Laten jullie je kindje weleens heel even alleen thuis?

Hallo,

Ook wij hebben het erover gehad, maar ik vind het maar een eng idee. Bovendien is het bij ons niet echt nodig. Natuurlijk zou het soms wel handig zijn, maar ik kan het ook omzeilen door gewoon te wachten totdat Senne wakker is. Ik zou het alleen in een 'noodgeval' doen. En zelfs dan zou ik bijvoorbeeld de buren vragen of ze heel even willen opletten. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je meer kinderen hebt, dan zijn er meer situaties waarin ik me kan voorstellen dat je twijfelt tussen wat beter is; uit bed halen of even alleen gaan. Toch blijf ik het een eng idee vinden hoor.

Groetjes,
Dionne

NEE, NOOIT!!! BEN JE GEK OFZO????? ER KAN WEL VANALLES GEBEUREN MET JE BABY OF MET JEZELF. DENK FF NA EN NIET ALLEEN AAN JEZELF!!! DIT IS ECHT ONVERANTWOORDELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs van Sophie
mama van Quinty 04-10-2004 en Naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram was 19-01-2007 uitgerekend

quote: sophiesarina reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2007 00:17:00'));

NEE, NOOIT!!! BEN JE GEK OFZO????? ER KAN WEL VANALLES GEBEUREN MET JE BABY OF MET JEZELF. DENK FF NA EN NIET ALLEEN AAN JEZELF!!! DIT IS ECHT ONVERANTWOORDELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs van Sophie
mama van Quinty 04-10-2004 en Naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram was 19-01-2007 uitgerekend

??
Wat een rare,  gefrustreerde  reactie.

hoi,hoi,
Ik denk dat dit onderwerp is aangesneden om meningen te vragen. Ik vind het een beetje jammer dat er door sommige zo fel reageert moet worden!! Ik ben er zelf geen voorstander van om Evi alleen thuis te laten, dus doe dat ook niet. Voor de mama's die dat wel doen prima, ik kan alleen respect hebben voor ieder zijn mening. Ook al heb ik soms een andere!!!

groetjes Sonja

quote: Sophija reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2007 08:21:18'));

quote: sophiesarina reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2007 00:17:00'));

Liefs van Sophie

??
Wat een rare,  gefrustreerde  reactie.

Haha, ja, dat dacht ik ook. Maar waarschijnlijk schrikt Sophie gewoon van dat er mama;s zijn die het anders doen dan zij. Het is natuurlijk niet ideaal om je baby (niet je dreumes/peuter/kleuter!!!) alleen thuis te laten (als hij/zij slaapt!!). Maar  ik kan me goed voorstellen dat het soms handiger is. Je kindje uit zijn slaap halen, in een jasje hijsen en  in het autostoeltje/wandelwagen zetten voor een ritje van 2 minuten is ook niet ideaal!!!!!  
En natuurlijk kan er brand ontstaan thuis, maar de kans is groter dat jij thuis onwel wordt of van de trap flikkert!  En Yanick ligt nu boven te slapen  dus als hij nu stikt hoor ik het ook niet (brr, enge gedachte trouwens, ik ga meteen even kijken,  en ik zal  voorzichtig op de trap doen!).

Het is kennelijk wel een onderwerp dat aanspreekt

Ik ben er zelf nog niet uit.
Eigenlijk vind ik voor mezelf dat het  moet kunnen, even 5 minuutjes met de hond tot de hoek van de straat. Ook gezien de buurt waarin we wonen. Maar ik merkte dat ik er  best  veel moeite mee had. Daarom was ik benieuwd naar jullie meningen.

Bedankt voor al jullie reacties!

NEE IK ZOU MIJN KLEINE OOK NOOI ALLEEN LATEN, EN ZE KUNNEN WEL GEEN FIKKIE STOKEN MAAR TOCH, HEEL ONVERANTWOORD ZE KUNNEN ZICH WEL VERSLIKKEN OF IETS EN DAN BEN JE ER OP DAT MOMENT TOEVALLIG EVEN NIET BIJ, IK VIND HET HEEL STOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan