Nou, daar was ik weer!
Wat een dag!
Na een kwartiertje uitloop waren we aan de beurt en met nog een kwartiertje stonden we alweer buiten...
Moest gaan liggen, eerst een echo, om te kijken waar er geprikt kon worden.Waar ligt de placenta, waar het kindje...
Placenta lag links, kindje rechts, dus er werd recht voor in mijn buik geprikt.Buik helemaal geel gemaakt van de jodium, groene doeken over me heen (leek net een operatie, maar dan in 't klein) en toen prikte ze dus...Wat een vervelend gevoel was dat zeg...Om even in details te treden, je voelde echt de naald door je 'lagen' buik heen glijden.(En na 3 kids zijn dat heel wat laagjes buik kan ik zeggen ha ha!)
Kortom, vervolgens zag je de naald op beeld komen, zo m'n baarmoder in.Kindje leek te slapen, duim in de mond...Ging de kleine opeens trappen met z'n beentjes....Ik had het niet meer!Ik wilde er wat van zeggen, maar ze (de arts) zag het uiteraard zelf ook al."Ja, dat doen ze wel vaker, dan zwemmen ze naar de naald toe, en gaan ze er tegen aan liggen.'Nou, dat moeten die babies in spe dan maar afleren leek mij, want het ziet er echt eng uit...
Enfin, naderhand nog een echo, goed bekeken of het hartje het nog deed, alles goed bewoog....Alles deed het nog, nog een kort nagesprekje en toen konden we weer gaan.Had een rotgevoel in mijn buik, heeft de hele dag aangehouden.Een strak en gespannen gevoel over mijn buik heen, en een krampachtig gevoel van binnenuit.
Enfin, nu nog wat fijne nieuwtjes...Op de uitslag moeten we geen 3 maar 2 weken wachten, tja, scheelt toch weer...Dus rond 4 mei horen we de uitslag via een brief.
En het laatste leuke nieuwtje....We weten wat het geslacht is!!!
Ergens wel raar om te weten, daar ons standpunt over Down, maar daar zijn we echt saampjes over uit...ons kindje is gezond!
Nou, hou je vast....Na 3 prachtige dochters krijgen wij eind september een zoon!!!!
Ik wist het al zo zeker van tevoren, had zo'n sterk gevoel dat dit een jongetje was, wist het echt zeker.Waardoor geen idee, gewoon een gevoel.
Vind het zo raar, een jongetje, ik heb straks waarschijnlijk een gezond jongetje!!!
Help, hoe zijn jongetjes, hoe doen jongetjes, hoe verschoon je jongetjes???(Ik ben nu alleen maar erg handig in vlechten, jurkjes etc.)
Ik hoopte al dat we vandaag het geslacht konden zien, dit zodat ik vandaag ergens anders aan kon denken dan aan of het allemaal wel goed zou komen na de vruchtwaterpunctie, en da's gelukt!
Enfin, manlief was vandaag en is morgen nog vrij, kindjes laten overblijven, dus effe heerlijk rustig overdag, alleen mijn Lenthe-tje om ons heen, die ontdekt heeft dat ze de trap op kan lopen...Geweldig!
Dusss, hier gaat alles goed, dank voor al jullie reacties, echt onwijs lief!!!
Ikke nog even 2 weekjes afwachten en hopelijk krijgen wij dan een gezond manneke!
Groetjes Roos.