjes dionne
 
<p style="text-align: left;">Spannend Dionne, ben benieuwd!</p>
<p style="text-align: left;">Ik neem idd aan dag mijn cyclus wat sneller op gang komt deze ronde en je hebt gelijk dat ontpillen kan wel even duren. Wil hierna zeker niet meer aan de pil denk ik haha wat een gedoe en wat maken we ons zelf gek door zon pilletje wat uit moet werken! We gaan lekker vol ongeduld deze ronde zien wat het geeft!</p>
 
Bedankt voor je info Dionne,
ik ben in augustus gestopt met de pil, mijn cyclussen waren:
36/32/31/34/32/54.

Dus over het algemeen vrij lang, met een uitschieter bij de laatste, wat ik totaal niet verwachtte omdat het steeds rond de 32-34 dagen gemiddeld was.

Ik begin een beetje ongeduldig te worden en me af en toe ook af te vragen of alles ok is, heel logisch waarschijnlijk als je probeert zwanger te worden, zoals als jullie allen dit herkennen natuurlijk.
 
Aaadeebee mijn huisarts zei dat dit niet vreemd hoefde te zijn. Je zit toch op de laatste na dan rond de 33 steeds.. Was blij als ik dat had nu haha! Komt allemaal wel goed en als je het niet vertrouwt kun je toch vragen om te kijken naar pcos...? Veel succes!!
 
Ik snap dat je ongeduldig begint te raken, helemaal als je iets graag wilt. Vervelend dat je cyclussen in het begin redelijk gelijk waren en die laatste ineens lang. Geeft je toch stiekem valse hoop he. Wat San23 zegt, als je t niet vertrouwt kun je altijd langs de huisarts gaan.

@san23 ja afwachten is het enige wat we kunnen doen haha. Geduld wordt wel op de proef gesteld he. Ik ga ook niet meer aan de pil. Nooit meer haha
 
Ik had vanmorgen voor het eerst een  positieve ovulatietest! Haha wat kun je daar dan al blij mee zijn he!
Meteen vanmorgen voor het werk aan geklust haha, doen we normaal nooit :). Morgen ook nog maar een keer voor de zekerheid. Ben benieuwd!
Het is dus weer een vrij lange cyclus aan het worden, maar geen 54 dit keer.
 
Haha ja, gek dat je daar al blij mee bent he. Kun je nagaan hoe blij je zal zijn met de 2 strepen op een zw. Test.

Ik moet woensdag ongesteld worden als het goed is. Maar heb zaterdag al een test gedaan die was negatief, vanmorgen weer en er was een heeeeeeeeeel klein streepje te zien. Dus ik wacht ongeduldig af. Over morgen nog maar eens testen haha.

Succes met wachten!
 
Terug
Bovenaan