leentje ben je hier?

Ha leentje,

Wat heerlijk zeg, een weekendje weg....mmm wij moeten nog wachten tot 2 mei en dan gaan we een hele week naar Zeeland!

Ja, na die ene avond was het met Maaike weer helemaal goed gelukkig. Volgens mijn man kwam het doordat ik de hele dag had gewerkt en daarna 's avonds ook nog weg ging.
Mijn man heeft haar naar bed gebracht toen ik al weg was en dat is anders nooit zo.

Gelukkig ben jij niet meer zo misselijk, nu écht genieten dus!
Wat grappig dat zowel jij als jouw omgeving allemaal denken dat je een meisje krijgt. Zou wel hilarisch zijn als het dan toch een jongen blijkt.
Toch hoop ik dat je een meisje krijgt want ik maak nu mee dat dat héél anders is. Voor meisjes heb je zulke leuke kleding en kan je varieren met rokjes, leggings, jurkjes etc etc
Ik kan ook niet wachten tot Maaike's haartjes wat langer worden zodat ik kan beginnen met de staartjes en klemmetjes....
Een tweede kind is zowiezo leuk:
Jarno en Maaike zijn ook zo aan elkaar gehecht. Op zaterdagmorgen kruipt hij in haar bedje en dan liggen ze naast elkaar te giechelen. Zóó ontzettend lief!
Hij is soms wel onbenullig als ze aan het spelen zijn maar over het algemeen voorzichtig met haar.
Zondag struikelde ze over het vloerkleed en kwam ze met haar hoofd (precies tussen haar ogen brrrr) tegen de punt van de tafel terecht. Ze had ook nog een bloederig schaafplekje aan haar kin en een dikke bult op haar hoofd, heel erg zielig. Jarno was zó geschrokken dat hij bijna begon te huilen. Hij keek de hele tijd naar Maaike en aaide haar over het hoofd en zei later: gaat het een beetje lieverd?
Dat kleine plekje met bloed maakte een diepe indruk op Jarno. Hij was het ermee eens dat het vloerkleed weg moest.

Mijn man begon zondag ineens weer over een derde kindje. Hij was in zijn hoofd al aan het bedenken hoe de zolder verbouwd moest worden áls er een derde kindje zou komen.
Wij zien allebei nogal wat praktische bezwaren, ook met de drukte die we dan over ons afroepen. We weten dondersgoed waar we aan beginnen en daarom twijfelen we ook zo.
Mijn gevoel zegt weer eens heel wat anders dan mijn verstand hahaha!
Vandaag kwam mijn man thuis van het werk met het nieuws dat zijn collega zwanger is van de derde, nu 10 weken. Dat zette hem zichtbaar weer aan het denken. Hij zei ook dat hij het er met zijn mannelijke collega's over gehad heeft. Eentje daarvan heeft ook 3 kinderen (de laatste was niet gepland). Ik zie hem worstelen met dezelfde gedachtes. Maar ik heb tegen hem gezegd dat het ONZE beslissing moet zijn.

liefs mamajb

hoi mamajb,

idd erg lachen als het toch een jongen blijkt te zijn... ach het maakt me ook niet zoveel uit hoor, maar toch zou ik het toch ook wel erg leuk vinden om een meisje te krijgen, idd om de dingen die jij ook noemt, leuke kleding, strikjes, knipjes etc etc..
maar goed dat zeggen we maar niet te hard... met een jongen zijn we net zo blij natuurlijk!!

lijkt me ook ontzettend leuk hoor! al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik afgelopen weekend ineens allemaal nadelen zag...
hoe ga ik dat doen met voeden, waar laat ik nick dan... die trekt me anders misschien wel het hele huis overhoop..
weer slapeloze nachten, meer gebonden zijn aan huis, die eeuwige vermoeidheid etc..
na een goede huilpartij (leuk die hormonen) kon ik het allemaal weer wat zonniger inzien en denken dat het allemaal vanzelf wel weer los loopt..(tenminste dat hopen we dan maar :))

ach wat zielig van maaike, maar wat ontzettend schattig dat jarno zo bezorgd was. Wat een lieverd zeg!!
en is het vloerkleed al weg??

lastig he, die strijd tussen gevoel en verstand... maar als ik het goed begrijp begint het bij je man dus ook wel weer een beetje te kriebelen..
maar ik snap ook heel goed waar jullie twijfels zitten.. het word weer drukker, jullie hebben al de drukte rondom jarno... lastig..
aan de andere kant het gevoel van zo graag nog een kindje er bij willen..
succes met het nemen van beslissing.. ! net wat je zegt het moet jullie beslissing zijn, niet die van hem of jou alleen of die van anderen.

Nou ga hier toch echt even wat doen in huis, voordat mijn kleine vent weer wakker is..

liefs, leentje

Hee Leen!

Hoe gaat het met Nick, heeft hij al door dat er een baby in je buik groeit?

Ik kan me je momenten van onzekerheid over je tweede helemaal voorstellen want ik weet precies hoe dat is.
Ook ik maakte mij over van alles zorgen maar het loopt inderdaad vanzelf los.
Een idee is misschien om een heel leuk speeltje te kopen voor hem, als de baby geboren is. Die geef je hem dan namens de baby en daar mag hij alleen mee spelen als jij de baby gaat voeden. Dan is het voed-moment voor hem iets om naar uit te kijken.
De televisie is ook een goed middel die even voor wat afleiding kan zorgen.
Jij moet proberen zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap en je zo min mogelijk zorgen maken want als een ander het kan, dan kan jij het helemaal toch?

Het vloerkleed is nu weg ja, die heb ik er meteen die middag uitgegooid.Hij komt bij mijn broer in zijn nieuwe huis erg goed van pas dus....

Gisteren heb ik een 10 minuten gesprek gehad op school. Het gaat heel erg goed met Jarno op school. Hij is niet meer zo'n grote baas want zijn vriendjes drijven nu ook wat meer de zin door en Jarno laat zich dat nu soms wel aanleunen. Gelukkig maar.
De juf is zeer tevreden over hem, hij doet heel veel schrijf-oefen-werkjes en spelltjes met woordjes. Kan zich daarbij ook erg goed concentreren.

Mijn man is inderdaad aan het kriebelen maar soms kunnen daar zo weer weken overheen gaan dat we het er niet over hebben. Dat zijn dan vaak de weken waarin de kinderen wat slechter slapen hahaha!
Ik vind het gewoon een grote stap, een derde. Praktisch lijkt het me erg vervelend soms met weggaan en als ik er alleen mee ben. Misschien moeten we gewoon nog een jaartje wachten, dan is Jarno alweer 6 en Maaike 2,5.....
En zo blijf ik maar twijfelen. Het zal ook wel niet stoppen. Mijn moeder zegt dat die kriebels pas overgaan als je in de overgang bent. Nou dat hoop ik niet!

En....wordt je al dik?
Heb je al buikfoto's of .....

Ik weet niet of je het al hebt gezien maar ik heb Maaike's website beveiligd met een wachtwoord.
Het is een vraag die je moet beantwoorden maar het antwoord weet jij wel.

Ik spreek je snel weer...liefs mamajb

hoi mamajb,

Nee, nick heeft dat echt niet door, misschien ook nog iets te jong voor?!

wat een lieve woorden, doet me goed om te lezen dat mijn twijfels wel normaal zijn...
probeer ook echt te genieten, doe dat ook wel, maar ja soms.....
wat een goed idee dat van dat speeltje, dat ga ik echt uit proberen!!!

wat super dat het zo goed gaat met Jarno op school!! goed hoor van die grote vent! lekker zo'n trots gevoel als ze dat zeggen of niet?

hahaha, ja dan slaan bij mij ook de twijfels toe, wanneer nick 's nachts wakker is. Dan denk ik echt van "hoe ga ik dat toch in vredesnaam volhouden"
een derde lijkt me op zich ook erg onpraktisch, idd vooral met het weggaan en je hebt tenslotte maar twee handen. Maar het lijkt me ook super gezellig een wat groter gezin..

ja ik word al dik, pff ongelofelijk hoe snel dat gaat in verhouding tot de vorige keer...
nog geen buikfoto's nee, heb nu nog zo het idee dat het nog helemaal niet kan een buik van de zwangerschap, maar goed het zit er toch echt, toch maar eens aan beginnen..

ik ga direct eens kijken op de site van maaike, al een tijdje geleden dat ik heb gekeken...
ben benieuwd of ik de vraag weet ;-)

wat een heerlijk weertje gaat het worden he morgen!! baal alleen ontzettend want ik moet echt de hele dag werken... bleh.. normaal al niet leuk in het weekend, maar nu helemaal niet!!

nou ga lekker op de bank naar de tv kijken..

liefs, leentje

Hee Leen,

Kan me voorstellen dat jij geen zin had om te werken zeg!
Het was zaterdag écht heel mooi weer. Heb je nog wel even buiten gezeten toen je pauze had?
Wij hebben gebarbequed op de camping bij mijn ouders, was erg lekker.

Het kan best zijn dat Nick het wel snel in de gaten krijgt dat jij een baby in je buik hebt. Meestal hebben die kleintjes dat eerder in de gaten dan jij denkt hoor.

Is Nick al aan het praten of heeft hij ook nog niet zoveel zin?
Maaike kan echt heel goed duidelijk maken wat ze wil maar praten wil ze nog niet echt. Ze probeert de tonen wel na te zeggen maar verder komt ze nog niet.
Alleen het woord zitten kan ze zeggen, omdat wij dat steeds tegen haar zeggen als ze weer eens op de bank klimt.

Jouw twijfels zijn echt helemaal normaal hoor....iedereen doet altijd maar alsof ze zich nergens druk over maken maar dat doen ze wel hoor...

Zo, ik ga ook lekker voor de tv zitten gtst kijken en daarna lekker op tijd naar bed pfff slaap al een paar nachten erg slecht. Gelukkig ben ik morgen vrij.

liefs mamajb

hoi mamajb

nick heeft heel goed door dat hij met bepaalde tonen maken ook een heel eind komt....
mama en papa... en verder geluiden, waf waf, broem broem dat soort dingen.. daar houd het wel mee op.

oohh lekker gebarbequed!!! echt jaloers! we hebben nog wel even buiten gezeten en ben met wat mensen een stukje gaan fietsen, om toch maar even buiten te zijn... maar wat baalde ik zeg...

kijk jij ook gtst? eerder keek ik het nooit, maar bewoners op mijn werk kijken er na, nu volg ik het toch echt wel... kan het alleen niet altijd zien.. maar dat is dan weer het voordeel met een soap, je zit er zo weer in

zou wel erg leuk vinden als hij het door heeft hoor... moet zeggen dat ik nu weer wat meer op een roze wolkje zweef.. we zijn nu bezig met de toekomstige kamer van nick, die gaan tegen de zomer verhuizen.. .daarna bezig met de babykamer. Laatst van een vriendin een pakket gekregen met allemaal babyspulletjes erg leuk!! dan begint het wel wat meer te kriebelen, komt misschien ook wel omdat je er zelf niet opdezelfde manier mee bezig bent. De vorige keer hadden we al van alles gekocht, nu niet, we hebben ook al zo veel..
as weekend toch maar eens gaan shoppen, moet ook andere kleding hebben, kunnen we gelijk even babyspulletjes kijken..

nou m'n kereltje is wakker, ga er van door!!

goed weekend alvast!

liefs, leentje

Oh wat heerlijk dat je zo verwend wordt met al die kleine babyspulletjes!
Genieten is dat dan hé?
Lekker fróbelen met het kamertje straks.....oh ik geniet even met je mee hahaa!
Hoe voel je je nu, op en top zwanger?

Mooi weer is het hé?
Echt heerlijk, vandaag de hele dag zo'n beetje buiten geweest. "buiten" kan Maaike nu ook al zeggen, omdat ze het liefst de hele dag buiten is. Vandaag een stuk gefietst met de kinderen. Naar een heel leuk speeltuintje met
veel bomen en groen eromheen. Maaike is nergens bang voor en klimt overal op. Ogen voor en achter hebben dus, maar je ziet haar ervan genieten.
Toen ze weer op de fiets moest was het huilen, boos dat ze was!

Jarno had van vrijdag op zaterdag gelogeerd bij opa en oma. Maaike zag dat Jarno met opa mee naar huis ging en ze reageerde daar verder niet echt op. Tot ze naar bed moest. Ze huilde en huilde.....oh echt schreeuwen gewoon!
Op een gegeven moment viel ze toch in slaap. De volgende dag kwam Jarno tegen het einde van de middag thuis en toen ze hem zag, liep ze zuchtend naar hem toe met een grote glimlach en ze knuffelde hem...zó lief!!

Nou ik spreek je snel weer...ik krijg het de komende week druk want Jarno is zaterdag jarig......5 jaar alweer pfff

liefs mamajb

hoi mamajb,

nog gefeliciteerd met jarno!!! leuke dag gehad??

kon een hele tijd niet op internet, dus vandaar nu pas.
De computer moest verplaatst worden omdat die op de toekomstige kamer van Nick stond, dus een hele tijd ook geen computer kunnen gebruiken, omdat we daar druk mee waren en geen moeite namen de computer weer aan te sluiten..

wat een weertje he?! vind dit echt zo geweldig, lekker de hele tijd buiten zijn. Nick wil het liefst de hele dag buiten zijn, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, we moet hem echt naar binnen slepen voor zijn slaapje..
genieten, genieten!!!

met mij gaat alles goed, eindelijk geen misselijkheid meer, morgen 17 weken zwanger, voor mijn gevoel gaat het ontzettend snel, nog een dikke drie maanden werken en dan de rest van het jaar weer thuis, heb eerst vakantie vanaf 5 aug.. daarna verlof en nog een paar vakantiedagen en pbl uren (krijgen we extra per jaar, 2 weken is dat ongeveer) schiet voor m'n gevoel echt al op...

verder eigenlijk niks bijzonders te melden, ga weer lekker van de zon genieten.

liefs, leentje

Terug
Bovenaan