Laten jullie je kindje weleens heel even alleen thuis?

Ik heb al eerder gereageerd maar kan het toch niet laten om het nog een keer te doen.
Het is ieder zijn of haar verantwoordelijkheid om je baby alleen thuis te laten, al is het om je andere kind naar school te brengen of om ff snel een boodschap te halen. Ik zou het dus niet doen maar ik heb ook nog maar 1 kindje. Zoals al velen hebben gezegt; stel er komt brand.... dat vergeef je jezelf niet. Maar goed, jammer van de heftige reacties hier, laat iedereen toch in zijn of haar waarde!

Hoi,

Ik doe het ook weleens. Naast mijn huis zit een supermarkt en als ik zeker weet dat ze lekker ligt te slapen ga ik weleens even snel een boodschap halen. Meestal is het niet nodig omdat we dan samen gaan, maar als het wel nodig is (voor sluitingstijd bijvoorbeeld) dan heb ik er geen problemen mee. Het is zo dichtbij, het is als het ware de buurman. Ook gooi ik weleens een brief in de bus of de vuilniszak weg. Ik denk niet dat ik haar er een plezier mee zou doen als ik haar constant wakker zou maken.
Ik moet wel zeggen, de eerste keer voelde ik me niet op mijn gemak, maar nu ben ik er wel iets relaxter onder geworden. Het is gewoon af en toe nodig.
Mijn ouders gingen trouwens vroeger hele avonden weg, dan gingen ze uit eten en vroegen de buurvrouw om om het half uur ofzo even te gaan kijken bij ons... Dat zou voor mij nu wel echt een beetje te ver gaan, maar mijn zusje en ik hebben er nooit last van gehad.

Als ik jou was zou ik af en toe gewoon even een snel blokje met de hond lopen hoor... Kan je kindje lekker slapen. Rust is heel belangrijk.

Groet

Ik krijg door sommige reacties hier nu wel het gevoel dat ik mijn dochter moedwillig in levensgevaar breng...

Wij ontaarde moeders die alleen aan onszelf denken omdat we perse zonder baby boodschappen willen doen en de hond uit willen laten, foei!

Ga er nou maar gerust van uit dat alle moeders op dit forum beslissingen nemen waarvan zij vinden dat dat de beste is voor hun kind(eren). Dat de een dan een andere beslissing neemt dan de ander, alla, maar dat maakt de ene beslissing niet beter of slechter dan de ander.

Toen de oudste nog heel veel sliep als baby, liep ik wel eens snel naar de supermarkt of de brievenbus, met een briefje in mijn zak. Dat was op 200 meter van huis. De omgeving (buren en/of partner) wisten dan dat ik even weg was en ik melde me zodra ik weer binnen was. Nu met nummero twee ga ik niet meer naar de supermarkt (is te ver weg nu, 10 minuten lopen). Ik ben wel buiten als de oudste buiten speelt en dan zijn we voor het huis op een groot grasveld of achter het huis of ik ben bij de buurvrouw in de tuin. Ik loop dan niet met een babyfoon op zak, ik kijk af en toe eventjes. Maar niet eens elk half uur. Ik zit niet 24 uur per dag boven op mijn kinderen en ik heb niet het idee dat ik daarom onverantwoordelijk bezig ben.

Groetjes Dionne

Ik laat Kian noooooit alleen thuis, dit om de dood eenvoudige reden dat er al twee keer direct naast ons een een keer met een huis ertussen, brand is geweest!! en omdat we een keer zijn gemarkeert voor een inbraak (stonden tekens op het raam) Dus nee zelfs voor de honden even uitlaten gaat ie mee!

Ik ben wel eens snel naar de brievenbus heen en weer gerend (op de hoek van de straat)
Dat vind ik wel kunnen. Verder doe ik alles samen met mijn kleine.
Maar ik snap best dat moeders met een hond even snel een blokje om gaan als de kleine ligt te slapen. Beestje moet immers ook plassen!

Groetjes Noomie en Thijs

ik doe t nooit.ik durf het niet.ja,ik ga weleens weg als boas slaapt maar dan geef ik mn moeder,die naast ons woont de babyfoon.maar laatst kwam ik terug en was boas erg gaan huilen en mama kreeg hem niet stil,dus sindsdien heb ik het ook niet meer gedaan.ik neem hem liever mee.ik pas de tijden dat ik iets wil doen wel aan op zijn slaapjes.
groetjes kari

Terug
Bovenaan