leentje ben je hier?

Heey Leentje,

Ik dacht al dat je problemen had met jouw internet....heb ik ook wel eens. Ik kon bijvoorbeeld niet in mijn mailbox komen. Net weer gekeken en toen kon ik er wel in!
Jouw foto is niet aangekomen, waarschijnlijk omdat mijn mailbox propvol zat, ik kon er immers niet bij.
Heb snel alles weer leeg gemaakt, allemaal reclame bah!

Wat sneu voor Nick dat hij zo ziek was van die inentingen....wat kunnen ze dan zielig zijn he?
Maar Nick is toch qua lengte normaal, of is hij klein?
Ja ik ken die curve niet uit mijn hoofd, ik weet alleen dat Maaike boven de curve uit komt maar wat normaal is weet ik niet.

Maaike doet het ook heel goed, ze wil ook steeds samen spelen en dan doet ze bijvoorbeeld of ze aan het bellen is. Dan legt ze de telefoon op haar schouder en zegt aahh (ipv hallo). Ik lach me rot.
Ze komt net als Nick steeds naar me toe om een knuffel te stelen. Alleen moet ik wel oppassen dat ze me niet bijt. Ze heeft me inmiddels al 2x gebeten. Ze bedoelt het lief want ze wil mij gewoon een kusje geven op mijn schouder, alleen bijt ze dan en dat doet pijn!
Jarno heeft dat nooit gedaan, misschien omdat ze een meisje is?
Ze kan ook heel goed krabben en knijpen, een echte meid.

Als ze iets nieuws ziet dan wijst ze met haar vingertje en zegt ahh.
Maaike huilt de laatste tijd wel wat meer. Ze wil soms niet slapen op haar normale tijden, kan soms wel een hele dag wakker zijn op twee kleine hazeslaapjes na. We merken dan wel dat ze moe is want dan wil ze steeds bij ons zijn, maar ook weer niet.

Ach, het zal er wel een beetje bij horen, haar wereldje wordt natuurlijk ook groter.

Wat ik héél erg leuk vind is dat Maaike zo van muziek houdt. Zodra ze een liedje hoort dan beweegt ze heel haar lijfje en als ze op dat moment staat dan danst ze echt en tilt steeds één beentje op en trommelt zo op de vloer, ze kraait het dan uit, zo lief!

Wij hangen ook heel veel slingers op en ballonnen maar we nodigen niet zo veel mensen uit. Eigenlijk alleen onze ouders, broers en zussen en daarnaast nog twee kennissen. Wij houden het ook op zaterdag of zondagmiddag. Maaike is woensdag de 24 ste jarig. Op die dag ben ik al vrij maar mijn man wil ook vrij nemen om samen nog wat leuks te gaan doen.

Mbt Jarno hebben de juffen inderdaad wel wat negatieve dingen genoemd maar deze dingen waren voor mij zo herkenbaar dat ik blij ben dat hij die dingen ook op school doet. Dit omdat ik altijd bang ben om afgeschilderd te worden als een moeder die zeurt. Heel vaak hoor ik om mij heen reacties als: oh maar dat doet die van mij ook hoor, dat is heel normaal voor die leeftijd!
Terwijl ik gewoon weet dat er iets met Jarno aan de hand is. Ik voel dat er iets niet helemaal klopt in zijn koppie. Ik weet best dat peuters soms moeilijk zijn en ook slecht kunnen luisteren maar die van mij heeft al probleemgedrag vanaf zijn geboorte en dat is alleen maar erger geworden met soms een paar periode waarin het iets beter ging. Maar goed ook anders had ik Maaike niet gehad nu.
Op dit moment moet ik dus ook even niet denken aan een derde kindje. Eerst moet er weer wat rust komen hier in huis. Ik merk gewoon dat Maaike ook meekrijgt wat er speelt en dat wil ik niet.
Ik kijk uit naar 27 oktober want dan hebben we een screening gesprek.

Ik spreek je snel weer, ik ga zo naar bed want ik ben helemaal moe haha!

wil je me nog één keer die foto(s) sturen van Nick?
liefs mamajb

hoi mamajb,

net geprobeerd je een mail te sturen, maar krijg dan een melding dat ze het bericht niet kunnen sturen... vreemd, had dit de vorige keer ook, probeer later nog eens.

Nick zit bij het gemiddelde qua lengte, maar zijn gewicht zit tegen de bovenste lijn aan, vandaar een klein dikkertje haha

ooh ja nick bijt ook hoor!! laatst wilde hij mij een kus geven, maar beet toen in mijn lip auw, dat deed echt zeer, en hij maar lachen om mijn reactie...

en dat dansen op muziek herken ik ook. Afgelopen zaterdag was ik met nick aan het fietsen, komen we langs een geparkeerde auto met de muziek hard aan, begint hij heen en weer te bewegen en met zijn armen te zwaaien zo leuk! ook doet hij nu steeds zijn hoofd achter over en wil dan een kusje hebben, schattig!

wij vieren zijn verjaardag ook met de naaste familie en twee vrienden, verder niet. Wil het voor hem vooral leuk houden en dat is wanneer er mensen zijn die hij ook daadwerkelijk kent en herkent.
wat geven jullie maaike? er is zo veel leuks te koop zeg... pff lastig kiezen.

kan me goed voorstellen dat het dan fijn is eindelijk herkenning te krijgen. Is idd niet leuk als iedereen zegt dat het er gewoon bij hoort, terwijl je zeker weet dat er iets anders aan de hand is. Voor jarno lijkt het me ook alleen maar fijn als jullie weten wat er is, daar kunnen jullie dan weer op inspringen..
spannend 27 oktober..
het is maar goed idd dat je niet alles weet van te voren, zou toch wat zijn als je anders maaike niet had gehad.
Moet zeggen dat het hier heeel erg kriebelt voor een tweede kindje en wat mijn man betreft gaan we er weer voor, ik wil toch nog even wachten om te kijken of mijn gevoel straks nog hetzelfde is. lijkt me wel weer super leuk om zwanger te zijn en al die dingen er om heen... zucht (denk dan maar even niet aan die gebroken nachten, onzekerheid etc etc. haha)

trouwens nick heeft afgelopen week twee stapjes alleen gezet. Ik was bij mijn moeder en hij stond bij een krat met speelgoed en draait zich zo om en wil naar mijn moeder lopen... mijn moeder en ik helemaal blij en nick maar lachen om onze reacties... weer een super trots gevoel natuurlijk

spreek je snel weer en doe rustig aan..

blijf proberen je de foto's te mailen (zijn er een stuk of 5 of zo, zo moeilijk om te kiezen haha)

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Heel eventjes tussendoor. Jarno speelt bij een vriendje en Maaike slaapt nog. Even lekker tijd voor mezelf.

Wat gaaf dat je aan een tweede denkt!
Dus jullie hebben het er al echt over gehad?
Spannend en ook fijn dat je dat met mij deelt.
Kan ik lekker met je meeleven hahaha!

Oh, aan de ene kant zou ik ook best nog wel willen maar nu met Jarno stellen wij deze beslissing nog wel even uit.
Ik ben nu 32 jaar en heb nog wel even (hoop ik)...
Mijn man heeft nog niet besloten wat hij wil. Het enige wat hij zij is dat hij er voorlopig even niet aan wil denken.
Nu denk ik daar ook zo over maar het blijft wel steeds kriebelen hoor. Elke keer als ik een leuke naam hoor dan schrijf ik hem wel op!

Maar even wat anders, Nick deed een paar pasjes los??
Gefeliciteerd!
Dat is snel zeg en wat zou hij trots op zichzelf zijn geweest zeg!

Welke maat heeft Nick nu?
Maaike heeft maat 86, oh ik heb laatst zulke mooie kleertjes voor haar gekocht bij de Hema, alles kan bij elkaar aan en is te combineren.

Ik heb nog geen idee wat ik voor haar wil gaan kopen. Ik denk iets met een vormendoos met geluiden of zoiets??
Heb jij nog een idee?
Oh ja, Maaike loopt nu wel achter haar loopwagentje aan.

Nou ik kap eer weer even mee maar ik spreek je snel
liefs mamajb

hoi mamajb,

lekker even tijd voor jezelf!! vind dat soms ook zo lekker, even niks doen, gewoon even lekker achter de computer of voor de tv...

ja we hebben het echt al over een tweede gehad, denk dat ik zo rond zijn 1e verjaardag weer ga stoppen met de pil, vind het wel weer heel spannend!!
ja kan het ook niet voor me houden en wil het niet aan familie vertellen, zo kan het nog lekker "anoniem"
zal je op de hoogte houden hihi

qua tijd heb ik ook nog wel even tijd
(ben 24), maar lijkt me weer zo leuk!! kan me wel voorstellen dat jullie die beslissing uit stellen. Als nick niet zo'n lief en makkelijk kereltje was, zouden wij dat ook wel doen denk ik..
wat namen betreft, wij zijn ook al weer druk aan het discusieren over een naam, haha, lekker vroeg. Maar blijft leuk he ;-)

ja super he!!! hij probeert het nu steeds vaker en staat ook steeds vaker los, heeft dan wel zijn beide handjes vol met speeltjes. Zal hem dan toch nog een stukje veiligheid geven denk ik... Hij was blij en ik nog meer!! Super trots was ik. Krijg dan echt gewoon tranen in mijn ogen, ben echt zo'n emo muts geworden zeg...

Nick heeft maat 80, maar soms ook wel 86 qua blousjes. Broekjes kan soms nog 74, wat betreft lengte, maar past dan niet om zijn buikje heen.
je hebt inderdaad echt leuk spul voor meisjes, veel meer als voor jongens... kan me voorstellen dat je dan even goed los gaat en je kunt het ook nog combineren, das helemaal ideaal.

Hebben jullie de folder van de intertoys ook gehad, staat ook erg leuk spul in...
ook van alles met vormen en zo... verder is het ook lastig om iets leuks te vinden hoor pfff.
als me nog iets leuks te binnen schiet, laat ik het wel even weten...

nou stop ook weer, want hoor m'n kerel de hele tijd mamamamam roepen... tijd om er uit te gaan haha

liefs, leentje

Hoi Hoi,

Heeft eventjes geduurd, had ook geen moment tijd om even te zitten met de laptop...druk druk druk
Nu ligt Maaike even te slapen en Jarno zit op de bank Tinkerbell te kijken met een soepstengel hahaha

Alles goed met Nick??
Loopt hij al wat meer stapjes los?
Met Maaike gaat het super, ze moet dinsdag weer naar het bureau.
Ze eet heel erg goed en ze begint nu al echt te proberen los te lopen. Ze wil ook steeds aan de hand lopen...

Dus je gaat binnenkort stoppen met de pil, of ben je stiekum al gestopt?
Spannend zeg.....gaaf dat ik met je mee mag leven!
Toen ik Jarno had wou ik ook een jaar later al een tweede maar elke keer als ik gestopt was met de pil dan begon ik een week later zo weer met de pil want dan twijfelde ik weer. Als ik ergens aan twijfel dan doe ik het niet dussss...het heeft bijna 3 jaar geduurd...én een gesprek met mijn huisarts voordat ik het weer aandurfde.Achteraf denk ik dat ik mij voor niets zorgen heb gemaakt maar toch ben ik blij met het leeftijdsverschil zoals ie nu is.

We hebben afgelopen woensdag een gesprek gehad bij Bureau Jeugdzorg over dat AMOD waar ik laatst over schreef. We hadden daar een soort screeninggesprek om te zien of wij daarvoor in aanmerking komen.
Jarno moest mee....natuurlijk om te kunnen zien hoe hij is. Nou, we hebben niet echt een overtuigend praatje te hoeven houden want Jarno was zelf al overtuigend genoeg. Die vrouw zei: Ik kan me voorstellen dat jullie moe worden van hem.
Het hele AMOD gebeuren gaat dus door en we krijgen ook nog ondersteuning in huis mbt de opvoeding.
Ik ben er erg blij mee want nu gaat er gewoon wat gebeuren. Het kan nog wel even duren want er is een kleine wachtlijst maar we hebben toch al lang gewacht omdat we eraan twijfelden (wat een twijfelaars hé?)

We zijn vorige week met zn tweetjes een weekendje weg geweest. Dat was heerlijk.....eventjes ertussenuit naar een luxe hotel, lekker winkelen en relaxen.
Wel had ik steeds het gevoel dat ik wat vergeten was op de momenten dat ik de hotelkamer uit kwam of een winkel hahaha, dat was heel grappig. Jarno en Maaike hebben bij mijn schoonzus gelogeerd en dat ging heel goed.....wel voor herhaling vatbaar dus.

Gaan jullie wel eens samen weg?
Het is echt een aanrader....

Morgen gaan wij kijken naar een sta-caravan. We hebben onze tour- verkocht omdat het met niet beviel. Volgens mij heb ik je dat wel een keer verteld.
Bij mijn ouders op de camping staat er eentje te koop voor weinig dus die gaan we bekijken.
Wij zijn goed in het opknappen dus hebben we weer lekker wat de doen in het voorjaar. Mijn vader is schilder dus die kan dan mooi helpen met het schilderwerk.
Ik hoop dat de caravan mij aanstaat.

Ik kap ermee want Jarno is in slaap gevallen op de bank en ik ben bang dat anders het grote verhaal niet geplaats wordt.

liefs mamajb

hoi,

leuk weer wat van je te horen...
jaaa nick loopt steeds vaker van de bank naar de tafel een paar stapjes los. Zit dan echt hardop te lachen, vind het zelf nog wel eng volgens mij. Maar gaat steeds beter. Aan een hand lopen gaat helemaal goed. Super hoor!!

nee nog niet stiekem gestopt haha.. ben nu bijna klaar met m'n strip en dan stop ik ermee en dan zien we wel hoe het gaat. Zou het geweldig vinden als het snel lukt, maar ook geen probleem als het even op zich laat wachten (maar goed dat zeg ik nu hihi)
wat dat twijfelen betreft, had je dat ook niet toen je al meeschreef met dat "najaarsstoppers 2008" of zoiets. Meen me te herinneren dat je als eerste dat topic begon, maar toen twijfels had en even niet mee deed, om vervolgens er toch voor te gaan... toch?

wat goed dat er wat gaat gebeuren!! en het feit dat ze dat direct zien dat dat nodig is zegt genoeg. Zij zijn ook wel wat gewend lijkt mij...
jammer van de wachtlijst, maar nu weet je tenminste dat er op termijn wat gaat gebeuren..

klinkt wel goed samen weg... lijkt me ook wel heerlijk hoor. Maar als ik er dan over nadenk voel ik me gelijk al schuldig... stom he?!
word soms moe van mezelf, ik ben daarin een erge twijfelaar. Heb ik mijn man blij gemaakt met een etentje en een bioscoopje, twijfel ik op de avond zelf of we dat wel moeten doen. Nick moet al zo vaak naar de opa's en oma's, straks vind hij dat niks etc etc.
is wel minder geworden trouwens, maar toch....
wie weet in de toekomst haha

ga ook stoppen, hoor m'n ventje "roepen".. kom snel weer

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Niet zo twijfelen hoor over het samen weggaan. Jullie moeten als ouders ook goed voor jezelf zorgen en even lekker de tijd nemen voor elkaar. Als jullie straks een tweede krijgen dan hebben jullie het nog drukker. Niet bang zijn dat het niet goed gaat, vertrouw er maar op dat het goed gaat!

Ben eigenlijk best een heel klein beetje jaloers op je hahaha!
Ik wil ook wel weer met de pil stoppen....al die dingen die bij een gezonde zwangerschap horen....heerlijk!
Daarom ben ik ook zo blij dat ik met je mee mag leven..
Maar mijn babykriebels zijn gelukkig wat minder geworden. Ik zou best nog wel een keertje zwanger willen zijn en een baby op de wereld willen zetten met alle toeters en bellen erbij, maar aan de andere kant begin ik ook steeds meer te verlangen naar de periode dat ze allebei naar school zullen gaan.
Een derde kind krijgen is voor ons nu geen optie. We zijn veel te druk met Jarno en Maaike is ook nog klein.
We hebben niet voldoende ruimte en we moeten eerst flink sparen omdat het spaargeld flink minder is geworden sinds dat Maaike er is. Ik ben 3 maanden thuis geweest met bijna geen salaris dus hebben we ons spaargeld aan moeten breken. We hebben en andere auto moeten kopen want onze VW bus verbuikte veel te veel benzine én was te duur in onderhoud. We hebben nu een VW passat en die heeft ook al de nodige kosten gehad.....balen!

Ach, mijn tijd komt misschien nog wel dus als we over een poos besluiten om toch nog voor een derde te gaan dan laat ik het je uiteraard weten!

Maaike is verkouden, heeft last van haar keeltje en heeft steeds haar neusje dichtzitten, zielig hoor.

Mooi dat Nick nu al zo goed loopt, wat gaat het toch snel hé?

Ik moet nu even stoppen, Maaike uit bed halen want ik moet Jarno zo uit school halen. Het regent hard, bah moet ik weer doorheen.....getver

Ik spreek je snel weer!

liefs mamajb

Terug
Bovenaan