leentje ben je hier?

Hoi Leentje,

Nou, morgen moeten we weer werken....pfff wat zijn die twee weken voorbij gevlogen zeg.
We hebben het op vakantie trouwens leuk gehad. Het was de eerste week erg mooi weer, soms zelfs een beetje te warm maar we zijn eigenlijk de hele vakantie niet echt van de camping afgeweest omdat er genoeg te doen was.
We zijn wel eerder terug gekomen omdat ze veel regen hadden voorspeld en omdat we het wel een beetje gezien hadden. Ik had uiteraard bergen met vies wasgoed en dat had in twee dagen niet weg gekregen.

Nou, Jarno kan zonder speen of had ik dat al verteld?
En hij kan nu ook zonder zijwieltjes fietsen.

Maaike kan sinds vandaag kruipen (met haar buik van de grond) Ze wisselt het een beetje af het tijgeren en het kruipen. Als ze het even niet meer weet dan gaat ze weer op de buik schuiven of rollen.

Hoe is het bij jullie??

Ik ga weer even stoppen want mijn mannetje roept dat de koffie klaar is.

liefs mamajb

hey,

net terug van vakantie, was erg leuk! maar ook wel lekker om weer thuis te zijn. nu nog twee weken vrij!!

nick kan kruipen, maar ook zelf gaan staan en rond de tafel lopen!!! trots, trots!!
wat gaat dat toch hard! ook krijgt hij zijn eerste tandje, er is een randje door! leuk hoor allemaal, die eerste keren

nou maar reageer een andere keer weer, nu maar druk bezig met de was.

liefs, leentje

Hoi Leentje!

Wat leuk!!
Dat Nick kan lopen rond de tafel, snel hoor!
Kan me helemaal voorstellen hoe trots je bent, het is ook allemaal zo leuk.
Jarno begon daar pas mee toen hij een maand of 11 was geloof ik.

Maaike zei gisteren aan tafel ineens: mama, mama, papa,
zo ineens, achter elkaar en toen begon ze te lachen....heel grappig was dat!
Toen waren we ook zo trots op haar!
Ik vertelde het vandaag aan mijn schoonvader terwijl Maaike in de schommel zat. Mijn schoonvader geloofde mij niet en begon te lachen, tot Maaike ineens weer mama zei hahaha!

Ja, wat heb je toch een boel was als je op vakantie bent hé?
Niet leuk maar het hoort erbij. Doe jij altijd de was of jouw man ook wel?
Dus jij hebt nog lekker 2 weken vakantie, ben jaloers hoor!
Ik heb maar twee weken gehad omdat ik nog uren nodig heb voor calamiteiten. Denk dat ik ze nog hard nodig heb want we zijn bezig met Jarno en zijn gedrag.
Ik heb je geloof ik wel eens verteld dat hij heel erg druk is of niet?
Nou, de laatste tijd is het steeds erger geworden en ik en mijn man weten niet meer goed hoe we ermee om moeten gaan

pff gelukkig plaatst hij het berichtje wel, was even bang dat het weer mis zou gaan.

In ieder geval heb ik donderdag een gesprek over zijn gedrag en als dat niets uithaalt dan ga ik weer naar mijn huisarts voor een doorverwijzing naar een orthopedagoog. Ik wil graag dat ze hem testen want dat er wat met hem aan de hand is staat voor mij vast.
Vandaag veel gelezen over hoogsensitiviteit en ADHD. Heel erg veel kenmerken komen toch overeen.
Niet dat ik hem een stempel op wil drukken maar ik ben nu wel zover dat ik heel graag wil weten wat het is en hoe wij ermee om moeten gaan want zo als het nu gaat werkt het niet.
We zijn er dus mee bezig maar ik denk dat we nog een lange weg te gaan hebben.

Oh ja, bijna vergeten want Maaike heeft ook een nieuw tandje bovenin. Een voortand. Ze heeft er behoorlijk last van. Grijpt ook steeds naar haar oortjes, ze lijkt jeuk in haar oren te hebben. Ze knarst veel op haar tandjes en is ook nog een beetje verkouden, sneu hoor.

Hoe vond Nick het op vakantie, heeft hij zich vermaakt??

Nou, even genoeg voor vandaag en ik spreek je snel weer.

liefs mamajb

hoi,

je hebt inderdaad wel eens verteld dat hij zo druk is, maar dat is dus erger geworden, vervelend! hoe uit zich dit dan? lijkt me erg lastig als je niet meer weet wat je moet doen.. hartstikke goed dat je hier mee aan de slag gaat, soms kan het echt een stuk verbeteren met de juiste hulp. In ieder geval kan het rust in huis brengen..
met wie heb je donderdag een gesprek?
(mocht je hier trouwens niet te veel over willen zeggen begrijp ik dat ook hoor, ben alleen nieuwsgierig)

oohh, papa en mama zeggen, dat lijkt mij ook zo leuk!! wie weet binnenkort haha

nick vond het prima op vakantie, moest even een half uurtje wennen, maar daarna is hij precies hetzelfde als thuis. Ook wat slapen betreft ging het prima, hij sliep zowaar nog meer dan thuis!
wat wassen betreft, moet zeggen dat mijn man ook regelmatig wast, met name als ik 's avonds werk. wat dat betreft heb ik wel getroffen haha.
maar de was van de vakantie komt nu toch wel op mijn schouders terecht haha.

hoeveel tanden heeft maaike nu? zielig als ze er zo'n last van hebben... heeft ze ook last van luieruitslag of dat dan weer niet?
nick een klein beetje, maar trekt al weer weg gelukkig!

succes met je gesprek donderdag!!!

liefs, leentje

hoi,

je hebt inderdaad wel eens verteld dat hij zo druk is, maar dat is dus erger geworden, vervelend! hoe uit zich dit dan? lijkt me erg lastig als je niet meer weet wat je moet doen.. hartstikke goed dat je hier mee aan de slag gaat, soms kan het echt een stuk verbeteren met de juiste hulp. In ieder geval kan het rust in huis brengen..
met wie heb je donderdag een gesprek?
(mocht je hier trouwens niet te veel over willen zeggen begrijp ik dat ook hoor, ben alleen nieuwsgierig)

oohh, papa en mama zeggen, dat lijkt mij ook zo leuk!! wie weet binnenkort haha

nick vond het prima op vakantie, moest even een half uurtje wennen, maar daarna is hij precies hetzelfde als thuis. Ook wat slapen betreft ging het prima, hij sliep zowaar nog meer dan thuis!
wat wassen betreft, moet zeggen dat mijn man ook regelmatig wast, met name als ik 's avonds werk. wat dat betreft heb ik wel getroffen haha.
maar de was van de vakantie komt nu toch wel op mijn schouders terecht haha.

hoeveel tanden heeft maaike nu? zielig als ze er zo'n last van hebben... heeft ze ook last van luieruitslag of dat dan weer niet?
nick een klein beetje, maar trekt al weer weg gelukkig!

succes met je gesprek donderdag!!!

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Nou vandaag het gesprek gehad en hier is duidelijk geworden dat we ons moeten aanmelden voor AMOD
(ambulante multidiciplinaire observatie diagnostiek)
Een hele mond vol maar het komt erop neer dat ze Jarno thuis en op school gaan observeren en dit met een heel team van deskundigen gaan bespreken en bekijken. Ze plaatsten hierbij ook camera's in huis.
Dit team bestaat uit een orthopedagoog, een kinderarts, een kinderpsychiater, een gezinsbegeleider en nog meer...pfff ik weet het allemaal niet.
Het CB had mij hier al eerder naartoe verwezen maar ik hield steeds de boot af. Nu zie ik in dat het zo niet langer kan. Er moet gewoon iets gebeuren.
Hij is gewoon zó druk, hij kan niet gewoon lopen maar rent alleen maar. Hij is zeer luidruchtig, hij luistert totaal niet. Consequent zijn helpt ook niet, hij is aan het einde van de dag alweer vergeten wat hij allemaal gedaan heeft. Je ziet gewoon dat hij heel erg druk in zn hoofd is.

Wij weten echt niet meer hoe we tegen hem moeten doen. Ik heb alles al geprobeerd triple P (positief opvoeden) en tips van het CB, boeken gelezen over opvoeden en het slaat gewoon niet aan bij hem.
Jarno vraag de hele dag aandacht, is het niet positief dan wel negatief en wij zijn nu zo moe en prikkelbaar dat het niet meer leuk is.
De hele dag moeten we hem corrigeren en dat werkt alleen nog maar negatief.

Verder gaat het allemaal goed hoor. Het is ook niet zo dat Jarno helemaal niet meer lief is. Nee, als hij de volledige aandacht krijgt en Maaike slaapt en mama doet spelletjes of andere leuke dingen met hem dan is hij erg lief zelfs.

Maar wat fijn dat Nick het zo goed deed op vakantie!
Heerlijk toch dat hij zo goed sliep, genieten dus...
Zielig he die luieruitslag. Maaike heeft daar gelukkig nog niet zoveel last van. Ze heeft nu drie tandjes en de vierde lijkt ook al onderweg.
Twee onder en eentje boven heeft ze nu.

Nou ga ik weer even stoppen want ik moet nog een was ophangen. Daar blijven we maar druk mee. Morgen even een rustig dagje want Jarno slaapt bij mijn ouders vannacht en ze gaan morgen met hem naar de dierentuin, spannend voor hem. Hij weet het nog niet want mijn ouders willen eerst het weer even afwachten.

Jullie hebben het ook niet echt getroffen met het weer tijdens jullie vakantie he?
Of hou je niet van dat echte zomerweer?

Nou ik spreek je snel weer.
liefs mamajb

Terug
Bovenaan