Hoi,
Ik doe het ook weleens. Naast mijn huis zit een supermarkt en als ik zeker weet dat ze lekker ligt te slapen ga ik weleens even snel een boodschap halen. Meestal is het niet nodig omdat we dan samen gaan, maar als het wel nodig is (voor sluitingstijd bijvoorbeeld) dan heb ik er geen problemen mee. Het is zo dichtbij, het is als het ware de buurman. Ook gooi ik weleens een brief in de bus of de vuilniszak weg. Ik denk niet dat ik haar er een plezier mee zou doen als ik haar constant wakker zou maken.
Ik moet wel zeggen, de eerste keer voelde ik me niet op mijn gemak, maar nu ben ik er wel iets relaxter onder geworden. Het is gewoon af en toe nodig.
Mijn ouders gingen trouwens vroeger hele avonden weg, dan gingen ze uit eten en vroegen de buurvrouw om om het half uur ofzo even te gaan kijken bij ons... Dat zou voor mij nu wel echt een beetje te ver gaan, maar mijn zusje en ik hebben er nooit last van gehad.
Als ik jou was zou ik af en toe gewoon even een snel blokje met de hond lopen hoor... Kan je kindje lekker slapen. Rust is heel belangrijk.
Groet