leentje ben je hier?

ja echt super leuk!!!! het zal zo rond 2 oktober zijn als ik het goed heb... dus begin oktober zal hij/zij wel een keer verschijnen (hoop ik)

heb die digitale test gedaan van clear blue waarop gewoon staat zwanger/niet zwanger en een tijdsindicatie.. die gaf 2-3 weken aan (vanaf het moment van bevruchting) dus ben nu ongeveer 4-5 weken..
gisteren ontzettend misselijk geweest en ook echt een drukkend gevoel in m'n buik.. ben er dus wel de hele dag mee bezig hihi..

wat leuk voor je collega!! wij hebben nu ook al drie zwangeren op m'n werk, ikzelf niet meegerekend.. ook zijn twee vriendinnen van me zwanger... lekker veel gelegenheid om er over een aantal weken over te kletsen.

hmm nick is juist te zwaar... 81,5 cm en bijna 12 kilo.. was ook best wat gegroeid. Wij moeten juist eerder terug komen om te kijken of hij niet te hard groeit... pff hij eet goed, maar niet abnormaal veel zeg maar.. alleen fruit tussendoor, verder de drie maaltijden. ach ja zo is er altijd wel iets zullen we maar zeggen.. hij voelt zich prima, beweegt goed en veel, dus zal vast wel goedkomen

oh bah, vaatwasser kapot, irritant!! ben zelf toch ook wel zo blij met dat ding, ook al vind ik het uitpakken dan ook weer niks..

ik ga zeker genieten, komt goed!!

liefs, leentje

ja echt super leuk!!!! het zal zo rond 2 oktober zijn als ik het goed heb... dus begin oktober zal hij/zij wel een keer verschijnen (hoop ik)

heb die digitale test gedaan van clear blue waarop gewoon staat zwanger/niet zwanger en een tijdsindicatie.. die gaf 2-3 weken aan (vanaf het moment van bevruchting) dus ben nu ongeveer 4-5 weken..
gisteren ontzettend misselijk geweest en ook echt een drukkend gevoel in m'n buik.. ben er dus wel de hele dag mee bezig hihi..

wat leuk voor je collega!! wij hebben nu ook al drie zwangeren op m'n werk, ikzelf niet meegerekend.. ook zijn twee vriendinnen van me zwanger... lekker veel gelegenheid om er over een aantal weken over te kletsen.

hmm nick is juist te zwaar... 81,5 cm en bijna 12 kilo.. was ook best wat gegroeid. Wij moeten juist eerder terug komen om te kijken of hij niet te hard groeit... pff hij eet goed, maar niet abnormaal veel zeg maar.. alleen fruit tussendoor, verder de drie maaltijden. ach ja zo is er altijd wel iets zullen we maar zeggen.. hij voelt zich prima, beweegt goed en veel, dus zal vast wel goedkomen

oh bah, vaatwasser kapot, irritant!! ben zelf toch ook wel zo blij met dat ding, ook al vind ik het uitpakken dan ook weer niks..

ik ga zeker genieten, komt goed!!

liefs, leentje

Hoi Leentje,
Het duurde even maar ik heb het de laatste tijd een beetje druk met van alles. Soms heb je van die periodes dat alles tegelijk komt.

Hoe gaat het nu met je?
Voel je je echt zwanger of valt het allemaal (nog) mee?
Heb je al een afspraak gemaakt bij de verloskundige?

2 oktober is wel een mooie tijd, je hoeft dan in ieder geval niet tijdens die hele hete dagen op het laatst te lopen.
Als er drie collega's ook zwanger zijn, hebben jullie zeker een mooi gespreksonderwerp. Dat had ik toen ook met een collega van mij, zij was in januari uitgerekend, erg gezellig......voor ons dan.....niet voor onze collega's hahaha!

Volgens mij valt dat zware van Nick nog wel mee toch?
Lekker dat hij ook zo'n goede eter is, zal het liggen aan de periode waarin ze geboren zijn?
Maaike kan ook zo heerlijk eten, echt genieten is dat.

Ze heeft vanmorgen haar babypop gewassen en het flesje gegeven, lachen joh!
Ze is heel erg met poppen aan het tutten, dat had ik niet gedacht want eerst moest ze niets van poppen weten.

Ze begint echt een eigen willetje te krijgen. Best wel zwaar want ze kan zich hevig verzetten!
Ze wil nooit ijn de auto als ik haar ophaal van de kinderopvang. Ze gaat steevast bij een fiets staan en dan wil ze op de fiets, ook al regent het pijpestelen!
Als ik haar dan oppak en naar de auto loop dan houdt ze zich zo stijf als een plank en krijst alles bij elkaar!
In de auto krijg ik haar bijna niet in haar stoeltje en als ik haar er dan in heb gewurmd, krijst ze eerst nog een paar minuten en vervolgens kijkt ze me niet meer aan.
Als ze thuis iets niet mag dan gaat ze op de grond liggen krijsen...pfff vroege peuterpuber??
Heeft Nick ook al zulke streken?

ik spreek je snel weer, moet nog even bankieren en ik denk dat Maaike zo wakker wordt.

Tot snel
liefs mamajb

hoi mamajb

voel me goed, voel me totaal niet zwanger, soms denk ik er ineens weer aan... oh ja ik ben ook zwanger hihi
24 februari moet ik naar de vk, heb dan ook al m'n eerste echo.... spannend hoor, das al over drie weken... wordt het misschien wel wat echter van, kan het nu nog steeds niet geloven..

ja vind het ook wel lastig dat er zoveel zwanger zijn, m'n baas weet nu al niet hoe ze het toch moet gaan opvangen, en dan kom ik er ook nog bij... kan het nog even lekker voor me houden, ben namelijk wel bang voor de negatieve reacties op m'n werk... ach ja misschien valt dat allemaal nog mee..

nou ja volgens het cb is hij ongeveer 2 kilo te zwaar. Hij mag eigenlijk alleen nog maar melk en water drinken en moet oppassen met wat hij te eten krijgt... nou zodra het mooie weer er aan komt, loopt hij het er wel weer af denk ik dan maar. Hij krijgt echt niet de hele dag snoep/vet spul etc. maar ga hem ook niet alleen maar water geven als drinken (dit spuugt hij ook zo weer uit trouwens..)

ach wat leuk dat maaike zo met poppen speelt, lijkt me zo schattig!!! al die poppen / roze etc.

nick speelt hele dagen met autotjes, die rijd hij het hele huis door, gaat er dan op z'n knieen achteraan. verder is hij gek op duplo, al kan hij daar nog niet veel mee, behalve door het hele huis verspreiden..

oh ja, nick heeft ook zulke streken. Was laatst bij de hema, hij liep aan de hand mee... wil hij overal op die verhogingen gaan staan.. wilde dit niet hebben, nou toen was hij kwaad. Ging liggen op de grond en krijsen (heel herkenbaar dus) heb in hetzelfde gangpad verder gekeken en even later ging meneer weer staan en liep weer achter me aan.
thuis gaat hij ook standaard liggen als hij boos is, trekt dan een pruilip en als hij ziet dat dat geen effect heeft, begint hij weer te lachen en is de bui weer over.
als m'n man hem bij de arm pakt omdat hij iets niet mag, dan loopt nick daarna weg, om vervolgens terug te komen en m'n man met een boos gezicht strak bij de arm te pakken. Moet inwendig dan zo lachen, is zo'n komisch gezicht..
had ook verwacht dat die buien nog even zouden duren, maar niet dus... nou heeft nick ook echt een eigen wil...

wat ik vooral zo leuk vind is dat hij zo goed kan lopen, hele stukken loopt hij buiten aan de hand mee, stoepje op, stoepje af, loopt zelf naar de deur naar de gang als hij naar bed wil 's middags en als ik zeg dat we naar oma gaan, loopt hij alvast naar de achterdeur!!

nou ga nog even wat in huis doen en daarna nog even met een kop thee op de bank (als hij dan nog slaapt)

liefs, leentje

Hee Leentje,

Wat leuk dat Nick al zo mooi meeloopt en ook zo lekker eigenwijs is!
Heel herkenbaar dus die drama aanvallen hahaha!
Maaike had laatst een doosje rozijntjes. Die had ze nog nooit eerder gehad maar het viel behoorlijk in de smaak. Ze peuterde er steeds eentje uit met haar kleine vingertjes. Toch ging haar dat niet snel genoeg en ze hield het hele doosje op de kop. Alle rozijntjes vielen eruit en ze propte ze allemaal in de mond. Toen het doosje leeg was liep ze naar de keuken en gooide het in de prullenbak, goed hé?
Ze begrijpt al heel erg veel en begint ook steeds meer te praten.
Oh oh oh, ik ben zó verliefd op haar, ze komt steeds met open armen naar mij toelopen als ik op de grond zit en dan krijg ik een heerlijke knuffel.

Met Jarno gaat het nu ook steeds ietsje beter. Hij heeft gisteren bietjes geproefd en vond ze nog lekker ook.

Nou, lekker weer was het gisteren hé?
Ik heb heerlijk gewandeld met de kinderen en echt genoten. Het voelde zo lente-achtig.
Ik kan ook niet wachten tot het zover is.

24 februari heb je de eerste VK afspraak hé?
Nog twee weekjes dus...spannend!!!
Nog geen klachtjes?
Ik hoop het niet, geniet er maar lekker van meid want voor je het weet is het zover.
Heb je al enig idee/gevoel wat het geslacht is?
Weet je familie het al?

Hier hebben we het laatst ook nog over een derde kindje gehad. We staan er allebei niet negatief tegenover maar mijn man vind dat we er goed over na moeten denken en dat ik maar eerst een tijdje rustig aan moet doen met mijn lijf.
Ik heb best wat last van stress door het gedoe met Jarno, dat uit zich vooral door exceemplekjes op mijn benen die nu erg jeuken, hoofdpijn en vermoeidheid.
Hij heeft ook wel gelijk en we hebben de tijd (hoop ik) ook nog wel even.

Nou ik spreek je snel weer, doe het rustig aan!

liefs mamajb

hoi mamajb

oohh wat goed dat maaike zelf iets in de prullenbak gooit!! nick haalt er eerder wat uit haha

wat fijn dat het ook goed gaat met Jarno!! hebben jullie binnenkort nog meer gesprekken/onderzoeken? of is het nu eventjes rustig?

ik heb ook zo'n ontzettende zin in lente... heerlijk naar buiten, voel me dan ook stukken beter!!! maar goed kan nog alle kanten op gaan, maar hoop toch echt op mooi voorjaarsweer en straks een goede zomer
hebben jullie al een vakantie geboekt? gaan in een stacaravan toch?

ja klopt 24 februari, nog 1 weekje, vind het weer zo spannend!! hoop zo dat alles goed is..
ben 's morgens wel ontzettend misselijk soms, maar als ik dan iets eet gaat dat ook wel weer over.. gewoon steeds eten dus haha
mijn ouders en schoonouders weten het, de rest nog niet, wil toch wachten tot de eerste echo met het vertellen aan broer/zussen... dan mogen zij het weten, maar denk toch echt dat ik voor anderen dan nog even verborgen hou.. de vorige keer maakte dat voor mij niet uit, op de een of andere manier wil ik het nu nog even voor mezelf houden.

wat vervelend van de exceemplekjes!! gaat het al wat beter? beterschap in ieder geval.
Verstandig om eerst ook aan jezelf te denken... en zoals je al zegt jullie hebben de tijd ook nog wel..

Neem je rust wanneer dat kan, beterschap en ik hoop voor jullie dat het straks allemaal hartstikke goed gaat met Jarno en jullie de hulp krijgen die jullie nodig hebben..

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Nog één nachtje slapen en dan is het zover, spannend!
Laat je me even weten hoe het is gegaan?
Hoe voel je je verder, nog misselijk?

Nou, ik heb nieuwe zalf gekregen voor mijn exceemplekjes en ik heb er nu bijna geen last meer van, ik zag de plekjes bijna wegtrekken!
Ik ben er wel erg blij mee want nu kan ik straks in de vakantie een keertje mee gaan om te zwemmen of een korte broek of rokje aan trekken.

Volgende week hebben we het eindgesprek over Jarno. Het gaat nu al zoveel beter met hem!
Nu ik eindelijk weet waar hij zo gevoelig voor is, weet ik ook al veel beter hoe ik met hem om moet gaan en dat lucht op!
Ik weet niet of er een echte diagnose uitkomt maar het blijkt wel dat Jarno een zeer gevoelig kind is die alle prikkels verwerkt op een manier waar wij weer niet zo goed mee om konden gaan.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat hij er niet tegen kan als ik er met mijn hoofd niet helemaal bij ben als hij mij iets vraagt. Ik ben ook gespannen geworden van de hele situatie en wil graag alle ballen omhoog houden, werken, huishouden, kinderen, etc. etc
Alles onder controle hahaha!
Lukt natuurlijk niet altijd en dan frustreert me soms wel.
Ik moet ook proberen te ontspannen, ik heb dat paniekerige en onrustige ook wel van mijn moeder. Misschien moet ik maar eens praten met iemand die mij de dingen wat anders laat zien.
Zou voor mij het leven ook wat makkelijker maken denk ik.

Met Maaike gaat het geweldig, ze probeert al echt te praten en zegt alles na op haar manier.
Ze rent al door het huis en gilt daarbij heel hard.

Hoe gaat het met Nick?

ik spreek je snel weer.....groetjes mamajb

hoi,

we hebben vandaag een kloppend hartje gezien!!! zo bijzonder weer... ben nu ongeveer 8 weken en 2/3 dagen... 25 maart weer een echo en dan kunnen ze beter bepalen hoe ver ik ben..
was wel ontzettend zenuwachtig!! toch is het wel anders als toen bij nick, ook heel bijzonder hoor, maar anders... had jij dat toen met de zwangerschap van maaike ook?

met nick gaat het heel erg goed, snapt veel meer, gooit nu ook papiertjes ed weg in de prullenbak, begrijpt van heel veel dingen wat je bedoelt.. nick rent ook door het huis en 's morgens gaat dat ook gepaard met erg veel lawaai..

wat ontzettend fijn dat het beter gaat met jarno!! ben echt heel erg blij voor jullie!! misschien is het inderdaad wel goed om eens met een "onbekend" iemand te gaan praten, die je de dingen anders laat zien..
ik herken de frustratie wel hoor.. .wil ook alles goed doen en soms gaat dat gewoon niet... het is gewoon soms best veel, huishouden, werk, kind, man etc.. wel goed dat je zelf nu ook weet wat je anders kan doen ten opzichte van jarno... heeft het hele proces in ieder geval wel geholpen, ook al komt er nu wel een diagnose uit of niet.. dat maakt dan ook verder niet uit! hij is gewoon jarno, fijn dat het beter gaat met hem!!!

ik voel me 's morgens nog steeds erg beroerd!! bleh, ben er soms echt klaar mee. hoop echt dat het na de 12 weken grens beter gaat... wel mooi wanneer we de 2e echo hebben, gaan we 's middags weg naar centerparcs, we zijn dan ook de 12 weken grens voor bij... als alles goed gaat een extra reden om iets te vieren... we zijn 28 maart namelijk 3 jaar getrouwd, daarom gaan we ook weg...

nou dit was het weer even voor nu...

doe rustig aan en ik spreek je snel weer

liefs, leentje

Terug
Bovenaan