Laten jullie je kindje weleens heel even alleen thuis?

Wil toch ook nog een keer reageren. Iedereen heeft zijn eigen mening over dit onderwerp. Alleen als je er een keertje voor kiest om je kind voor hooguit 5 a 10 minuutjes even alleen te laten, dan ben je zo ongeveer een ontaarde moeder. Je laat je kindje tenslotte niet alleen .........
Maar is dan mijn vraag ...... zitten jullie ook af en toe niet lekker in de tuin of maak je een praatje met je buurvrouw?? Dat duurt ook gerust 5 minuten. En geloof me, als er brand uitbreekt boven, dan duurt dat echt wel een paar minuten voordat je dat in de gaten hebt .......

Ik ben er geen voorstander van dat je een baby even alleen thuis laat (heb het zelf nog nooit gedaan), maar als je nuchter nadenkt, dan heb je overdag en 's nachts toch ook genoeg momenten waarop je je baby lekker laat slapen en niet in het vizier hebt. Ook dan kan er veel gebeuren.
Laat mensen in je omgeving weten dat je een paar minuten weg bent en geef eventueel een babyfoon aan de buren.

En ik noemde al eerder de "Babytel". Grappig dat ik daar verder nog niemand over hoor, terwijl dat juist in deze situatie super handig is.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Oh ja Kari ...... ik denk dat we dat allemaal wel doen, dingen doen op het moment dat het binnen het schema van de baby past. Maar ja, als je nog een kind hebt dat naar school toe moet, dan zul je die toch moeten brengen.

Ik heb de mazzel dat Laura en ons buurmeisje straks in dezelfde klas komen. Dan kunnen  de buuf en ik  om en om de kinderen brengen en halen van school en de ander let dan even op de baby's met de babyfoon. En school is maar 1 minuutje lopen bij ons vandaan.

Patrie22 schreef als eerste op de 2e pagina, stel dat je kind zich  verslikt en je bent er net even niet... Nou slapen beide dochters van ons overdag en 's avonds boven.. Ook dan ben ik niet bij ze. Natuurlijk ben ik dan gewoon beneden, maar heb geen babyphone aan, dus verslikken hoor ik ook niet...

En tja brand, het zou kunnen, maar hoe groot is de kans. Ik moet zeggen ik doe het niet vaak hoor, en als ik het doe heb ik ook altijd een briefje bij me en zorg dat er geen electrische apparaten aan staan... Ook draai ik de deuren goed opslot. Tja het ergste is inderdaad dat ze 10 min liggen te huilen, maar ook dat gebeurd ook wel eens als ik thuis ben, want ja met twee moet er wel eens iemand wachten.

Ik begrijp mensen die het niet doen, maar vind sommige reacties wel heel extreem...

Groetjes...

quote: mam van Laura reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2007 13:54:43'));

Oh ja Kari ...... ik denk dat we dat allemaal wel doen, dingen doen op het moment dat het binnen het schema van de baby past. Maar ja, als je nog een kind hebt dat naar school toe moet, dan zul je die toch moeten brengen.

Ik heb de mazzel dat Laura en ons buurmeisje straks in dezelfde klas komen. Dan kunnen  de buuf en ik  om en om de kinderen brengen en halen van school en de ander let dan even op de baby's met de babyfoon. En school is maar 1 minuutje lopen bij ons vandaan.

ik vind t allemaal prima.moet iedereen toch lekker zelf weten.ik geef gewoon antwoord op de vraag van de topic-openster en had de andere reacties nog niet eens allemaal gelezen.jammer genoeg nu wel,en ik heb nu alweer spijt dat ik gereageerd heb.helaas is een vraag beantwoorden niet zonder risico op commentaar of kritiek.jammer...

Lyanneke, tuurlijk kan verslikken ook gebeuren als je kindje ligt te slapen, maar ik weet zeker dat als het gebeurd op het moment dat je kindje even alleen  thuis is dat je er dan een heel ander gevoel over zou hebben als op het moment als het gebeurd dat je wel thuis bent snap je, en verder moet iedereen het zelf weten, wie ben ik, maar ik laat hem neven nooit alleen thuis!!!

nog even over mijn "gefrustreerde" reactie......... fijn dat je er nog eens over na hebt gedacht. je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. het is jouw leven en jouw kind. maar ik vind dat er tegenwoordig veel te makkelijk omgegaan wordt met verantwoordelijkheid. iedereen zit anders in elkaar. ik zou bijv. mijn kinderen nooit alleen thuis laten, ook niet 5 min. zoals hierboven al is beschreven.. brand???

@Kari .......... mijn reactie naar jou toe was niet vervelend bedoeld hoor. Ik wilde alleen aangeven dat je er met 1 kindje anders over zou kunnen denken, dan als je 2 of meer kindjes hebt. Met 1 kindje kan je alles goed afstemmen op zijn/haar ritme ..... met 2 of meer, dan lukt dat niet altijd.

Nogmaals, ieder moet doen waar zij zich goed bij voelt. Zelf heb ik mijn baby nog nooit alleen thuis gelaten en ik verwacht ook niet dat ik het zal doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat anderen die keuze wel maken.

Ik laat Joey op de dagen dat mijn man 's avonds aan het werk is, gemiddeld drie dagen in de week, iedere avond voor hooguit tien minuutjes alleen thuis om de hond uit te laten. Ik denk dat er ouders zijn die misschien hun verantwoordelijkheid niet dragen, maar dat er ook ouders zijn die een beetje te gestresst zijn. Ik vind die tien minuutjes ook niet fijn, maar ja, de hond gaat op die dagen maar twee keer per dag en hij moet gewoon echt 's avonds uitgelaten worden en Joey slaapt van 19.00- 07.00u. Misschien slaapt hij wel zo lekker doordat ik niet zo'n gestresste moeder ben, die haar kind persé wakker wil maken om hem mee te nemen voor een blokje met de hond? En rust is ook erg belangrijk!!

Terug
Bovenaan