leentje ben je hier?

hoi

pff heftig allemaal!! moeilijk lijkt me dat, wel goed dat je nu dan toch de stap gezet hebt om er wat mee te doen! kan alleen maar beter worden dan toch?
fijn dat je ouders hem vandaag mee nemen, toch even rust dan voor jullie! succes met dit alles! Voor jarno is het toch ook wel zielig, die zal toch ook oververmoeid zijn misschien... lastig!

ja die luieruitslag is zielig, al is het al weer over. meer als een paar bultjes en rode billetjes is het niet geweest, gelukkig, heb het wel eens heel erg gezien.
wij hebben het inderdaad niet erg getroffen met het weer, hou wel van lekker weer, zo'n 25 graden vind ik heerlijk. Ach ja je moet het er mee doen he?! wel een paar mooie dagen gehad, we zijn naar dierentuin emmen geweest en hebben een keer gezwommen, verder beetje winkelen en in en om het huisje geweest. dat was goed te doen. wat regen betreft viel het nog wel mee gelukkig!

nou dat was het weer even voor nu...

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Tjonge, wat een pokkeweer hé?

Hoe gaat met met jullie??
Alweer aan het werk?
Hier al wel weer 3 weken gewerkt, pfff gaat snel zeg!

Hoe gaat het met jullie kleine man?
Vrolijk en lekker beweeglijk?

Maaike heeft in de laaste drie weken een enorme groei doorgemaakt in haar ontwikkeling.
Ze heeft nu ineens 6 tandjes, ze heeft leren kruipen op handen en knieen, ze kan nu gaan zitten en ze kan sinds 3 dagen ook staan!
Ik ben natuurlijk heel trots op haar, ze is ook zó vrolijk en kan zichzelf zó goed vermaken.
Gisteren bij het consultatiebureau geweest, ze is nu 10380 gram en 77,8 centimeter....
Ze is best heel lang want ze komt boven de groeicurve uit. Haar gewicht zit er iets onder maar dat is helemaal niet erg.
De arts was zeer tevreden over haar.

Nou, Jarno is weer naar school en hij vind het helemaal geweldig. Hij heeft een lieve juf zegt hij en dat is ook wat waard.
De juf zei vanochtend dat Jarno een hele trein had nagebouwd van een plaatje, ze vond dat erg knap. Mama helemaal trots natuurlijk. De trein had ze op een kast neergezet met een briefje erbij dat Jarno dat had gemaakt. De trein was helemaal excact hetzelfde, zelfs de kleuren van de blokjes....goed hé?

Ik wou je nog wat vragen: wat krijgt Nick allemaal te eten nu hij 9 maanden is?

Oh ja, ik heb nu een hele stapel met papieren thuis van dat hele AMOD gebeuren met Jarno. Het meeste is al ingevuld, nu moet ik nog papieren in laten vullen door de school.

Nou, ik spreek je nsel weer, doei
liefs mamajb

hoi mamajb

ja het is wel echt slecht weer pfff... de zomer is nu echt wel voorbij zeg...

hier gaat het goed, we zijn inderdaad al weer aan het werk, afgelopen woensdag en donderdag gewerkt en nu weer lekker weekend, kan dus wel weer even rustig wennen haha

met nick gaat het ontzettend goed! vind het met de dag leuker worden... had niet gedacht dat je zo gek met zo'n kleintje kunt zijn zeg!! geniet echt van elk moment. Nou lacht hij ook alleen maar en begint nu echt hele verhalen te brabbelen, eerder waren het meer kreten maar nu lijken het steeds meer op gesprekjes.. grappig
weet niet of ik dat al gezegd had, maar nick loopt echt al hartstikke goed rond de tafel, kan dan ook zelf weer op zijn knietjes gaan zitten om ergens anders heen te kruipen, zo schattig... ooh ja en als je doei, of aju zegt gaat hij echt zwaaien, zo lief!!
zoals je wel kunt merken waarschijnlijk een erg trotse moeder hierzo haha

maaike doet het ook hartstikke goed zo te lezen, leuk!! je hebt dan ook alle reden om trots te zijn!
wij hoeven pas eind september weer naar het cb, ben ook wel benieuwd hoe zwaar en lang nick is, volgens mij is hij de afgelopen periode erg gegroeid, zit nu echt wat truitjes betreft in maat 80... heb al het kleinere spul op kunnen ruimen..

hier dan nick zijn eetschema
7:00 pap
tussendoor wat drinken en eventueel een koekje,
12:00 1 of 1,5 boterham met een bekertje melk (120 water + 4 scheppen
tussendoor fruit en wat drinken
's avonds eet hij aardappelen en groente, eet dan gewoon met ons mee. als wij wat anders eten heb ik nog wat in de vriezer, anders een potje
hij krijgt ook een toetje en dan 's avonds nog weer pap.
soms denk ik wel, waar laat je het toch allemaal?!!
we volgen het briefje wat we van het consultatiebureau hebben gekregen, tenminste als richtlijn..
wat eet maaike?

wat knap van jarno!! leuk dat de juf de trein op een kast had neergezet, kon je het mooi even bewonderen, jarno ook trots??

Nick krijgt nu zijn tweede tandje door, heeft er gelukkig weinig last van...

gisteravond moest ik werken tot 22;00.. toen ik terugkwam vond ik nick en mijn man boven, nick nog steeds wakker, wilde maar niet slapen. Kort nadat ik er was ging hij slapen. Net of hij had gewacht, zwaaide even een keer en toen was het goed. Leek zo schattig, ik vond het uiteraard niet zo erg dat hij nog wakker was, maar mijn man heeft het er maar druk mee gehad.
Hierdoor heeft nick vanmorgen lekker uitgeslapen tot bijna 8:30.. heerlijk! normaal gesproken is hij om 6:00 wakker..

nou dat was weer een hele lap tekst...
fijn weekend!

liefs, leentje

ps. als school de papieren heeft ingevuld, gaat er dan actie ondernomen worden? wel spannend ook allemaal lijkt mij..

oooh hij heeft het weer...tjonge, had ik een heel verhaal getypt en plaatst hij het weer niet.
Rotforum!

nou, mijn batterij is bijna leeg dus ik plaats hier snel een berichtje maar nu ben ik het even zat.

Oh ja, ik wou nog even zeggen dat ik het heel erg leuk vind dat Nick al om de tafel loopt!
Ik wist dat nog niet of ik heb er per ongeluk overheen gelezen.

Ik ben er binnenkort weer met een groter verhaal!

liefs mamajb

hoi mamajb

wat een rotforum is dit toch eigenlijk ook he?!
iedere keer is er wel wat...

kan me goed voorstellen dat je er dan even zat van bent..

hier eigenlijk niks bijzonders, alles gaat zijn gangetje wel.. vind de tijd echt ongelooflijk snel gaan..
het is nu al september, voor je het weet kan ik zijn eerste verjaardag gaan regelen.. mijn mannetje wordt groot haha

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Ik probeer het nog een keertje maar ben alweer vergeten wat ik de vorige keer allemaal te melden had.

Nou ja in ieder geval Maaike's eetschema:

6.30 uur een fles pap (220 cc water en 7 schepjes poeder, Nestlé pyamapapje erdoor (fijne granen)
9.30 uur een fruithap (halve banaan, halve appel een liga en wat uitgeperste sinaasappel)
slaapje tot ongeveel half 12
11.30 uur een boterham met smeerpaté of smeerkaas en een bekertje melk 150 cc water en 5 schepjes poeder
tussendoor diksap (appel) en een koekje
13.30 / 14.00 uur slaapje
15.30 uur of iets later, warme hap, vaak aardappels met bloemkool of sperzieboontjes, geraspt vlees
en een bakje joghurt of een toetje met kwark
Vaak nog een klein slaapje om 17.30 uur
19.00 uur een laatste papfles zelfde als ontbijt.
Ze zou eigenlijk pap met een lepeltje moeten eten maar daar beginnen we over een tijdje wel mee.

eigenlijk eet ze best wel veel als ik dat zo lees maar toch lijkt het wel veel op wat Nick allemaal eet. Maaike mag haar laatste papfles ook nog wel even aanhouden vanwege haar gewicht. Wel fijn voor haar want ze snakt altijd naar die laatste papfles. Deze gaat altijd schoon op!

Maaike heeft voor 3 dagen geleden ook naar mijn gezwaaid en ze kan nu ook nee schudden met haar hoofd. Zó grappig om te zien!

Ik was afgelopen vrijdag uitgenodigd bij mijn bazin om te komen gourmetten met al mijn collega's.
Ze heeft een zoontje van 10 maanden maar als ik hem bekijk en ik kijk naar Maaike dan lijkt Maaike wel een peuter.

Ik geniet echt met volle teugen van haar, het is zo'n lekker ding.
Ze kan zo lief bij mij op schoot zitten en lekker tegen mij aankruipen. Maar soms kan ze ook ineens mijn vel pakken en lekker even knijpen of krabben. Ja, het is natuurlijk een meisje hahaha!
Heel hard gillen kan ze ook goed, en dan lacht ze er ook nog bij.

Ik baal trouwens wel van dat het alweer september is. Helemaal geen zin in de hefst en winter bah!

Wat lief trouwens dat Nick op je heeft gewacht toen je thuiskwam van je werk.
Grappig hé dat ze dat zo aanvoelen.

Nou, ik ga weer even stoppen want het is alweer een heel verhaal. Ik heb het bewust in stukken verstuurd anders heb ik straks weer alles voor niets ingetypt.

nou ik spreek je later weer!

liefs mamajb

Terug
Bovenaan