Lange weg naar iui

Hoi, wij zijn inmiddels al 2 jaar bezig om zwanger te worden. Helaas nog steeds niet gelukt en zijn in januari naar de huisarts geweest. Daar wat testen gehad en die zagen er goed uit. Nu zijn wij doorverwezen naar het ziekenhuis maar de wachtlijst duurt 3 a 4 maanden. Duurde het bij jullie ook zo lang? En wat zijn jullie ervaringen met de iui? 

Irene wanneer mag je testen? 4 miljoen is wel een stuk minder als vorige maand he? Maar er hoeft maar 1 goed zaadje bij te zitten en je bent bevrucht. Probeer positief te blijven.
Ik mag vanmiddag weer voor controle bijna 3 weken aan het spuiten nu. En vorige keer nog niks te zien. Heb daarom gesprek ook met de arts om te vragen of ik niet meer hormonen kan krijgen. Ben erg benieuwd misschien is er afgelopen week toch iets gaan groeien.

Ja helaas. Heb alweer het gevoel dat het niet gelukt is. Ben wel sinds gister alweer misselijk van de pregnyl. Mag volgende week donderdag pas testen maar ik word denk ik zondag of maandag ongesteld.
hoe is je controle gegaan?

Ik had een hele fijne arts die erg met mij mee dacht. Hij snapt ook niet waarom die andere arts de dosering aangepast heeft dus hij is nu omhoog weer terug naar oude dosering. Alleen ben ik al zolang nu aan het spuiten dat het voor mij gevoel door die arts echt een gemiste kans is. Maar had even weer hoop dat ik toch nog een eisprong zou hebben.
Echter vandaag werd ik gebeld dat ook mijn zkh dicht moet en ze deze week gaan kijken bij de lopende behsndelingen welke door gaan en welke niet. Zaterdag ochtend heb ik controle staan maar als mn eitje dan wel gegroeid is maar niet ver genoeg om snel iui te kunnen doen word het dus afgebroken zal dan provera krijgen en moeten wachten tot ze weer open gaan. Was zo verdrietig door dat de arts me zo weinig hormonen liet spuiten duurt het nu al zo lang zit al op cd  25. Ik ben bang dat 5 dagen een hogere dosering spuiten niet zorgt voor ineens een ei wat op korte termijn zal springen. Ben ook stiekem wel een beetje boos dat ze zo met me spelen voor mijn gevoel. Na 1.5 jaar had ik eindelijk een eisprong en dus iui en dan nu zal t straks niet doorgaan omdat mn ei niet of niet genoeg gegroeid is.

Daarnaast had deze arts twijfels bij iui voor mij omdat mijn lichaam bij 25 eh spuiten niks doet en bij een dosering hoger meteen 2 eitjes. Hij gaf aan dat als ik zijn passiente was ik ivf zou krijgen 1x veel hormonen en dan daarna alleen medicatie om mijn baarmoeder slijmvlies dikker te maken en dan alleen elke maand een terug plaatsing omdat ik nu zo weinig kansen krijg. Met mijn baarmoederslijmvlies is nooit wat mis meestal rond dag 11/14 rond de 11mm dus dan zou ik niet steeds zo lange cyclus hebben maar ong elke maand een kans hebben. Hier zou hij het over hebben tijdens het artsenoverleg. Hoop dat deze iui door gaat en raak is maar ben er bang voor. 2x in de week 1.5 uur heen en terug na het ziekenhuis al 1.5 jaar lang is mij momenteel erg aan het uitputten en in samenwerking met de hormonen maakt het me heel emotioneel dat we geen stap vooruit maken. Ivf klonk altijd ver van mij bed maar nu ik er met de arts over sprak voelt het wel alsof ik eindelijk serieus genomen werd. Dus even afwachten.

Balen dat je altijd zulke bijwerkingen hebt van de pregnyl. Ik had dat niet zo afgelopen maand. Toch hopen op een positieve test vooral nu meeste zkh toch besluiten de deuren voor niet spoed te gaan sluiten.

Wat balen zeg dat het alsnog misschien niet doorgaat! Heb je toch elke keer weer hoop dat het wel weer door kan gaan en dan nu misschien weer toch niet. Wat bijzonder dat deze arts het liefst meteen overgaat op ivf. Je hoort vaak dat ze alsnog eerst iui willen proberen. 2 eitjes met een hogere dosering is toch ook niet echt een probleem? Ik heb nu 2x 2 eitjes gehad en daar waren ze alleen maar heel blij mee ?. Achja elke arts is weer anders. WoW wat is jouw bms dik met 11mm, wat is je geheim? Haha ik wil dat ook.

Ik begin er steeds meer van te balen dat volgende keer niet doorgaat. Ik ga wel alsnog bellen als ik ongesteld word. Misselijkheid is (helaas) weg. Gevoelige borsten beginnen op te spelen. Teken dat ik ongesteld ga worden over een paar dagen. Ik wil zoooo graag door in het ziekenhuis, maar daar hebben meerdere last van. Hoe lang gaat dit nog duren ?

Er was nog niks te zien. Behalve heel klein. Ze geven me nog een week. Vrijdag weer terug.    De reden dat ze over gaan op ivf is omdat ik al 1.5 jaar bijna 2 jaar bezig ben en pas 1 iui doorgegaan is omdat ik of 5 eitjes heb of niks. Ik merk dat ik de hoop ga verliezen omdat mijn lichaam niet doet wat hij moet doen. Daarom in overleg na deze poging over na ivf. Ze kunnen dan eitjes oogsten en daarna een paar maanden vooruit. Mijn baarmoederslijmvlies is toch altijd ruim voldoende dus dan is het alleen een controle ivm het slijmvlies en dan kunnen ze de terugplaatsing doen. Zo heb ik elke maand een kans ipv steeds 20/30 dagen spuiten en dan nog maar 1 iui gehad. Dit geeft rust omdat ik 2x in de week ga voor controle 1.5 uur reistijd heen 1.5 uur terug. Heb er veel voor over maar dit werkt blijkbaar niet bij mij.  Nu nog een week doorspuiten en hopen op een eitje. En als die niet raak is 1 maand veel hormonen, was niet mijn wens had gehoopt dat het allang raak was maar we gaan er voor. Weer even alle moed verzamelen.  Balen dat je het idee hebt dat het niet raak is  maar zolang je geen bloed ziet is er hoop. 

Jeetje dan begrijp ik inderdaad wel dat ze over willen gaan op ivf. Voor jou ook een geruststellender idee? Hopelijk is er volgende week iets te zien!
Hier kruipt de tijd echt voorbij. Heb vandaag een beetje een vreemd gevoel in mijn buik en ben steeds vaker misselijk. Soms denk ik weer denk ik dat ik misselijk ben en word ik daardoor misselijk? Maar goed dit had ik vorige maand ook 2 dagen voor ik ongesteld werd en toen had ik mezelf er van overtuigd dat ik zwanger was. Ik blijf nu maar tegen mezelf zeggen "nee je bent vast niet zwanger dit was vorige maand ook", maar toch heb je dan weer een andere stem in je hoofd die denkt hmm misschien toch wel

Ja eindelijk word het serieus genomen. Wel rot dat het dus afwachten is wanneer ik weer terecht kan als het ivf word. 
Ik hoop eigenlijk dat er volgende week een ei is en de iui door kan gaan. Elke keer die spanning.
Ja ik ken het van de vorige iui ik had het gevoel dat het niet gelukt was maar toch blijft die twijfel van misschien dan toch omdat als je erover na denkt je vanalles voelt. 
Is het al zeker dat het niet doorgaat als deze ronde niet gelukt is bij jou? En is er iets gezegd over wanneer dan weer wel? Ik heb dat gevraagd maar kunnen ze geen antwoord op geven:(

Terug
Bovenaan